17 juni, 20.45 uur Nederland-Roemenië

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 18, 2008 9:18 am

Maar hij mag wel iets minder lopen met de bal. Op een gegeven moment stond Nederland met drie aanvallers tegen twee verdedigers. Afellay besloot zelf te gaan in plaats van het overwicht uit te buiten en de aanval uit te spelen.

Van Persie viel me wat tegen eerlijk gezegd. Op enkele klasseflitsen na. Maar dat kan ook de aard van het beestje zijn. Bergkamp was ook zo'n momentenvoetballer.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo jun 18, 2008 9:23 am

Jöhnk schreef:Maar hij mag wel iets minder lopen met de bal. Op een gegeven moment stond Nederland met drie aanvallers tegen twee verdedigers. Afellay besloot zelf te gaan in plaats van het overwicht uit te buiten en de aanval uit te spelen.
Afellay speelde aardig, maar was zich wel erg nadrukkelijk aan het bewijzen. Op gegeven moment probeelde hij van alle hoeken en standen op doel te schieten, in plaats van even het overzich te bewaren en af te leggen. Dat was inderdaad ook zo bij de door jou genoemde situatie.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 18, 2008 9:30 am

Misschien heeft hij niet zoveel overzicht?
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jun 18, 2008 9:43 am

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vond, mede daarom, dat Afellay helemaal niet zo goed speelde de tweede helft
I think I lost my fucking headache

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo jun 18, 2008 10:03 am

De eerste helft vond ik Afellay matig. Tweede helft verraste hij me, ondanks dat het mijn minst favoriete speler van de selectie is (samen met de heer Timmer). Alleen dat zelf gaan was erg irritant.

Bouma en Heitinga speelden erg solide achterin vond ik. De Zeeuw was op twee goede openingen na (goal Van Persie) erg pover. Was Huntelaar slecht of was de aanvoer te gering?

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo jun 18, 2008 10:05 am

Huntelaar was slecht.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 18, 2008 10:13 am

Huntelaar stak er bovenuit, vond ik. Kuijt was ook behoorlijk goed. Van Persie mist duidelijk nog wat ritme, Robben stond constant tegen een overmacht (en werd slecht aangespeeld), voor Afellay is het niveau nog net wat hoog en de rest deed het aardig. Alleen De Cler was echt slecht, maar dat had ik je vooraf ook kunnen vertellen. Engelaar, Heitinga en Melchiot ook niet echt sterk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo jun 18, 2008 10:22 am

Vond je? Ik vond dat hij zich veel te weinig met het spel bemoeide. Van Nistelrooy heeft laten zien hoe je als centrumspits moet spelen wanneer je spelers als Robben, Van Persie, Afellay, etc achter je hebt. Dat heeft hij dus niet gedaan. Van Basten had beter Vennegoor op kunnen stellen, maar ja, dat durft hij waarschijnlijk niet.
Laatst gewijzigd door Harm op wo jun 18, 2008 10:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 18, 2008 10:24 am

Verschil is dat Nistelrooy Vaart in z'n rug heeft, waardoor er aansluiting is, hij strak aangespeeld wordt en iemand ruimte voor hem maakt. Huntelaar had die steun niet en kwam daardoor voetballend bijna niet in het spel voor. Daarentegen maakt hij wel constant ruimte, speelt hij Robben prachtig vrij, scoort hij en ik meen dat hij eerder bij nog een kans voor iemand creëerde.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » wo jun 18, 2008 10:27 am

Alleen kan je Van Nistelrooy dan het missen van die twee kansen tegen Italië weer kwalijk nemen... Ik vond Huntelaar ook niet sterk bij wat hij deed overigens...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo jun 18, 2008 10:41 am

Ik heb genoeg teams gezien die een wedstrijd absoluut moesten winnen om te weten dat Roemenie daar gisteravond niet bijhoorde. Dit team, dat in de kwalificatie nog 5 van de 6 punten van Nederland wist te pakken, was blijkbaar zo onder de indruk van Holland-A in de eerste twee wedstrijden dat het aanzicht van Holland-B genoeg was om de moed in de schoenen te doen zinken. Je moet er niet aan denken dat Marco later niet in zijn geliefde Italie had kunnen coachen, zoals Maldini sr voor de wedstrijd terecht aanstipte. In ieder geval zijn, gelukkig, de carrieres van Chivu en Mutu niet in gevaar. ;)
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op wo jun 18, 2008 10:47 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo jun 18, 2008 10:43 am

Monkey Tonk schreef:Dit team, dat in de kwalificatie nog 5 van de 6 punten van Nederland wist te pakken.
Hoe doe je dat, in 2 wedstrijden 5 van de 6 punten pakken?

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo jun 18, 2008 10:45 am

Zegeltjes sparen bij de AH?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo jun 18, 2008 10:46 am

Dat wordt moeilijk.

Nee, klopt toch. Roemenie pakte Nederland vijf van de zes beschikbare punten af. Nederland hield aan twee ontmoetingen 1 punt over. Toch?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo jun 18, 2008 10:52 am

Harm schreef:Huntelaar was slecht.
Ik vond hem ook slecht, het enige wat je kan zeggen hij legt er toch weer 1 in.. maar mijn favo speler zal het nooit worden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 18, 2008 11:31 am

Harm schreef:Van Nistelrooy heeft laten zien hoe je als centrumspits moet spelen wanneer je spelers als Robben, Van Persie, Afellay, etc achter je hebt.
Zo moet een spits altijd spelen.

En het is sinds zijn PSV-tijd voor het eerst dat RVN dat weer eens doet. Vreemd dat ik al die jaren nooit kritiek op Van Nistelrooy heb gehoord behalven van Van Basten.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo jun 18, 2008 11:44 am

Omdat dat in een tweespitsen systeem of met drie minder aanvallende middenvelders niet zo noodzakelijk is. Van Nistelrooy moet nu taken overnemen die zij laten liggen.

Bij PSV speelde hij anders hoor, dat was volgens mij een 4-4-2 systeem met Nilis achter/ naast hem.

Volgens mij speelt er mee dat de spelers nu meer voor elkaar over hebben. Ik kan me best voorstellen dat je als spits geen werk op gaat knappen voor drie middenvelders die jou ook geen bal toespelen, maar alleen maar voor eigen succes gaan (zoals op het WK 2006).

Allemaal leuk een aardig dat Van Basten kritiek had op Van Nistelrooy, maar hij had Sneijder en Van Persie net zo goed aan moeten pakken omdat ze geen oog hadden voor medespelers. Ik denk dat Van Basten ook een beetje geluk heeft dat Wesley en Ruud flink aan elkaar hebben kunnen wennen bij Madrid.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 18, 2008 11:51 am

Juist in een driespitsen-systeem, Harm. Als de centrumspits niet meedoet zal de buitenspeler altijd tegen een overmacht staan. Nogal wiedes dat de spits dan geen 'bruikbare ballen' krijgt.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo jun 18, 2008 11:58 am

Maar jij hebt het over 'sinds zijn PSV tijd' , daarop reageer ik dat PSV toen in een 4-4-2 systeem speelde en hij indertijd helemaal niet zoals gisteren hoefde te spelen.

Feitelijk kon hij bij PSV doen waar hij zin in had i.t.t. zijn rol in een 4-2-3-1 systeem (waarin hij overigens minder hoeft te doen dan in een 4-3-3 systeem).

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 18, 2008 12:02 pm

JE zult vast gelijk hebben. Maar ik bedoelde dat hij toentertijd actief meespeelde in plaats van op het balletje te wachten zoals hij zich later bij MAn U had aangeleerd.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo jun 18, 2008 1:46 pm

Saaie discussie, heren! :redcard.gif:
Bertje for President!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jun 18, 2008 1:46 pm

T82 schreef: Bouma en Heitinga speelden erg solide achterin vond ik.
De heren Ooijer en Mathijsen stonden tegenover Toni en Henry. Deze jongens tegenover Niculae I en Niculae II. En nog kreeg Roemenie een aantal kansen.

Ik vond KJH het eigenlijk goed doen. Natuurlijk is er een klasseverschil met RVN, maar RVN heeft Vaart en Sneyder om zich heen staan. Die voeden een spits wat beter dan Affelay of de Robben van gisteren. Die laatste liet zelfs ballen van de voet springen...

KJH zette Robben vrij voor de keeper, liep zich een keer goed vrij waarna z'n schot net over ging en ik heb me erover verbaasd hoe snel ie reageerde en z'n voet tegen die bal zette bij z'n doelpunt. Vond dat ie het best redelijk deed, al is RVN in z'n huidige vorm natuurlijk onmisbaar.

Wouter
Berichten: 18778
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » wo jun 18, 2008 2:25 pm

Bertje schreef:Verschil is dat Nistelrooy Vaart in z'n rug heeft, waardoor er aansluiting is, hij strak aangespeeld wordt en iemand ruimte voor hem maakt. Huntelaar had die steun niet en kwam daardoor voetballend bijna niet in het spel voor. Daarentegen maakt hij wel constant ruimte, speelt hij Robben prachtig vrij, scoort hij en ik meen dat hij eerder bij nog een kans voor iemand creëerde.
Een ander belangrijk verschil is dat Roemenië om onbegrijpelijke redenen veel defensiever speelde dan Frankrijk en Italië. Huntelaar heeft gewoon gedaan waarvoor je hem erin zet: scoren.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo jun 18, 2008 2:29 pm

Inderdaad, meer mag je ook niet van hem verwachten.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo jun 18, 2008 2:33 pm

Jöhnk schreef:Maar hij mag wel iets minder lopen met de bal. Op een gegeven moment stond Nederland met drie aanvallers tegen twee verdedigers. Afellay besloot zelf te gaan in plaats van het overwicht uit te buiten en de aanval uit te spelen.
Klopt helemaal ! Juist toen hij het simpel hield in de 2e helft speelde hij erg goed en zette hij enkele aanvallen op.
wimpey schreef:De heren Ooijer en Mathijsen stonden tegenover Toni en Henry. Deze jongens tegenover Niculae I en Niculae II. En nog kreeg Roemenie een aantal kansen.
Klopt, al scheelt het natuurlijk ook dat De Zeeuw en De Cler slecht speelden.

Plaats reactie