AJAX - MSK Zilina 6-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr nov 07, 2008 1:13 pm

Geen idee. In ieder geval bij Huntelaar geen penalty. Maar dit is flauw natuurlijk. Ik vind het eigenaardig dat de ene spits een wereldtopper wordt genoemd omdat hij bij zoveel goals betrokken is, terwijl de andere spits die bij een vergelijkbaar aantal goals betrokken is een prutser wordt genoemd. Je zou kunnen redetwisten of Ajax met een ander type spits sterker zou zijn, maar dat kun je ook doen over de vraag of een ander type buitenspeler niet handiger zou zijn
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 07, 2008 1:19 pm

Uiteraard hoort KJH veel meer te scoren dan Suarez, want KJH staat alleen daarvoor in de ploeg. Suarez is er ook voor de acties, de assists, voor het scheppen van chaos in de verdediging van de tegenpartij.

Denk dat de marktwaarde van KJH met de week daalt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr nov 07, 2008 1:21 pm

Uiteraard, joey. Ajax is vele malen afhankelijker van Suarez dan van Huntelaar, al is daar dus niet iedereen het mee eens.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » vr nov 07, 2008 1:28 pm

Deli schreef:De grootste zaadactie (om even in het vocabulaire van het forum te blijven) van gisteren vond ik: HALF UUR IN DE RIJ OM BINNEN TE KOMEN OP ZUID.

Dan kom je binnen...en zit je in een half leeg stadion....
KAAAAAAAAAAAAAAANSLOOOOOOOOOOOOOOS!
Ik heb overigens ook een kaartje voor Slavia op Zuid maar kom er net achter dat ik in die week voor werk naar Londen moet...dan maar op TV kijken in een pub....
1 of 2 kaartjes? Als het er twee zijn wil ik ze eventueel wel overnemen... Ben jij er vanaf, ik blij. Wil ze sowieso gaan halen anders namelijk.

Het was trouwens inderdaad bijzonder slechts geregeld bij de ArenA gisteren. Ik zat om 21.00 uur pas op mijn plek! Dat terwijl ik ruimschoots op tijd bij de ArenA was. Heel slecht en onnodig.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » vr nov 07, 2008 2:02 pm

Wel ik ga met een vriend, hij heeft dus ook een kaartje maar ik weet niet of hij gaat als ik niet ga of dat hij mijn kaartje ook over wil nemen.
Ik laat het je zo snel mogelijk weten.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 07, 2008 2:40 pm

LucaS schreef:Jammer dat Suarez gisteren weer als een krant speelde. Neem daarbij dat Emanuelson natuurlijk geen linksbuiten is, hij lijkt op dat deel ook geen actie te hebben, terwijl hij dat op het middenveld en achterin wel heeft, en de aanvallende onmacht tegen de mur is verklaard. Toch werden er aardig wat kansen gecreeerd.
Eens met Peter, Ajax probeert van achteruit op te bouwen en via positiespel kansen te scheppen. Het gaat inderdaad vaak in een te laag tempo, en dan krijg je al snel het idee dat er een beetje doelloos wordt rondgetikt. Dat is trouwens niet de eerste keer dit seizoen, dat er geprobeerd wordt zonder lange bal te spelen, zoals Johnk en ik volgens mij al een paar keer zeiden bij voorgaande wedstrijden (en weggehoond werden). Daar komen de terugspeelballen ook deels vandaan, in principe haat ik veel terugspelen, maar gisteren zat er wel een idee achter. Op het moment dat verdedigers onder druk werden gezet en er geen oplossen naar voren was (of als ze die niet zagen), ging de bal terug en boden de verdedigers zich onmiddellijk weer aan bij Vermeer om een nieuwe poging tot opbouw van achteruit te wagen. Het gaat nog niet soepel, maar de idee is er wel in ieder geval.
Ik hoor ook bij het gezelschap die dat vindt. Je ziet dat het positiespel en de verdedigende organisatie beter wordt. Gisteren zag je echter ook weer dat een aantal spelers er in technisch opzicht geen gebruik van weet te maken. Ajax had met Oleguer, Vermaelen, Gabri en Lindgren veel teveel laffe spelers in de as. Vooral dat was het probleem. Natuurlijk lag het tempo laag, maar er waren regelmatig genoeg aanspeelmogelijkheden naar voren die totaal niet gebruikt werden. Erg irritant.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 07, 2008 2:47 pm

Van Basten stelt al die 'laffe spelers' op omdat het anders gatenkaas is achterin.

Tempo spelen is het moeilijkste dat er is. Alles is zoveel gemakkelijker in de eerste versnelling. In dit tempo redt Ajax het nog net. Een beetje sneller en de gebreken komen aan het licht.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 07, 2008 2:50 pm

Dat is zeker een van de redenen, ja. Juist daarom is het jammer dat die echt goede centrale verdediger er niet is gekomen in plaats van Oleguer en/of Sno.

Toch verwacht ik dat Van Basten straks Enoh, Sulejmani en Aissati opstelt. Enoh is minder laf dan Lindgren en verdedigend sterker dan Gabri, terwijl je met Sulejmani en Aissati verder van de goal af kan spelen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 07, 2008 2:55 pm

Sulejmani en Enoh zullen er wel in komen, maar Aissati moet ik nog zien. Ik verwacht eerder Sarpong of zelfs niet eens een aanvallende speler.
Ik denk dat Ajax met een zwaar verdedigend blok gaat spelen en dan Suarez, Sulejmani en KJH voorin. Die drie verzetten weinig verdedigend werk, die mogen doen wat ze willen. De redenering van Van Basten zal dan zijn dat die drie spelers toch wel scoren en dat Ajax, met X spelers achter de bal, weinig zal tegen krijgen, ondanks de matige kwaliteit achterin. En dan win je wel mooi, al zal er weinig te beleven zijn. (Vergelijk Oranje).
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 07, 2008 2:57 pm

Als Van Basten daarmee z'n fout om geen echt goede verdediger te halen moet herstellen tot de winter of zomer, dan moet dat maar.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 07, 2008 3:00 pm

Misschien, maar het blijft treurig.

Eén verdediger lijkt me overigens niet genoeg. We hebben achterin niet veel soeps lopen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 07, 2008 3:02 pm

Klopt. In de zomer moet er in ieder geval doorgeselecteerd worden met Silva. Als je er dan al een goede centrale verdediger bij hebt gehaald en Van Rhijn op tijd uittest bij de verdediging, sta je er wellicht al een stuk beter voor.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr nov 07, 2008 3:20 pm

Wat een spelniveau ook, triest. Armoede, maar dat viel te verwachte als het team hetzelfde als zaterdag wordt neergezet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr nov 07, 2008 3:44 pm

Thomas schreef:Ik hoor ook bij het gezelschap die dat vindt. Je ziet dat het positiespel en de verdedigende organisatie beter wordt. Gisteren zag je echter ook weer dat een aantal spelers er in technisch opzicht geen gebruik van weet te maken. Ajax had met Oleguer, Vermaelen, Gabri en Lindgren veel teveel laffe spelers in de as. Vooral dat was het probleem. Natuurlijk lag het tempo laag, maar er waren regelmatig genoeg aanspeelmogelijkheden naar voren die totaal niet gebruikt werden. Erg irritant.
Mee eens. Ik vond ook dat Ajax bij balverlies in twee stukken uiteen viel. Dan mis je toch Enoh en Vertonghen die het vooruitverdedigen veel beter beheersen dan Lindgren en Gabri. Vooral Gabri vond ik weer erg slecht.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr nov 07, 2008 3:46 pm

Ik vond iedereen slecht ..

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » vr nov 07, 2008 4:42 pm

joey schreef:Uiteraard hoort KJH veel meer te scoren dan Suarez, want KJH staat alleen daarvoor in de ploeg. Suarez is er ook voor de acties, de assists, voor het scheppen van chaos in de verdediging van de tegenpartij.

Denk dat de marktwaarde van KJH met de week daalt.
ik denk dat KJH in een ploeg waar fatsoenlijk gevoetbald wordt volledig tot zijn recht zal komen .. als doelpuntenmaker ..
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr nov 07, 2008 5:01 pm

joey schreef:Misschien, maar het blijft treurig.

Eén verdediger lijkt me overigens niet genoeg. We hebben achterin niet veel soeps lopen.
Ik zou zelfs 3 nieuwe halen. Een mandekker, een inschuivende verdediger (die ook op links kan) en een rechtsback. Voor de rest hoef je dan helemaal niets te halen, namelijk.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » vr nov 07, 2008 5:24 pm

Zeven wedstrijden de nul gehouden en ze blijven maar doorzaniken dat de verdediging niks is. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rednose » vr nov 07, 2008 6:29 pm

joey schreef:Misschien, maar het blijft treurig.

Eén verdediger lijkt me overigens niet genoeg. We hebben achterin niet veel soeps lopen.
Als ik me goed herinner vond je dat ook van Grygera en Escude.
Als het team er niet staat verzuipen de verdedigers ook, als je de bal makkelijk kwijt kan omdat ze zich goed aanbieden voetbalt dat een stuk eenvoudiger voor een verdediger. Daar moet je sober spelen, frivoliteit bewaar je maar voor over de middellijn.
Ik heb het idee dat Van Basten ze dat weer an het leren is, bal in ploeg, desnoods bal terug, jezelf steeds aanbieden.
Maar ja, eerlijk is eerlijk, leuk om naar te kijken was het niet....
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr nov 07, 2008 6:31 pm

InnerHarbour schreef:Zeven wedstrijden de nul gehouden en ze blijven maar doorzaniken dat de verdediging niks is. :smallgrin.gif:
Dat record is niet iets om trots op te zijn. En er zijn kansen genoeg weggegeven, maar de tegenstander scoort gemakkelijker in eigen huis.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr nov 07, 2008 6:33 pm

Ben toch wel redelijk tevreden hoor.. echt aantrekkelijk is het allemaal niet maar ben iig blij dat we eindelijk weer eens een potje in europa winnen en alhoewel ik nog steeds geen hoge pet op heb van onze verdediging hebben ze toch maar weer de '0' gehouden. Als ze dit pouletje doorkomen is wat mij betreft het europeese gedeelte van het seizoen geslaagd, alles daarna is meegenomen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr nov 07, 2008 6:51 pm

Vedette-10- schreef:Dat record is niet iets om trots op te zijn.
We moeten ons ervoor schamen bedoel je? Waarom zou je er niet trots op mogen zijn?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr nov 07, 2008 6:52 pm

Vedette-10- schreef:
InnerHarbour schreef:Zeven wedstrijden de nul gehouden en ze blijven maar doorzaniken dat de verdediging niks is. :smallgrin.gif:
Dat record is niet iets om trots op te zijn. En er zijn kansen genoeg weggegeven, maar de tegenstander scoort gemakkelijker in eigen huis.
:drecul.gif:

Meeste wedstrijden in de Arena heeft Ajax vrijwel niks weggegeven. Gisteren kwam Zilina ook niet verder dan wat schoten, die wel gelijk als kansen worden bestempeld. Je moet dus niet zo liegen.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr nov 07, 2008 7:03 pm

Thomas schreef:
Ik hoor ook bij het gezelschap die dat vindt. Je ziet dat het positiespel en de verdedigende organisatie beter wordt. Gisteren zag je echter ook weer dat een aantal spelers er in technisch opzicht geen gebruik van weet te maken. Ajax had met Oleguer, Vermaelen, Gabri en Lindgren veel teveel laffe spelers in de as. Vooral dat was het probleem. Natuurlijk lag het tempo laag, maar er waren regelmatig genoeg aanspeelmogelijkheden naar voren die totaal niet gebruikt werden. Erg irritant.
Precies. Om je dood te ergeren. Zo wordt het nooit wat en blijf je ploegvoetbal spelen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr nov 07, 2008 7:04 pm

goodfella schreef:
Vedette-10- schreef:
InnerHarbour schreef:Zeven wedstrijden de nul gehouden en ze blijven maar doorzaniken dat de verdediging niks is. :smallgrin.gif:
Dat record is niet iets om trots op te zijn. En er zijn kansen genoeg weggegeven, maar de tegenstander scoort gemakkelijker in eigen huis.
:drecul.gif:

Meeste wedstrijden in de Arena heeft Ajax vrijwel niks weggegeven. Gisteren kwam Zilina ook niet verder dan wat schoten, die wel gelijk als kansen worden bestempeld. Je moet dus niet zo liegen.
Ik wil er niet al te veel conclusies aan verbinden. Daarvoor is de tegenstand niet altijd goed genoeg geweest en heb ik al te veel persoonlijke fouten gezien. Maar feit is wel dat die cijfers er staan en dat we dit bijvoorbeeld vorig jaar echt niet voor elkaar kregen. Er is dus wel wat progressie.

Overigens heb ik de wedstrijd niet gezien. Woensdag heb ik de hele nacht moeten werken dus toen ik donderdagavond thuis kwam ben ik lekker op de bank gaan liggen om de wedstrijd te kijken. Alleen ben ik nog voor de eerste beelden in slaap gevallen om pas de volgende ochtend weer wakker te worden.... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie