Willem II - Ajax 30-08-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo aug 31, 2008 3:48 pm

Donkey Shot schreef:AJAX STAAT BOVEN FEYENOORD!!! :tifoajax.gif:

SCHRALE TROOST, MAAR TOCH...
Enfin, ik schreef het dus al in 'De Klassieker' op NUsport.nl: "Ik hoop uiteraard vurig dat ik ongelijk krijg, maar op dit moment vrees ik dat we tóch weer te weinig mandekkers hebben gehaald, toch weer te weinig fysieke kracht achterin hebben lopen en het aan het eind van de rit toch weer zullen moeten doen met het inmiddels vertrouwde wapenfeit dat Feyenoord nóg beroerder was."

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo aug 31, 2008 3:50 pm

en zo we zijn afgezakt naar de nivo van feyenoord. Weinig tot geen prijzen en een seisoen moeten redden door een victorie op Rotterdam...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo aug 31, 2008 3:57 pm

Kowalczyk schreef:maar op dit moment vrees ik dat we tóch weer te weinig mandekkers hebben gehaald,
Open deurtje?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 31, 2008 4:27 pm

Een wit shirt met een rode baan maakt nog geen Ajacied.

Haal je spelers uit Amsterdam en omstreken. Aangevuld met een of twee buitenlanders. Was toch best een aardig elftal. Swart (Rep), Cruijff, Keizer. / Neeskens, Muhren. / Suurbier, Krol. En ik zal er nog wel een paar missen. Waarom kan dat nu dan niet meer? Het toptalent wordt snel weggeplukt, dus dan stappen we maar helemaal van een Nederlandse en plaatselijke basis af?

Ajax is geen club die je op buitenlanders moet baseren. Er af en toe eentje bijhalen (Vasovic, Chivu) is prima, maar als we aan Belgen en Tsjechen gaan vragen om de clubcultuur te bewaken zijn we helemaal verkeerd bezig. Buitenlanders verdedigen bijvoorbeeld anders dan Nederlanders. Hoe kun je nou druk naar voren zetten, als ze hun hele voetballeven bij balverlies achteruit zijn gelopen?

Ajax onderschat het belang van spelers die elkaar prima aanvoelen omdat ze jaren in de jeugd samen hebben gespeeld. Jongens die op het veld aan 1 blik genoeg hebben om te weten wat de ander in gedachten heeft. Omdat ze dat al 500 keer eerder gedaan hebben. Dat intuitieve kun je vergeten met al die nietszeggende aankopen. Je zal je als jongen maar helemaal op Ajax richten, er alles aan opofferen, om op het allerlaatst door een wildvreemde buitenlandse aankoop uit de basis te worden gehouden. En meestal is die aankoop geen steek beter. Zo zaagt Ajax wel heel nadrukkelijk aan de eigen stoelpoten.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo aug 31, 2008 4:41 pm

Donkey Shot schreef:
Kowalczyk schreef:maar op dit moment vrees ik dat we tóch weer te weinig mandekkers hebben gehaald,
Open deurtje?
Blijkbaar niet voor onze geweldige technische staf die 30 miljoen aan aankopen mocht uitrekken.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 31, 2008 4:52 pm

De A1 heeft uit van psv gewonnen, maakt dat iets goed? Voor mij niet!

Zal MvB volgende keer met een fitte Gabri (denk ik) weer met Urby op het middenveld beginnen? Ik weet niet of hij Aissati dan wel opstelt om dan te erkennen dat hij ernaast zat door hem tegen Willem II niet op te stellen? Hij gaat nogal zijn eigen weg.

Ik mag toch aannemen dat Assati is gekocht met toestemming van MvB!

Geen verdedigers erbij, want de selectie was rond, het nieuwe Roda ken ik niet, maar ze zullen ongetwijfeld vrij baan krijgen en daarna?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo aug 31, 2008 4:56 pm

Demosthenes schreef:De A1 heeft uit van psv gewonnen, maakt dat iets goed? Voor mij niet!

Zal MvB volgende keer met een fitte Gabri (denk ik) weer met Urby op het middenveld beginnen? Ik weet niet of hij Aissati dan wel opstelt om dan te erkennen dat hij ernaast zat door hem tegen Willem II niet op te stellen? Hij gaat nogal zijn eigen weg.

Ik mag toch aannemen dat Assati is gekocht met toestemming van MvB!

Geen verdedigers erbij, want de selectie was rond, het nieuwe Roda ken ik niet, maar ze zullen ongetwijfeld vrij baan krijgen en daarna?
Roda was gisteren tegen Twente niet verkeerd. Zit veel snelheid en kracht op het middenveld en voorin. De achterhoede is niet geweldig, maar Saeijs wint altijd van Huntelaar...

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo aug 31, 2008 5:03 pm

okee, we hebben helemaal nix aan cvitnogiets, aissati en sulejmani, welke kajers had jij dan gekocht?

Ik ben ervan overtuigt dat Ajax voorin ook kwaliteit tekort kwam, met sukkels als Rommeldael en Kenedyou Ajax ook nergens gekomen zijn. En voor die 30 miljoen heb je het grootste nederlandse talent en het grootste talent van de nederlandse velden, daarbij hebben we met cvit een potentiele opvolger voor huntelaar in huis waar we een jaar kunnen snuffelen, alle aankopen zijn goed doordachten Ajax heeft geen klote teveel betaalt. Onzin en superzwak om aankopen als zondebok aan te wijzen na 1 potje voetbal, 2 van de 3 startte niet eens!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo aug 31, 2008 5:14 pm

de spelers ze verdienen ons steun, en voor de aankopen voorin er is echt wel iets te zeggen. Maar, MvB hij had achterin moeten beginnen. De titel we verloren het vorig seisoen door een zeer slechte defense. Spelers als Vermaelen, ze zijn niet het nivo waarmee je kampioen wordt. En van jeugdspelers, je kan niet de consistentie verwachten dat nodig is voor kampionschap.

Dus daar MvB had zich op moeten richten. En dan niet met een Oleguer, want iedereen die ziet hem voetballen weet hij is niet de oplossing.
Dat is MvB's fout.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo aug 31, 2008 5:55 pm

geleuter. dan moeten de spelers die jij wil ook willen/kunnen komen. De voorhoede was met mega sukkels als perez, luque, rommeldaal, kennedy leonardo en mitea vergeven van de middelmatigheid. Je zou nog eens 40 miljoen nodig hebben om de rest va het team op te knappen maar GVD we hebben eindelijk weer eens toppers in huis.

Dat gekanker hier word ik een beetje zat - Ajax verliest een partij. Zijn we daar godverdomme niet aan gewend geraakt, stelletje fucking jankers!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo aug 31, 2008 6:57 pm

Doelsaldo Ajax 2007/2008: 94-45

Meer heb je eigenlijk niet nodig om aan te tonen dat het beleid van de afgelopen zomer niet klopt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo aug 31, 2008 7:07 pm

exactly.

btw, hadden we maar een average defense, zelfs dat het zou al beter zijn dan wat we hebben nu.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo aug 31, 2008 7:10 pm

Donkey Shot schreef:okee, we hebben helemaal nix aan cvitnogiets, aissati en sulejmani, welke kajers had jij dan gekocht?

Ik ben ervan overtuigt dat Ajax voorin ook kwaliteit tekort kwam, met sukkels als Rommeldael en Kenedyou Ajax ook nergens gekomen zijn. En voor die 30 miljoen heb je het grootste nederlandse talent en het grootste talent van de nederlandse velden, daarbij hebben we met cvit een potentiele opvolger voor huntelaar in huis waar we een jaar kunnen snuffelen, alle aankopen zijn goed doordachten Ajax heeft geen klote teveel betaalt. Onzin en superzwak om aankopen als zondebok aan te wijzen na 1 potje voetbal, 2 van de 3 startte niet eens!
Ik wijs niet naar de aankopen als zondebok! Ik zeg alleen dat we met prutsers als Kennedy en Rommedahl ook gigantisch veel doelpunten maakten, maar dat het achterin gatenkaas was. Nu gaan we misschien in plaats van 90 doelpunten, 100 doelpunten maken, maar dat maakt niet uit als we er nog steeds 40 tegen krijgen!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo aug 31, 2008 7:18 pm

Ik zeg niet dat de verdediging niet goed is, maar dat het in de aanval naast een enkele topper krioelde van de middelmaat. middenveld idem dito, Je moet de komst van aissati, sulejmani en cvit zien als een broodnodige kwaliteitsinjectie.

en tuurlijk, de aanwezigheid van emanuelson, vermaelen en vertonghe schreeuwt om aandacht/versterkingen maar dan wel versterkingen als die topaankopen die we van de zomer hadde

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo aug 31, 2008 7:26 pm

Donkey Shot schreef:Ik zeg niet dat de verdediging niet goed is, maar dat het in de aanval naast een enkele topper krioelde van de middelmaat. middenveld idem dito, Je moet de komst van aissati, sulejmani en cvit zien als een broodnodige kwaliteitsinjectie.

en tuurlijk, de aanwezigheid van emanuelson, vermaelen en vertonghe schreeuwt om aandacht/versterkingen maar dan wel versterkingen als die topaankopen die we van de zomer hadde
Maar die enkele topper en de middelmaat zorgde wel voor 95 doelpunten! Tuurlijk is kwaliteit gewenst, maar de voorhoede had op Sulejmani na, geen prio. Cvitanic is misschien voor de toekomst gehaald, maar ik had liever een aantal verdedigers gehad die er misschien voor kunnen zorgen dat we volgend jaar CL geld kunnen gaan besteden.

Straks zijn we weer geen kampioen en halen we weer geen CL, maar hebben we wel mooi een dure Argentijn op de loonlijst.

Het ergste van alles is, dat Ajax (een bedrijf met honderden werknemers en een begroting van tientallen miljoenen) geen professioneel klimaat kan creeeren. Van Basten die overal een grote rol in speelt. Blind die slaafs achter hem aanloopt. Niemand die opstaat en zegt dat de verdediging prio nummer 1 is. Ik denk persoonlijk dat het 2 voor 12 is voor Ajax, maar na een maand rumoer omtrent het rapport, is de rest weer gaan slapen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo aug 31, 2008 7:27 pm

Donkey Shot schreef:Ik zeg niet dat de verdediging niet goed is, maar dat het in de aanval naast een enkele topper krioelde van de middelmaat. middenveld idem dito, Je moet de komst van aissati, sulejmani en cvit zien als een broodnodige kwaliteitsinjectie.

en tuurlijk, de aanwezigheid van emanuelson, vermaelen en vertonghe schreeuwt om aandacht/versterkingen maar dan wel versterkingen als die topaankopen die we van de zomer hadde
Natuurlijk zijn de nieuwe aanvallende krachten beter dan degene die we hadden. Maar als je nu heel eerlijk bent en hier nog eens naar kijkt:
Marillion schreef:Doelsaldo Ajax 2007/2008: 94-45

Meer heb je eigenlijk niet nodig om aan te tonen dat het beleid van de afgelopen zomer niet klopt.
Had het dan misschien niet iets verstandiger geweest om de volgorde van investeren om te draaien? Het is niet dat we vorig jaar de titel hebben gemist omdat we zo weinig doelpunten hebben gemaakt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo aug 31, 2008 7:45 pm

In wedstrijden waar het er echt op aankwam scoorde Ajax wel te weinig. met 8 goals tegen een De Graafschap gaat het hard met de gemiddelden.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo aug 31, 2008 7:52 pm

Harm schreef:Dickoh was ook weer erg goed goodfella...

Harm,

Gefeliciteerd met de vijfde achter een volgende Kampioenschap,
Van Basta bedankt :1evil.gif:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo aug 31, 2008 7:53 pm

Wat sneu voor je!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo aug 31, 2008 8:03 pm

LucaS schreef:Wat sneu voor je!
Ja en de rest van de echt liefhebbende Ajax supporters met seizoenkaart :excited.gif: die weer bedrogen uitkomen. Ja maar ja een heleboel wijsneuzen hebben weer ongelijk en proberen het recht te lullen

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo aug 31, 2008 8:04 pm

Ach, ik vind het nogal dramatisch doenerig om na één hele wedstrijden al met dit soort opmerkingen te komen
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo aug 31, 2008 8:04 pm

Succes eisen past sowieso niet bij een echte Ajaxliefhebber.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo aug 31, 2008 8:06 pm

Jöhnk schreef:Succes eisen past sowieso niet bij een echte Ajaxliefhebber.
Van welke planeet kom jij...... :excited.gif: :excited.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo aug 31, 2008 8:09 pm

Kritisch en veeleissend zijn MOET om die mensen scherp te houden.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo aug 31, 2008 8:09 pm

Vedette-10 schreef:Kritisch en veeleissend zijn MOET om die mensen scherp te houden.
Dank je

Plaats reactie