25 juni 20.45 uur Duitsland-Turkije

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jun 26, 2008 10:55 am

Onze poule des doods was zo goed dat er na de kwartfinale geen enkel land meer in zat. Een echte poule des doods dus.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do jun 26, 2008 11:02 am

Peter schreef:Onze poule des doods was zo goed dat er na de kwartfinale geen enkel land meer in zat. Een echte poule des doods dus.
Misschien omdat die landen na zware wedstrijden uitgemergeld aan het vervolg begonnen?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jun 26, 2008 11:03 am

Real Ajax schreef:
joey schreef:Beter dan Nederlander, want Oranje zit thuis.
Dat vraag ik me eerlijk gezegd af. Van de meeste mensen weet ik het antwoord wel, maar zou jij graag willen dat Nederland zo Europees kampioen zou worden? :confused.gif:
Joey is gewoon heimelijk fan van Duitsland, hij kijkt niet voor niets naar de mo.. euh, ARD! :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jun 26, 2008 11:08 am

:eusa_naughty.gif: ZDF.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do jun 26, 2008 11:13 am

Rusland is voor mij de sterkste van de overgebleven landen. Duitsland scoort inmiddels wel hoog op mijn resilience-meter: een verliespartij en omgebogen achterstand in de knapzak. Maar alleen Portugal was een tegenstander van formaat.

Met de resilience-meter nog op nul, gaat Spanje er vanavond aan geloven. Rusland, nu met Arshavin, met betere coach, met het voordeel dat men Villa nu kent, met de scherpere counters, met het betere uithoudingsvermogen, en met een hogere resilience score, gaat voor mij door na de finale.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 26, 2008 11:13 am

MT, ik moet nog zien of de Russen vanavond het niveau halen van eerder dit toernooi. Nu móet het, eerder waren ze underdog. Kunnen ze omgaan met de druk en de complimenten of gaan ze Nederland achterna? Zit Arshavin al met zijn gedachten bij een Europese topclub?
wimpey schreef:
Peter schreef:Onze poule des doods was zo goed dat er na de kwartfinale geen enkel land meer in zat. Een echte poule des doods dus.
Misschien omdat die landen na zware wedstrijden uitgemergeld aan het vervolg begonnen?
Welnee. Frankrijk en Italië hebben goede spelers, maar die spelers waren fysiek en mentaal niet fris. Je zag later ook dat Italié Spanje niet kon bijbenen. De poule des doods werd zo genoemd op grond van de reputatie en de mogelijkheden van de teams die erin zaten, niet op grond van de realiteit. Nederland is gestruikeld over de eerste de beste tegenstander die voluit weerstand bood.

Tja Wimpey, je moet weten wanneer je moet pieken. Tegen Portugal, toen het echt nodig was, stond Duitsland er wél. En je kunt niet uitsluiten dat ze er straks in de finale ook staan en de titel pakken.
Laatst gewijzigd door joey op do jun 26, 2008 11:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do jun 26, 2008 11:24 am

Monkey Tonk schreef:met het voordeel dat men Villa nu kent
Kennen ze die nu pas? Lekker professioneel. :smallgrin.gif:

Gelukkig klinkt je analyse erg logisch, dat schept kansen. :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do jun 26, 2008 11:33 am

Real Ajax schreef:
Monkey Tonk schreef:met het voordeel dat men Villa nu kent
Kennen ze die nu pas? Lekker professioneel. :smallgrin.gif:

Gelukkig klinkt je analyse erg logisch, dat schept kansen. :headbang.gif:

Villa schopte er de eerste keer drie in. Twee keer achter elkaar zo'n prestatie tegen hetzelfde team is in het internationale voetbal praktisch onmogelijk. Rusland zal ongetwijfeld veel beter op Villa zijn ingesteld.

Maar je bent voor Spanje. Dus ik heb het tegen een supporter. Niet?

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do jun 26, 2008 11:39 am

Monkey Tonk schreef:Maar je bent voor Spanje. Dus ik heb het tegen een supporter. Niet?
Zeker, maar ik ben zeer gecharmeerd van het Russische elftal, daarom vind ik je analyse ook logisch, maar gelukkig kent voetbal genoeg verrassingen dus daar put ik maar hoop uit (los van het feit dat Spanje prima kan ballen en door hun van manier van spelen ook nog niet echt fysiek er door heen zitten.)

Een Villa had je al voor de eerste wedstrijd moeten kennen.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » do jun 26, 2008 11:42 am

wimpey schreef:
Peter schreef:Onze poule des doods was zo goed dat er na de kwartfinale geen enkel land meer in zat. Een echte poule des doods dus.
Misschien omdat die landen na zware wedstrijden uitgemergeld aan het vervolg begonnen?
Hier heb je wel een punt. Niet zozeer fysiek, maar vooral mentaal uitgemergeld. Italie en Frankrijk hebben de status van absolute toplanden. Oranje moest er dus wel vanuit gaan dat het er vanaf het begin in alle opzichten moest staan.
Dat die landen niet in grootse doen bleken (hoewel Italie voor hetzelfde geld Spanje via pingels uitschakelt en gewoon in de halve finale had gestaan) kun je vantevoren niet weten. Oranje moest vroeg pieken om niet al in de poule te sneuvelen. Dat kost veel energie en kracht, met name mentaal. Een ploeg loopt toch een beetje leeg en het is lastig je nadien weer helemaal op te moeten laden voor een volgende klus.
Het moet gezegd dat Oranje onder van Basten in dit opzicht twee keer zeer dikke pech heeft gehad. Zowel op het WK als EK. Het heeft hier natuurlijk niet alleen aan gelegen, maar meegespeeld heeft het zeker.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do jun 26, 2008 11:46 am

joey schreef: Tja Wimpey, je moet weten wanneer je moet pieken. Tegen Portugal, toen het echt nodig was, stond Duitsland er wél. En je kunt niet uitsluiten dat ze er straks in de finale ook staan en de titel pakken.
Zeker. Tegen Portugal hoefden ze het spel niet te maken, dat ligt ze wel. Maar ik vond Portugal gehyped, zo goed was het niet. Nuno Gomes, Simao, Paulo Ferreira, da's niet best.

Orakel Hugo Borst die Carvalho tot de nieuwe Beckenbauer betitelde: belachelijk.

Spanje en Rusland zijn beter dan Duitsland. Ik hoop dat het eruit komt.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do jun 26, 2008 11:47 am

Real Ajax schreef:
Monkey Tonk schreef:Maar je bent voor Spanje. Dus ik heb het tegen een supporter. Niet?
Zeker, maar ik ben zeer gecharmeerd van het Russische elftal, daarom vind ik je analyse ook logisch, maar gelukkig kent voetbal genoeg verrassingen dus daar put ik maar hoop uit (los van het feit dat Spanje prima kan ballen en door hun van manier van spelen ook nog niet echt fysiek er door heen zitten.)

Een Villa had je al voor de eerste wedstrijd moeten kennen.
Als hij er drie inschopt kenden ze hem niet zo goed. :biggrin.gif:

Spanje heeft in principe een vergelijkbaar probleem als Nederland voor de wedstrijd tegen Rusland. Waar Oranje nadeel had van de grote overwinningen op Italie en Frankrijk, daar kan het Spanje alleen maar tegenwerken dat ze al gemakkelijk van Rusland hebben gewonnen. Heel moelijk om dat niet onbewust door te laten werken. En Rusland kan zich door dat verlies juist optimaal motiveren.

Geluk met je team.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 26, 2008 11:52 am

wimpey schreef:Zeker. Tegen Portugal hoefden ze het spel niet te maken, dat ligt ze wel. Maar ik vond Portugal gehyped, zo goed was het niet. Nuno Gomes, Simao, Paulo Ferreira, da's niet best.
Maar met Deco en C. Ronaldo loopt er toch wat rond bij Portugal. Opvallend dat de zwak geachte Duitse verdediging met deze spelers totaal geen problemen had.
Duitsland kruipt straks weer lekker in de underdog-rol. Iedereen mag zeggen dat ze niet kunnen voetballen, dat interesseert ze niets. Zolang die beker maar naar Duitsland komt. Het is dat focussen op het resultaat dat de Duitsers zo gevaarlijk maakt. Zeker als de spelers van de tegenstanders al vol zijn van hun eigen voortreffelijkheid en hun mogelijkheden op de transfermarkt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do jun 26, 2008 11:55 am


wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do jun 26, 2008 11:57 am

Jim schreef: Het heeft hier natuurlijk niet alleen aan gelegen, maar meegespeeld heeft het zeker.
De voorbereiding op het EK en WK was er bij Oranje waarschijnlijk op gericht om de voorronde te doorstaan. Dat lukte bij het WK en dat lukte, met veel glans, bij dit EK. Bij Duitsland zal de voorbereiding meer gericht zijn geweest op het toernooi als geheel, vanwege de te overziene hordes in de voorronde.

Volgens mij was de grootste fout, zowel bij het WK als nu, om gas terug te nemen en de 2e garde aan de bak te laten. Het ritme was weg en ik kan me voorstellen dat menig speler van de 1e garde zich een veredeld toerist voelde na 8 dagen stilstand. Oranje had m.i. die geweldige roes moeten vasthouden en tegen Roemenie volle bak moeten spelen. Inspanning, herstel: dat ritme. Nu was er een week van herstel en niet die fysieke en mentale belasting die een wedstrijd brengt.

Onze jongens dachten en handelden de eerste week snel, daarvan was tegen Rusland weinig meer te merken. Komt nog bij dat 'wij' niet slecht kunnen voetballen én winnen, geen vecht- en 'tegenhouden'-voetbal kunnen spelen én dat MVB een aantal beslissingen nam die niet goed uitpakten. Einde toernooi, jammer, maar terecht.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do jun 26, 2008 11:57 am

Duitsland is altijd degelijk, gestroomlijnd, en meestal beter dan het eruit ziet. BMW.

Engeland droomt vergeefs van Bentleys.

Frankrijk zit op het niveau Renault.

Italie is een Fiat, met af en toe een Ferrari aspiratie.

En Nederland vliegt als een Fokker, maar rijdt als een Dafje.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » do jun 26, 2008 12:39 pm

wimpey schreef: Volgens mij was de grootste fout, zowel bij het WK als nu, om gas terug te nemen en de 2e garde aan de bak te laten. Het ritme was weg en ik kan me voorstellen dat menig speler van de 1e garde zich een veredeld toerist voelde na 8 dagen stilstand. Oranje had m.i. die geweldige roes moeten vasthouden en tegen Roemenie volle bak moeten spelen. Inspanning, herstel: dat ritme. Nu was er een week van herstel en niet die fysieke en mentale belasting die een wedstrijd brengt.
Zou kunnen, maar dat is achteraf. Op zich viel er ook wel voor wat te zeggen om een aantal spelers wat extra rust te geven, nu daar de gelegenheid voor was. Deze beslissing reken ik van Basten daarom niet aan, hoewel het achteraf gezien inderdaad een rol kan hebben gespeeld in het verbreken van de beroemde flow. Wat mij betreft in ieder geval een grotere rol dan de mogelijke oorzaak die Hans van Breukelen gisteravond opperde. Namelijk het overlijden van het kind van Boulahrouz, waardoor de spelers volgens hem terug in de realiteit werden gezet.
Want als we dan toch het mentale aspect erbij gaan betrekken, kun je net zo goed stellen dat dit trieste voorval de selectie (nog) dichter bij elkaar had kunnen brengen. Dat men er nog meer door zou worden gemotiveerd en nu helemaal koste wat kost wilde winnen, speciaal voor Boulahrouz en zijn kind. Denk trouwens dat van Breukelen juist dat had geroepen mocht Oranje Rusland toevallig van de mat hebben gespeeld, maar dat terzijde.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 26, 2008 12:53 pm

Vond ik overigens niet sympathiek van Van Breukelen, om het kind van Boulahrouz als oorzaak aan te wijzen. Zeker aangezien hij later aangaf het te begrijpen dat de selectiespelers dit niet wilden zeggen. In feite geeft hij dus aan dat het hem weinig doet. Smeerlap.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jun 26, 2008 12:55 pm

Van Breukelen is debiel. Dat is bekend.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do jun 26, 2008 12:56 pm

Volgens mij is het niet iets nieuws dat je een goed draaiend elftal niet uit het ritme moet halen. Die wijsheid is bijna net zo oud als de weg naar Rome.

Stél dat de basiself tegen Roemenië onverhoopt tegen een nederlaag aan waren gelopen, dan had dat een extra drive op kunnen leveren.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » do jun 26, 2008 1:02 pm

Bertje schreef:Vond ik overigens niet sympathiek van Van Breukelen, om het kind van Boulahrouz als oorzaak aan te wijzen.
Hoewel ik dit niet aanhaalde om dit te benadrukken, kan ik uit persoonlijke wetenschap meedelen dat van Breukelen ook lang niet zo sympathiek is als hij overkomt. Of wil doen overkomen.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » do jun 26, 2008 1:07 pm

Harm schreef: Stél dat de basiself tegen Roemenië onverhoopt tegen een nederlaag aan waren gelopen, dan had dat een extra drive op kunnen leveren.
Stél dat Sneijder en/of v.d. Sar een blessure hadden opgelopen, had iedereen van Basten verweten dat het oerstom was hen in een wedstrijdje om des keizers baard op te stellen.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do jun 26, 2008 1:21 pm

Nou goed, dan had je Stekelenburg opgesteld, hoewel ik de kans erg klein acht dat je keeper geblesseerd raakt.

Sneijder was vervangbaar geweest. En hij had net zo goed op de training geblesseerd kunnen raken omdat er scherper getraind wordt wanneer ze geen wedstrijd hoeven te spelen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 26, 2008 1:29 pm

Jim schreef:Hoewel ik dit niet aanhaalde om dit te benadrukken, kan ik uit persoonlijke wetenschap meedelen dat van Breukelen ook lang niet zo sympathiek is als hij overkomt. Of wil doen overkomen.
Nu vind ik hem inderdaad ook helemaal niet zo sympathiek aandoen, maar dit vond ik wel een hele smerige opmerking.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jun 26, 2008 4:48 pm

Harm schreef:Volgens mij is het niet iets nieuws dat je een goed draaiend elftal niet uit het ritme moet halen. Die wijsheid is bijna net zo oud als de weg naar Rome.
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden.

Maar wat draaide er dan precies zo goed? Nederland-Rusland was ongeveer een kopie van Nederland-Frankrijk, met dat verschil dat Nederland net niet uit een spelhervatting scoorde ipv net wel, Rusland het overwicht wel in een doelpunt kon uitdrukken ipv niet, en het scoreverloop niet in het voordeel van Nederland was ipv wel, waardoor er niet gecounterd kon worden ipv wel en de voorsprong niet kon worden uitgebreid omdat die voorsprong er nooit kwam.

Plaats reactie