FC Volendam - Ajax (2e ronde KNVB Beker) 12-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do nov 13, 2008 10:19 am

Die analyse was niet van van Basten
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 13, 2008 10:19 am

Complimenten trouwens voor Volendam, dat heeft gevochten in plaats van zich naar de slachtbank te laten leiden. Heel gek, maar ik gun Volendam die overwinning wel. Ajax heeft totaal niet laten zien naar de volgende ronde te willen, dan denk ik: eigen schuld, dikke bult. Ik vind het wel jammer voor de meegereisde supporters dat onze ploeg uitgeschakeld is. Je zult maar een halve dag vrij hebben genomen en dan deze vertoning voorgeschoteld krijgen.... :aai.gif:

Van Basten kan mooie verhalen ophangen over kansen missen, maar het blijft niet goed aflopen. Het positiespel en de opbouw van Ajax zijn zo zwak, dat elke club die er bovenop klapt een kans maakt, zelfs Volendam. Natuurlijk zal er zondag meer inzet zijn, maar het feit blijft dat er van alles aan het spel van Ajax mankeert, het zit 'm in de 'fundamentals', om het op zijn McCains te zeggen. Als PSV Ajax onder druk durft te zetten, denk ik dat we het heel moeilijk krijgen. Ik hoop dan ook dat ze dat niet durven en afwachtend zullen spelen, zoals ze wel vaker doen in Amsterdam.
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do nov 13, 2008 10:25 am

in huize joey was t gisteravond polonaise lopen; marco had verloren, hij gelijk... prima attitude joey

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do nov 13, 2008 10:30 am

LucaS schreef:Die analyse was niet van van Basten
Klopt. Ik had daar een toevoeging moeten plaatsen door te spreken over 'het stuk' ipv de analyse. Die van vBasten klopt niet en de journalist heeft ook een verkeerde voorstelling van zaken.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do nov 13, 2008 10:31 am

Om eerlijk te zijn... ik heb er ook geen moeite mee dat van BAsten weer eens in zijn eigen fouten trapt... wel jammer dat Ajax er onder moet lijden...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do nov 13, 2008 10:43 am

Zoals al eerder gezegd, of je gaat met het tweede spelen of je speelt met je sterkste opstelling en zorgt er gewoon ff voor dat je bij rust met 0-3 voorstaat. Nu heb je gewoon helemaal niks, en verlies, en geblesseerden en 120 minuten in de benen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do nov 13, 2008 10:44 am

Donkey Shot schreef:in huize joey was t gisteravond polonaise lopen; marco had verloren, hij gelijk... prima attitude joey
Dat zie je verkeerd. Ik ben heel bezorgd. Over het spel in het algemeen dan, en over de toekomst van onze ploeg.

Dat we uit de beker liggen, interesseert me minder. De spelers hebben er duidelijk blijk van gegeven zich niet voor dat potje/dat toernooitje te interesseren, waarom zou ik er dan wakker van liggen? Kom op zeg, wij zijn zo verschrikkelijk goed, wij hebben hogere doelen. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do nov 13, 2008 10:45 am

Ik heb er wel moeite mee Banjavi, want ik hoop dat Ajax kampioen wordt, de beker wint en in Europa de winter overleefd. Het gaat me totaal niet om de naam van de coach die er zit, maar als Ajax een dergelijk vertrouwen heeft in één man (in dit geval Marco van Basten), dan verwacht je ook wat extra's. We zijn namelijk niet in een situatie aangekomen waar we een trainer de deur kunnen wijzen na wat slechte resultaten, want de hele organisatie is opgehangen aan deze trainer. Als je dan gaat kijken naar de opvatting, oftewel het idee achter dit Ajax, dan kan ik na 3 maanden nog steeds niet zeggen waar hij naartoe wil. Slechte resultaten? Gaat het me niet om, al moeten we met dit materiaal uiteraard kampioen worden. Het gaat me er om dat deze trainer de kans heeft gekregen om Ajax te reorganiseren en dus zeker voor een langere periode is aangesteld. Ik ben enigszins bekend met het bedrijfsleven en als je een sterke man aan de leiding neerzet, dan begint alles met een visie. Als we dit dan projecteren op dit Ajax, dan mis ik dat dus. Analyses in de media zijn ontzettende open deuren en het tactisch concept is niet aanwezig. Marco van Basten speelt toevalsvoetbal. De enige kanttekening die ik kan maken is dat zijn aankopen geblesseerd zijn en hij dus ook moet improviseren voor wat betreft de poppetjes. Ik vraag me alleen steeds meer af of de poppetjes die gekocht zijn ook daadwerkelijk gekocht zijn met een spelbeeld voor ogen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do nov 13, 2008 10:46 am

Ook al is het de beker maar, het is toch jammer, het is toch 1 van de 2 prijzen die je pakken kan en zo'n bekerfinale is voor de supporters ook gewoon een mooie dag.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do nov 13, 2008 11:03 am

joey schreef:Je zult maar een halve dag vrij hebben genomen en dan deze vertoning voorgeschoteld krijgen.... :aai.gif:
Dat had ik inderdaad gedaan, maar ik heb een heerlijke middag gehad, hoor. Leuk: middagje op de Dijk, lekker bieren met mijn vrienden, beetje bijkletsen, bomen opzetten - en daarna naar een heerlijk, echt, fijn voetbalstadion. Ajax heeft er vervolgens alles aan gedaan om mijn dag te verzieken, maar het is ze niet gelukt. Die voetbalwedstrijd was een excuus om te gaan (want op een gewone woensdag doe je zoiets niet zomaar).

Met die attitude ga je ook op Europese reisjes: maak er leuke dagen van, zorg dat je lol hebt. Wat er 's avonds in het stadion gebeurt? Ach, niet te veel van aantrekken. Als je dat als Ajax-supporter te belangrijk gaat vinden, dan verzuur je snel, hoor. Dan ben je binnen twee seizoenen murw gebeukt en is de moed je volledig in de schoenen gezonken. Kortom: niet doen. Zorg er liever voor dat je reisje tegen de tijd dat je naar het stadion moet al niet meer stuk kan.

Op zichzelf wel zorgwekkend dat we nu niet alleen meer met die houding naar Turijn, München, Milaan, Bremen, Londen en Birmingham moeten, maar ook naar Volendam. Dat is dan wel weer waar. :drecul.gif:

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op do nov 13, 2008 11:09 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do nov 13, 2008 11:05 am

joey schreef:
Donkey Shot schreef:in huize joey was t gisteravond polonaise lopen; marco had verloren, hij gelijk... prima attitude joey
Dat zie je verkeerd. Ik ben heel bezorgd. Over het spel in het algemeen dan, en over de toekomst van onze ploeg.

Dat we uit de beker liggen, interesseert me minder. De spelers hebben er duidelijk blijk van gegeven zich niet voor dat potje/dat toernooitje te interesseren , waarom zou ik er dan wakker van liggen? Kom op zeg, wij zijn zo verschrikkelijk goed, wij hebben hogere doelen. :hypocrite.gif:
Wat kkrijgen we nu ?.De spelers hebben geen zin in een potje beker voetbal.Deze klasbakken, deze potentiele Maradonna's en Maldinie's hebben bewust de zaak lopen te saboteren tegen Volendam, de opdrachten van Marco Miche eeh van Basten negerend ..

De lijn trekt zich gewoon door naar beneden.Het wordt met de week slechter.Er is vanaf minuut nul dat van Basten is aangesteld nog steeds geen lijn in te vinden.Wat is het tactisch concept, wat is, zelfs met al deze blessures, de vaste basis spelers, de vaste reserves.Wat is het tactisch concept wat men hanteerd op het moment dat speler x uitvalt.

Verbetering in het positispel, behalve wat zinloos de bal achterin rondspelen, hoe lossen we het probleem op als de tegenstander vroeg druk zet op de achterhoed, welke automatisme hanteren we dan.Wie trekt de kar.Inschuiven, doorschuiven en niet als tegen Volendam dat Vermaelen per ongeluk zo verdwaald is dat ie dan ook maar de ingooi gaat nemen op de helft van de tegenstander .. zucht ..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 13, 2008 12:21 pm

joey schreef:Ach, naar aanleiding van deze wedstrijd zou ik hem niet afbranden. De spelers hebben er met de pet naar gegooid en hij heeft zich aan dat niveau aangepast. Soit, het is maar de Beker.
Eens. Over het algemeen vind ik een gebrek aan inzet maar een slap excuus, maar gisteren speelde dat weldegelijk een rol.

Ik zet wel vraagtekens bij de rol van Van Basten bij het laten staan van Vermaelen. Had de indruk dat hij zelf eerst naar Vermaelen riep dat hij moest blijven staan, om hem er even later boos af te halen. Las ergens dat Vertonghen op een gegeven moment ook boos naar de bank signaleerde dat Vermaelen eruit moest.

Verder was iedereen slecht. Gabri had er totaal geen zin in en was één van de aller slechtsten. Ik hoop dat Trab heeft gezien hoe hij weer geweldig gebruik maakte van z'n diepgang. Flauw, ik weet het, maar wat mij betreft was het weer tekenend. Gabri doet vrijwel nooit iets met z'n goede loopacties richting de zestien.

Sno heeft de bal wel drie keer op een spits van Volendam gekaatst en stond verder alleen maar buitenspel.

Zeegelaar had in de eerste helft slechts één succesvolle actie, maar in de tweede helft was hij verantwoordelijk bij nog een stuk of vier goede momenten. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik allang blij was dat hij zich in het spel durfde te betrekken. Het werd in ieder geval maar weer eens duidelijk dat je als fysiek sterke speler in de jeugd over het algemeen toch nog een aantal stappen moet maken wanneer je bij de profs terechtkomt. Dat Van Basten deze jongen mild beoordeelt vind ik verder vrij logisch.
Kilroy schreef:@ Thomas:
Thomas schreef:Heb ik hier laatst niet aangegeven dat Sno . . . .
Wat ben je toch een arrogant kleutertje, met af en toe een vuilnisbakken mond, zoals je 15 minuten eerder schreef: "Zit iedereen te kijken naar die kut Gabri? Godverdomme, wat kan ik me hier over opwinden."
En jij hebt het lef om refererend aan de spelers over "jonkies" te schrijven?
En om dan te denken dat ik alleen maar wilde aangeven dat het me bij Jong Ajax al opviel dat Sno totaal niet snapt hoe hij niet buitenspel moet staan. :ajaxsmiley.gif:

Ik zal er verder niet op in gaan, maar mag ik even opmerken dat dit al de zoveelste persoonlijke aanval is van Kilroy in mijn richting? Zeker als je al die posts van z'n Yorlik-account erbij optelt, zou het wel mooi zijn als er wat van gezegd wordt of iets mee gedaan wordt.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do nov 13, 2008 12:22 pm

De reactie van Ray niet gezien dan?!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 13, 2008 12:27 pm

Het is echt al tussen de 20 en 30 keer gebeurd, Ramona. Dan vind ik een 'kan dit per PM'-opmerking op een gegeven moment niet genoeg. Snap dat Raymon het verder goed bedoelde, maar je kan ook gewoon een keer tegen die klier zeggen: 'Ok, en nu is het afgelopen met dat gezanik van je. Zoek nou eens een leven. En nee, je gaat ook niet per PM tegen Thomas aan lopen ouwehoeren, want daar heeft hij natuurlijk geen behoefte meer aan, na die 10.000 irritante posts van jou tegen zijn persoontje. Comprende, arsehole?'.

Zoiets leek me wel geschikt. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do nov 13, 2008 12:33 pm

Ik zal een PM sturen.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do nov 13, 2008 12:33 pm

Prima. Zet er maar in dat dit gezeik wel gewoon via PM kan.


:wink.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » do nov 13, 2008 6:01 pm

Ik had er ook een daggie vrij voor genomen, maar heb toch een leuke dag gehad. Jammer dat de spelers er de moeite niet voor namen om de dag leuk af te sluiten. Laat staan dat alleen Verthongen en Vermeer de moeite namen om de meegereisde supporters voor de steun (ondanks de wanvertoning) te bedanken.

Vond het ook wel weer grappig dat ik iets van 20 euries bij Ajax aftik, en dat je bij binnenkomst in het Kras-stadion een kaartje in je handen gedrukt krijgt waar 18 euro op staat. Maarja... we blijven Joden hè?
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » vr nov 14, 2008 12:37 am

Lichtpuntje na Volendam-Ajax: de felbegeerde Helmond Cup gaat niet naar HSV maar blijft voorlopig in Nederland.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr nov 14, 2008 2:25 am

Inmiddels vraag ik me wel af wat er tegen PSV in het veld komt te staan, als ons centrale verdedigingsduo nu ook al uitgevallen is met blessures. Wordt een duur avondje in alle opzichten, die pot in Volendam.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 14, 2008 5:19 pm

Tja, Scherrer had nog zo gewaarschuwd dat ze het in negentig minuten moesten afmaken...

Vermaelen is máánden fit geweest, dat kon niet goed gaan. Die jongen ligt er elk seizoen een flinke tijd uit.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr nov 14, 2008 5:20 pm

Het is nog helemaal niet zeker of het centrale verdedigingsduo is uitgeschakeld voor de komende wedstrijden.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za nov 15, 2008 12:25 pm

goodfella schreef:Het is nog helemaal niet zeker of het centrale verdedigingsduo is uitgeschakeld voor de komende wedstrijden.
Als Ajax maar niet weer begint met een speler die na vijftien minuten moet uitvallen. Sulejmani en Cvitanich hadden al last van een blessure, maar begonnen toch (van Enoh eet ik dat niet)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie