7 juni, 20.45 uur Portugal-Turkije

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo jun 08, 2008 12:38 pm

Jöhnk schreef:
wimpey schreef:Ik denk trouwens dat we de slechtste speler van het toernooi al kunnen benoemen: Tuncay. Lijdt werkelijk uitsluitend balverlies. Die Turken speelden echt met z'n 10-en.
Hij was inderdaad beroerd. Maar goed, dat weet je, want hij kan niet voetballen. Of hij de slechtste man op het veld was? Daar ben ik nog niet uit. Kazim Kazim Kazim was ook niet best.
Tuncay is de Turkse Dirk Kuyt. Hij werkt zich een slag in de rondte, maar het ontbreekt hem aan enige vorm van finesse.

Kazim Kazim vond ik helemaal niet zo slecht spelen. Zeker niet gezien het feit dat Turkije als team teleurstelde. Portugal is natuurlijk een erge sterke tegenstander, maar het ontbrak totaal aan enige lijn en idee aan Turkse kant. Ik heb de 'grote mannen' aan Turkse zijde, Emre, Nihat, Altintop (in eerste instantie weggestopt als rechtsback), te weing gezien.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » zo jun 08, 2008 12:39 pm

De beste man bij de Turken vond ik Mehmet Aurelio.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 08, 2008 12:41 pm

Ik ook, Skilled.

@ Jabu: vind je? Ik vind juist dat hij zich als de grote vedette gedraagt. (Compleet ten onrechte uiteraard.)

wimpey
Berichten: 52087
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jun 08, 2008 12:44 pm

D_skilled schreef:De beste man bij de Turken vond ik Mehmet Aurelio.
Ik vond Nihat in de 1e helft de beste. Zeker gezien het feit dat ie Tuncay in z'n buurt had...

Waar komt die Kazim oorspronkelijk vandaan? Deed me wat denken aan Oliseh, zowel qua spel als qua 'air'. Dus ik werd er niet echt vrolijk van.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » zo jun 08, 2008 12:46 pm

Nihat vond ik niet veel, nee.

Colin Kazim is half Turks, zijn moeder is Turks en zijn vader komt Antigua en Barbuda.

wimpey
Berichten: 52087
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jun 08, 2008 12:51 pm

D_skilled schreef:Nihat vond ik niet veel, nee.
Eerste helft deed ie het niet slecht hoor.
Colin Kazim is half Turks, zijn moeder is Turks en zijn vader komt Antigua en Barbuda.
Ik vond het 2 keer de helft van weinig. :smallgrin.gif:

Uitstraling heeft ie wel.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo jun 08, 2008 12:54 pm

Jöhnk schreef:@ Jabu: vind je? Ik vind juist dat hij zich als de grote vedette gedraagt. (Compleet ten onrechte uiteraard.)
Ik vond Turkije als geheel erg teleurstellen. Van Kazim Kazim had ik vantevoren niet zo veel verwachtingen, misschien vond ik hem daarom niet zo slecht. Of het komt omdat ik de wedstrijd met Turkse vrienden heb bekenen en daardoor ben beïnvloed. :smallgrin.gif: Nihat vond ik bijvoorbeel weer wel tegenvallen. Daar had ik dan ook hoger verwachtingen vooraf van. Nihat is overigens een beetje de Turkse variant van Van Nistelrooy. Altijd waardevol in de Spaanse competitie, maar bij het nationale team komt het er zelden uit.

Al was ik Terim had ik overigens Halil Altintop niet thuis gelaten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 08, 2008 12:59 pm

Ik doelde op je vergelijking tussen Kuyt en Tuncay. :blush.gif:

Tuncay is juist een enorme primadonna. Na een kwartiertje viel hij al door de mand toen hij een bal over de zijlijn liet lopen toen hij deze niet met de binnenkant maar met de zool van zijn voet probeerde aan te nemen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jun 08, 2008 1:01 pm

Nihat kreeg 1 kansje, maar ik verbaasde me over zijn technische capaciteiten. Hij hielp die kans (de enige zo'n beetje) echt verschrikkelijk om zeep.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo jun 08, 2008 1:18 pm

Jöhnk schreef:Ik doelde op je vergelijking tussen Kuyt en Tuncay. :blush.gif:

Tuncay is juist een enorme primadonna. Na een kwartiertje viel hij al door de mand toen hij een bal over de zijlijn liet lopen toen hij deze niet met de binnenkant maar met de zool van zijn voet probeerde aan te nemen.
Qua attitude is er inderdaad een wereld van verschil tussen Tuncay en visstick Kuyt :smallgrin.gif: .
Ik bedoelde eigenlijk dat ik heb beiden vooral dravers vind, die aan inzet geen gebrek hebben, maar de echte techniek en finesse ontbreekt. Tuncay blinkt bovendien nog eens uit in het nemen van verkeerde beslissingen. Ver in de tweede helft besloot hij in een kansrijke situatie (na een steekpass van Emre) om een 'Zidane spin move' te proberen, waarmee hij natuurlijk de kans verprutste. Ook zijn over-de-bal-maaien in de slotfase was lachwekkend.

Peter schreef:Nihat kreeg 1 kansje, maar ik verbaasde me over zijn technische capaciteiten. Hij hielp die kans (de enige zo'n beetje) echt verschrikkelijk om zeep.
Bedoel je die kans die hij om zeep hielp door die enorme schwalbe? Toen had hij veel eerder moeten schieten. Ik vond de Turken het sowieso de Portugeese verdedigers makkelijk maken. Elke Portugese verdediger die dreigde onder druk te komen staan werd keer op keer door een 'doorjagende' Turk op knullige wijze in de rug geduwd. Gevolg was een Portugese vrije trap en de dreiging was verdwenen.

Lionel
Berichten: 47604
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jun 08, 2008 3:50 pm

Ik denk dat Portugal met Nuno Gomes beter is dan met Ronaldo, Nani en Quaresma in de ploeg. Teveel zaalvoetbal, al is het wel een genot om naar die spelers te kijken!
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 08, 2008 4:08 pm

Volgens mij zijn er dit seizoen weinig spelers effectiever dan Ronaldo, al vind ik Quaresma niet in de ploeg passen, dus zou ik alsnog voor Nuno Gomes kiezen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47604
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jun 08, 2008 4:46 pm

Heb je gelijk in. Maar hij speelt bij Man U niet als diepste spits. En Nani en Quaresma kunnen daar niet spelen.

In principe kan het wel. Ronaldo als diepste spits en dan 3 spelers erachter. Zoals Nederland speelt. Alleen komt je dan verdedigend tekort...
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 08, 2008 4:55 pm

Uh, waarom niet gewoon Ronaldo voorin en twee man aan de zijkanten? Maar goed, zoals ik al zei zou ik gewoon Nuno Gomes opstellen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47604
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jun 08, 2008 10:20 pm

Omdat C. Ronaldo dan minder tot zijn recht komt.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie