Groep C

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di jun 10, 2008 10:53 am

Rishi schreef:Dat is nog mooier. Kweek je ook wat goodwill met Chivu'tje!
Die goodwill betaalt hij natuurlijk terug door in een evt. halve finale in ieder geval voor een Nederlandse penalty te zorgen.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jun 10, 2008 11:09 am

Jesse schreef:Chivu! :worshippy.gif:
Was genieten met hem he!
IK GELOOF!!!!!!

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Bericht door Kilroy » wo jun 11, 2008 2:18 pm

Those who can read will have noticed that I expressed my hope that Oranje be able to avoid the bottom of the group, after having seen France - Romania and prior to seeing Oranje's line-up for the Italy game. Of course, two of the three “game-breakers” of Oranje were sidelined by injuries, but whatever the cause, MvB finally came up with a balanced team, with Kuyt, de Jong for de Zeeuw, and of course Boularouz instead of Heitinga. Right now I see it as better than a 50/50 shot to stay out of the bottom spot but less than 50/50 to be among the top two.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za jun 14, 2008 2:56 pm

Wat nou als Frankrijk - Italië in 0-0 eindigt en Nederland met 3-0 van Roemenië wint? Dan staan alledrie de teams (Frankrijk, Italië en Roemenië) met een gelijk aantal punten en doelsaldo. Wat bepaalt dan wie tweede is?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » za jun 14, 2008 3:02 pm

De FIFA-ranglijst volgens mij.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za jun 14, 2008 3:15 pm

Niet penalty's tussen Frankrijk en Italië ofzo? Nah, dat zou weer niet fair zijn tegenover Roemenië...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jun 14, 2008 4:34 pm

Arthur schreef:De FIFA-ranglijst volgens mij.
Italië dus?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za jun 14, 2008 6:04 pm

Wilde je datzelfde verhaal nog een keer nieuw leven in blazen, Daniel?
wimpey wrote on Sat Jun 14 13:25:17 GMT schreef:Wat gebeurt er eigenlijk wanneer Holland met 3-0 van de Roemenen wint en de andere pot doelpuntloos eindigt?

Dan hebben 3 ploegen 2 punten en allen een doelsaldo van 1 voor en 4 tegen.

Het is dus mogelijk dat een ploeg met 2 punten naar de volgende ronde gaat...
Daniel_vT wrote on Sat Jun 14 15:15:51 GMT schreef:Wat nou als Frankrijk - Italië in 0-0 eindigt en Nederland met 3-0 van Roemenië wint? Dan staan alledrie de teams (Frankrijk, Italië en Roemenië) met een gelijk aantal punten en doelsaldo. Wat bepaalt dan wie tweede is?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di jun 17, 2008 10:49 am

Oranje bij voorbaat verdacht
Door PETER VAN DUYL

BERN - Spookbeelden uit het verleden komen boven, nu Italië weer afhankelijk is van derden om verder te komen op het EK. Het land waar de achterdocht achter elke boom staat te wachten, bereidt zich voor op een nieuwe dreun.

Na het WK van 2002 én het EK van 2004 vreest heel Italië andermaal slachtoffer te worden van een mengeling van arbitrale dwalingen en een gebrek aan sportief plichtsbesef. Ja, tegen de regerend wereldkampioen wordt ook tijdens dit toernooi een complot beraamd.

In Italië is er de afgelopen dagen een stevige basis gelegd voor een nieuwe uitbarsting van nationale verontwaardiging. Het begon allemaal met dat merkwaardige doelpunt van Ruud van Nistelrooy in de openingswedstrijd tussen Nederland en Italië.

Toen vervolgens in het duel met Roemenië een glaszuivere goal van Luca Toni werd afgekeurd wegens buitenspel, waren ze in ‘de laars’ helemaal van slag. Zelfs bondsvoorzitter Giancarlo Abete deed in het openbaar zijn beklag.

De gang van zaken in poule C heeft ertoe geleid dat Italië zijn lot niet meer in eigen hand heeft. En dus zal er vanavond behalve naar de eigen ontmoeting met Frankrijk ook met argusogen worden gekeken naar Nederland-Roemenië. Als er ook maar een zweem van twijfel te ontdekken valt, zal de beschuldigende vinger deze kant op priemen.

Trainer en spelers van Oranje hebben de afgelopen dagen benadrukt dat ze tegen Roemenië hun sportieve plicht willen doen. Gaat het vanavond in Bern echter mis, dan loopt de ploeg het risico te worden bij geschreven in een bijzonder rijtje wedstrijden.

Tijdens het WK van 1982 gooiden Duitsland en Oostenrijk het samen op een akkoordje om zich te ontdoen van Algerije. Er wordt nóg schande van gesproken. Ook Nederland is in dit opzicht verre van brandschoon. De 1-1 tegen Ierland op het WK van 1990 – beide landen plaatsten zich ten koste van Egypte voor de tweede ronde – was overduidelijk gebaseerd op afspraken.

Vier jaar geleden in Portugal stonden we in Nederland zélf op onze achterste benen omdat Tsjechië in de laatste groepswedstrijd tegen Duitsland met een zogenoemde B-ploeg op de proppen kwam. Oranje was toen afhankelijk van de Tsjechen. Het gemor veranderde razendsnel in bewondering toen die reserves Duitsland klopten (2-1).

Dat EK van vier jaar terug liet in Italië een stevig litteken na. Of beter nog: opende opnieuw de wond die het WK van 2002 had geslagen. In Azië werd de Italianen de weg naar de halve finale afgesneden door het Zuid-Korea van Guus Hiddink. In de kwartfinale kreeg Francesco Totti ten onrechte rood en werd een goal van Damiano Tommasi op dubieuze gronden afgekeurd. Het land schudde op zijn grondvesten.

Euro 2004 was het podium waarop Italië zich zou revancheren, maar het toernooi eindigde andermaal met een kater. Op de laatste speeldag in groep C hadden Zweden en Denemarken aan een gelijkspel met tenminste twee goals voldoende om zich beide te plaatsen. En ja hoor, dat duel eindigde in 2-2.

Niemand in Italië twijfelde eraan dat die uitslag vooraf was geregeld. De nationale televisie registreerde het duel met extra camera’s om elke mogelijke oneffenheid goed in beeld te krijgen. De regie legde vast hoe de spelers van Denemarken en Zweden elkaar voor de wedstrijd lachend troffen, het was meteen verdacht. En de late gelijkmaker van Zweden was het gevolg van een blunder van de Deense doelman Thomas Sörensen. In Italië waren ze woedend.

Ajacied Kenneth zat die avond in Porto bij Denemarken op de bank. ,,Ik weet wel dat er vooraf allerlei verhalen de ronde deden,’’ zegt hij. ,,Zij waren bang dat we afspraken zouden maken, dachten ook dat Zweden en Denen altijd vrienden zijn. Maar binnen de spelersgroep was het totaal geen issue. Natuurlijk is er nooit iets afgesproken, voor zover ik me herinner, hebben we er zelfs niet óver gesproken.’’
Eén beeld zal Perez altijd bij blijven. ,,Een dag na de wedstrijd vlogen we terug naar ons trainingskamp. Op het vliegveld kwamen we de Italianen tegen, die waren op weg naar huis. Die geknakte gezichten... Het is wel frappant dat ze nu weer in een soortgelijke situatie terecht zijn gekomen. Ik kan alleen maar zeggen: Dan hadden ze het in de eerste wedstrijden beter moeten doen.’’
www.sportwereld.nl

De Italianen zouden geen twee keer nadenken als ze op deze manier een sterke tegenstander uit het toernooi zouden gooien. Maar ja, zij komen dus niet in die positie. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » di jun 17, 2008 11:27 am

In Azie was het al in de 2e ronde dat ze tegen de Koreanen moesten. Slordige fout van Sportwereld.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di jun 17, 2008 12:01 pm

Ik kan mij in deze alleen maar bij Perez zijn woorden aansluiten:
sportwereld schreef:Ik kan alleen maar zeggen: Dan hadden ze het in de eerste wedstrijden beter moeten doen.’’

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » di jun 17, 2008 3:40 pm

Da's ook helemaal waar. Ik denk dat ze vooraf bij de loting wel stiekem gedacht dat die pot tegen de Fransen om plaats een was.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jun 17, 2008 4:06 pm

Plaats 1 van de meeste tegendoelpunten?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 17, 2008 4:57 pm

Slachtoffer van een complot? Slachtoffer van het eigen falen. Nu weet ik het zeker, alle Italianen zijn homo! :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 17, 2008 5:01 pm

LucaS schreef:Slachtoffer van een complot? Slachtoffer van het eigen falen. Nu weet ik het zeker, alle Italianen zijn homo! :1evil.gif:

homohater :1evil.gif: :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 17, 2008 5:07 pm

Nee hoor, zijn vaak hele vriendelijke en zachtaardige mensen
I think I lost my fucking headache

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di jun 17, 2008 7:16 pm

Ze scoren alleen een beetje weinig!
Bertje for President!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jun 17, 2008 7:17 pm

Vanavond scoort Italië wel :onfire.gif:

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di jun 17, 2008 7:18 pm

Ja, gaan ze vanavond stappen?
Bertje for President!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jun 17, 2008 7:19 pm

Zeker weten. Groot feest.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 17, 2008 7:19 pm

Naar het Vondelpark!
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 17, 2008 8:55 pm

Bweh. Toeristenfuik. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » di jun 17, 2008 9:51 pm

Heerlijk. Met een picknickje, echt genieten van het park en de mensen. Lekker boeien.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 17, 2008 9:52 pm

En van de cruisers.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » di jun 17, 2008 9:53 pm

Alsof ik om 12 uur 's nachts in het Vondelpark ga picknicken, schat.

Plaats reactie