FC Volendam - Ajax 07-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 07, 2008 4:52 pm

Voetske schreef:Daar gaat het niet over Bertje.Als je zoiets zegt, dan zou het voor de personen in kwestie wel zo fair zijn dat je A] de quotes er even bij zet, en B] aangeeft wie dat dan zijn.Te veel keren maak ik hier mee dat mensen bepaalde gedeeltes van teksten uit hun verband rukken of gewoon staan te liegen ( niet dat jij dat doet, dat weet ik dus niet ).
Lijkt me dat mensen best weten wat ze zelf op AT hebben gezet. Het is nota bene nog geen half jaar geleden. Dus als ik zou liegen, zou niemand zich aangesproken hoeven voelen. Geen probleem dus. Nu lieg ik alleen niet en ben ik bovendien te lui om te gaan zoeken.
Verder is de natuurlijk de balans ver te zoeken in dit elftal, maar daar kan deze trainer veel aan doen, door er op te trainen.Maar MVB maakt er een potje van, dat deed ie ook bij het Nederlands elftal ..
Ach, balans. Ik blijf erbij dat dit vooralsnog ons beste seizoen in jaren is. Er zitten alleen hier en daar ook nog dramatische wedstrijden bij. Het zou wel helpen als Van Basten Oleguer weg zou werken. Die man kan werkelijk niets en steekt andere spelers alleen maar aan met dat zenuwachtige gedoe van hem. Verder zou ons middenveld ook nog wel wat beter kunnen. Urby op een driemansmiddenveld is niets, zoals ik al jaren verkondig. Enoh moet nu te veel corrigeren. Daarom was Blind wat mij betreft een verademing. Die jongen hield zijn positie, durfde druk naar voren te geven en had de handelingssnelheid om te voetballen, in tegenstelling tot jongens als Lindgren (geen handelingssnelheid, geen druk naar voren), Gabri (geen handelingssnelheid, geen gevoel voor positie). Ik zou hem voorlopig handhaven, ook al is hij fysiek nog wat licht.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » zo dec 07, 2008 4:53 pm

Toppie schreef:
Van Basten wil er nog een aanjager bij

Marco van Basten gaf voor de camera van de NOS aan dat zijn elftal nog een aanjager mist, iemand die op de juiste momenten buffelt en de ploeg op sleeptouw neemt. Volgens Van Basten was dat een van de problemen zeker de eerste helft bij Ajax. Volgens Van Basten is dat ook aan de technische staf om dat er in de huidige groep ook in te brengen, maar zou het helpen jongens erbij te hebben die dat van nature hebben.
Een aanjager alla Davids :confused.gif:
Goeie god, ik mag toch hopen dat we niet zo'n middenvelder gaan halen. Schuif gewoon Vertonghen naar het middenveld en haal een knappe verdediger. Stel vervolgens De Jong, Sarpong of Aissati op op 10 en Sulejmani op 11.

Zo lastig is het niet hoor.

Wat mij opviel trouwens is dat er een aantal maal niet op Leonardo werd afgegeven, terwijl die vogelvrij stond. Jammer, want het had zomaar (ondanks het dramatische spel) 1-4 kunnen en moeten zijn.

Verder vond ik Lindgren erg slecht, veroorzaakte ook de 0-1 met zijn slappe inzet. Als je jezelf zo uit positie speelt als hij doet, moet je de bal hebben. NU trekt ie (zoals zovaak) zijn pootje terug en ging Volendam aan de haal. Lindgren en Oleguer gaan wat mij betreft zsm naar de bank cq tribune. Lindgren per nu, Vertonghen als aanvoerder. OLeguer zodra er een vervanger is gehaald.
Laatst gewijzigd door Michael_B op zo dec 07, 2008 4:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo dec 07, 2008 4:55 pm

Voetske schreef:Zo kun je natuurlijk aan de gang blijven, trek nog maar een blik miljoenen over.Met de investeringen van vorige seizoenen. en dit seizoen is er voor AJAX begrippen een hele hele hele grote zak met miljoenen geinvesteerd in deze ploeg.Zeker door MVB.Dan wordt het toch eens tijd dat MVB eens " iets " neerzet op het voetbalveld.

Want zo wil ik ook wel trainer zijn van AJAX.
Misschien nog niet eens zo'n slecht idee... :wink.gif:

Maar je hebt gelijk. Dit is niet alleen maar een kwestie van voortdurend miljoenen erin pompen. In dit soort wedstrijden moet je zeker iets terug kunnen zien van organisatie en samenspel. Heb je trouwens iets gemerkt van revanche-gevoelens bij de Ajacieden? Het was weer heerlijk lauwtjes bij sommigen. Stuitend gewoon. Volendam met al zijn beperkingen wilde er overduidelijk wel voor gaan. Ik begin me af te vragen of MvB überhaupt wel een team kan klaarstomen voor een wedstrijd. Dat ze een tegenstander tot in de tenen gemotiveerd gaan opvreten en ook weten hoe ze dat moeten doen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo dec 07, 2008 4:56 pm

Voor dat laatste zou je eigenlijk geen trainer nodig moeten hebben. Dat mag je toch wel van spelers zelf verwachten. Zeker met de blamage in het bekertoernooi nog in het achterhoofd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo dec 07, 2008 4:59 pm

Marillion schreef:Voor dat laatste zou je eigenlijk geen trainer nodig moeten hebben. Dat mag je toch wel van spelers zelf verwachten. Zeker met de blamage in het bekertoernooi nog in het achterhoofd.
Bij toppers niet, nee. Bij een groot aantal spelers van dit Ajax kennelijk wel, helaas. Ik noem trouwens 2 dingen: een tegenstander willen opvreten en ook weten hoe je dat moet doen. Ook daarin speelt de coach natuurlijk een belangrijke rol. Bijvoorbeeld: waar zitten de zwakke plekken van de tegenstander? Hoe buit je dat uit? Wat is je taktiek, je strategie?

Ander verhaal is ons positiespel. Ik zie ineens Suarez, Cvitanich en Sulejmani op een kluitje in de 16 staan. Terwijl de linkerflank vrij ligt. Waarom zoekt een Sulejmani vanuit de 16 die ruimte niet op en kan een middenvelder een steekpass spelen? Je maakt ruimte in de 16 en je hebt waarschijnlijk een 1 tegen 1-situatie op de vleugel. Onbegrijpelijk. Waar ben je dan met je hoofd? Niet in Volendam in ieder geval. Let eens op AZ, hoe daar de mensen de flanken vrijlaten en bij balbezit ineens die ruimtes opzoeken. Okee, met 4-4-2 is dat wat gemakkelijker, maar dat moet bij ons toch ook kunnen?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo dec 07, 2008 5:21 pm

Het was weer genieten.. maar niet heus.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 07, 2008 6:18 pm

Bertje is zeker een beetje uit zijn hum omder Ajax opnieuw een draak van een wedstrijd heeft afgeleverd. Daarom gaat hij mopperen op anderen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand GEEN verdedigers erbij wilde hebben. En dat we het uiteindelijk met Oleguer moesten doen, was een bittere teleurstelling.


Maar over deze wedstrijd, de reactie van MVB vind ik typerend:

Van Basten: Ik ben geschrokken

VOLENDAM - Ajax won zondagmiddag de uitwedstrijd bij Volendam (1-2). "En daar ben ik blij mee", stelde trainer Marco van Basten. "Maar ik ben vooral in de eerste helft geschrokken van ons spel. We werden soms zelfs afgetroefd. Dat is een jammerlijke constatering."


Van Basten oefende in de aanloop van het duel met Volendam twee keer op kunstgras. “Maar dat was voor rust niet echt te zien”, constateerde de oefenmeester.

“In de tweede helft hebben we veel kansen gemist. Al is het triest om te zien dat Urby Emanuelson bij een kleine voorsprong van 1-2 de bal over de doelman wil stiften. Volgens mij moet je in dat geval simpel scoren. Nu moesten we nog billen knijpen tot de laatste minuut.”

Ook in zijn oordeel over de opvolger van Klaas-Jan Huntelaar was Van Basten duidelijk. “Dario (Cvitanich - red.) heeft vandaag helemaal niets laten zien.”

(c)ANP/NUsport
Ik ben niet geschrokken. Het verbaast me niets. En ik vind dat Van Basten opnieuw niets heeft laten zien.

Hij begint weer eens over de kansen. Laat je team eens beter voetballen, man. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 07, 2008 6:28 pm

Heb jij enig idee wat er nu nodig is om dit Ajax beter te laten voetballen, joey?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 07, 2008 6:29 pm

Bertje schreef:Lijkt me dat mensen best weten wat ze zelf op AT hebben gezet. Het is nota bene nog geen half jaar geleden. Dus als ik zou liegen, zou niemand zich aangesproken hoeven voelen. Geen probleem dus. Nu lieg ik alleen niet en ben ik bovendien te lui om te gaan zoeken.
Dat is dan jammer temeer omdat die " beesten " in de achterhoede niet gehaald zijn.Maar een halfzachte spanjaard, je gaat terug verlangen naar Heitinga.Trouwens ook typisch AJAX, zeker kwa achterhoede spelers, steeds spelers aantrekken die net weer iets minder zijn dan hun voorganger.Kijk maar naar Psv, daar wordt/werd de achterhoede ook steeds een beetje minder, met als laatste het vertrek van Gomez.Gatenkaas, geen zekerheidje meer.

Laat ze maar komen hoor, een type als Silooy, Reiziger, een baken als Alex, zelfs Bogarde ( als was dat niet mij type speler ).Spelers die hun taak aankonden, er primair stonden om hun man uit te schakelen en vanuit degelijk positie spel op het juiste moment de diepgang kozen.En nee, ook deze spelers waren niet prefect, maar je kon ze wel om een boodschap sturen.Balans, snelle backs achter wat minder snelle middenvelders.Fouten kunnen compenseren ook mede door hun snelheid.En nu ?.Gaat het even redelijk, lees redelijk, dan is er weer van Basten die de achterste linie door elkaar gaat halen.Vertonghen centraal, Vermaelen weer back, enz.Waarom ?.
Bertje schreef:Ach, balans. Ik blijf erbij dat dit vooralsnog ons beste seizoen in jaren is. Er zitten alleen hier en daar ook nog dramatische wedstrijden bij. Het zou wel helpen als Van Basten Oleguer weg zou werken. Die man kan werkelijk niets en steekt andere spelers alleen maar aan met dat zenuwachtige gedoe van hem. Verder zou ons middenveld ook nog wel wat beter kunnen. Urby op een driemansmiddenveld is niets, zoals ik al jaren verkondig. Enoh moet nu te veel corrigeren. Daarom was Blind wat mij betreft een verademing. Die jongen hield zijn positie, durfde druk naar voren te geven en had de handelingssnelheid om te voetballen, in tegenstelling tot jongens als Lindgren (geen handelingssnelheid, geen druk naar voren), Gabri (geen handelingssnelheid, geen gevoel voor positie). Ik zou hem voorlopig handhaven, ook al is hij fysiek nog wat licht.
Beste seizoen kwa jaren ?.Sorry hoor, maar kwa voetbal toch niet.MVB zou degene moeten zijn die er het positiespel in moet slijpen, situaties herhalen op de training en ik ga echt niet heel het verhaal hier opnieuw opschrijven over wat nog meer.Die elementaire dingen leerde ik al in mijn voetbaltijd.Dat is en zal ook altijd je basis moeten zijn.Maar ik zie er niks van terug in het veld.Wat ik ( en andere ) zie is dat van Basten het gaat op bevliegingen van de voorhoede, en zelfs daar zie je geen samenspel.Tuurlijk, op een gegeven moment komt de bal wel van speler x bij speler y, maar een idee erachter ?.

Wat was het tactisch concept vandaag waarmee van Basten zijn elf het veld instuurde ?.Vlug de diepste speler aanspelen ?, proberen van de zijkanten, of toch maar combinerend door het midden, op welke spelers van Volendam moest AJAX druk zetten om fouten te forceren ?. ?.Wat was het verschil tussen deze wedstrijd en de bekerwedstrijd waardoor je kan zeggen MVB heeft van het verlies in de beker tegen Volendam geleerd ?. .. vertel het me maar ..

Oja, dat van D. Blind, ook dat heb ik niet gezien.Die huppelde vrolijk met de misere mee hoor .. niet dat ik daar nu al een waarde aan hecht .. is nog veel te vroeg ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 07, 2008 6:43 pm, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 07, 2008 6:31 pm

Zuidema schreef:
Marillion schreef:Voor dat laatste zou je eigenlijk geen trainer nodig moeten hebben. Dat mag je toch wel van spelers zelf verwachten. Zeker met de blamage in het bekertoernooi nog in het achterhoofd.
Bij toppers niet, nee. Bij een groot aantal spelers van dit Ajax kennelijk wel, helaas. Ik noem trouwens 2 dingen: een tegenstander willen opvreten en ook weten hoe je dat moet doen. Ook daarin speelt de coach natuurlijk een belangrijke rol. Bijvoorbeeld: waar zitten de zwakke plekken van de tegenstander? Hoe buit je dat uit? Wat is je taktiek, je strategie?

Ander verhaal is ons positiespel. Ik zie ineens Suarez, Cvitanich en Sulejmani op een kluitje in de 16 staan. Terwijl de linkerflank vrij ligt. Waarom zoekt een Sulejmani vanuit de 16 die ruimte niet op en kan een middenvelder een steekpass spelen? Je maakt ruimte in de 16 en je hebt waarschijnlijk een 1 tegen 1-situatie op de vleugel. Onbegrijpelijk. Waar ben je dan met je hoofd? Niet in Volendam in ieder geval. Let eens op AZ, hoe daar de mensen de flanken vrijlaten en bij balbezit ineens die ruimtes opzoeken. Okee, met 4-4-2 is dat wat gemakkelijker, maar dat moet bij ons toch ook kunnen?
Tja, is erg Zuidema.De spelers zien dit niet, en van Basten ook niet ..

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » zo dec 07, 2008 6:33 pm

Ik vind trouwens MvB wel erg hard tegen Dario. Ik vond het geen geweldige wedstrijd van hem, maar zag in het eerste kwartier van de tweede helft toch wel wat aanknopingspunten. Goede controle met een man in zijn rug, goede aanname en overzicht voor de vrije man.

Niet echt slim om iemand zo in de media af te vallen, lijkt me.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 07, 2008 6:34 pm

Snap dat ook niet. Bij miljoenenaankoop Mira kan hij dat namelijk ook al wekenlang roepen, maar daar repte hij over een gebrek aan ritme. Gelden dan nu voor Dario andere wetten?

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » zo dec 07, 2008 6:40 pm

Precies. Dario speelt één helft op zijn oorspronkelijke positie en krijgt gelijk een draai om zijn oren: ''hij liet níets zien''. Ik vind het wat overdreven, maar misschien heeft MvB het dan ook niet zo gezegd.

Sulejmani lijkt nog steeds niet helemaal fit o.i.d. te zijn. Ook heeft hij geen duidelijke positie - hij dwaalt maar hier en daar wat rond. Soms zie je zijn versnelling, maar verder blijft het allemaal wat matig. En hij oogt nog steeds erg zwaar, maar mijn ogen kunnen mij bedriegen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 07, 2008 6:40 pm

joey schreef:Bertje is zeker een beetje uit zijn hum omder Ajax opnieuw een draak van een wedstrijd heeft afgeleverd. Daarom gaat hij mopperen op anderen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand GEEN verdedigers erbij wilde hebben. En dat we het uiteindelijk met Oleguer moesten doen, was een bittere teleurstelling.


Maar over deze wedstrijd, de reactie van MVB vind ik typerend:

Van Basten: Ik ben geschrokken

VOLENDAM - Ajax won zondagmiddag de uitwedstrijd bij Volendam (1-2). "En daar ben ik blij mee", stelde trainer Marco van Basten. "Maar ik ben vooral in de eerste helft geschrokken van ons spel. We werden soms zelfs afgetroefd. Dat is een jammerlijke constatering."


Van Basten oefende in de aanloop van het duel met Volendam twee keer op kunstgras. “Maar dat was voor rust niet echt te zien”, constateerde de oefenmeester.

“In de tweede helft hebben we veel kansen gemist. Al is het triest om te zien dat Urby Emanuelson bij een kleine voorsprong van 1-2 de bal over de doelman wil stiften. Volgens mij moet je in dat geval simpel scoren. Nu moesten we nog billen knijpen tot de laatste minuut.”

Ook in zijn oordeel over de opvolger van Klaas-Jan Huntelaar was Van Basten duidelijk. “Dario (Cvitanich - red.) heeft vandaag helemaal niets laten zien.”

(c)ANP/NUsport
Ik ben niet geschrokken. Het verbaast me niets. En ik vind dat Van Basten opnieuw niets heeft laten zien.

Hij begint weer eens over de kansen. Laat je team eens beter voetballen, man. :excited.gif:
Het lijkt wel een praatje van Louis. Die heeft het ook altijd over kansen missen.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo dec 07, 2008 6:53 pm

goodfella schreef: Het lijkt wel een praatje van Louis. Die heeft het ook altijd over kansen missen.
Nou, om te scoren moet je kansen op scoren krijgen. Dus het lijkt me niet zo vreemd om daar aan te refereren. :confused.gif:

Ik heb de wedstrijd (gelukkig, begrijp ik) niet gezien.

Dus kan ik mooi blij zijn met de punten, want aan het voetbal heb ik me niet hoeven ergeren. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo dec 07, 2008 7:05 pm

Bertje schreef: Ach, balans. Ik blijf erbij dat dit vooralsnog ons beste seizoen in jaren is. Er zitten alleen hier en daar ook nog dramatische wedstrijden bij. Het zou wel helpen als Van Basten Oleguer weg zou werken. Die man kan werkelijk niets en steekt andere spelers alleen maar aan met dat zenuwachtige gedoe van hem. Verder zou ons middenveld ook nog wel wat beter kunnen. Urby op een driemansmiddenveld is niets, zoals ik al jaren verkondig. Enoh moet nu te veel corrigeren. Daarom was Blind wat mij betreft een verademing. Die jongen hield zijn positie, durfde druk naar voren te geven en had de handelingssnelheid om te voetballen, in tegenstelling tot jongens als Lindgren (geen handelingssnelheid, geen druk naar voren), Gabri (geen handelingssnelheid, geen gevoel voor positie). Ik zou hem voorlopig handhaven, ook al is hij fysiek nog wat licht.
Het beste seizoen in jaren? Vorige wedstrijd liep Ajax twee punten achter in vergelijking met vorig seizoen en tijdens twee of drie eindspurten aan het einde van het seizoen speelde Ajax ook nog eens beter.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 07, 2008 7:23 pm

midmid :smallgrin.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 07, 2008 7:38 pm

Harm schreef:Het beste seizoen in jaren? Vorige wedstrijd liep Ajax twee punten achter in vergelijking met vorig seizoen en tijdens twee of drie eindspurten aan het einde van het seizoen speelde Ajax ook nog eens beter.
Seizoenen vergelijken op basis van punten is niet te doen, aangezien de tegenstanders ook niet hetzelfde zijn. Het voetbal is daarentegen over het algemeen het beste wat we de afgelopen jaren hebben gezien. Het kan nog een stuk beter, maar je moet ergens beginnen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Cedric
Berichten: 1230
Lid geworden op: di feb 08, 2005 3:56 pm
Locatie: Normandie
Contacteer:

Bericht door Cedric » zo dec 07, 2008 7:39 pm

Justin schreef:Precies. Dario speelt één helft op zijn oorspronkelijke positie en krijgt gelijk een draai om zijn oren: ''hij liet níets zien''. Ik vind het wat overdreven, maar misschien heeft MvB het dan ook niet zo gezegd.
Inderdaad.

Goal.com:
Cvitanich was ook zwak. Heel veel balverlies, maargoed hij komt terug van een blessureperiode. Fysiek heeft hij het kunnen brengen, maar voetballend niet.
Sportweek:
Cvitanich was ook zwak, hij leed heel veel balverlies. Hij kwam wel terug van een blessureperiode, maar heeft weinig kunnen brengen.
"Geef Ajax z'n goede reputatie terug!"

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo dec 07, 2008 7:56 pm

Bertje schreef:
Harm schreef:Het beste seizoen in jaren? Vorige wedstrijd liep Ajax twee punten achter in vergelijking met vorig seizoen en tijdens twee of drie eindspurten aan het einde van het seizoen speelde Ajax ook nog eens beter.
Seizoenen vergelijken op basis van punten is niet te doen, aangezien de tegenstanders ook niet hetzelfde zijn. Het voetbal is daarentegen over het algemeen het beste wat we de afgelopen jaren hebben gezien. Het kan nog een stuk beter, maar je moet ergens beginnen.
Dat ga je toch niet menen.. ik heb nog haast geen goede wedstrijden gezien, in de competitie sowiezo nog geen 1 goede uitwedstrijd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo dec 07, 2008 7:58 pm

Peter schreef:Snap dat ook niet. Bij miljoenenaankoop Mira kan hij dat namelijk ook al wekenlang roepen, maar daar repte hij over een gebrek aan ritme. Gelden dan nu voor Dario andere wetten?
Ik zou niet weten wat voor reden daarvoor zou zijn, Dario is ook een miljoenenaankoop.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo dec 07, 2008 8:01 pm

Voetske schreef:
Bertje schreef:Ach, balans. Ik blijf erbij dat dit vooralsnog ons beste seizoen in jaren is.
Beste seizoen kwa jaren ?
Ik ben niet geïnteresseerd in tussenstanden, en vergelijkingen met eerdere seizoenen, nog voor de kerst.

Als we eind mei met die schaal in onze tengels staan, dan was dit het het beste seizoen sinds 2003-2004. Tot die tijd weten we het niet, en boeit het me ook niet. Gewoon zorgen dat je kampioen wordt, op welke wijze dan ook; daarna lullen we verder.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 07, 2008 8:14 pm

Whoooooooooooooo, PIZZA!
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 07, 2008 8:16 pm

Kowalczyk schreef:
Voetske schreef:
Bertje schreef:Ach, balans. Ik blijf erbij dat dit vooralsnog ons beste seizoen in jaren is.
Beste seizoen kwa jaren ?
Ik ben niet geïnteresseerd in tussenstanden, en vergelijkingen met eerdere seizoenen, nog voor de kerst.

Als we eind mei met die schaal in onze tengels staan, dan was dit het het beste seizoen sinds 2003-2004. Tot die tijd weten we het niet, en boeit het me ook niet. Gewoon zorgen dat je kampioen wordt, op welke wijze dan ook; daarna lullen we verder.

K.
Jij mag er zo tegenaan kijken, mij boeit het wel.Tja, en je hoofdpersonen uit je boek boeide dat ook .. :aai.gif: .Maarja, zoals ik al eerder schreef is men zo hongerig naar een kampioenschap dat sommige het niet interseert hoe of wat.Dat deden we de andere jaren ook niet, dan waren we ook pissig als we op zijn Italiaans een wedstrijd stolen, ook jij.Dus dan is het nu wel triest om te concluderen dat dat nu onder MVB opeens niet meer telt ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 07, 2008 8:16 pm

Bertje schreef:
Harm schreef:Het beste seizoen in jaren? Vorige wedstrijd liep Ajax twee punten achter in vergelijking met vorig seizoen en tijdens twee of drie eindspurten aan het einde van het seizoen speelde Ajax ook nog eens beter.
Seizoenen vergelijken op basis van punten is niet te doen, aangezien de tegenstanders ook niet hetzelfde zijn. Het voetbal is daarentegen over het algemeen het beste wat we de afgelopen jaren hebben gezien. Het kan nog een stuk beter, maar je moet ergens beginnen.
Ik vind het voetbal heel erg slecht, hoor. Qua punten en goals is het ook nog al te veel. Progressie zie ik dus ook niet op al deze gebieden. Neemt niet weg dat we nog wel meedoen voor de titel, dat dan weer wel.

Plaats reactie