Heracles-Ajax 29-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Heracles-Ajax 29-10-2008

Bericht door Toppie » ma okt 27, 2008 8:48 am

Ja woensdag alweer aan de bak , wat heeft die KNVB toch een mooi schema gemaakt. Niet te hopen dat het regent en dat ku(t)nst grasveld zal wel weer moeilijk bespeelbaar zijn. Dus weer in het Nadeel van Ajax.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma okt 27, 2008 8:59 am

Juist van een kunstgrasveld mag je verwachten dat het goed bespeelbaar is, ook bij slecht weer.

Ajax zou goed uit de voeten moeten kunnen op dit veld, lijkt me zeker geen nadeel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 27, 2008 9:53 am

Ajax wint daar meestal.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma okt 27, 2008 10:09 am

Meestal? Eigenlijk altijd. :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 27, 2008 10:24 am

Precies, ik geloof dat we nooit last gehad hebben van dat kunstgrasveld. Integendeel. Dit is een van de weinige uitwedstrijden waarover we ons geen zorgen hoeven te maken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma okt 27, 2008 10:43 am

Nou wil ik niet vervelend doen hoor joey, maar zei je dat ook niet over Willem II uit? :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » ma okt 27, 2008 10:49 am

Nihad schreef:Nou wil ik niet vervelend doen hoor joey, maar zei je dat ook niet over Willem II uit? :excited.gif:
Volgens mij was het verleden jaar Huntelaar met een omhaal die de 3 punten veilig stelde maar verder was het niet veel daar. Ajax heeft het altijd moeilijk daar.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 27, 2008 11:01 am

Nihad schreef:Nou wil ik niet vervelend doen hoor joey, maar zei je dat ook niet over Willem II uit? :excited.gif:
Dat is waar, ik was dan ook heel verbaasd dat we daar verloren.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma okt 27, 2008 11:38 am

Dat ben ik iedere wedstrijd die we verloren :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma okt 27, 2008 11:40 am

Nog geen kaarten, maar dat komt als het goed is nog goed.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 27, 2008 11:57 am

joey schreef:Ajax wint daar meestal.
Ik geloof nooit zo in dat soort zekerheden.

Dat veld is in principe in het voordeel van de betere voetballer, dus wie weet....

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma okt 27, 2008 1:31 pm

Vorig jaar hield Stekelenburg er een pingel uit en knalde Heracles nog in de slotfase op de lat (of net over, dat weet ik niet meer precies). Het was in ieder geval echt kantje boord.

Als Ajax er nu heengaat met een gevoel van 'we maken ons echt geen zorgen' wordt het weer een gelijkspelletje. Heracles is thuis sterk en wij moeten gewoon knallen woensdag. De komende twee wedstrijden bepalen of we tot de winterstop door gaan modderen of dat we echt onze rug rechten en in de top-3 gaan spelen.

Ik zie Heracles in één zucht met Twente uit, nu moet het gebeuren en nu moeten we laten zien of we een titelkandidaat zijn of gewoon een niets-bijzonders-clubje-dat-thuis-nu-eenmaal-moeilijk-te-verslaan-is.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma okt 27, 2008 3:08 pm

Ben bang dat het tegen Twente ook weer niks zal worden , we hebben een slecht elftal wat niet draait dus hangen en wurgen.Het uit syndroom is voorlopig nog niet van de baan

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 27, 2008 6:54 pm

Ik hoop, nee smeek, dat we eens scherp aan die 2 wedstrijden in Tukkerland gaan beginnen. Tegen Heerenveen, Villa en ook NEC was het zo lethargisch; net of ze oververmoeid zijn of zo. Alsof ze uit hun luie stoel zijn gerukt, afstandbediening, biertje en zak chips achterlatend en dan ineens voetballen. Die scherpte, daar zou MvB eens op moeten hameren.

Als we scherp zijn moeten we zeker in Almelo kunnen winnen. Tegen Twente kan ik al leven met een gelijkspelletje. Zolang het aantal verliespunten beperkt blijft tot de terugkeer van Aissati en (met name) Stekelenburg en Sulejmani heb ik nog steeds een hoopje op het kampioenschap. Ondanks het slechte voetbal dat ons cluppie ons voorschotelt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma okt 27, 2008 7:04 pm

Ik wil nu wel eens een keer een uitwedstrijd winnen. De laatste jaren gingen de punten vanuit Almelo meestal mee naar Amsterdam maar in mijn herinnering was het zelden makkelijk. En makkelijk zal het nu ook wel weer niet worden. Heracles draait immers vrij aardig.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 27, 2008 11:41 pm

0 - 7

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di okt 28, 2008 12:16 am

Als dat het wordt krijg je een gratis seizoenskaart van me, Voets! :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di okt 28, 2008 12:43 am

0-8

:hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di okt 28, 2008 1:03 am

Als dat het wordt, krijg je een biertje van me Jesse!

Ik denk zelf dat het 0-2 wordt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di okt 28, 2008 1:16 am

Ach, 0-2, 0-7 of wat dan ook.Als we maar winnen ..

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di okt 28, 2008 1:23 am

Het wordt zeker niet makkelijk, we hebben het daar de laatste jaren juist altijd moeilijk. Heracles is gewoon altijd een stugge ploeg, zeker thuis. Ik hoop wel dat Marco aan het middenveld gaat sleutelen, en dan bedoel ik een meer creatieve middenvelder in plaats van een van de drie controleurs. Dan zou ik Lindgren opofferen. In principe een van mijn favorieten (vorig seizoen, maar ook bij zijn paar wedstrijdjes onder Koeman was ik al van hem gecharmeerd), maar hij speelt echt zo ontzettend laf en slap. Echt niet van hem gewend hoor. En hij heeft dit seizoen gewoon elke wedstrijd gespeeld, zij het als invaller of als basisspeler. Ik zou opteren voor Gabri - De Jong - Vertonghen op het middenveld. Sarpong (is hij nou fit of niet?) heeft ook meer dan genoeg kansen gehad, nu is De Jong aan de beurt. Al moet Marco hem effe duidelijk maken dat dit een sport voor mannen is, en dat hij veel meer aanwezig moet zijn op het veld, zeker op zijn positie.

Achterin hoop ik dat Marco beseft dat het de ploeg ten goede zou komen om Oleguer op rechts en Wiel centraal te posteren. Komt ook de opbouw zeker ten goede.

Voorin zou ik dan met Suarez, Huntelaar, en -vooruit- Martina beginnen. Cvitanich wil ik niet meer op links zien, en Leonardo ook niet. Gooi die jongen dan maar een keertje voor de leeuwen, zien we meteen of hij de tijd waard is.



---------------------Vermeer---------------------

--Oleguer--V.d. Wiel--Vermaelen--Emanuelson--

-------------Gabri----------------Vertonghen--------

----------------------De Jong-------------------------

----Suarez----------Huntelaar-------------Martina--

Niks beters op dit moment, in mijn ogen.

Er moeten wel een paar spelers wakkergeschud worden door Van Basten. Dan heb ik het vooral over Wiel, Vermaelen, De Jong, en Huntelaar. Wordt eens tijd dat die jongens snappen dat ze bij AJAX voetballen hoor. En dat vind ik juist een hele zwakke punt van Marco. Ik heb hem bij AJAX nog niet kunnen betrappen op het geweldig motiveren van een ploeg voor een wedstrijd. Dat bluf en vertrouwen inboezemen. Bij Oranje lukte het alleen op het EK, maar dat vind ik ook geen kunst als je tegen Italie en Frankrijk speelt. Toen de tegenstanders wat kleiner van naam waren, Roemenie en Rusland, ging het ook meteen (veel) minder wat dat betreft.
Tegen Villa schrok ik echt van de lafheid bij de hele ploeg. Ze wilden niet eens winnen, ze vonden het niet zo erg om in Birmingham te verliezen (net als menig supporters, trouwens). Nou, dat vind ik echt wel een taak van de trainer. Een van de belangrijkste, naast het tactisch plaatje en organisatie. Ik vind dat Marco daarin veel brutaler in moet worden. Dat spelers niet scherp zijn (ik noem een Huntelaar, maar ook bijvoorbeeld de hele ploeg tegen Heerenveen), daar kan en moet een trainer echt iets aan doen. Ook in de rust is hij tot nu toe niet in staat daar vernadering in te brengen. je kan veel zeggen over Ronald Koeman, maar die zorgde wel dat de ploeg anders de tweede helft inging. Dat een AJAX-elftal genoegen neemt met een verliespartij tegen Aston Villa?! Dat gaat er bij mij nooit in.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di okt 28, 2008 5:18 am

Ik zou met de volgende 11 beginnen:


---------------------Vonk---------------------

--Oleguer--V.d. Wiel--Vermaelen--Emanuelson--

-------------Gabri----------------Vertonghen--------

----------------------De Jong-------------------------

----Suarez----------Huntelaar-------------Leo of Sarpong--

De volgende opmerkingen:

- Vonk ipv Vermeer, omdat ik Vermeer een fantastische lijnkeeper vind, maar Heracles vooral sterk is in spel hervattingen. Daar heb ik meer vertrouwen in Vonk (vooral omdat Vermeer hierin slecht is).
- Oleguer en vd Wiel wissel: helemaal mee eens (dat vind ik al maanden).
- De Jong: creatieve middenvelder erbij is noodzaak voor Ajax. Ik zeg er wel bij 'met gebrek aan alternatieven'. De Jong heeft dit jaar nog niet veel laten zien.
- Leo of Sarpong i.p.v. Martina. Martina is te licht voor Ajax 1. Ik heb nog steeds vertrouwen in Sarpong, maar de laatste wedstrijden was het gewoon slecht. Daarnaast weet ik niet of Sarpong weer fit is!? Rommedahl zou ook nog een optie kunnen zijn, maar voor hem geldt dezelfde vraag als voor Sarpong (weer fit?). Uiteraard moet je dan Rommedahl en Suarez van positie laten wisselen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di okt 28, 2008 9:40 am

Stekelenburg; Oleguer, van der Wiel, Vermaelen, Emanuelson; Gabri, Vertonghen, de Jong; Suarez, Sno, Martina

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » di okt 28, 2008 10:18 am

Nee... niet doen. Maar..... NEEHEEEEE. Niet reageren. Hij probeert iets uit te lokken. Dat weet ik ook wel... maar maar... nee... ik MOET iets zeggen!:


Waar slaat deze opstelling op????????

Stekel?????
Sno???????
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di okt 28, 2008 10:20 am

Stekelenburg was een foutje dan maar Vonk.

Sno lijkt me duidelijk is meer aanspeelpunt en doeltreffender dan die prutser van een Huntelaar.

Plaats reactie