17 juni, 20.45 uur Nederland-Roemenië

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » di jun 17, 2008 10:19 pm

Liever de Russen; hun verdediging is als gatenkaas. Daar kan Nederland er sowieso wel twee tegen in prikken.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jun 17, 2008 10:20 pm

SylvievdVaart schreef:Álle welpies helpuuuuhhh !!! :onfire.gif:
Ik heb twee grote Welpies achter in mijn auto en iemand heeft acht van die kleine dingen op de motorkap geplakt...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 17, 2008 10:21 pm

Speciaal om Bassie te steunen? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » di jun 17, 2008 10:22 pm

Dus er is niet eens meer plaats op je achterbank? Wat een schande.

Iémand heeft 8 welpies op je motorkap geplakt? En je staat dat toe? Zo ken ik je niet. Niemand komt aan je auto. NIEMAND :1evil.gif:

Lionel
Berichten: 47322
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jun 17, 2008 10:22 pm

Jöhnk schreef:Zweden. Die kunnen er geen hout van.

Dus het zal Rusland wel worden.
Want die hebben jou overtuigd gedurende Spanje-Rusland :ajaxsmiley.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » di jun 17, 2008 10:24 pm

Nee het wordt Zweden. Zlatan roeleert big time.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di jun 17, 2008 10:25 pm

Moet ie wel spelen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jun 17, 2008 10:26 pm

SylvievdVaart schreef:Dus er is niet eens meer plaats op je achterbank? Wat een schande.

Iémand heeft 8 welpies op je motorkap geplakt? En je staat dat toe? Zo ken ik je niet. Niemand komt aan je auto. NIEMAND :1evil.gif:
Ze liggen op de hoedenplank, dus nu denkt iedereen dat ik een holmaat van kots kots Bassie kots kots ben.

Tsja... Om haar daarvoor van het balkon af te trappen... Dat vind ik ook weer zo ver gaan.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » di jun 17, 2008 10:29 pm

Ik weet heus wel dat je Bassie leuk vindt. Dat hoef je voor mij niet meer te verbergen. Je hebt het me eens verteld.

Plakken die kleine welpies van jou wel goed dan? Ik ben al blij dat ze op de tv blijven staan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di jun 17, 2008 10:52 pm

Ik hoop ook op Rusland, ten eerste omdat ik me niet kan voorstellen dat Nederland daartegen verliest en ten tweede mocht het onverhoop toch gebeuren dan vind ik het wel leuk voor Guus. Die Zweden kunnen er ook geen fluit van maar zijn vrij stug.

Wouter
Berichten: 18809
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » wo jun 18, 2008 12:22 am

Wat doen sommigen hier negatief zeg. Ik vond het verrassend dat we met een B-elftal zo eenvoudig konden winnen van Roemenië. En dan te bedenken dat Roemenië de ploeg was die per se moest winnen...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 18, 2008 1:00 am

Peter schreef:Toch nog 4 punten inderdaad. Of bedoel je dat niet? :hypocrite.gif:
Poeh, die Italianen mogen Nederland wel erg dankbaar zijn. Ik betwijfel of men daar hetzelfde had gedaan als de situatie andersom was geweest. They definitely owe us.

Ik heb zelf straks liever Rusland als tegenstander. Geen Ibrahimovic in de aanval, matig in de omschakeling, de wil om ver vanaf de goal te voetballen en als je 1 op 1 komt te staan dan valt er zeker iets te halen voor spelers als Robben en Van Persie. Begrijp me niet verkeerd, er zijn zeker genoeg ploegen die het wel moeilijk zouden hebben tegen Rusland, maar voor Nederland lijkt het me een redelijk ideale tegenstander. Zweden hangt toch dicht tegen de eigen zestien aan en is nog wel vrij sterk bij dode spelmomenten.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34409
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo jun 18, 2008 6:22 am

Wouter schreef:Wat doen sommigen hier negatief zeg. Ik vond het verrassend dat we met een B-elftal zo eenvoudig konden winnen van Roemenië. En dan te bedenken dat Roemenië de ploeg was die per se moest winnen...
Hoe kom je daar nou toch bij?

Belachelijk toch, dat een niet goed ingespeeld 2e team zelfs toch nog van een inspiratieloos Roemenie weet te winnen...en dat ze bleven voetballen...tja... :1evil.gif: ;)

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo jun 18, 2008 6:27 am

Ik zie ook veel liever Rusland als komende tegenstander.

Roemenie viel overigens enorm tegen, ze speelden notabene voor een gelijkspel :1evil.gif:
Verder een gezapige wedstrijd, waarin weinig gebeurde. De 2e helft was gelukig iets meer het aanzien waard, mede omdat Afellay zich toen veel meer met het spel ging bemoeien. Hij begon slecht aan de wedstrijd, maar daarna speelde hij erg sterk. De Cler en De Zeeuw speelden trouwens vrij beroerd en ook Engelaar kon weer niet overtuigen. Huntelaar liep wat verloren rond voorin en hij is veel statischer dan VN, maar hij liet zien in de 16 enorm doeltreffend te zijn. Stekel heeft volgens mij één bal uit de lucht geplukt en dat was het dan wel.

Nou ja, 3 gespeeld en 3 gewonnen.
Het kan slechter :icon_biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34409
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo jun 18, 2008 6:44 am

Oranje door met volle score
dinsdag 17 juni 2008 | 21:40


Afbeelding
Arjen Robben feliciteert Klaas-Jan Huntelaar met diens treffer. Bogdan Lobont is voor de eerste keer geklopt. Foto: AP
Ibrahim Afellay probeert zijn Roemeense tegenstander Razvan Cocis te verschalken. Foto: EPA


BERN (ANP) - Met wat men een elftal van reserves zou kunnen noemen heeft Nederland ook de derde wedstrijd op de Europese titelstrijd gewonnen. Bij het laatste optreden in Bern werd dinsdag Roemenië verslagen, 2-0.

Italië zal het Nederlands elftal vergezellen naar de kwartfinales. De wereldkampioen klopte in Zürich Frankrijk met 2-0. Roemenië (derde) en Frankrijk (vierde) zijn uitgeschakeld.

De Italianen kwamen halverwege de eerste helft op voorsprong door een benutte strafschop van Andrea Pirlo. Scheidsrechter Lubos Michel kende de penalty toe na een overtreding van Eric Abidal op Luca Toni. De Fransman kreeg bovendien de rode kaart. Daniele de Rossi schoot na rust een vrije trap via het been van Thierry Henry achter doelman Gregory Coupet: 2-0.


Nederland was bij voorbaat al zeker van een plek in de kwartfinale. Oranje sloot de 'poule des doods' af met maximaal resultaat en de doelcijfers van 9-1. Marco van Basten en co slaagden voor hun eerste opdracht, cum laude.

Bij de tegenstander was het ontzag voor Oranje kennelijk groot, hoewel Van Basten veel van zijn paradepaardjes langs de kant hield. Het ontbrak de Oost-Europeanen aan de durf, die gewenst was voor de noodzakelijke zege. Roemenië speelde uiterst behoudend. Dat wekte enige verbazing.

Bij een zege zou Roemenië zeker zijn van de kwartfinales. Het elftal scheen er ook tegen Oranje B niet in te geloven. Het was hopen op een bevlieging van het fenomeen Adrian Mutu, maar die had voorin weinig steun.

Bovendien stond het Nederlands centrum (John Heitinga/Wilfred Bouma) goed. Daarnaast zorgde Heitinga nog eens voor veel aanvallende impulsen. Tot twee keer toe bracht hij Robin van Persie direct in kansrijke positie.

In het eerste deel waren de betere kansen al ook voor Oranje. Ze werden gemist door Klaas-Jan Huntelaar en Arjen Robben. Met een kopbal was Van Persie nog een keer in de buurt van succes.

Nederland was meer op zoek naar een treffer, hoewel de noodzaak minder aanwezig was. De wil om te winnen was er wel, maar de passie van de vorige optredens ontbrak. Het niveau van de eerdere duels tegen Italië (3-0) en Frankrijk (4-1) haalde Oranje ook niet.

Dat was niet zo verwonderlijk. Bondscoach Marco van Basten had zijn basisformatie op maar liefst negen plaatsen gewijzigd. Alleen Khalid Boulahrouz en Orlando Engelaar waren over gebleven van de elf die de beide vorige duels begonnen.

De eerste omdat hij na een lange blessureperiode ritme moet opdoen, de laatste om zich te revancheren voor een minder optreden tegen Frankrijk.

Na enkele invalbeurten stonden Robben en Van Persie wel van het begin in de formatie. Bij vlagen slaagden ze er in de hechte Roemeense defensie in verlegenheid te brengen. De twee 'supersubs' mochten warmdraaien voor de kwartfinale, zaterdag tegen Rusland of Zweden.

Na de hervatting behield Oranje het overwicht. Het leidde al snel tot de openingstreffer, gemaakt door Klaas-Jan Huntelaar. Ajax' topschutter van de eredivisie tikte binnen na voorbereidend werk van Ibrahim Afellay en Engelaar. In de slotfase knalde Van Persie nog de 2-0 binnen.

Van Persie man van de wedstrijd
dinsdag 17 juni 2008 | 22:50


Afbeelding
Robin van Persie snelt langs de Roemeen Sorin Ghionea. Foto: EPA

BERN (ANP) - Robin van Persie is dinsdagavond na afloop van de zege van het Nederlands elftal op Roemenië (2-0) tot man van de wedstrijd verkozen. De aanvaller bekroonde zijn sterke optreden met de prachtige tweede treffer van Oranje.


Van Persie treedt in de voetsporen van Wesley Sneijder, die na de duels met Italië (3-0) en Frankrijk (4-1) tot beste speler van het veld werd aangewezen.

Van Persie: B-team bestaat niet
dinsdag 17 juni 2008 | 23:04


BERN (ANP) - Het Nederlands elftal begon dinsdag op het EK tegen Roemenië met negen nieuwelingen in de basis, maar toch had de ploeg van bondscoach Marco van Basten weinig problemen met de Oost-Europeanen: 2-0.


Robin van Persie, maker van het tweede doelpunt, vond dat veelzeggend. ,,Je kan dus niet spreken over een B-team. We zijn één groep, met 23 spelers die nagenoeg gelijkwaardig zijn.''

De aanvaller, in de eerste twee groepswedstrijden tegen Italië (3-0) en Frankrijk (4-1) nog invaller, maakte dinsdag in Bern bij vlagen indruk. Zelf was hij nog niet tevreden. ,,Dit was niet mijn beste partij ooit, moet ik zeggen. Er gingen nog wel wat dingen fout.

In de tweede helft kwam er meer rust, vooral door het doelpunt van Huntelaar. De ruimtes worden dan groter, we gaan meer vooruit spelen en dan zie je dat we heel goed kunnen voetballen'', aldus de linkspoot.


Bron: http://www.gelderlander.nl/

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo jun 18, 2008 7:37 am

Thomas schreef:
Peter schreef:Toch nog 4 punten inderdaad. Of bedoel je dat niet? :hypocrite.gif:
Poeh, die Italianen mogen Nederland wel erg dankbaar zijn. Ik betwijfel of men daar hetzelfde had gedaan als de situatie andersom was geweest. They definitely owe us.
Ik verwacht nu inderdaad wel dat die vooraf huilende Italianen ons overstelpen met lofuitingen en dankbetuigingen!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo jun 18, 2008 7:58 am

SylvievdVaart schreef:Ik weet heus wel dat je Bassie leuk vindt. Dat hoef je voor mij niet meer te verbergen. Je hebt het me eens verteld.

Plakken die kleine welpies van jou wel goed dan? Ik ben al blij dat ze op de tv blijven staan.
Ze zitten er nog steeds op. Zou ze ze met secondenlijm hebben vastgeplakt?

:nailbite:

wimpey
Berichten: 51858
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jun 18, 2008 8:09 am

Baseman schreef: De 2e helft was gelukig iets meer het aanzien waard, mede omdat Afellay zich toen veel meer met het spel ging bemoeien. Hij begon slecht aan de wedstrijd, maar daarna speelde hij erg sterk.
Fenomenaal. De door jou niet genoemde Van Persie verbleekte volledig bij Affelay. :hypocrite.gif:

Dit was Oranje zoals we het kennen: sjouwen met de bal, het balbezit als grootst goed verklaren en een laag tempo. Verschil tussen Oranje 'A' en 'B' was wel erg groot. Een paar leuke individuele hoogstandjes en dat was het wel.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » wo jun 18, 2008 8:13 am

Harm schreef:
SylvievdVaart schreef:Ik weet heus wel dat je Bassie leuk vindt. Dat hoef je voor mij niet meer te verbergen. Je hebt het me eens verteld.

Plakken die kleine welpies van jou wel goed dan? Ik ben al blij dat ze op de tv blijven staan.
Ze zitten er nog steeds op. Zou ze ze met secondenlijm hebben vastgeplakt?

:nailbite:
Niet al te best voor je lak!
Aan de andere kant, een vrouw met secondenlijm begrijp ik wel. Kun je zo je man achter het behang plakken.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » wo jun 18, 2008 8:18 am

Natuurlijk was dit Oranje wat minder dan de ploeg die tegen Italie en Frankrijk speelde. Neemt niet weg dat het razend knap is om zelfs met een zogenaamd B-team welhaast achteloos een land als Roemenie aan de kant te schuiven.
Maar dat beginnen we al weer bijna gewoon te vinden.

wimpey
Berichten: 51858
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jun 18, 2008 8:28 am

Jim schreef:Natuurlijk was dit Oranje wat minder dan de ploeg die tegen Italie en Frankrijk speelde. Neemt niet weg dat het razend knap is om zelfs met een zogenaamd B-team welhaast achteloos een land als Roemenie aan de kant te schuiven.
Maar dat beginnen we al weer bijna gewoon te vinden.
Neuh, dat natuurlijk niet. Maar wat die Roemenen deden?! Leek erop dat ze zich op voorhand gewonnen hadden gegeven. Labbekakkerige instelling. Je verwacht een ploeg die met de messen in de sokken speelt, maar dat was absoluut niet het geval...

Lionel
Berichten: 47322
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jun 18, 2008 8:32 am

wimpey schreef:
Baseman schreef: De 2e helft was gelukig iets meer het aanzien waard, mede omdat Afellay zich toen veel meer met het spel ging bemoeien. Hij begon slecht aan de wedstrijd, maar daarna speelde hij erg sterk.
Fenomenaal. De door jou niet genoemde Van Persie verbleekte volledig bij Affelay. :hypocrite.gif:

Dit was Oranje zoals we het kennen: sjouwen met de bal, het balbezit als grootst goed verklaren en een laag tempo. Verschil tussen Oranje 'A' en 'B' was wel erg groot. Een paar leuke individuele hoogstandjes en dat was het wel.
Wat was hij goed he Wimpey?
Hoe krijgt ie het uit zijn toetsenbord?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo jun 18, 2008 8:50 am

SylvievdVaart schreef:
Harm schreef:
SylvievdVaart schreef:Ik weet heus wel dat je Bassie leuk vindt. Dat hoef je voor mij niet meer te verbergen. Je hebt het me eens verteld.

Plakken die kleine welpies van jou wel goed dan? Ik ben al blij dat ze op de tv blijven staan.
Ze zitten er nog steeds op. Zou ze ze met secondenlijm hebben vastgeplakt?

:nailbite:
Niet al te best voor je lak!
Aan de andere kant, een vrouw met secondenlijm begrijp ik wel. Kun je zo je man achter het behang plakken.
Gelukkig hebben we geen behang, dat is voor het plebs :-)

Ach, ik heb me al lang in mijn onderdanige rol geschikt. Ik ben alleen nog maar de baas in de slaapkamer :hypocrite.gif:

Maar goed, weer een beetje ontopic. Ik zag gisteren trouwens wel best veel overeenkomsten tussen Afellay en Van Persie. Deze laatste is veel verder en doelgerichter, maar de optie van Bert om Afellay in de voorhoede te posteren is helemaal niet zo slecht (De Snor heeft het enkele wedstrijden bij PSV ook al geprobeerd).

Wat was de gemiddelde leeftijd gisteren van de basis-11 eigenlijk?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo jun 18, 2008 8:57 am

Afbeelding

Hoogtepunt van de wedstrijd was natuurlijk het scheetje wat Raffie liet. :drecul.gif:

Verder makkie, niks te klagen, op naar Basel!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo jun 18, 2008 9:00 am

wimpey schreef:Fenomenaal. De door jou niet genoemde Van Persie verbleekte volledig bij Affelay. :hypocrite.gif:
Och gut, op je teentjes getrapt ?
Maar waarom zou ik Van Persie en Robben noemen als we allemaal al weten wat ze kunnen in Oranje ? Zij horen bij het A team en niet het B team, dus vond ik het niet nodig om ze te vermelden.

Daarbij vond ik Afellay wel degelijk beter spelen dan Van Persie, ook omdat Afellay in de 2e helft veel meer aan de bal was. Dat had te maken met de posities waarop ze speelden, waardoor Van Persie de bal minder vaak kreeg en dus minder uit kon blinken. Zodra hij de bal had liet hij natuurlijk wel zien een geweldige speler te zijn, maar dat is al lang bekend.

Maar ik vond het erg knap hoe Afellay zich herstelde na zijn slechte begin en de 2e helft ook de regie naar zich toe trok, wat ook nodig was aangezien De Zeeuw uitblonk in slechte passes en Engelaar de openingen nauwelijks kon vinden.

Plaats reactie