Wie wordt er Europees Kampioen?

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort

Wie wordt er Europees Kampioen?

Frankrijk
0
Geen stemmen
Duitsland
9
20%
Nederland
14
30%
Italië
8
17%
Spanje
3
7%
Portugal
11
24%
Anders, nl.
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » do mei 08, 2008 4:42 pm

Mr. Ajax schreef:
Justin schreef:Ach, en zo doet elk land het in zijn broek voor de aanval van Spanje en Italie.
Ik vind Van Persie, v.d. Vaart, Sneijder, Robben, Van Nistelrooy, Babel. en Seedorf er wat imponerender uitzien dan Toni, Gilardino, Iaquinta, en Perrotta of Torres, Villa, en Joaquin. Het zijn stuk voor stuk toppers, maar ik vind die van ons toch bijzonder opvallend imponerend.
Puur aanvallend gezien (en dus niet Sneijder en Seedorf) zie ik alsnog geen verschil. Babel heeft nog niet laten zien dat hij er zeker in hoort, vooral niet in het Nederlands Elftal. Robben is in potentie een grote speler, maar is vooral geblesseerd, net als van Persie.

Voor Italie zijn er ook nog spelers als Tommaso Rocchi en Fabio Quagliarella en voor Spanje nog David Silva en Alberto Riera.

Nee, ik denk niet dat er veel verschil in de voorlinie van Nederland en Spanje/Italie zit.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do mei 08, 2008 6:24 pm

Dan verschillen we van mening. Ik vind dat de namen die ik heb genoemd wereldwijd (terecht) als wereldtop worden beschouwd, terwijl dat niet het geval is bij een Tommaso Rocchi of een Quagliarella.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13816
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do mei 08, 2008 7:58 pm

Justin schreef:Ach, en zo doet elk land het in zijn broek voor de aanval van Spanje en Italie. De verdediging van Nederland lijkt me te zwak om bijvoorbeeld Italie tegen te houden - als Nederland ze echter op een gelijkspel kan houden, zie ik ze nog wel de groepsfase doorkomen. Ik ben niet erg onder de indruk van Frankrijk en op moment suprème wint Nederland wel van Roemenie.

Ik denk zelf trouwens dat Duitsland met de titel aan de haal gaat. De groepsfase komen zij goed door en zo groeien ze het toernooi in.
Wie staat er dan daadwerkelijk nog meer in de aanval bij de Italianen naast Toni. Ok, Del Piero draait in de schaduw van de Serie A zo waar weer een lekker seizoen, maar staat hij er ook in? Bovendien was de aanval tijdens het gewonnen WK met afstand de minste linie van de spaghettivreters. Zelfs Toni vond ik toen maar bleekjes.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do mei 08, 2008 8:29 pm

Del Piero hoopt op een kans inderdaad, maar is al een tijdje niet meer geselecteerd. Donadoni lijkt alleen niet om hem heen te kunnen.

Aanvallend zijn de Italianen misschien iets minder, maar Toni is en blijft een klasbak. Het middenveld is alleen van pure wereldklasse en de achterhoede is gewoon erg solide. Verder ook nog eens een uitstekende sluitpost.

Aanval ziet er vaak zo uit:
Di Natale-Toni-Camoranesi

Gek overigens dat niemand die Fransen een kans toe dicht.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do mei 08, 2008 8:46 pm

------------Van Nistelrooy---------

--V.d. Vaart--Sneijder--Van Persie--

Ziet er wat imponerender uit dan Di Natale-Toni-Camoranesi, vind ik. En dan heb je ook Robben, Seedorf, Huntelaar, en Babel op de bank, als alternatieven.

Over de verdediging bestaat geen twijfel, volgens mij.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » do mei 08, 2008 9:08 pm

Ik zeg Spanje.

Ze vallen vaak tegen op grote toernooien, maar dit jaar met een geweldige Villa pakken ze de titel!
Laatst gewijzigd door Hoeladans op vr jun 13, 2008 1:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do mei 08, 2008 9:34 pm

Zo geweldig vind ik hem niet. Ik zie Portugal ook wel gek doen eigenlijk.

C. Ronaldo, Quaresma, Simao, Deco, Maniche, Carvalho, die rechtsback van Valencia Miguel ofzo, en dan mis ik nog wel wat spelers.

C. Ronaldo is natuurlijk de ster van de Europese velden, helemaal voor een EK.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do mei 08, 2008 9:48 pm

Portugal heeft op papier inderdaad een ontzettend sterke selectie. Die zijn de meesten hier even vergeten, denk ik.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 08, 2008 9:56 pm

Portugal heeft een ijzersterke selectie (zoals ze die al een paar jaar hebben), maar ook een ster die er een loodzwaar seizoen op heeft zitten. Van Ronaldo verwacht ik weinig, eerlijk gezegd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » di mei 13, 2008 9:37 am

Verwacht niet veel van dit toernooi. Het land dat de beste penalties neemt wint de Cup.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za mei 17, 2008 8:49 am

Bertje schreef:Portugal heeft een ijzersterke selectie (zoals ze die al een paar jaar hebben), maar ook een ster die er een loodzwaar seizoen op heeft zitten. Van Ronaldo verwacht ik weinig, eerlijk gezegd.
Same here. Om dezelfde reden verwacht ik weinig van Torres of Cesc.

Ik tip op Italie, Frankrijk of Duitsland. Rusland komt ook ver. En het lijkt me dat Henry wat goed te maken heeft, die gaat een hoofdrol spelen.

Van Oranje verwacht ik nix. Top-keeper en die 4 voorin zijn top. Wat daar tussenin loopt, is matig.

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za mei 17, 2008 11:05 am

Henry gaat helemaal niks presteren. Die is het voetballen echt verleerd!

Ik verwacht juist wel iets van Portugal. Deco zal wel revanche willen, C. Ronaldo gaat lekker door met wat ie aan het doen is en ze hebben op een goede spits na een geweldige selectie.

Frankrijk weet ik niet...Moeilijk te peilen die ploeg.

En Italie....vind het wel meevallen maar dat had eerlijk gezegd in 2006 ook.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mei 17, 2008 11:13 am

Henry heeft ruimte nodig om zijn snelheid te benutten. Hij past gewoon niet zo bij Barcelona, maar dat wil niet zeggen dat hij het voetballen verleerd is.

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za mei 17, 2008 1:57 pm

Frankrijk gaat die ruimte ook niet krijgen. Italie gaat niet blind aanvallen, Roemenie ook niet en Nederland heeft natuurlijk Heitinga die hem wel ff temt :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za mei 17, 2008 4:08 pm

De strijd voor de finale plek in poule A & B gaat tussen Duitsland, Kroatie en Portugal.
En die van poule C & D tussen Italië en Spanje

Uit eindelijke finale denk ik Duitsland - Spanje: Met Duitsland als Winnaar.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 18, 2008 2:31 am

@wimpey:

Hoezo Rusland? Die hebben zich echt met moeite gekwalificeerd. Die hebben nog hier in Israel verloren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mei 18, 2008 4:54 pm

Mr. Ajax schreef:@wimpey:

Hoezo Rusland? Die hebben zich echt met moeite gekwalificeerd. Die hebben nog hier in Israel verloren.
Arshavin.

Die naam lijkt trouwens verdacht veel op 'arse shaving' bedenk ik me net.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 18, 2008 10:03 pm

wimpey schreef:
Mr. Ajax schreef:@wimpey:

Hoezo Rusland? Die hebben zich echt met moeite gekwalificeerd. Die hebben nog hier in Israel verloren.
Arshavin.

Die naam lijkt trouwens verdacht veel op 'arse shaving' bedenk ik me net.
Dus je denkt dat die hele elftal op de hand van Arshavin ver gaat komen op dit toernooi? Kroatie heeft Modric. Oekraine Shevchenko. Zweden heeft Zlatan.

Waarom Rusland?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mei 18, 2008 10:36 pm

Om dat die gast het team echt op sleeptouw neemt en ze in Hiddink een van de beste coaches ter wereld hebben.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » ma mei 19, 2008 3:31 pm

Kroatie gaat het doen dit jaar. Het gaat de Tsjechie van 1996 worden alleen dan zonder prutsende keeper in de finale.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 19, 2008 3:34 pm

Moeten ze wel die Kovac-broertjes eruit flikkeren. In ieder geval één van de twee.

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mei 19, 2008 3:46 pm

Khraa schreef:Kroatie gaat het doen dit jaar. Het gaat de Tsjechie van 1996 worden alleen dan zonder prutsende keeper in de finale.....
Het Griekenland van 2004?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mei 19, 2008 4:01 pm

Gaat niet gebeuren. Kroatië heeft best een aardig talentvol team, maar staat nog teveel tussen twee generaties in. Oa Raketic, Modric, Petric, Kranjcar, Corluka, Kalinic, Vukojevic en Srna zijn aardige voetballers, maar ik denk dat ze op een toernooi als team tekort komen. Ze hebben erg weining ervaring en de ervaring die ze hebben in de personen van de gebroeders Kovac, Simic en Simunic is matig. Wel waren ze in de kwalificatie behoorlijk goed en vond ik ze tegen bv. Engeland op Wembley ook goed spelen.
Laatst gewijzigd door jabu op ma mei 19, 2008 4:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mei 19, 2008 4:02 pm

Engeland is dan ook prut
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mei 19, 2008 5:57 pm

Rishi schreef:Om dat die gast het team echt op sleeptouw neemt en ze in Hiddink een van de beste coaches ter wereld hebben.
Hiddink zal wel af moeten rekenen met de lamlendige instelling van de Russen op grote toernooien. Wat hiervan te denken:
Zenits Denisov wijst EK-invitatie Hiddink van de hand
18/05/2008 15:45

Igor Denisov heeft geen trek op het EK te spelen. De spelmaker van Zenit Sint-Petersburg wijst de uitnodiging van Rusland-bondsocach Guus Hiddink af.

Hiddink had Denisov opgenomen in zijn voorlopige EK-selectie. 'We hebben hem uitgenodigd, maar hij heeft geweigerd', aldus de Nederlandse bondscoach. 'Ach, het is zijn keus.'

Ondanks de weigering houdt Hiddink de deur open voor Denisov. 'Waarschijnlijk denkt hij dat hij nog niet klaar is een vaste waarde te worden, maar we zullen hem blijven volgen bij de start van de WK-kwalificatie', aldus Hiddink.

Denisov maakte afgelopen woensdag de openingstreffer voor Zenit Sint-Petersburg, dat Glasgow Rangers uiteindelijk met 2-0 versloeg in de UEFA Cup-finale.
vi

Plaats reactie