LG Amsterdam Tournament 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 10, 2008 11:52 am

Donald is Maduro 2 - vertraagt het spel enorm - maar dan is hij nog veel slechter :blush.gif:

Kan Ajax niks mee helaas. Zal nog moeite krijgen het in de Eredivisie te redden.
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op zo aug 10, 2008 11:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » zo aug 10, 2008 11:54 am

Jöhnk schreef:
goodfella schreef:Met Aissati erbij kwam er veel meer voetbal in de ploeg ja! Meer balbezit, spelers die kunnen bijsluiten en zowaar iets van balbezit in de buurt van het vijandelijke doel. Mooi ook zijn opmerking na afloop dat je hem gerust kunt aanspelen als ie in de dekking staat. Met hem erbij kan Ajax iig eens wat wedstrijden onder controle houden.
Op internationaal topniveau zie je niet anders. Verdediger speelt in op een middenvelder die in de dekking staat. Middenvelder schermt de bal af, draait open en speelt door op de back die door is gelopen/speelt in op de spits.
Zie hier de reden waarom Ajax nooit een aanval kan uitspelen, behalve uit een counter. Als je bij Ajax een middenvelder aanspeelt die onder druk staat, dan is de bal binnen no time weer terug bij Stekelenburg.
Daarin is Wesley Sneijder wereldtop, die verspeeld nooit een bal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59079
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 10, 2008 11:55 am

Was trouwens wel een sublime breedtepas van Cvitanich in de eerste minuten :smallgrin.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 10, 2008 12:01 pm

Inderdaad. Die kaats ging niet helemaal lekker. Wat vond je verder van hem, Voetske?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo aug 10, 2008 12:13 pm

Giacomo Puccini schreef:Donald is Maduro 2 - vertraagt het spel enorm - maar dan is hij nog veel slechter :blush.gif:

Kan Ajax niks mee helaas. Zal nog moeite krijgen het in de Eredivisie te redden.
ach ja is ook nog maar 19

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 10, 2008 12:20 pm

Zlatan Son of God schreef:
Giacomo Puccini schreef:Donald is Maduro 2 - vertraagt het spel enorm - maar dan is hij nog veel slechter :blush.gif:

Kan Ajax niks mee helaas. Zal nog moeite krijgen het in de Eredivisie te redden.
ach ja is ook nog maar 19
19 en talentloos. Zelfs met zijn fysiek doet hij niets bijzonders. is wel lang en gespierd maar reageert overal o zo traag en afwachtend op. Technisch en tactisch is het al helemaal een drama.
Ajax!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59079
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 10, 2008 12:56 pm

Thomas schreef:Inderdaad. Die kaats ging niet helemaal lekker. Wat vond je verder van hem, Voetske?
Hij valt me niet tegen, Snel, ziet de vrije man, schuwt de combinatie niet en werk hard ( beweeglijk ).En, en ik hoop dat dat in z'n spel zit, hij verwacht b.v. wel de de bal weleens door zou kunnen schieten, of dat de keeper hem loslaat, als je begrijpt wat ik bedoel.En nu nog een paar keer scoren zodadelijk in de competitie ..

Maar goed, tis nog vroeg, b.v. heeft ie een goede voorzet, pass over de hele enz, dat heb ik nog weinig of niet gezien ..

Tis wel een verschil met vorig seizoen de aankopen .. trouwens zo'n mislukte kaats zou toch gewoon geelimineerd moeten worden door een beetje verdediging ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59079
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma aug 11, 2008 7:28 am

Van Basten kraakt opzet toernooi

AMSTERDAM - Marco van Basten is niet te spreken over de opzet van het tiende Amsterdam toernooi. De trainer van Ajax vindt het onbegrijpelijk dat er twee dagen na elkaar werd gespeeld.

,,Ik begrijp dat het publiek zich bekocht voelt op het moment dat Ajax met een heel jong en licht elftal tegen Inter speelt. We hadden er ook met 5-0 op kunnen gaan. Maar het is gewoon niet verantwoord om je beste spelers twee dagen na elkaar tegen topclubs als Arsenal en Inter te laten spelen.’’

Van Basten legde de schuld voor het speelschema bij Arsenal. ,,Blijkbaar bepaalt Arsenal de gang van zaken, terwijl mij dit toch een toernooi in Amsterdam lijkt. Ajax heeft er in elk geval geen enkele invloed op gehad. Wij wilden gewoon spelen met een rustdag tussen de duels.’’

Arsenal wilde, net als het Spaanse Sevilla, afwijken van het normale schema. Twee dagen na elkaar spelen was ook de formule bij de eigen Emirates Cup in Londen, afgelopen week. De club van Robin van Persie treedt komende week (woensdag) aan in de voorronde van de Champions League.

Een poging van toernooiorganisator International Event Partnership om uit te wijken naar donderdag en zaterdag als speeldagen, stuitte weer bij andere belanghebbende partijen op bezwaren.
AD.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » ma aug 11, 2008 4:48 pm

Ze hadden de organisatie nooit in handen moeten leggen van LG.

Doordoor zitten we nu ook elk jaar opgescheept met Arsenal. Leuk zo'n 'eigen' toernooi, waarbij je dus geen kloot te vertellen hebt.
Arsenal wil dit en dat niet... DAN KOM JE LEKKER NIET.
SBS6 wil dit en dat niet...... DAN ZENDEN JULLIE HET NIET UIT.

Denk dat er misschien best een andere zender te porren is voor het uitzenden. Ze moeten er weer lekker het Amsterdam Tournament van maken, georganiseerd door Ajax.

Tenminste... als je überhaupt nog zo'n toernooi wilt hebben op grote schaal, want wat zegt zo'n oefenpot met al je reserves nou? Het levert je nu nog ietsje op... maar de toeschouwersaantallen lopen met het jaar drastisch achteruit. Kan me nog herrinneren dat het vol zat... nu mag je hopen dat er 1 ring vol zit. Maarja... vroeger hè.....
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33883
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma aug 11, 2008 5:02 pm

Inderdaad, op deze manier heeft zo'n toernooi absoluut geen meerwaarde. Óf Ajax moet de organisatie in eigen hand nemen, of ze organiseren het toernooi maar zonder Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma aug 11, 2008 5:12 pm

Volgend jaar trappen de toeschouwers er hopelijk niet weer in.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma aug 11, 2008 5:47 pm

goodfella schreef:Volgend jaar trappen de toeschouwers er hopelijk niet weer in.
Deze toeschouwer in elk geval niet.

Maar goed: dat doet 'ie al een paar jaar niet meer.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » ma aug 11, 2008 6:03 pm

Ik sinds dit jaar niet meer. Tegen beter weten in ben ik vorig jaar nog gegaan... maar toen ik er eenmaal zat wist ik weer waarom ik me had voorgenomen om het te gaan laten schieten.

Dit jaar ging ik weer bijna 'de mist in'. De aankopen... en gewoon de voetbalkriebels die toch weer komen bovendrijven. Maar ik heb me gelukkig in kunnen houden.

En het is gewoon jammer... het worden steeds voorspelbaardere tegenstanders, die je tegen een megaprijs mag gaan bekijken. Ik bedoel... half vol stadion... halveer dan de prijs van de kaartjes. Dan is de kans groot dat je het stadion wel vol krijgt... scheelt qua sfeer en beleving voor veel mensen toch al een slok op een borrel. En Arsenal en Inter heb ik nou ook wel gezien.

Ach... eigenlijk is het heerlijk dit... het seizoen is qua stadionbezoek nog niet eens voor me begonnen of ik zit alweer te bitchen en te moanen. Ja jongens.. het nieuwe seizoen staat voor de deur. :smallgrin.gif:
Op naar de vierde ster!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 12, 2008 10:01 am

Kowalczyk schreef:
goodfella schreef:Volgend jaar trappen de toeschouwers er hopelijk niet weer in.
Deze toeschouwer in elk geval niet.
Deze toeschouwer ook niet.

Maar dit jaar was helemáál op toppunt. Ik had mijn geld teruggevraagd. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di aug 12, 2008 10:06 am

Er was een tijd dat ik allebei de toernooidagen ging.. :blush.gif: Al geven ze me nu geld toe, dan nog ga ik er niet heen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59079
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di aug 12, 2008 10:55 am

1000 Euro .. :1evil.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 12, 2008 11:05 am

Ik vond het persoonlijk erg leuk om een aantal andere jongens in actie te zien, maar ik snap dat de meeste mensen dat niet hebben. Ajax kan er verder ook niet zoveel aan doen.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di aug 12, 2008 1:07 pm

Thomas schreef:Ik vond het persoonlijk erg leuk om een aantal andere jongens in actie te zien, maar ik snap dat de meeste mensen dat niet hebben. Ajax kan er verder ook niet zoveel aan doen.
Dat laatste is niet juist, een LG-toernooi zonder Ajax heeft geen zin, Ajax kan gewoon eisen stellen. Arsenal kan het, m.a.w. Ajax ook.

Andere spelers zien kan ook door naar Jong Ajax of de A1 te gaan, gratis! Je hoeft er niet eens voor naar Amsterdam, je kunt een uitwedstrijd dichterbij bezoeken!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 12, 2008 1:10 pm

Ok, laat ik het anders stellen. Van Basten kan er verder niet zoveel aan doen dat hij de tweede wedstrijd een B/C-elftal op moest stellen.

Ik ga wel eens kijken hoor. Ik ben het afgelopen seizoen iets van 4 of 5 keer naar de jeugd gaan kijken. Maar uiteindelijk is Anita in Ajax 1 zien spelen leerzamer dan Anita in Jong Ajax zien spelen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41007
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di aug 12, 2008 1:21 pm

Het is wel leuk om jonge onervaren spelers in Ajax 1 te zien spelen. Maar dan wel graag in een elftal wat enigzins op niveau is. Dit ging wel erg ver.

Maar vanuit V.Basten gezien was het logisch hoor. In deze situatie had ik denk ik precies hetzelfde gedaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2168
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » do aug 14, 2008 6:21 am

Ajax-supporter eist zijn geld terug

AMSTERDAM - Ajax-fan Lucas Böke heeft een opvallende daad gesteld. De supporter eist een deel van zijn entreegeld van het Amsterdam-toernooi terug.
afbeelding vergroten Een jongetje juicht zijn helden toe. Op het Amsterdam Tournament is vooral een uitje voor vaders met jonge kinderen. FOTO PRO SHOTS
Böke bezocht afgelopen zaterdag de wedstrijd tegen Internazionale en ergerde zich aan het ‘C-elftal’ dat trainer Marco van Basten had opgesteld. ,,Ik was samen met mijn dochter en had me 110 euro aan kosten kunnen besparen. Sterker: als ik had geweten dat Ajax een C-elftal zou opstellen, was ik niet eens komen kijken,’’ stelt Böke op tv-zender AT5.

Van Basten zei na afloop dat hij niet anders kon gezien het toernooischema zonder een dag rust. Een dag eerder had Ajax met zijn sterkste elftal al tegen Arsenal gespeeld. Voor het duel met de kampioen van Italië wijzigde Van Basten zijn basisploeg op negen plaatsen. Jonge, deels onbekende spelers kregen de kans. Böke heeft Ajax een brief van vier kantjes gestuurd en eist daarin de helft van zijn entreegeld terug. Ajax heeft laten weten niet te willen betalen.

:biggrin.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59079
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 14, 2008 7:26 am


Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11431
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do aug 14, 2008 8:36 am

Ik voel me elk jaar bestolen, vooral op de laatste speeldag :smallgrin.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do aug 14, 2008 8:44 am

Hij moet bij de organisatie van het toernooi zijn, niet bij 1 van de deelnemers.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33883
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do aug 14, 2008 8:54 am

Ik denk dat ie bij Ajax komt omdat zij een B-team opgesteld hebben.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie