Ajax - FK Borac 02-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do okt 02, 2008 9:18 pm

Nee, 4 minuten erbij.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » do okt 02, 2008 9:19 pm

Dan zijn alle Nederlandse clubs door naar de groepsronde als ik het goed heb. Da's toch mooi!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do okt 02, 2008 9:19 pm

Assist Schilder. Goal Suarez. 2-0.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » do okt 02, 2008 9:19 pm

2-0

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do okt 02, 2008 9:20 pm

Lekker hoor Suarez. Goed avondje met 4 overwinningen en 1 gelijkspel.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do okt 02, 2008 9:20 pm

En is het dus helemaal niet zo dramatisch met het Nederlands voetbal als sommigen ons willen doen geloven. Heerenveen, Twente en NEC hadden voor hun nivo verre van eenvoudige tegenstanders
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do okt 02, 2008 9:21 pm

Klopt. Vooral NEC en Twente hebben het heel goed gedaan. Setubal is een waardeloze ploeg.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do okt 02, 2008 9:22 pm

Mooi avondje voor het Nederlands voetbal inderdaad! Vervelend dat de loting pas op dinsdag plaats neemt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do okt 02, 2008 9:22 pm

LucaS schreef:En is het dus helemaal niet zo dramatisch met het Nederlands voetbal als sommigen ons willen doen geloven. Heerenveen, Twente en NEC hadden voor hun nivo verre van eenvoudige tegenstanders
Klopt, maar desalnietemin vind ik het wel dramatisch gesteld, jij kijkt toch ook eredivisie live?

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do okt 02, 2008 9:24 pm

In de breedte is het niet best inderdaad. Nederland is natuurlijk ook klein
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » do okt 02, 2008 9:25 pm

Mr. Ajax schreef:Mooi avondje voor het Nederlands voetbal inderdaad! Vervelend dat de loting pas op dinsdag plaats neemt.
Hoezo als ik mag vragen?

Daarnaast 2-0 over en sluiten en niet vergeten die kansen die je vanavond weer kreeg om deze wel erin te schoppen. hoger tempo te spelen en zo kan ik nog wel ff doorgaan...

Maar inderdaad het nederlands voetbal mag niet klagen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do okt 02, 2008 9:28 pm

mattie schreef:
Mr. Ajax schreef:Mooi avondje voor het Nederlands voetbal inderdaad! Vervelend dat de loting pas op dinsdag plaats neemt.
Hoezo als ik mag vragen?
Hoezo wat?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do okt 02, 2008 10:11 pm

Snel vergeten deze wedstrijd. Wat een drama.

Over drama gesproken, Sno is een van de allerslechtste voetballers die ik ooit bij Ajax heb gezien. Die kan beter bij Borac gaan voetballen. :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » do okt 02, 2008 10:15 pm

joey schreef:Elke woord over deze wedstrijd is er één teveel. Wat een drama.

Over drama gesproken, Sno is een van de allerslechtste voetballers die ik ooit bij Ajax heb gezien. Die kan beter bij Borac gaan voetballen. :confused.gif:
Klopt, Evander Slow is echt heel slecht...

Maar om in de hele misère toch een klein lichtpuntje te noemen... Enoh, had nog niets van hem gezien maar hij viel, bij mij, toch wel positief op. Knokt voor de 2e bal en denkt vooruit...

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » do okt 02, 2008 10:23 pm

Mr. Ajax schreef:Hoe speelt Anita?
Ik vond Anita heel aardig invallen. Wie nog meer?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do okt 02, 2008 10:35 pm

Blij dat ik maar weinig van de wedstrijd heb gezien thuis laat staan dat ik nog de moeite had genomen om naar het stadion te gaan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » do okt 02, 2008 10:42 pm

Zo... weer thuis.

Gezellig avondje gehad, maar dat was niet te danken aan die figuren op het veld. Het was niet best, en dan druk ik me zacht uit. Wel een aardige avond gehad. Beetje ouwehoeren, beetje voetbal kijken, trainertje spelen.

Ben benieuwd wat Thomas dacht. Het was een gezellig, maar rustig avondje in het stadion. Maar de wedstrijd zelf was om te huilen. Knap van de oevrige deelnemers (met name NEC) en op naar Heerenveen. Zal een lastige pot gaan worden.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do okt 02, 2008 10:52 pm

Het was een drama ja, wat had men verwacht dan?

Lekker bijgepraat met de sociale omgeving, prima avond.

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » do okt 02, 2008 10:56 pm

Ben ook al een tijdje thuis van de wedstrijd...
Bedroevend slechte pot wat deels natuurlijk ook lag aan de handbalverdediging van die gasten.
Ik lees overigens dat er 17000 man zat maar dat leken er echt veel minder in het stadion.

Sno was echt heel erg slecht. Hij heeft 5 tikjes nodig om de bal onder controle te krijgen en draait altijd terug in plaats van vooruit te voetballen.
Enoh was één van de beteren zo niet de beste..

Op naar Heerenveen waar het moeilijk zat zal worden...

PS. Wat een regen onderweg naar de auto na de wedstrijd...

:confused.gif:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do okt 02, 2008 11:21 pm

Ben net pas tuus...heb, ondanks de gezapigheid op het veld, genoten... :moontje2.gif:

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » do okt 02, 2008 11:47 pm

Ramona schreef:Ben net pas tuus...heb, ondanks de gezapigheid op het veld, genoten... :moontje2.gif:
Kep me ook prima vermaakt, lekker relaxed ...
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr okt 03, 2008 12:02 am

Respect voor 410 die er nog zo'n actieve avond van wist te maken. Heb lekker de hele wedstrijd een beetje naar radio 1 geluisterd, daar was het toch spannender dan op het veld.

Achja, dinsdag de loting, ik ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr okt 03, 2008 6:18 am

Ajax.nl schreef:Ajax komt laat op stoom tegen Borac

Amsterdam, 02 okt 2008
Ajax won donderdag opnieuw van FK Borac. De ploeg van Marco van Basten kwam pas de tweede helft op stoom en versloeg de Serviërs met 2-0. ,,Dit zijn lastige wedstrijden”, vatte de trainer de avond samen.
Hoe een wedstrijd in te gaan die op voorhand gespeeld lijkt? Dat was het luxeprobleem waar Marco van Basten mee kampte voorafgaand aan de return tegen FK Borac. In Servië had zijn team twee weken geleden met 4-1 gewonnen, een voorsprong die in de eigen ArenA niet meer verspeeld zou mogen worden. De Ajax-trainer nam de wedstrijd desondanks serieus en startte ook in de sterkste opstelling. Toch verschilde het elftal dat Van Basten het veld instuurde in een aantal opzichten van het team dat zondag nog met 3-0 Vitesse versloeg. Kenneth Vermeer begon in het doel omdat Maarten Stekelenburg en Dennis Gentenaar voorlopig zijn uitgeschakeld. Dario Cvitanich kreeg de voorkeur boven Jeffrey Sarpong als linkeraanvaller en stond zo voor het eerst in de basis tijdens een officiële wedstrijd van Ajax. Evander Sno nam op het middenveld de plaats in van Siem de Jong. De spelers namen de wedstrijd ongetwijfeld ook serieus en wilden de achttienduizend bezoekers zeker trakteren op een mooie midweekse wedstrijd, maar toch leek in de eerste 45 minuten de scherpte te ontbreken.

Ajax was wel veruit de beste ploeg op het veld en kreeg ook een aantal redelijke kansen. Sno schoot na een klein kwartiertje van afstand net naast, Suarez schoot bijna binnen na een corner van Silva en ook Huntelaar was een keer van afstand dichtbij de openingstreffer. De muur die Borac had opgetrokken rond het eigen zestienmetergebied werd pas in de tweede helft gebroken. ,,Ik was niet tevreden over die eerste helft”, zei Van Basten na afloop. ,,We speelden in een veel te laag tempo en stonden steeds naar elkaar te kijken als er een klusje moest worden opgeknapt. Dat kan niet op dit niveau. In de tweede helft ging dat gelukkig een stuk beter.”

Door (de ietwat tegenvallende) Sno in de rust te wisselen voor Jeffrey Sarpong, kreeg Ajax in de tweede helft een nog iets aanvallender gezicht. De Serviërs werden steeds verder teruggedrongen en zwichtten in de 71ste minuut voor de Amsterdamse druk. Klaas Jan Huntelaar bediende Sarpong die van afstand keihard de bal in de linkerhoek schoot. Op dat moment stond er bij Ajax al een heel nieuw middenveld, want naast Sno waren ook Jan Vertonghen en Eyong Enoh werden vroeg in de tweede helft gewisseld voor Rasmus Lindgren en Vurnon Anita.

Na de 1-0 was het wachten op de tweede treffer. Huntelaar was dichtbij met een kopbal in de 80ste minuut, maar zijn inzet werd knap gestopt door doelman Branko Grahovac. Suarez schoot van dichtbij raak na een steekpass van Robbert Schilder. Zo kreeg het publiek waar het recht op had. ,,Dit zijn moeilijke wedstrijden”, zei Van Basten. ,,Hoe langer het 0-0 blijft, hoe meer vertrouwen de tegenstander krijgt. Het publiek bleef gelukkig de hele wedstrijd achter ons staan en heeft ons er doorheen gesleep. Toen die eerste treffer viel, was de ban gebroken.”

Ondanks het verlies keek ook Borac-trainer Nenad Milovanovic terug op een geslaagd avondje Amsterdam. ,,We vonden het al een hele eer om in de UEFA Cup te mogen uitkomen”, zei de trainer. ,,Nu hoop ik echt dat Ajax het toernooi wint.” Om die wens te vervullen moeten de Amsterdammers in ieder geval de poulefase zien door te komen. Wie de tegenstanders worden in de groep van Ajax, wordt dinsdag bekend als in Nyon de loting plaatsvindt.
:drecul.gif:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr okt 03, 2008 6:29 am

Sno is lang niet zo slecht als het grootste deel van AT al bij aankoop had besloten hem te gaan vinden
I think I lost my fucking headache

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr okt 03, 2008 7:31 am

Thijs schreef:Achja, dinsdag de loting, ik ben benieuwd!
Ja, de mogelijke tegenstanders gezien en daar word je als Ajax niet vrolijk van.

Is het mogelijk dat Nederlandse ploegen bij elkaar in de poule komen?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie