Ajax - FC Utrecht (1e ronde KNVB-beker) 25 september 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr sep 26, 2008 11:59 am

Tuurlijk. vHanegem wordt op een sokkel geplaatst, maar is lang zo goed niet. Tactisch is hij bijvoorbeeld een nitwit.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr sep 26, 2008 12:00 pm

Ik vond veel aan het veldspel mankeren, het draaide toch om de ingevingen van met name Suarez(die het eerste uur ongelukkig speelde). Ik vond dat er te veel duels moesten worden gespeeld en te weinig gecombineerd. Ik vond Ajax defensief vrij sterk spelen, vaak werd het in de kiem gesmoord. Verder vond ik het raar dat Leonardo niet linksvoorin speelde, want ik vond hem zondag opvallender dan Sarpong op links(logisch want hij is een middenvelder).

Enoh is een prima speler, maar niet om de balans te maken op rechts. We hebben een nieuwe Makelele, maar dat is een echte speler voor de as. Ik vond het daarom jammer dat Anita niet minuten heeft gemaakt op rechtshalf. Siem de Jong speelde aardig, maar je kan zien dat hij niet de touwtjes in handen neemt. Ik hoop daarom dat Aissati voorspoedig hersteld.
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr sep 26, 2008 12:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58909
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 26, 2008 12:01 pm

joey schreef:PSV maakte ook gehakt van Utrecht, Thomas. Utrecht is volgens mij heel erg slecht. De wedstrijd tegen F. zegt me veel meer. Daar kreeg Ajax serieuze weerstand. Volgens die vriend van mij liep Suarez aan alle kanten door de verdediging van Utrecht heen, dat zegt dan wel genoeg.
... maar dan neem je gemakshalve maar aan dat je vriend gelijk heeft ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr sep 26, 2008 12:03 pm

Dat zegt dan wel genoeg? Hoe bedoel je? Suarez is toch een fantastische speler?

Natuurlijk is Utreg thuis iets anders dan Feyenoord uit. Maar ik ben tevreden als we de thuiswedstrijden tegen dit soort cluppies domineren. Ja, er gaat nog veel mis, maar uiteindelijk zie je dat er maar een ploeg op het veld staat die de wedstrijd gaat winnen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58909
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 26, 2008 12:07 pm

Jöhnk schreef:Dat zegt dan wel genoeg? Hoe bedoel je? Suarez is toch een fantastische speler?

Natuurlijk is Utreg thuis iets anders dan Feyenoord uit. Maar ik ben blij dat we de thuiswedstrijden tegen dit soort cluppies domineren. Ja, er gaat nog veel mis, maar uiteindelijk zie je dat er maar een ploeg op het veld staat die de wedstrijd gaat winnen.
.. Het " Volgens die vriend van mij liep Suarez aan alle kanten door de verdediging van Utrecht heen " vond ik wel mee vallen.Nadat Fc Utrecht met tien man kwam te staat werd dat anders .. toen kwam ook de 1 - 0 tot stand .. dankzij nog meer ruimte vn Utrecht kant .. ik zit nu 30 ,minuten te kijken en eigenlijk blijft de slechte achterhoede van Fc Utrecht toch gemakkelijk overeind ..
Laatst gewijzigd door 999 op vr sep 26, 2008 12:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 26, 2008 12:07 pm

Precies. Ajax speelt tot dusver in de twee thuiswedstrijden erg dominant. Veel op de helft van de tegenstander, aardig georganiseerd, veel druk, redelijk verzorgde opbouw en veel kansen.

En natuurlijk is Van Hanegem een overschatte trainer. Dat meldde ik nog bij z'n aanstelling, waarna ik volgens mij binnen no time een tik op de vingers kreeg van Duke omdat hij een paar potjes had gewonnen. :666.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 26, 2008 12:07 pm

Voetske schreef:
joey schreef:PSV maakte ook gehakt van Utrecht, Thomas. Utrecht is volgens mij heel erg slecht. De wedstrijd tegen F. zegt me veel meer. Daar kreeg Ajax serieuze weerstand. Volgens die vriend van mij liep Suarez aan alle kanten door de verdediging van Utrecht heen, dat zegt dan wel genoeg.
... maar dan neem je gemakshalve maar aan dat je vriend gelijk heeft ..
Ja, die heeft er veel verstand van.

Suarez is een uitstekende speler, maar op dit moment wel de enige speler van Ajax die iets bijzonders kan. Die moet je niet keer op keer aan de bal laten komen, dan offer je maar een mannetje op. En er bestaat ook nog zoiets als rugdekking. De tegenstander die zorgt dat Suarez niet in de wedstrijd komt, is aardig op weg.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58909
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 26, 2008 12:13 pm

joey schreef:
Voetske schreef:
joey schreef:PSV maakte ook gehakt van Utrecht, Thomas. Utrecht is volgens mij heel erg slecht. De wedstrijd tegen F. zegt me veel meer. Daar kreeg Ajax serieuze weerstand. Volgens die vriend van mij liep Suarez aan alle kanten door de verdediging van Utrecht heen, dat zegt dan wel genoeg.
... maar dan neem je gemakshalve maar aan dat je vriend gelijk heeft ..
Ja, die heeft er veel verstand van.

Suarez is een uitstekende speler, maar op dit moment wel de enige speler van Ajax die iets bijzonders kan. Die moet je niet keer op keer aan de bal laten komen, dan offer je maar een mannetje op. En er bestaat ook nog zoiets als rugdekking. De tegenstander die zorgt dat Suarez niet in de wedstrijd komt, is aardig op weg.
.. Het " Volgens die vriend van mij liep Suarez aan alle kanten door de verdediging van Utrecht heen " vond ik wel mee vallen.Nadat Fc Utrecht met tien man kwam te staat werd dat anders .. toen kwam ook de 1 - 0 tot stand .. dankzij nog meer ruimte vn Utrecht kant .. ik zit nu 35 ,minuten te kijken en eigenlijk blijft de slechte achterhoede van Fc Utrecht toch gemakkelijk overeind ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 26, 2008 12:20 pm

Voetske schreef:ik zit nu 35 ,minuten te kijken en eigenlijk blijft de slechte achterhoede van Fc Utrecht toch gemakkelijk overeind ..
En Suarez heeft nog niets goeds gedaan?
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr sep 26, 2008 12:22 pm

Ajax heeft Suarez, psv heeft Affelay. Je kan wel gaan ouwehoeren met de insteek 'zonder...stelt dit team niets voor', maar dat is een volkomen irrelevante opmerking, want die spelers zijn er nu eenmaal.

Het spel was gewoon een stuk verzorgder als voorbijgaande weken. Bij balbezit waren enkel Vermaelen en v/d Wiel op eigen veld. Emanuelson en Silva hielden het veld mooi breed. Emanuelson speelde sober. Enoh vond ik goed spelen. Hij was ook totaal niet onrustig, of je moet iemand die de bal direct en zuiver doorspeelt als 'onrustig aan de bal' betitelen.

Schorsing van Suarez is ook voor de competitie?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr sep 26, 2008 12:24 pm

Yep, goodfella. Dan kunnen we dus zien hoe goed we zijn zonder Suarez. :blush.gif:

Suarez was bijna bij iedere aanval betrokken in de eerste helft. De mooiste combinatie liep alleen via Siem en Vertonghen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58909
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 26, 2008 12:30 pm

joey schreef:
Voetske schreef:ik zit nu 35 ,minuten te kijken en eigenlijk blijft de slechte achterhoede van Fc Utrecht toch gemakkelijk overeind ..
En Suarez heeft nog niets goeds gedaan?
Ga we zo beginnen ? :aai.gif: :smallgrin.gif:

Meeste gevaar komt van de linkerkant, steekbal van Siem de Jong op Verthongen die voorlangs mikt, Een voorzet van Suarez KJH nog net bij kan en vallend op de paal kopt en 4 voorzetten van Silva ( die bijna niet aankomen ).Verder zijn de corners weer bagger, vrije trappen voorspelbaar.

Suarez mist overgens een grote kans op de 1 - 0, na laten lopen van KJH van de bal die uit buitenspel positie komt.Die had er dus ook ingemoeten.Suarez werkt hard, verdedigd deze keer wel mee terug.Nergens zeg ik dat Suarez niks goed doet, maar dat wat jou vriend zegt deel ik niet.

Oja, hoop dat de tuchtcommissie met vakantie is.Je ziet Suarez schuin naar Loval kijken waar ie is voor dat ie hem gaat raken ..

Maar goed, tis voor mij geen welles nietes discussie.Ik kijk nu eenmaal kritischer naar spelers dan anderen.En ga ook niet meteen hosanna staan te roepen als AJAX spelers het een keertje redelijk goed doen.
Laatst gewijzigd door 999 op vr sep 26, 2008 12:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 26, 2008 12:33 pm

Worse case scenario: Huntelaar en Suarez geschorst door de tuchtcommissie, dan moeten we het doen met

Sarpong - Dario - Leo. Dat is toch wel anders dan:

Sulejmani - Huntelaar - Suarez :blush.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 26, 2008 12:37 pm

Waarom zou Huntelaar nou weer geschorst worden?

Er was in de eerste helft trouwens ook nog een goede aanval over links waarbij Huntelaar de bal meegeeft op Emanuelson, die hem weer voorgeeft op Sarpong.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr sep 26, 2008 12:38 pm

Voetske schreef:Nergens zeg ik dat Suarez niks goed doet, maar dat wat jou vriend zegt deel ik niet.
Dan klopt het dus ook niet wat er in de kranten staat. Want die noemen Suarez allemaal de uitblinker.
Oja, hoop dat de tuchtcommissie met vakantie is.Je ziet Suarez schuin naar Loval kijken waar ie is voor dat ie hem gaat raken ..
Oei. :blush.gif: :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14509
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 26, 2008 12:39 pm

Jöhnk schreef:Er waren meer spelers goed. Weinig genoemd wordt Siem de Jong. Speelt misschien wat onopvallend, maar kan mij persoonlijk zeer bekoren.

Neemt niet weg dat Suarez de beste man van het veld was. Nog iemand die twijfelt of hij bij Ajax past?

Helemaal mee eens. Ik vond De Jong ook een van de betere, het is gewoon een hele slimme speler. Hij is nog ietwat timide, maar als hij een tikkie dominanter gaat voetballen is het een fantastische speler vind ik.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58909
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 26, 2008 12:40 pm

joey schreef:
Voetske schreef:Nergens zeg ik dat Suarez niks goed doet, maar dat wat jou vriend zegt deel ik niet.
Dan klopt het dus ook niet wat er in de kranten staat. Want die noemen Suarez allemaal de uitblinker.
Oja, hoop dat de tuchtcommissie met vakantie is.Je ziet Suarez schuin naar Loval kijken waar ie is voor dat ie hem gaat raken ..
Oei. :blush.gif: :excited.gif:
Is dat waar, of noemen ze ook nog andere spelers ?.De T. b.v. ook KJH.

Maar goed, tis voor mij geen welles nietes discussie.Ik kijk nu eenmaal kritischer naar spelers dan anderen, dus ook als de kranten..En ga ook niet meteen hosanna staan te roepen als AJAX spelers het een keertje redelijk goed doen.
Laatst gewijzigd door 999 op vr sep 26, 2008 12:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » vr sep 26, 2008 12:40 pm

Ik vond Emanuelson helemaal niet zo goed als sommigen hiero.

werd toch een aantal keer aardig voor schut gezet.... het blijft een defensieve nitwit.

Mr. Ajax
Berichten: 14509
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 26, 2008 12:45 pm

Verder vond ik Vertonghen naast Suarez Man of the Match. Geweldige speler aan het worden, Vertonghen. Enoh vond ik gisteren goed, al moet hij veel simpeler spelen en de bal soms sneller afgeven. Maar waar hebben we het over, die jongen heeft iets van 97 minuten meegespeeld met het elftal. Hij komt er wel, hoop ik. Emanuelson vond ik ook weer eens sterk spelen. :ajaxscarf.gif:


Van Sarpong krijg ik altijd zo'n nerveuze indruk, dat zich meestal resulteert in de verkeerde keuze en dus balverlies. Daar moet hij aan gaan werken, denk ik.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 26, 2008 12:45 pm

Thomas schreef:Waarom zou Huntelaar nou weer geschorst worden?

Er was in de eerste helft trouwens ook nog een goede aanval over links waarbij Huntelaar de bal meegeeft op Emanuelson, die hem weer voorgeeft op Sarpong.
Ik kan het me niet voorstellen dat hij geschorst wordt, maar ook Huntelaar staat in staat van beschuldiging (commentaar op Schaamhaar). Dus dat is de worse case scenario.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr sep 26, 2008 12:45 pm

Heeft iemand al beelden voor me waarop ik kan zien dat hij trapt? Niet de beelden die gisteren na de wedstrijd werden getoond, want dan zie je Suarez achter Joval/Loval "what's in a name?" De beelden op Sportweek laten dus ook niets zien.

Zijn er beelden van? Suarez en Loval van voren of van achteren, want dan zou je dat moeten zien. Met zijn rechterbeen las ik ergens, zou knap zijn, een halve flic-flac maken en doorlopen.

Suarez keek naar rechts? Foei, ik las juist weer dat hij altijd met zijn hoofd naar beneden loopt, zeker twee hoofden.

Geschorst, ook voor de competitie, zes wedstrijden, maar ik vraag me af of dat klopt, want die regels veranderen vaak, Zo was er toch ook iemand geschorst voor super-cup, maar niet voor de competitie? Vergeten wie.

Wordt hij alleen voor de beker geschorst, dan was het gisteren zijn laatste bekerwedstrijd voor Ajax, hij is Ajax ontgroeid. Voor hem zal het beter zijn in de winter richting Spanje te gaan, beter voor zijn ontwikkeling.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Mr. Ajax
Berichten: 14509
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 26, 2008 12:48 pm

Niet gaan overdrijven Demos, Suarez is absoluut een geweldige speler, maar heeft ook nog wat te leren. Het is niet zo dat hij dat niet bij AJAX kan doen. Er is nog genoeg aan te merken op zijn spel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 26, 2008 12:49 pm

Eens, Mr. Ajax. Hij is door z'n wat minder dominante karakter soms nog wat bleu, heb ik het idee.

Ook positief:

Stekelenburg (26)

Silva (28)
Van der Wiel (20)
Vermaelen (22)
Emanuelson (22)

Enoh (22)
De Jong (19)
Vertonghen (21)

Suárez (21)
Huntelaar (25)
Sarpong (20)

Het zou bijna Jong Ajax kunnen zijn. Zeven jongens uit de eigen opleiding ook. 15 van de 28 selectiespelers komen uit de eigen opleiding, al denk ik niet dat Donald en Martina volwaardige selectiespelers zullen worden. Daar kunnen volgend jaar echter wellicht al andere jeugdspelers voor in de plaats komen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58909
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 26, 2008 12:52 pm

Demosthenes schreef:Heeft iemand al beelden voor me waarop ik kan zien dat hij trapt? Niet de beelden die gisteren na de wedstrijd werden getoond, want dan zie je Suarez achter Joval/Loval "what's in a name?" De beelden op Sportweek laten dus ook niets zien.

Zijn er beelden van? Suarez en Loval van voren of van achteren, want dan zou je dat moeten zien. Met zijn rechterbeen las ik ergens, zou knap zijn, een halve flic-flac maken en doorlopen.

Suarez keek naar rechts? Foei, ik las juist weer dat hij altijd met zijn hoofd naar beneden loopt, zeker twee hoofden.

Geschorst, ook voor de competitie, zes wedstrijden, maar ik vraag me af of dat klopt, want die regels veranderen vaak, Zo was er toch ook iemand geschorst voor super-cup, maar niet voor de competitie? Vergeten wie.

Wordt hij alleen voor de beker geschorst, dan was het gisteren zijn laatste bekerwedstrijd voor Ajax, hij is Ajax ontgroeid. Voor hem zal het beter zijn in de winter richting Spanje te gaan, beter voor zijn ontwikkeling.
Jij hebt toch niks met TV beelden, alleen live telt, toch ?. :headbang.gif: :aai.gif: :smallgrin.gif: :aai.gif:

Nergens staat dat Suarez naar RECHTS kijkt.

Voeten horen aan de grond als je zo weg loopt, niet in iemands maag .. Demo ..

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr sep 26, 2008 12:55 pm

Zes wedstrijden Demo...

Gedraag je niet als een drama queen! Aub zeg.

Goede dish Voetske. ;-)

En Thomas, Ajax heeft inderdaad een prachtige verzameling aan talentvolle voetballers.

Plaats reactie