8 juni, 20.45 uur Duitsland-Polen

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jun 10, 2008 12:33 pm

Dit was de rode kaart:

http://www.youtube.com/watch?v=tbLX_YpVzEg

Verder werd Maldini nog gruwelijk hard tegen zijn hoofd geschopt, maar dat werd toen niet gezien.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 10, 2008 12:35 pm

En buitenspel dat geen buitenspel was waarbij twee Italianen een vrije doortocht werd ontzegd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 10, 2008 12:44 pm

Er ging wel meer mis bij de scheidsrechters, maar dat geval met Totti vond ik ook een schwalbe. Hij gaat neer voordat het contact er is.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jun 10, 2008 12:52 pm

Was zijn eerste gele kaart niet onterecht? Of was hij weer eens gewoon stom?

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo jun 11, 2008 2:12 pm

Als de Italiaanse ploeg is uitgeschakeld ligt het altijd aan de ander, dat is niets nieuws. Moeten wij niet in meegaan. Italië verloor niet van de scheidsrechter maar van de Zuid-koreanen. Omdat Maldini als een jonge juffer staat te verdedigen en Cristian Vieri de bal vanuit de doelmond zowat huizenhoog overschiet.

Het is interessant om zo'n wedstrijd los van alle emoties nog eens terug te zien, dan valt pas op wat een storm in een glas water het is geweest. De enige die gematst wordt in die wedstrijd is Francesco Totti, die na zijn smerige elleboogstoot tegen Kim Nam-Il mocht blijven staan, nog voordat hij zijn ploeg weer eens zou duperen.

Spanje had wel reden tot klagen. Twee glaszuivere goals afgekeurd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 11, 2008 2:18 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Als de Italiaanse ploeg is uitgeschakeld ligt het altijd aan de ander, dat is niets nieuws. Moeten wij niet in meegaan.
Dat is wel waar ja. Vier jaar geleden lag het bijvoorbeeld aan de scandimaffia. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jun 11, 2008 2:29 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Als de Italiaanse ploeg is uitgeschakeld ligt het altijd aan de ander, dat is niets nieuws. Moeten wij niet in meegaan. Italië verloor niet van de scheidsrechter maar van de Zuid-koreanen. Omdat Maldini als een jonge juffer staat te verdedigen en Cristian Vieri de bal vanuit de doelmond zowat huizenhoog overschiet.

Het is interessant om zo'n wedstrijd los van alle emoties nog eens terug te zien, dan valt pas op wat een storm in een glas water het is geweest. De enige die gematst wordt in die wedstrijd is Francesco Totti, die na zijn smerige elleboogstoot tegen Kim Nam-Il mocht blijven staan, nog voordat hij zijn ploeg weer eens zou duperen.
De enige? Die aanslag op Maldini vergeten? Je weet dat ik het hier niet mee eens ben, want in deze vond ik inderdaad dat het aan een ander lag. Tuurlijk mist Italië kans op kans, maar de scheids heeft de boel wel verziekt. Sowieso werd Italië in dat tournooi keer op keer genaaid.

Bij deze de situatie:
http://nl.youtube.com/watch?v=RdNzj-TCtn8

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jun 11, 2008 2:31 pm

En deze elleboog van Korea was je ook ontschoten (rond de 30 seconden):

http://nl.youtube.com/watch?v=fIvTdQEsg ... re=related

Check sowieso het filmpje even, want dat geeft je een aardige kijk op wie er nu mag mopperen.
Laatst gewijzigd door peter op wo jun 11, 2008 2:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 11, 2008 2:31 pm

Was die trap aan Maldini dan het enige waar Italië mee genaaid werd? Dat weegt dan toch prima op tegen die rode kaart die Totti al eerder had moeten krijgen?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jun 11, 2008 2:33 pm

Zie het filmpje Thomas. Verder nog een keer een vrije doortocht onterecht buitenspel afgevlagd. Kwam vaker voor in het tournooi overigens.

Edit:
http://nl.youtube.com/watch?v=2Pm4jD5kU4U

Recht van spreken dacht ik zo.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 11, 2008 3:20 pm

Het ziet er in ieder geval naar uit alsof die Koreanen dachten alles te kunnen maken. Wat dat betreft moet ik toegeven dat ik vergeten was hoe opmerkelijk dat was.

Die vierde goal uit dat rijtje van vijf was de enige die in mijn ogen terecht werd afgekeurd, maar het lijkt me sterk dat er bij die eerdere goals sprake was van een complot. Waarom proberen de Italianen eerder uit te schakelen als de wedstrijden verkocht zijn en ze altijd nog uitgeschakeld kunnen worden door Zuid-Korea? :wink.gif: Die tweede gele kaart voor Totti vond ik ook terecht.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo jun 11, 2008 3:54 pm

Peter schreef:[De enige? Die aanslag op Maldini vergeten? Je weet dat ik het hier niet mee eens ben, want in deze vond ik inderdaad dat het aan een ander lag. Tuurlijk mist Italië kans op kans, maar de scheids heeft de boel wel verziekt. Sowieso werd Italië in dat tournooi keer op keer genaaid.

Bij deze de situatie:
http://nl.youtube.com/watch?v=RdNzj-TCtn8
Peter, de Italianen worden altijd keer op keer genaaid. Trust me. Ik heb jaren in Italië gewoond en mijn voetbalvrienden zijn vrijwel allemaal Italianen en ik weet niet anders dan dat de scheidsrechters, toernooiorganisatie, tegenstanders en de rest van de wereld vrijwel unaniem tegen ze waren. Het hoort er bij en voor mij is het een deel van de charme. Het is ook reuze vermakelijk als je maar een beetje de werkelijkheid in het oog houd.

Die trap tegen Maldini kan ik me inderdaad niet herinneren, daar heb je een punt. Fout van de leiding. Dat ze een keer op randje buitenspel worden teruggefloten dat gebeurt 5 keer per wedstrijd en daar zie ik nou niet meteen een complot in.

Het was een harde wedstrijd ja. Als je alle Koreaanse overtredingen achter elkaar plakt dan is het net alsof de brave Italianen alleen maar dribbelden en de Koreanen naar alles schopten wat bewoog, maar het was van twee kanten hard. De andere zijde liet zich niet minder onbetuigd. Er ging uiteindelijk 1 Italiaan af en echt, daar valt geen stuiver op af te dingen(en hij had er nog wel iets erder af gemogen ook). De scheidsrechter liet veel toe, tja, als je nu naar het verslag luistert dan wordt hij daarvoor geprezen. Daardoor werd het een leuke en onderhoudende wedstrijd.

Kans op kans is ook overdreven, maar Italië had de wedstrijd gewoon kunnen winnen. Het echte doorslaggevende punt was natuurlijk dat Italië gewoon belabberd voor de dag kwam. Het hele tournooi al. Met mazzel een punt tegen Mexico en terecht verloren van de Kroaten. Heel matig gewoon, en de tweede ronde was daar geen uitzondering op.

Plaats reactie