Groep C

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jun 06, 2008 3:08 pm

Hij heeft toch drie keer hetzelfd systeem met hoofdzakelijk dezelfde spelers gespeeld?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za jun 07, 2008 8:25 am

Van Nistelrooy: Hopen op 0-0
Door MAARTEN WIJFFELS

LAUSANNE - Ruud van Nistelrooy heeft zich voor dit EK afgevraagd hoe het komt dat Italië zo vaak top presteert op een groot toernooi. Het antwoord vond hij dicht bij huis, in Madrid, bij ploeggenoot Fabio Cannavaro.

Ruud van Nistelrooy. FOTO BROER VAN DEN BOOM/ANP
Ruud van Nistelrooy hoorde en zag zijn aanvoerder de afgelopen tijd steeds vol ontzag praten over de drie tegenstanders in de EK-poule. Fabio Cannavaro deed het in de kleedkamer bij Real Madrid, op televisie en in interviews met kranten.

,,Het was steeds: ‘Oef Van Nistelrooy, oef Robben, oef Sneijder. Hoe gaan we dat straks in godsnaam oplossen?’,’’ zegt de spits van Oranje. ,,Ik heb Cannavaro, maar ook andere Italiaanse internationals, nog niet één keer een uitspraak horen doen in de trant van: wij zijn Italië, de wereldkampioen, wij moeten dit of dat op het EK.’’

Het intrigeert de bijna 32-jarige Brabander. Vrij vertaald ziet hij een soort hoffelijkheid in dienst van het eigen gewin. ,,Hoe groter je de tegenstander vooraf hebt gemaakt, hoe beter je er zelf uit komt bij een overwinning. Italië heeft zich weer tot in detail voorbereid. En als ze het straks wéér zouden flikken, zijn ze euforisch en trots.’’

Het is een levenshouding, een geslepenheid, die hij ook Nederlandse topvoetballers en de periferie rond Oranje toewenst. ,,Vooropgesteld: wij hebben op dit toernooi geen selectie van bluffertjes,’’ zegt de 61-voudig international. ,,Maar Oranje en een groot toernooi, dat roept altijd een sfeer op van: we gaan het effe doen. Wij moeten juist altijd van alles op EK’s en WK’s. We móeten domineren, we móeten het spel maken. Dat zal best arrogant overkomen bij tegenstanders.

,,Ik heb het daarom de afgelopen tijd bewust over een andere boeg gegooid. In Madrid heb ik alleen maar interviews over het EK gegeven met als boodschap: beginnen tegen de wereldkampioen, dat is hopen op een nul-nulletje. En eigenlijk meen ik het ook oprecht. Wat hebben wij in de geschiedenis nou gewonnen met het nationale team? Zet dat af tegen Italië en we hebben helemaal niets te zeggen. Dat betekent niet dat ik geen vertrouwen heb in onze eigen kwaliteiten. Dat vertrouwen is juist groter dan twee jaar terug, omdat we nu meer spelers hebben die gehard zijn in buitenlandse topcompetities. Maar enige bescheidenheid is nooit weg. Ik geloof oprecht dat een down-to- earth-houding één van dé pijlers is onder succesvolle toernooiploegen.’’

Dat uitgerekend Fabio Cannavaro maandag ontbreekt bij de EK-start in Bern noemt Van Nistelrooy een groot voordeel. Hij heeft hem bij Real leren kennen als een speler die een elftal letterlijk weer in elkaar trekt als de afzonderlijke linies uiteen dreigen te vallen.

,,Die rol pakt hij onder alle omstandigheden op. Dat Cannavaro ondanks zijn blessure ‘gewoon’ bij de Italiaanse selectie blijft, verbaast me totaal niet. Als hij bij Real geblesseerd is en we hebben een uitwedstrijd, reist hij ook mee. Hij hoopt altijd dat hij op de wedstrijddag toch nog wonderbaarlijk herstelt.’’

Nederland-Italië wordt een wedstrijd waarin Oranje het helemaal zelf zal moeten doen. ,,We krijgen normaal gesproken niets cadeau. Nog niet één openingetje,’’ voorziet Van Nistelrooy. ,,Italië bouwt verdedigend zoveel zekerheid in, dat ze niet kwetsbaar zijn. In die situatie tóch dat ene gaatje vinden, daarvoor zullen wij een enorme concentratie aan de dag moeten leggen.’’

In die focus op dat ene moment om toe te slaan ligt al jarenlang de kracht van de spits die met 31 treffers zesde staat op de eeuwige topscorerslijst van het Nederlands elftal. Dit EK kan hij Johan Cruijff en Abe Lenstra (33 goals) en mogelijk ook Faas Wilkes (35) voorbij streven. Je hoort er Van Nistelrooy niet over, zoals hij sowieso rustiger toewerkt naar dit toernooi dan naar het WK twee jaar geleden. In 2006 straalde hij uit dat hij de verantwoordelijkheid voor het hele land op zijn schouders wilde nemen. In interviews sprak hij over de dynamiek tussen hem en Van Basten, de coach met wie hij later zo frontaal botste.

In de zoektocht naar een nieuw evenwicht in hun relatie is hij voor het antwoord eveneens dicht bij huis uitgekomen. Namelijk bij zichzelf. Tussen de bondscoach en hem is het tegenwoordig ‘puur business’ en dat vindt hij prima. ,,Een trainer móet moeilijke keuzes maken en daarom is het belangrijk ook afstand te houden tot spelers. Als speler word je bij slecht nieuws niet meer gekwetst in een situatie dat je wat verder van de coach af staat.

,,Van Basten en ik weten van elkaar wat onze doelen zijn. En dan kun je naast gesprekken over voetbal ook gerust over andere zaken praten.’’

Hij zegt het ‘wel prettig’ te vinden dat Van Basten zegt dat er geen twijfel bestaat over de spitspositie in Oranje. ,,Het geeft iets meer rust, in die zin dat ik er minder vragen over hoef te beantwoorden. Het is minder een thema dan voorheen. Maar het maakt me ook weer niet uit. Of ik nu 90 minuten ga spelen of maar één, ik bereid me even goed voor.’’

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jun 07, 2008 3:38 pm

Arjen Robben is weer eens geblesseerd geraakt. Doet niet mee tegen Italie. (NOS)

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jun 07, 2008 3:39 pm

Altijd hetzelfde liedje met die jongen, maar dit maakt de keuze wel makkelijker.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jun 07, 2008 3:40 pm

Ik vind het doodzonde. Een Robben in topvorm is niet af te stoppen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jun 07, 2008 3:43 pm

Ach, je raakt er aan gewend. Die jongen lijkt van glas. Verder natuurlijk wel met je eens. Panucci kan ook weer rustig slapen in ieder geval.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » za jun 07, 2008 4:33 pm

Robben mist eerste wedstrijd tegen Italië
Uitgegeven: 7 juni 2008 16:28
Laatst gewijzigd: 7 juni 2008 16:38

LAUSANNE - Aanvaller Arjen Robben mist maandag de eerste EK-wedstrijd van het Nederlands elftal tegen Italië in Bern.

De vleugelspits van Real Madrid heeft zaterdagochtend tijdens de training een liesblessure opgelopen. Dat heeft de KNVB zaterdagmiddag gemeld.

Aderlating

Bondscoach Marco van Basten sprak van een grote aderlating voor Oranje. "In de eerste plaats is het natuurlijk vooral voor Arjen zelf een enorme tegenvaller. Maar zeker ook voor de ploeg, omdat we eerder al Ryan Babel zagen wegvallen voor die positie."

"Samen met de medische staf gaat Arjen nu hard aan zijn herstel werken, dus we hopen van harte dat hij weer snel van waarde kan zijn voor de ploeg", aldus Van Basten


www.nu.nl
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za jun 07, 2008 5:36 pm

Jöhnk schreef:Ik vind het doodzonde. Een Robben in topvorm is niet af te stoppen.
Idd Robben en van Persie zijn de enige die iets speciaals hebben, en allebei doen ze niet mee, scheelt een hele grote slok op een borrel.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za jun 07, 2008 10:52 pm

Laatste beetje diepgang.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jun 08, 2008 12:12 pm

Jöhnk schreef:Arjen Robben is weer eens geblesseerd geraakt. Doet niet mee tegen Italie. (NOS)
Schuld van MVB trouwens: moet ie maar eerder de opstelling prijsgeven. :hypocrite.gif:

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Bericht door Kilroy » ma jun 09, 2008 6:16 pm

Ik hoop van harte dat Oranje de laatste plaats in de groep zal kunnen vermeiden.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » ma jun 09, 2008 10:14 pm

Volgens mij gaat dat wel lukken.

:666.gif:
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 09, 2008 11:28 pm

Denk het ook!
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 09, 2008 11:31 pm

Bertje schreef:Camoranesi brengt in zijn eentje al meer dynamiek zonder bal dan veel elftallen als geheel herbergen.
:hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 09, 2008 11:32 pm

Bertje schreef:Geweldige middenvelders. Pirlo, De Rossi, Montolivo, Gatusso en ook nog Camoranesi. Verder hebben ze Toni voorin en achterin met Zambrotta, Cannavaro en Materazzi nog een eental toppers. Verder hebben ze nog jongens als Del Piero, Grosso en natuurlijk Buffon op doel.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 09, 2008 11:33 pm

Rishi schreef:Grosso is bovendien niet in vorm. Zambrotta ook niet. Panucci wordt gedold door Robben. Mathijsen heeft Luca Toni al een keer uit de wedstrijd gespeeld.

Ik zie het wel positief. Zal ik een nieuwe poll maken met wie gelooft :ajaxsmiley.gif:
:headbang.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 09, 2008 11:33 pm

Peter schreef:Overdrijf nou toch niet zo. Panucci, Materazzi en Zambrotta zijn nog 10 klassen beter dan wat wij er hebben rondlopen.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 09, 2008 11:34 pm

Rishi schreef:
Peter schreef:Overdrijf nou toch niet zo. Panucci, Materazzi en Zambrotta zijn nog 10 klassen beter dan wat wij er hebben rondlopen.
10 klasse nog wel...zozo. Boffen die Italianen even. Vandaar dat Inter en AC zo GEWELDIG presteerden in de CL.

Italie had 2 jaar geleden het nodige geluk maar ik vind het niks bijzonders.

Over een weekie zul je me gelijk geven :ajaxsmiley.gif: :hypocrite.gif:

Ben het eens met de posters hiervoor. Cannavaro is de baas achterin. Die missen ze nu. Verder ben ik het eens met Mr. Ajax dat onze aanval het hun moeilijker gaat maken dan omgekeerd.

En Nederland is op de counter behoorlijk snel. Het zijn geen sprintwonders maar dat zijn ze achterin bij Italie zeker niet!
Teringgggg, ik ben echt goed :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 10, 2008 1:46 am

Kilroy schreef:Ik hoop van harte dat Oranje de laatste plaats in de groep zal kunnen vermeiden.
:drecul.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » di jun 10, 2008 1:50 am

Thomas schreef:
Kilroy schreef:Ik hoop van harte dat Oranje de laatste plaats in de groep zal kunnen vermeiden.
:drecul.gif:
Niet zo hard lachen, Thomas. Peter heeft in de wedstrijdtopic duidelijk uitgelegd dat Nederland niet veel voorstelde, maar puur en alleen won omdat Italië bagger was. Nederland matig, Italië dramatisch.

:drecul.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 10, 2008 2:33 am

Ach, ik heb het wel iets verder onderbouwd. De Italianen waren in aanvallend opzicht bijvoorbeeld absoluut niet slecht. Achterin vond ik vooral Materazzi dramatisch, maar het Nederlands elftal was hoe dan ook gewoon goed bezig. De keuzes van San Marco pakten weer eens sterk uit.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di jun 10, 2008 10:34 am

Winnen van Frankrijk of twee keer gelijk spelen en we zijn d'r. Moet te doen zijn.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di jun 10, 2008 10:35 am

Winnen van Frankrijk en het op een akkoordje gooien met die Roemenen. :1evil.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jun 10, 2008 10:40 am

Dat is nog mooier. Kweek je ook wat goodwill met Chivu'tje!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di jun 10, 2008 10:43 am

Chivu! :worshippy.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie