21 Juni 20.45 uur Nederland-Rusland

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 22, 2008 12:30 pm

Wat vond je van Rusland, Rishi?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59105
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jun 22, 2008 12:33 pm

Afijn, van Basten heeft 4 jaar mogen schaven, sleutelen enz. met de beste spelers van Nederland, eigenlijk is er dan maar bitter weinig uit gekomen ...

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jun 22, 2008 12:40 pm

Ik vond Rusland goed. Maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat Nederland die gasten moet kunnen verslaan

Maar er werden gewoon teveel foute keuzes gemaakt.

Het opstellen van Engelaar, het opstellen van Boula, het niet opstellen van een mandekker op Arshavin, het vrijlaten van de rechtsback, het inbrengen van Van Persie, het inbrengen van Afellay.....

Allemaal punten die Rusland sterker maakten dan dat ze zijn. En dat is gewoon zonde. Marco had een perfect plan klaarliggen voor tegen Italie en Frankrijk. Daar verdient hij alle credits voor en ik heb ook genoten van die wedstrijden. Ergens ben ik er toch gewoon trots op dat hij dat toch heeft gepresteerd en ik heb er ook wel het vertrouwen in voor komende periode bij Ajax.

ALLEEN:

Net als tegen Portugal 2 jaar geleden kon hij nu ook weer niet zijn ploeg uit een dip coachen.

Zoals ik in mijn vorige post al aangaf had hij heel makkelijk intern zijn eigen falen kunnen verhelpen door iemand op Arshavin te zetten EN tegelijkertijd De Jong als rechtsback te posteren. Sla je 2 vliegen mee in 1 klap.

Ik denk zelfs 3. Boula is beter in de lopende duels dan Joris, De Jong is beter als vrije rechtsback dan Boula en Ooijer kan zich ontfermen over Arshavin.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 22, 2008 12:43 pm

Ach, Van Basten had ook geen opties meer. Aan hem heeft het niet gelegen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jun 22, 2008 12:44 pm

Dat is heeeeel erg makkelijk...

Iemand postte het al. Als je weet dat je spelers erdoorheen zitten waarom dan niet wat controlerender spelen? Wat meer mensen achter de bal. Gokken op VP die misschien wel een keer een bal goed zou raken
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 22, 2008 12:47 pm

Hoe wilde jij controlerender gaan spelen? De spelers zaten er doorheen.
Door extra verdedigend ingestelde spelers ga je niet controlerender spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 22, 2008 12:47 pm

Voetske schreef:Afijn, van Basten heeft 4 jaar mogen schaven, sleutelen enz. met de beste spelers van Nederland, eigenlijk is er dan maar bitter weinig uit gekomen ...
Te slechte verdediging. Kan Van Basten ook weinig aan doen.

Nu is Van Basten zeker weer een prutser? Terwijl hij tot gisteravond de Messias was? Dat Nederland is uitgeschakeld, komt door een aantal factoren. De tegenstander natuurlijk, die sterk was, technisch vaardig, tactisch slim en fit, maar ook de matige verdedigers, de blessure van Robben, het gedoe rond Boula (?) en niet in de laatste plaats de eigendunk van de spelers, die zichzelf al door de grachten zagen varen en nét een stapje minder zetten dan in vorige wedstrijden. Dat Van Basten ongelukkig wisselde, komt daar nog eens bij. En Engelaar laten staan was ook niet handig, al had hij de capabele vervangers niet rijendik naast zich zitten. Maar ik zou Van Basten niet overal de schuld van willen geven, dat is niet fair.
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo jun 22, 2008 1:10 pm

De grote vraag is natuurljk hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat de Russen stukken fitter en gemotiveerder waren dan de Nederlanders. Met name dat eerste zou, gezien de week rust van deze ploeg, niet mogelijk moeten zijn.

De tweede vraag is, voor mij, waarom Van Basten heeft besloten Engelaar te laten staan. Kostbare fout, want doordat hij hem moest wisselen om de boel recht te trekken, was er in de slotfase geen wissel over om de moegestreden Ooijer of de genant slechte Mathijsen uit hun lijden te verlossen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jun 22, 2008 1:20 pm

De eerste vraag is volgens mij al door Bertje beantwoord. Ook had Oranje iets meer rust, de Russen hebben nog geen heel seizoen in de benen. Dat zie je toch terug.

Op de tweede vraag heb ik geen antwoord. Waarom toch in godsnaam die Engelaar. Wat moet je ermee? Dat hij niet veel toevoegd is tot daaraan toe, maar als hij ook nog eens belangrijk balverlies gaan lijden en het spel gaat vertragen als je juist kan counteren houdt het voor mij op. Fout van Van Basten.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 22, 2008 1:21 pm

Scherrer schreef:De tweede vraag is, voor mij, waarom Van Basten heeft besloten Engelaar te laten staan. Kostbare fout, want doordat hij hem moest wisselen om de boel recht te trekken, was er in de slotfase geen wissel over om de moegestreden Ooijer of de genant slechte Mathijsen uit hun lijden te verlossen.
Misschien omdat hij dan het hele elftal had moeten omgooien? Hij had Heitinga voor Engelaar kunnen brengen en Heitinga op Arshavin kunnen laten spelen, maar gezien het optreden van Heitinga gisteren betwijfel ik of dat een groot succes was geweest.

Gisteren had hij het halve elftal kunnen wisselen. Wie zat er wél in de wedstrijd?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jun 22, 2008 1:22 pm

Ook Heitinga had hem niet op kunnen vangen, denk ik. Wel was ik met Gio ipv van Engelaar en Bouma als linksback begonnen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 22, 2008 1:27 pm

Bouma is zo stom als het achtereind van een varken. Of die had kunnen inspelen op het positiespel van de Russen? Ik vraag me dat af, hoor.

Oranje heeft nu eenmaal een beperkte selectie, met meer van hetzelfde en op bepaalde posities middelmaat. Als de sterren voorin niet uit de verf komen, is het gebeurd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jun 22, 2008 1:28 pm

Precies. Tegen Italië dacht men opeens dat we ook achterin 'sterren' zouden hebben, maar achteraf weet iedereen wel weer beter. Met Ooijer, Mathijsen, Gio en Boula als achterhoede word je nooit kampioen.

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jun 22, 2008 1:30 pm

Onzin! 1 goal tegen in de poule.....

Gisteren was het tactisch allemaal niet zo goed. En dat was van tevoren allemaal makkelijk oplosbaar...
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 22, 2008 1:34 pm

Het zat heel erg mee in de poulewedstrijden. Frankrijk en Italië misten een hoop kansen en bijna elke counter van Nederland was raak. Dat kón niet zo doorgaan. Ik heb er dan ook nooit in geloofd dat Oranje het EK zou winnen. Daarvoor was de verdediging domweg te zwak.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jun 22, 2008 1:38 pm

Rishi schreef:Onzin! 1 goal tegen in de poule.....

Gisteren was het tactisch allemaal niet zo goed. En dat was van tevoren allemaal makkelijk oplosbaar...
Als die Russen het vizier op scherp hadden, dan had Nederland er wel 7 om de oren kunnen krijgen. In de poulefase regende het ook al kansen, maar kwam Nederland aardig weg.

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jun 22, 2008 1:41 pm

Daar heb je gelijk in. Alleen doe je verdedigen niet alleen met de 4 verdedigers.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jun 22, 2008 1:46 pm

De rest van de spelers schieten ze wel te hulp met hun fantastische verdedigende kwaliteiten. Ik denk dat met name vd Sar een hoop verbloemd heeft.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59105
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jun 22, 2008 1:50 pm

joey schreef:
Voetske schreef:Afijn, van Basten heeft 4 jaar mogen schaven, sleutelen enz. met de beste spelers van Nederland, eigenlijk is er dan maar bitter weinig uit gekomen ...
Te slechte verdediging. Kan Van Basten ook weinig aan doen.

Nu is Van Basten zeker weer een prutser? Terwijl hij tot gisteravond de Messias was? Dat Nederland is uitgeschakeld, komt door een aantal factoren. De tegenstander natuurlijk, die sterk was, technisch vaardig, tactisch slim en fit, maar ook de matige verdedigers, de blessure van Robben, het gedoe rond Boula (?) en niet in de laatste plaats de eigendunk van de spelers, die zichzelf al door de grachten zagen varen en nét een stapje minder zetten dan in vorige wedstrijden. Dat Van Basten ongelukkig wisselde, komt daar nog eens bij. En Engelaar laten staan was ook niet handig, al had hij de capabele vervangers niet rijendik naast zich zitten. Maar ik zou Van Basten niet overal de schuld van willen geven, dat is niet fair.
Begin je nu alweer te zeiken.Ik heb van Basten nooit een prutser genoemd.Maar heb ook nooit begrepen hoe men hem tot de Messias van het Nederlands voetbal kon benoemen.Nederland is gisteren op alle fronten, tactisch, technisch enz. ZWAAR afgetroeft.En het enige wat van Basten weet te vertellen is dat men het lichamelijk niet meer kon brengen.Volgens mij ben je gisteren vooral positioneel weer eens flink te kijk gezet.

Dat en het vorige WK laat mij tot mijn mening komen dat er onder de 4 jaren van Basten kwa Nederlands elftal niet veel bijzonders uit de beste voetballers van Nederland is gekomen.Niks meer en niks minder ..

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jun 22, 2008 1:54 pm

Piet de Visser geeft nu bij Jack ook aan dat hij de dingen die hij vooraf had gezegd allemaal uitgekomen zijn. Jammer dat Marco dat niet inzag.

Want ik zag die dingen ook...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jun 22, 2008 1:56 pm

Rishi schreef:Piet de Visser geeft nu bij Jack ook aan dat hij de dingen die hij vooraf had gezegd allemaal uitgekomen zijn. Jammer dat Marco dat niet inzag.

Want ik zag die dingen ook...
Jij zou net als Piet de Visser van Persie brengen in de 2e helft voor Kuyt? Die kerel bazelt maar wat.

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jun 22, 2008 1:58 pm

Oh dat heb ik dan gemist...Dat zou ik ZEKER niet doen.

Maar hij had wel een goede analyse van de Russen. En die had Marco gisteren niet...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jun 22, 2008 2:00 pm

Makkelijk hè, zo'n analyse achteraf? Dat Marco dat vlak na de wedstrijd niet had zegt me niet zoveel.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo jun 22, 2008 2:02 pm

Rishi schreef:Oh dat heb ik dan gemist...Dat zou ik ZEKER niet doen.

Maar hij had wel een goede analyse van de Russen. En die had Marco gisteren niet...
Als de spelers allemaal maar achteruit gaan lopen, dan worden de afstanden tussen de linies veel te groot. Dat zag je vanaf het begin. We durfden niet te voetballen en door te dekken. En dan wordt je door een voetballend team weggetikt.
Van Basten sprak na de wedstrijd ook over angst. Grote verschil met de andere wedstrijden: tegen Italië en Frankrijk waren we de underdog (Romenie deed er niet meer toe) en tegen Rusland de favoriet. Nederland kan schijnbaar daar niet mee omgaan. Dat zegt veel over het mentale gedeelte van de ploeg.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 22, 2008 2:03 pm

Zelfde angst was er tegen Italië en Frankrijk ook.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie