AZ-Ajax 23-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo nov 23, 2008 8:12 pm

Thijs schreef:Ik calculeer voor a.s. donderdag ook een nederlaag in trouwens, verder reken ik op louterrrrrr overwinningen in 2008.
Ja. Ik ook.

Donderdag a.s. is ook niet zo heel erg belangrijk. We moeten gewoon thuis van Slavia Praag winnen. Donderdag kan het alleen maar meevallen. Als het maar een leuk reisje wordt. En hopelijk een goaltje voor Ajax. Even lekker gek worden met 2900 man.

Na donderdag: met alleen overwinningen het nieuwe jaar in. Alle vertrouwen in.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » zo nov 23, 2008 8:30 pm

Kowalczyk schreef:
Thijs schreef:Ik calculeer voor a.s. donderdag ook een nederlaag in trouwens, verder reken ik op louterrrrrr overwinningen in 2008.
Ja. Ik ook.

Donderdag a.s. is ook niet zo heel erg belangrijk. We moeten gewoon thuis van Slavia Praag winnen. Donderdag kan het alleen maar meevallen. Als het maar een leuk reisje wordt. En hopelijk een goaltje voor Ajax. Even lekker gek worden met 2900 man.

Na donderdag: met alleen overwinningen het nieuwe jaar in. Alle vertrouwen in.

K.
Juistem..... wat zijn de weersverwachtingen voor donderdag? Vandaag is het een puinhoop op de Duitse wegen...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo nov 23, 2008 9:09 pm

goodfella schreef:
Maar ja, ze hadden 4 middenvelders tegen 2 middenvelders van Ajax.
Daar heb je zeker een belangrijk punt. De balans was al ver te zoeken bij Ajax met 4 aanvallers die minimaal terugverdedigen. Mede daardoor verzoop het zwaar onderbezette middenveld, waar Lindgren weer zijn gebruikelijke voorschot had genomen op de uitlooptraining van morgenochtend en Enoh bijna zielsalleen nog probeerde te redden wat er te redden viel.

Laat die 4-3-3, zeker als je dat zo offensief invult, gerust nog maar een tijdje achterwege tegen topploegen en subtopploegen. In ieder geval in uitwedstrijden. Dat is nu nog veel te hoog gegrepen voor deze ploeg. Oefen daar nog maar een tijdje op tegen de mindere broeders. Dit Ajax kan dat tegen een ploeg als AZ absoluut niet verhapstukken in een uitwedstrijd. Zijn ze nog lang niet aan toe, zoals ook vandaag weer blijkt. Ik ga liever uit van een 4-4-2 in zware uitwedstrijden. Dan speelt Ajax veel compacter en kunnen de spelers elkaar ook gemakkelijker ondersteunen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo nov 23, 2008 9:12 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef: Juistem..... wat zijn de weersverwachtingen voor donderdag? Vandaag is het een puinhoop op de Duitse wegen...
Nu rond de 0 graden, maar donderdag een graad of 8. Valt mee. Geen zon, 45% kans op neerslag.

Maar ik ga met de trein dus ik heb sowieso geen last van fileproblematiek en dergelijke.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo nov 23, 2008 9:23 pm

Thijs schreef: Maar ik ga met de trein dus ik heb sowieso geen last van fileproblematiek en dergelijke.
Blaadjes op de rails, bevroren rails, sneeuw op de rails. Aan de huidige situatie rond Amsterdam zie je hoe fragiel het spoornet is...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo nov 23, 2008 9:24 pm

Zuidema schreef:Daar heb je zeker een belangrijk punt. De balans was al ver te zoeken bij Ajax met 4 aanvallers die minimaal terugverdedigen.
Daarom zei ik vooraf ook dat ik Sulejmani niet op 10 wilde zien.

De opstelling deugde niet. Los daarvan speelde Van Gaal ook in op de zwakheden van Ajax. Vertonghen kreeg bijvoorbeeld amper de kans om op te bouwen. Dat werk moest gedaan worden door zwakke broeders, met alle gevolgen van dien. Op een gegeven moment kwam Suarez de bal op eigen helft halen. Kracht voor een actie had hij toen niet meer.

Slecht veld, sneeuw, gebrek aan inzet, ik vind het allemaal onzin.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo nov 23, 2008 9:25 pm

Onzin? Het speelt wel allemaal mee.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo nov 23, 2008 9:32 pm

AZ had ook last van de sneeuw. AZ moet het hebben van de combinatie, vechten ligt die ploeg niet.

Er was al helemaal geen sprake van een gebrek aan inzet. Zoals Zuidema eerder aangeeft, ontbrak de balans. Denk je nou heus dat de spelers van Ajax AZ onderschatten? Ze weten verdomd goed dat er een lastige uitwedstrijd op het programma staat. Volendam onderschatten, dat kan, maar AZ? No way.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo nov 23, 2008 9:48 pm

Mwah, zo bijzonder vond ik de combinaties van AZ niet in de tweede helft. Ik vond ze eerder beter met de ruimte omgaan en meer goed gebruiken van hoge ballen. Het viel mij juist op dat AZ veel feller was in de tweede helft. Het kwam op mij over alsof Ajax er wel klaar mee was na de 2-0. "Verdomme, 2-0 achter en dan gaat het ook nog eens sneeuwen. Nee, ik vind het wel mooi geweest vandaag." Die instelling.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo nov 23, 2008 9:49 pm

joey schreef:Slecht veld, sneeuw, gebrek aan inzet, ik vind het allemaal onzin.
Tuurlijk is dat allemaal onzin. AZ moest óók in de sneeuw voetballen. En op hetzelfde slechte veld. Als Ajax daar niet tegen kan, dan zorgen ze er maar voor dat ze eraan wennen. Niet mekkeren over dat soort zaken.

Dat we van AZ verloren hebben, heeft domweg te maken met het feit dat AZ een bijzonder sterke tegenstander is, en op dit moment een beter ingespeeld team dan Ajax. Een helft lang ging het gelijk op; daarnaast drukte AZ het verschil (dat in deze fase van de competitie een feit is) op het scorebord uit.

Jammer, en verdiend, maar niet onverwacht - en ook niet rampzalig. Knop om, en op naar de volgende.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo nov 23, 2008 9:55 pm

Jesse schreef:Mwah, zo bijzonder vond ik de combinaties van AZ niet in de tweede helft. Ik vond ze eerder beter met de ruimte omgaan en meer goed gebruiken van hoge ballen. Het viel mij juist op dat AZ veel feller was in de tweede helft. Het kwam op mij over alsof Ajax er wel klaar mee was na de 2-0. "Verdomme, 2-0 achter en dan gaat het ook nog eens sneeuwen. Nee, ik vind het wel mooi geweest vandaag." Die instelling.
Goed met de ruimte omgaan is een kwestie van positiespel. Tegen de tijd dat Ajax de bal voorin had, was de ruimte er niet meer. Door de zwakke passing en het zwakke positiespel had AZ steeds alle tijd om zich te hergroeperen.
Bij AZ zag je dat spelers in de omschakeling razendsnel hun posities innamen. Dan had de speler aan de bal afspeelmogelijkheden genoeg. Niet voor niets mopperde Van Gaal na afloop over verkeerde keuzes. De spelers van AZ wéten waar hun medespelers (moeten) lopen, die van Ajax niet.

De uitvoering was bij beide ploegen slecht. Bij Ajax nog wat slechter dan bij AZ. Maar tactisch stond AZ veel beter, zowel verdedigend als aanvallend. Daardoor had Ajax op den duur de kracht niet meer, want het moest met inzet compenseren wat tactisch fout ging. Enoh bijvoorbeeld sjouwde zich rot, maar hij kreeg geen greep op zijn tegenstanders en kwam steeds te laat. Ik denk dat die jongen na afloop kapot was, die had echt niets over.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo nov 23, 2008 9:57 pm

joey schreef:AZ had ook last van de sneeuw. AZ moet het hebben van de combinatie, vechten ligt die ploeg niet.

Er was al helemaal geen sprake van een gebrek aan inzet. Zoals Zuidema eerder aangeeft, ontbrak de balans. Denk je nou heus dat de spelers van Ajax AZ onderschatten? Ze weten verdomd goed dat er een lastige uitwedstrijd op het programma staat. Volendam onderschatten, dat kan, maar AZ? No way.
En toch, en toch, Joey... Ik zag vanaf het begin veel mislukte passes bij Ajax, zelfs als er geen druk op de passer was. Ook veel te weinig beweging, te weinig mensen die zich aanbieden of goed positie kozen. Persoonlijke duels waarin de Ajacieden soms veel te flauwtjes optraden.

Dat zijn voor mij symptomen van een ploeg, waarvan het merendeel absoluut niet scherp en geconcentreerd is. Ik verwacht ook geen onderschatting van Az, maar zelfoverschatting kan wel aanwezig zijn bij deze ploeg. Of konden ze zich na de 4-1 tegen Psv niet meer opladen voor de volgende krachtmeting. Iets van: moeten we ons nou direct alweer bewijzen? Mogen we nog even doorzweven? Er waren er mij teveel die zwaar onder hun kunnen voetbalden en dat was zeker niet alleen de verdienste van Az. Zo geweldig is Az nou ook weer niet.

Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar als Ajax dezelfde gretigheid als tegen Psv vanmiddag had laten zien, was het voor Az een flink stukkie moeilijker geweest. Bijvoorbeeld een Ajax dat direct zelf druk op man en bal zet, de man in balbezit insluit en de afspeelpunten afdekt en bij balherovering snel omschakelt naar voren met aansluiting vanuit het middenveld. Die drive ontbrak vrijwel totaal in deze wedstrijd, voorzover je al een elftal in het veld had staan dat op die manier zou kunnen spelen.

Ik ben het dan ook zeker niet eens met het bagatelliseren van Kowalczyk. Natuurlijk, van Az in Alkmaar verliezen kan altijd en we hadden zelfs nu nog een paar goede kansen, maar voor de rest zijn de dalen bij Ajax wel verrekte diep. Nog steeds verontrustend diep, wat mij betreft.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo nov 23, 2008 10:05 pm

Ik vond het tot de penalty niet eens zo heel slecht. Ajax voetbalde gretig en was zeker niet minder dan AZ. Pas toen Enoh een gele kaart kreeg en daardoor ongeveer 50% van z'n felheid inleverde ging het mis. En het was niet nodig. Ik denk namelijk dat Ajax de 1ste helft de meeste kansen op een doelpunt heeft gehad. De 2de helft was om wanhopig van te worden. Daar wil ik geeneens meer woorden aan vuil maken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo nov 23, 2008 10:05 pm

Zuidema schreef: Ik ben het dan ook zeker niet eens met het bagatelliseren van Kowalczyk. Natuurlijk, van Az in Alkmaar verliezen kan altijd en we hadden zelfs nu nog een paar goede kansen, maar voor de rest zijn de dalen bij Ajax wel verrekte diep. Nog steeds verontrustend diep, wat mij betreft.
Vind ik ook, vond dit dal net zo diep als Willem2 uit en H'veen uit, gewoon echt slecht.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo nov 23, 2008 10:15 pm

Zuidema schreef:En toch, en toch, Joey... Ik zag vanaf het begin veel mislukte passes bij Ajax, zelfs als er geen druk op de passer was. Ook veel te weinig beweging, te weinig mensen die zich aanbieden of goed positie kozen. Persoonlijke duels waarin de Ajacieden soms veel te flauwtjes optraden. Dat zijn voor mij symptomen van een ploeg, waarvan het merendeel absoluut niet scherp en geconcentreerd is.
Voor mij zijn het symptomen van een ploeg die achter de feiten aanloopt. Ajax zal het nooit moeten hebben van bikkelen in persoonlijke duels, daar hebben we de spelers niet voor. Verdedigen doe je collectief, door de ruimtes klein te maken en verkeerde passing bij de tegenstander af te dwingen. Maar ik zie geen begin van organisatie op dit punt, iedereen prutst maar aan. Suarez rent in zijn eentje op de keeper af, een paar spelers lopen terug, een paar spelers lopen naar voren en Enoh bungelt er tussenin, tackelend in de richting van een bal die net weg is. Het team is geen geheel, elke speler moet met elk duel de boel redden. Dat lukt dus niet.
Wij hebben het Ajax van LVG zien spelen, dan zag je hoe ze de tegenstander lieten leeglopen. In het begin ging het vaak nog gelijk op, de tegenstander compenseerde door inzet, maar na een tijdje ging het gewoon niet meer, dan liep Ajax er overheen. Vandaag zag je ook zoiets. Het lampje van Ajax steeds ging zwakker branden, en in de tweede helft brachten ze het niet meer op. Geen kwestie van niet niet willen maar van niet kunnen. Demi de Zeeuw zei niet voor niets: 'Ajax heeft de individuele klasse, wij hebben het team. AZ heeft waarschijnlijk minder kwaliteit dan Ajax, maar Van Gaal had het goed staan.
Ik denk ook dat Van Basten de rol van de nr. 10 onderschat. Kijk hoe Litmanen die positie vroeger invulde en hoe Jari Sulejmani dat vandaag deed. Litmanen liep een marathon, was altijd aanspeelbaar, had ogen in zijn rug. Die ontlastte zijn verdediging net zoveel als hij zijn aanval ondersteunde. Sulejmani daarentegen is nog helemaal niet toe aan een zo cruciale rol in het team. Verdedigend doet hij haast niets, hij schakelt zich niet in in het teamspel. Wil je met een dergelijke speler, die puur creatief is, op 10 kunnen spelen, dan heb je of een breed bezet middenveld nodig, of je moet héél goed zijn. Dat is Ajax dus niet. Dit werkt dan alleen tegen heel zwakke tegenstanders. AZ is een beetje te goed voor deze oplossing.
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter
Berichten: 18779
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo nov 23, 2008 11:24 pm

Ik schat AZ in als de belangrijkste concurrent van Ajax voor de titel. PSV is dit jaar te zwak en clubs als Groningen en NAC vallen ook nog wel weg.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo nov 23, 2008 11:29 pm

PSV komt nog wel terug.

Ik ben trouwens fan van Schaars. Prima speler.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo nov 23, 2008 11:50 pm

Maar ik zie geen begin van organisatie op dit punt, iedereen prutst maar aan. Suarez rent in zijn eentje op de keeper af, een paar spelers lopen terug, een paar spelers lopen naar voren en Enoh bungelt er tussenin, tackelend in de richting van een bal die net weg is. Het team is geen geheel, elke speler moet met elk duel de boel redden. Dat lukt dus niet.
Dit is dodelijk voor een coach.

Ik heb de wedstrijd niet gezien, wel de samenvatting en dat was schokkend. Ajax stelde aanvallend weinig voor, of de aanvallen van Ajax zijn niet uitgezonden. Van de vele kansen voor Suarez is er blijkbaar maar één uitgezonden (kopbal voor langs), ik dacht na het lezen van alle commentaren echt dat hij er drie of vier had gemist!

Het verschil met Ajax - psv? Ik vond, op basis van de samenvatting, het verschil in klasse/spelopvatting/aantal kansen tussen Ajax en AZ groter, helaas.

Ajax zoekt geen creatieve voetballers, vrees ik,!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo nov 23, 2008 11:53 pm

Demosthenes schreef:
Maar ik zie geen begin van organisatie op dit punt, iedereen prutst maar aan. Suarez rent in zijn eentje op de keeper af, een paar spelers lopen terug, een paar spelers lopen naar voren en Enoh bungelt er tussenin, tackelend in de richting van een bal die net weg is. Het team is geen geheel, elke speler moet met elk duel de boel redden. Dat lukt dus niet.
Dit is dodelijk voor een coach.

Ik heb de wedstrijd niet gezien, wel de samenvatting en dat was schokkend. Ajax stelde aanvallend weinig voor, of de aanvallen van Ajax zijn niet uitgezonden. Van de vele kansen voor Suarez is er blijkbaar maar één uitgezonden (kopbal voor langs), ik dacht na het lezen van alle commentaren echt dat hij er drie of vier had gemist!

Het verschil met Ajax - psv? Ik vond, op basis van de samenvatting, het verschil in klasse/spelopvatting/aantal kansen tussen Ajax en AZ groter, helaas.

Ajax zoekt geen creatieve voetballers, vrees ik,!
Suarez had ook meer kansen. De kopbal heb ik even gemist. Hij had een halve sliding voor een leeg doel en een bal die hij met zijn uitgestrekte been in kansrijke positie langsprikte.

Op basis van een samenvatting kan je geen conclusies trekken. Die worden trouwens ook steeds korter bij de NOS. Ik irriteer me mateloos aan het feit dat ze nu veel kansen niet eens meer herhalen, maar alleen de goals.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma nov 24, 2008 12:05 am

Op basis van een samenvatting kan je geen conclusies trekken.
Ik geef ook duidelijk aan dat ik dit schrijf op basis van de samenvatting. Ik vraag me wel af in hoeverre anderen de wedstrijd hebben gezien (live!) en of je verstrekkende conclusies kunt trekken over individuele spelers als je naar de tv kijkt, je ziet dan minder.

Ik trek wel conclusies uit de vele nederlagen in uitwedstrijden, we verliezen van Willem II, Heerenveen, AZ, Aston Villa, Volendam. We winnen minder vaak, wel van Twente, Heracles en een ploeg uit een ver land, wie kent de naam nog? Borat? Welgeteld één aansprekend resultaat!

We kunnen in uitwedstrijden geen vuist maken, want??? gebrek aan klasse? tactische blunders? Inzet zal het niet zijn, iedere speler wil winnen, zal zich inzetten. Wat het wel is??? Om kampioen te worden moet je uit winnen van ploegen als Heerenveen of Groningen, Twente of NAC, Volendam, Heracles, Sparta, De Graafschap, Willem II, Roda JC, ADO, Utrecht, Vitesse en dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.

We zullen misschien "weer" voor € 30.000.000 uitgeven aan een paar spitsen!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma nov 24, 2008 9:48 am

Heb de wedstrijd niet gezien, want was hele dag de deur uit. Nederlaag was gewoon te verwachten (ja Voetske, dat riep ik vorige week hier ook al :hypocrite.gif: ) al stemt het me wel triest dat we inderdaad hebben laten zien niet verder dan AZ te zijn. Ik verwacht ook niet dat we dat in dit seizoen nog gaan rechtzetten. Daar is simpelweg de kwaliteit tussen de coaches te groot voor en de tijd te kort.

Het enige wat we nu moeten doen is geen onnodig puntverlies lijden tegen andere ploegen. Dan kun je profiteren van de slippertjes van AZ die heus wel gaan komen. Kortom: geen crisis aanpraten, ook niet na de afstraffing van komende donderdag en zondag gewoon alle hens aan dek tegen Utrecht.

De opdracht luidt: in het wiel blijven bij AZ en wegdemarreren als ze een keertje uit de pedalen glijden. Op eigen kracht schieten we namelijk net iets te kort. Dan maar kampioen op z'n Italiaans! Yes we can!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma nov 24, 2008 9:59 am

LouisXIV & co schreef:Heb de wedstrijd niet gezien, want was hele dag de deur uit. Nederlaag was gewoon te verwachten (ja Voetske, dat riep ik vorige week hier ook al :hypocrite.gif: ) al stemt het me wel triest dat we inderdaad hebben laten zien niet verder dan AZ te zijn. Ik verwacht ook niet dat we dat in dit seizoen nog gaan rechtzetten. Daar is simpelweg de kwaliteit tussen de coaches te groot voor en de tijd te kort.

Het enige wat we nu moeten doen is geen onnodig puntverlies lijden tegen andere ploegen. Dan kun je profiteren van de slippertjes van AZ die heus wel gaan komen. Kortom: geen crisis aanpraten, ook niet na de afstraffing van komende donderdag en zondag gewoon alle hens aan dek tegen Utrecht.

De opdracht luidt: in het wiel blijven bij AZ en wegdemarreren als ze een keertje uit de pedalen glijden. Op eigen kracht schieten we namelijk net iets te kort. Dan maar kampioen op z'n Italiaans! Yes we can!
Ja daar hebben we de verdedigers ook voor...

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma nov 24, 2008 10:08 am

Toppie schreef:
LouisXIV & co schreef:Heb de wedstrijd niet gezien, want was hele dag de deur uit. Nederlaag was gewoon te verwachten (ja Voetske, dat riep ik vorige week hier ook al :hypocrite.gif: ) al stemt het me wel triest dat we inderdaad hebben laten zien niet verder dan AZ te zijn. Ik verwacht ook niet dat we dat in dit seizoen nog gaan rechtzetten. Daar is simpelweg de kwaliteit tussen de coaches te groot voor en de tijd te kort.

Het enige wat we nu moeten doen is geen onnodig puntverlies lijden tegen andere ploegen. Dan kun je profiteren van de slippertjes van AZ die heus wel gaan komen. Kortom: geen crisis aanpraten, ook niet na de afstraffing van komende donderdag en zondag gewoon alle hens aan dek tegen Utrecht.

De opdracht luidt: in het wiel blijven bij AZ en wegdemarreren als ze een keertje uit de pedalen glijden. Op eigen kracht schieten we namelijk net iets te kort. Dan maar kampioen op z'n Italiaans! Yes we can!
Ja daar hebben we de verdedigers ook voor...
Nee. Maar dan zetten we er gewoon eentje extra bij. Of op het middenveld. Dichttimmeren die handel.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma nov 24, 2008 10:49 am

Kowalczyk schreef:
Thijs schreef:Ik had deze nederlaag wel ingecalculeerd hoor. De rest van de wedstrijden tot de winterstop (competitie) gaan we gewoon winnen.
Same here.

Ik vond het bovendien niet zo 'kansloos' als overal wordt beweerd. Ajax had in de eerste helft twee beste kansen (Suárez, met name) en had óók gewoon kunnen scoren in de eerste helft. Balbezit, schoten op doel, schietpogingen; het was allemaal redelijk in evenwicht.

In de tweede helft maakte AZ het verschil: die tweede goal was weergaloos en daarna speelden ze ons een kwartier zoek. Daarna richtte Ajax zich weer wat op, maar er werd niets gecreëerd. Daarom won AZ uiteindelijk verdiend, maar ik vond het geen eenzijdig duel - en al helemaal niet 'makkelijk' voor AZ.

We hebben verloren van een betere ploeg, die gewoon een stapje verder is dan Ajax, als elftal. Dat kan gebeuren. geen schande. Laten we onszelf geen crisis aanpraten en de draad weer oppikken. AZ heeft van ons gewonnen in Alkmaar; misschien winnen wij na de winterstop wel van hun, in de ArenA. Als we tot de winterstop geen domme fouten meer maken, liggen we wat mij betreft op koers en is er een heel aardige opmars ingezet met een aan alle kanten door blessures geteisterde ploeg.

K.
Tuurlijk is dat allemaal onzin. AZ moest óók in de sneeuw voetballen. En op hetzelfde slechte veld. Als Ajax daar niet tegen kan, dan zorgen ze er maar voor dat ze eraan wennen. Niet mekkeren over dat soort zaken.

Dat we van AZ verloren hebben, heeft domweg te maken met het feit dat AZ een bijzonder sterke tegenstander is, en op dit moment een beter ingespeeld team dan Ajax. Een helft lang ging het gelijk op; daarnaast drukte AZ het verschil (dat in deze fase van de competitie een feit is) op het scorebord uit.

Jammer, en verdiend, maar niet onverwacht - en ook niet rampzalig. Knop om, en op naar de volgende.

K.

K.
Couldn't agree more. Next.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma nov 24, 2008 11:08 am

Dat is mij te makkelijk. Zo kun je iedere uitwedstrijd wel benaderen. Aan het einde van de rit kom je dan ergens punten tekort en die heb je dan verloren in wedstrijden 'die je kunt verliezen'. AZ is verder? Ach, die spelen ook niet in een vast concept, hoor. Ajax had wat dat betreft toch nog wel wat 'aardige' voetballers binnen de lijnen staan. Alleen dan moet je het wel kloppend maken. Overigens kunnen we nu ook weer Vertonghen naar het middenveld halen? Die jongen ging gruwelijk de fout in bij 2-0 achter. Het is dat AZ dat ook niet afstraft.

Plaats reactie