De A1 van 2007/2008

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gesloten
D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » za mar 01, 2008 8:53 pm

Maak je een verslagje voor ons?
Het is nog niet zeker. Ik acht de kans klein, omdat ik maar moet zien om 9 uur wakker te worden. Ze spelen tevens om 11 uur.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 02, 2008 9:20 am

Ben je al wakker? TRRRRINGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!! :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 03, 2008 12:51 pm

Tevens heeft Ajax maandag drie jeugdspelers gecontracteerd. Aanvaller Vlatko Lazic (01-05-1989) en verdediger Deniz Aslan (09-02-1989) tekenden een contract dat loopt van 1 juli 2008 tot en met 30 juni 2010. Keeper Roy Ouwerkerk (14-10-1989) tekende een contract dat loopt van 1 juli 2008 tot en met 30 juni 2009. De Ajacieden maken op dit moment deel uit van de A1 van de jeugdopleiding.
Pfff, zag die Aslan vorige week. Die kon zich niet eens staande houden tegen A-junioren. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma mar 03, 2008 2:53 pm

Pfff, zag die Aslan vorige week. Die kon zich niet eens staande houden tegen A-junioren. :excited.gif:
Daarom moet je hem beoordelen over een langere periode. [/quote]

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 03, 2008 3:28 pm

Heb je gelijk in. Maar ik vond hem niet meteen een potentiële A-selectiespeler.

Vind jij wel?
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma mar 03, 2008 3:38 pm

joey schreef:Heb je gelijk in. Maar ik vond hem niet meteen een potentiële A-selectiespeler.

Vind jij wel?
Mwah. Hij speelt al het hele seizoen vrij constant met weinig fouten in zijn spel. Een rechtsback waar ik persoonlijk meer gecharmeerd van ben en in mijn ogen meer potentie heeft is Johan Kappelhof van de A2.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 03, 2008 3:41 pm

Ik zag hem een paar keer totaal verkeerd positie kiezen en bij de eerste goal van Heerenveen werd hij met een simpele passeerbeweging uitgespeeld. Dat zijn fouten die weinig met de vorm van de dag te maken hebben. Maar misschien zie je dit wel terug bij bijna alle backs uit de opleiding. Verdedigen is een vak, maar leer je dat ook bij Ajax?

Ik zou ervoor willen pleiten Jaap Stam te laten werken met de grootste verdedigende talenten van Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma mar 03, 2008 3:58 pm

joey schreef:Ik zag hem een paar keer totaal verkeerd positie kiezen en bij de eerste goal van Heerenveen werd hij met een simpele passeerbeweging uitgespeeld. Dat zijn fouten die weinig met de vorm van de dag te maken hebben. Maar misschien zie je dit wel terug bij bijna alle backs uit de opleiding. Verdedigen is een vak, maar leer je dat ook bij Ajax?

Ik zou ervoor willen pleiten Jaap Stam te laten werken met de grootste verdedigende talenten van Ajax.
Wat je nu zegt klopt in grote lijnen. Johan Kappelhof maakt ook foutjes en staat positioneel soms ook niet goed opgesteld. Ik denk dat je op deze leeftijd dat nog kan permitteren. Maar geef nou eerlijk toe. Nederland staat niet bekend om de geweldige verdedigers die het heeft voortgebracht. Een Jaap stam of een Winston Bogarde zou zeker wat toevoegen. Die kunnen de grotere verdedigende talenten wat je aangeeft wijzen en leren op de kleine dingetjes waar je als verdediger genadeloos op internationaal niveau wordt afgestraft.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 03, 2008 4:02 pm

Nederlandse clubs zouden geen half dozijn Europacups voor landskampioenen hebben gewonnen als we geen geweldige verdedigers zouden hebben gehad.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 03, 2008 4:40 pm

Maar verhoudingsgewijs weinig van die topverdedigers zijn door Ajax opgeleid. Frank de Boer mag je wel een witte raaf noemen.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 03, 2008 4:52 pm

Rijkaard? Krol? Hulshoff schijnt ook een klasbak geweest te zijn, al heb ik van hem minder gezien. Zelfde geldt voor Suurbier.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 03, 2008 5:31 pm

Goed, dat zijn dus vier toppers in veertig jaar. Met Frank de Boer erbij, zijn het er vijf. Vergelijk dat eens met het aantal aanvallende spelers van internationaal niveau dat Ajax in die tijd heeft afgeleverd.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 03, 2008 5:40 pm

Tsja, wat versta je onder top? Zijn de notoire faler in grote wedstrijden Swart, servet maar geen tafellaken Vanenburg, mooie jongen Van 't Schip en subtopper Ronald de Boer topaanvallers? Dan dingen verdedigers als Van Duivenbode, Silooy en Reiziger ook wel mee. Of wat te denken van iemand als Pronk, die het toch jaren onder Michels heeft uitgehouden?

Anders blijf je al gauw hangen bij Keizer, Cruijff, Van Basten, Bergkamp en Kluivert.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 03, 2008 8:51 pm

Swart een notoire faler? Dacht het niet! Hij scoorde bijvoorbeeld achttien keer tegen Feyenoord.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 03, 2008 9:16 pm

Ik hoorde altijd dat Swart in grote wedstrijden stijf stond van de zenuwen en daardoor niet goed presteerde.

Maar goed, zet je hem er voor de lol bij; aan mijn punt verandert er weinig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma mar 03, 2008 9:29 pm

Graag a.u.b ontopic blijven, dus over de A1.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 03, 2008 9:44 pm

Mwah, Sjaak Swart vindt vast dat hij nog best mee kan in de A1. :smallgrin.gif:

Weet jij al iets over spelers die moeten vertrekken, D_Skilled?
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma mar 03, 2008 9:58 pm

joey schreef:Mwah, Sjaak Swart vindt vast dat hij nog best mee kan in de A1. :smallgrin.gif:

Weet jij al iets over spelers die moeten vertrekken, D_Skilled?
Volgens mij heb ik Joel Tillema aangehaald dat die zou vertrekken, of was dat op het AF. In ieder geval hij vertrekt. Darryl Lachman, Rafael Uiterloo. Reinald Jongebloet vind ik ook Ajax-onwaardig, maar die scoort aan de lopende band en zal daarom niet vertrekken. Rafael naar Feyenoord. Tillema naar Groningen. Darryl Lachman ??

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma mar 03, 2008 10:03 pm

joey schreef:Mwah, Sjaak Swart vindt vast dat hij nog best mee kan in de A1. :smallgrin.gif:

Weet jij al iets over spelers die moeten vertrekken, D_Skilled?
Trouwens, Sjaak Swart is helemaal binnen wat betreft financieel. Die gozer heeft de grootste talenten van de Toekomst onder zijn hoede.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 03, 2008 10:12 pm

Wie zitten er bij hem?

Na de Sneijder-deal zal hij sowieso binnen zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 03, 2008 10:21 pm

Van der Heijden
Ottenhof
Lachman
Aslan
Olijve
Dekker
Tillema
Goossens
Supusepa
Bizot
De Haas
M. Hasselbaink
Donald
Van Rhijn
Schouw
Zwinkels
R. Sneijder
Bonevacia
Ouwerkerk
Receveur
Alderweireld
Anita
Benmoussa

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma mar 03, 2008 10:22 pm

joey schreef:Wie zitten er bij hem?

Na de Sneijder-deal zal hij sowieso binnen zijn.
Roly Bonevacia en nog andere. Maar alleen met Roly is ie in de toekomst al binnen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 03, 2008 10:39 pm

Zijn ze bij Ajax nog zo sceptisch over zijn activiteiten? Inmiddels is wel gebleken dat Lerby en Swart 'met Ajax meedenken'.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za mar 08, 2008 5:24 pm

Wanprestatie van Ajax A1; B1 wint

De A1 van Ajax heeft vanmiddag een wanprestatie geleverd. Het elftal van Sonny Silooy verloor met 0-6 van Sparta Rotterdam A1. Bij rust stond Ajax al met 0-2 achter.

Het was alweer de derde opeenvolgende nederlaag voor de A1, na eerdere nederlagen tegen SC Heerenveen A1 en Feyenoord A1.

Ajax B1 boekte de vierde zege op rij. In Waalwijk werd hekkensluiter RKC Waalwijk B1 met 0-3 verslagen. De B1 gaat aan kop, maar heeft in FC Utrecht een geduchte concurrent. De Utrechters staan op vijf punten achterstand, maar speelden wel een wedstrijd minder.

Ajax C1 gaat dit seizoen onbedreigd af op de titel. Afgelopen donderdag speelde de C1 uit bij stadgenoot AFC C1 en won met 0-9. Bij rust stond het 0-4 voor een uitstekend spelend Ajax na goals van Jip Bartels (2x), Youssef Fennich en Timo Letschert. Na rust scoorden Ouasim Bouy (3x) en Mouhsine El Yaacoubi (2x).

Ajax D1 oefende op de Toekomst tegen SC Heerenveen D1. In december eindigde deze wedstrijd in Heerenveen op 4-4, maar dit keer won Ajax D1 met 3-1. Serhat Cakmak (2x) en Jovi Hulshoff maakten de doelpunten.
AS


En van de officiële website van Sparta:
Sparta A1 vernedert Ajax A1 in Amsterdam


Op Sportpark 'De Toekomst' heeft de A1 van Sparta Rotterdam vanmiddag met 0-6 gewonnen van Ajax A1. Het elftal van trainer Jos van Eck en assistenten Remco Oversier en Mike Obiku was oppermachtig in Amsterdam. Bij rust stond het 0-2 voor Sparta Rotterdam.

Joey Godee was bij Sparta de grote man met vier doelpunten. Ook David Abdul, international van Aruba, scoorde twee goals. Een fantastische teamprestatie, en met nog slechts zes competitiewedstrijden te gaan, en één punt achterstand op koploper AZ, is het kampioenschap nog haalbaar.
www.sparta-rotterdam.nl

Joey Godee, ex-Ajacied.
Nooit geweten dat Obiku bij Sparta zat.

Maar OT: hartstikke mooi resultaat weer. Bravo! Vooral niets veranderen op de Toekomst. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za mar 08, 2008 5:51 pm

Dat was toch Jordy Godee?
Maar die Silooy doet er werkelijks niks meer aan, snap niet dat ze die er niet direct uit hebben gegooid!

Gesloten