FC Volendam - Ajax (2e ronde KNVB Beker) 12-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

FC Volendam - Ajax (2e ronde KNVB Beker) 12-11-2008

Bericht door Pride of Amsterdam » za okt 18, 2008 10:25 am

Zo... net m'n kaartje online binnen getankt. Gezellig... heb al een half daggie vrij genomen van 't werk, dus ga lekker vroeg die kant op.

Nog meer mensen hier die van de partij zijn in Volendam?
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » za okt 18, 2008 10:37 am

Beker niet, wel met de gewone competitie straks.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: FC Volendam - Ajax (2e ronde KNVB Beker) 12-11-2008

Bericht door Kowalczyk » za okt 18, 2008 12:01 pm

Pride of Amsterdam schreef:Nog meer mensen hier die van de partij zijn in Volendam?
Yep. Krijg kaarten via een bevriende Volendam-supporter. Thuisvak.

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za okt 18, 2008 12:30 pm

Oh kut, helemaal vergeten. Is nu natuurlijk uitverkocht..
Echt het gevaar van de voorrang zeg, je denkt de hele tijd 'oh dat doe ik straks wel effe', terwijl je met een normale uitkaart gewoon om 10.00u paraat MOET staan.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » za okt 25, 2008 12:06 pm

Thijs schreef:Oh kut, helemaal vergeten. Is nu natuurlijk uitverkocht. Echt het gevaar van de voorrang zeg, je denkt de hele tijd 'oh dat doe ik straks wel effe', terwijl je met een normale uitkaart gewoon om 10.00u paraat MOET staan.
Ik was sowieso niet van plan om in het uitvak plaats te nemen, want dat wordt zo'n malle parkeercombi, waarbij je verplicht met de auto moet komen en op een bepaald parkeerterrein moet gaan staan. Wat een onzin. Ik wil met de bus, eind van de middag, en nog even een biertje drinken op de Dijk.

Ergo: ik heb een bevriende Volendam-supporter ingeschakeld en die heeft hedenochtend vier kaarten voor mij gehaald, voor een thuisvak. 15 euro per stuk. Ik ben van de partij. Extra voorverkoop aan het stadion is pas vandaag begonnen daar.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » ma nov 10, 2008 3:50 pm

Wat kunnen we van deze wedstrijd verwachten... of wat mógen we van deze wedstrijd verwachten nu we aanvallend nogal gehandicapt zijn?

Zal Sulejmani een paar speelminuutjes krijgen? Of Bodul?

Wat dat betreft is dit wel een ideale tegenstander zo lijtk het... want FC Volendam is natuurlijk bijzonder zwak tot nu toe. En nee... ik ben Kozakken Boys nog niet vergeten, maar dit moet toch te doen zijn.

Ik denk haast dat van Basten als volgt gaat spelen.
-----------------------Vermeer-----------------------
-----Wiel--------------Oleguer--------Vermaelen---
-----Gabri----Vertonghen------Lindgren------------
-----------------------------------------Emanuelson-
--------------------------Sno-------------------------
---Kennedy-----------Suarez------------------------

Ik heb zo'n vermoeden dat zelfs dit Volendam toch weet te scoren tegen ons. Ik zet in op een 1-3 overwinning.
Op naar de vierde ster!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma nov 10, 2008 3:53 pm

Volendam speelt thuis toch aardig voetbal dit seizoen, ze weten er toch dikwijls wel één in te leggen. (Volgens mij scoorden ze zelfs al hun doelpunten in eigen huis)

Toch heb ik het idee dat het een veredeld café-elftal is, ik hoop maar niet dat de spelers dat stiekem ook denken want dan krijg je het nog lastig ook. Het voelt wel echt als een tussendoortje voor het grote vuurwerk wat we de drie wedstrijden daarna te zien krijgen.

Toch ga ik voor een 0-3. En ik heb het dit jaar bijna altijd goed.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 10, 2008 4:41 pm

.. en dan weer op een kunstgrasveld ..

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma nov 10, 2008 4:54 pm

Wordt een trainingswedstrijd als voorbereiding voor psv en az. Zeker nu we KJH moeten missen, zal Van Basten deze wedstrijd gebruiken om wat dingen te proberen. Gevolg: slechte wedstrijd van Ajax en dikken kans op een zeperd. Boeie: als we er zondag maar staan!

Ben er overigens ook bij. Lekker bieren en haring happen op de Dijk!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma nov 10, 2008 5:12 pm

Gewoon met een veredeld tweede elftal aantreden , die kut beker interesseerd me geen reet. Kampioen worden is nr 1

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma nov 10, 2008 5:18 pm

Ik zat even op fcvolendam.nl te kijken voor kaartjes, (kreeg ineens weer zo'n gekke kriebel dat ik er toch bij wil zijn) staat er dit:
De kaartverkoop voor de bekerwedstrijd die FC Volendam op woensdag 12 november om 18:45 uur speelt loopt uitstekend. Er zijn door de supporters reeds veel kaarten telefonisch en per e-mail besteld. Deze kaarten dienen echter vóór vrijdag 7 november afgehaald te worden. De kaarten gaan anders weer in de verkoop. Heeft u als FC Volendamsupporter nog interesse in kaarten voor de bekerwedstrijd, dan kunt u op vertoon van uw legitimatie (niet regio Amsterdam, Utrecht) één kaartje kopen bij de administratie van het Kras Stadion. Per legitimatie één kaart. (Seizoen)Clubcardhouders kunnen nog steeds op vertoon van hun (Seizoen)Clubcard twee kaarten kopen. Wees er snel bij!
Slaat toch eigenlijk nergens op? Niet regio Amsterdam - Utrecht.
In m'n paspoort staat Utrecht, op m'n rijbewijs staat Limburg, dus het is gewoon een kwestie welk pasje ik laat zien?
Eigenlijk is het gewoon discriminatie.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma nov 10, 2008 5:50 pm

Tijd voor een club record!

0-20

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma nov 10, 2008 6:04 pm

Thijs schreef:Ik zat even op fcvolendam.nl te kijken voor kaartjes, (kreeg ineens weer zo'n gekke kriebel dat ik er toch bij wil zijn) staat er dit:
De kaartverkoop voor de bekerwedstrijd die FC Volendam op woensdag 12 november om 18:45 uur speelt loopt uitstekend. Er zijn door de supporters reeds veel kaarten telefonisch en per e-mail besteld. Deze kaarten dienen echter vóór vrijdag 7 november afgehaald te worden. De kaarten gaan anders weer in de verkoop. Heeft u als FC Volendamsupporter nog interesse in kaarten voor de bekerwedstrijd, dan kunt u op vertoon van uw legitimatie (niet regio Amsterdam, Utrecht) één kaartje kopen bij de administratie van het Kras Stadion. Per legitimatie één kaart. (Seizoen)Clubcardhouders kunnen nog steeds op vertoon van hun (Seizoen)Clubcard twee kaarten kopen. Wees er snel bij!

Slaat toch eigenlijk nergens op? Niet regio Amsterdam - Utrecht.
In m'n paspoort staat Utrecht, op m'n rijbewijs staat Limburg, dus het is gewoon een kwestie welk pasje ik laat zien?
Eigenlijk is het gewoon discriminatie.

Sowieso raar. Volendam is toch regio Amsterdam? Je zal maar Volendam-supporter zijn en in Volendam wonen :smallgrin.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di nov 11, 2008 1:48 pm

Zoals ik in de PSV-topic al zei...
Kowalczyk schreef:
Zuidema schreef:Grappig trouwens. We zitten ons allemaal al (en niet onbegrijpelijk) te focussen op die pot tegen Psv, terwijl Ajax tussendoor nog tegen Volendam moet spelen. Ik hoop, dat de spelers dat in ieder geval niet ´vergeten´ en geconcentreerd en scherp de wedstrijd tegen Volendam ingaan. Nonchalance en gemakzucht kan vooral dit Ajax zich tegen geen enkele tegenstander veroorloven. Dat zagen we al tegen Sparta in de 2e helft en dat geldt ook voor Volendam, hoe zwak ook.
Tegen Volendam kun je het alleen moeilijk krijgen als je denkt dat je tegen een ploeg van het niveau TOP Oss of Telstar speelt. Dan gaat het tegenvallen, want Volendam is natuurlijk wel een Eredivisie-ploeg. De laatste weken zijn ze écht slecht, maar in het begin hadden ze ook wel een beetje pech. Volendam is de slechtste Eredivisie-ploeg, maar waarom zou het veel makkelijker worden dan tegen Roda?

Ik denk dat Ajax met een instelling het veld in zal gaan alsof ze tegen een Hoofdklasser spelen. En dan wordt het dus wel degelijk tricky. Slechte openingsfase, misschien 1-0 achter, je kent het wel. Het wordt geen avond om trots op te zijn, denk ik. Het wordt belabberd, maar het komt uiteindelijk wel goed.
K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di nov 11, 2008 1:51 pm

LouisXIV & co schreef:Wordt een trainingswedstrijd als voorbereiding voor psv en az.
Waarbij het wel leuk is dat die twee tegen elkaar mogen ballen in de beker. Ik denk dat die twee ploegen óók niet geïnteresseerd zijn in de Hans Kraay Jr.-bokaal, maar dat ze toch meer met die wedstrijd bezig zijn dan Ajax, alleen maar omdat de tegenstander toevallig top is.

Zeker voor PSV staat er wel wat op het spel. Na Marseille en NEC kan AZ die club echt een crisis in duwen. Stel dat PSV door AZ uit de beker wordt gewipt en zondag verliest in de ArenA. Moet je dan eens kijken hoe gemoedelijk het nog is op de Herdgang...

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di nov 11, 2008 4:28 pm

Ach, dit is een eitje ... kun je net zo goed schriftelijk afdoen ..

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di nov 11, 2008 4:40 pm

Voetske schreef:Ach, dit is een eitje ... kun je net zo goed schriftelijk afdoen ..
Tja, da's de prachtige paradox van het voetbal: deze wedstrijd is een eitje voor Ajax, behalve wanneer ze daar zelf ook van uitgaan.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di nov 11, 2008 4:49 pm

Onze belgische vriend Alderweireld (zoiets) mag KJH gaan vervangen.. :confused.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di nov 11, 2008 4:51 pm

Huh? Dat is een verdediger. Ik geloof dat ik het even niet helemaal snap. Waar haal je dat vandaan?
Nil volentibus arduum

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di nov 11, 2008 4:54 pm

In de wedstrijdselectie, niet in de basis. Maar onbegrijpelijk dat hij voor dit potje tegen Volendam niet Goossens, Castillion, Claassen en Blind meeneemt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 11, 2008 5:02 pm

Hij heeft Sno al. :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di nov 11, 2008 5:12 pm

Tja, en wat als hij uitvalt of niet voldoet? Moet je dan zonder een echte puntspeler gaan voetballen? En dat van Goossens vind ik belachelijk, hij hoort allang kansen te krijgen en dit is zo'n uitgelezen moment. Blind, Bodul-die ik ook nog niet zou meenemen ivm zijn herstel- en Claassen zouden bij elke andere club al een debuut hebben gemaakt, en bij Ajax sturen ze armoedigere spelers het veld op.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » di nov 11, 2008 5:20 pm

Vedette-10- schreef:Tja, en wat als hij uitvalt of niet voldoet? Moet je dan zonder een echte puntspeler gaan voetballen? En dat van Goossens vind ik belachelijk, hij hoort allang kansen te krijgen en dit is zo'n uitgelezen moment. Blind, Bodul-die ik ook nog niet zou meenemen ivm zijn herstel- en Claassen zouden bij elke andere club al een debuut hebben gemaakt, en bij Ajax sturen ze armoedigere spelers het veld op.
Kan ik uit je verhaaltje opmaken dat de toekomstige wereldtopper Overtoom wel gewoon bij de selectie zit? Werd eens tijd.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di nov 11, 2008 5:23 pm

Tja, Overtoom hoort er ook bij maar het is begrijpelijker dat Marco nog niet aan hem denkt.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo nov 12, 2008 9:58 am

Sno kruipt in de huid van Huntelaar
Door NIK KOK

AMSTERDAM/ VOLENDAM - Volendam - Ajax wordt woensdagavond een bekerwedstrijd met maar één echte spits. Ajax kwam al puzzelend uit bij middenvelder Evander Sno als vervanger van de geblesseerde Klaas Jan Huntelaar.

Bij tegenstander Volendam keert Jack Tuyp net op tijd terug van een blessure om tegen Ajax een eenzaam front voorin te vormen.

Evander Sno vervult vanavond hoogstwaarschijnlijk de spitspositie. Trainer Marco van Basten posteerde het krachtmens tijdens een trainingspartij op de positie die vacant is na de blessure van Klaas-Jan Huntelaar. De voortekenen voor de gelegenheidsspits zijn gunstig, geen verdediging in de eredivisie is dit seizoen vaker gepasseerd als die van Volendam. Desalniettemin kreeg Sno tijdens de training nog een korte ‘spitsentraining’ van assistent-trainers Rob Witschge en John van ’t Schip voorgeschoteld. Die bedienden hem van bruikbare voorzetten, Sno mocht als targetman de ballen in het doel werken.

Inbreng van noodoplossingen als eerstejaars A-junior Geoffrey Castillion en Jong-Ajax-speler Darko Bodul als vervanger voor Huntelaar zijn voorlopig niet aan de orde, bevestigde Van Basten gisteren nog maar eens. ,,Die spelers moeten dat eerst verdienen. Bodul is bijvoorbeeld vijf weken geblesseerd geweest.’’

Vanuit de medische staf hoorde Van Basten positieve geluiden over Ajax’ andere spitsen. Dario Cvitanich en Miralem Sulejmani, normaliter vervangers van Huntelaar op die positie, herstellen sneller dan verwacht van hun kwetsuren. Zo lijkt Cvitanich eerder inzetbaar na zijn hamstringblessure die hem twee weken geleden nog zes tot acht weken zou kosten. Sulejmani ondergaat deze week een fysieke test om te kijken of hij fit genoeg is voor de wedstrijd tegen PSV, komende zondag. Speciaal voor de herstellende spelers heeft Ajax dinsdag een oefenwedstrijd ingepland tegen amateurclub Katwijk. Eyong Enoh zal in die wedstrijd in elk geval speelminuten krijgen. Vanavond tegen Volendam hoort de van een blessure herstelde middenvelder nog niet bij de selectie.

En zo is er morgen in Volendam maar één echte spits te bewonderen. Jack Tuyp maakt zijn rentree na een knieblessure. De centrumaanvaller van de Volendamse ploegzat zondag tegen Groningen nog aan de kant. Trainer Frans Adelaar kiest dit seizoen vrijwel altijd voor een strijdwijze met één diepe spits en één speler daarachter. Voor de diepste positie voorin is Jack Tuyp in Volendam al jarenlang de onbetwiste nummer één.

De topscorer van de club kijkt uit naar het treffen met Ajax: ,,Na de wedstrijd tegen Groningen hebben we de koppies leeg kunnen maken voor dit duel. Het is dan wel geen echte derby, Ajax is toch een soort buurman. En in de beker kunnen rare dingen gebeuren.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie