Slechtste trainer van het toernooi

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Lionel
Berichten: 47319
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 16, 2008 11:37 am

De wissels van Van Basten pakten uitstekend uit. Maar je moet ook het nodige geluk hebben. De Tjechische coach wordt nu afgebrand omdat hij een verdediger erbij zet. Maar als die kut-Cech gewoon die bal vastpakt is er NIKS aan de hand.

Wat Nederland-Frankrijk betreft: De scheids had ook voor een pingel kunnen fluiten tegen Ooijer. Zou het ook billenknijpen worden.

Ik vond/vind de wissels goed van Marco maar het had, en die optie was ook reeel geweest, ook anders kunnen uitpakken.

Desondanks is Marco met afstand de beste coach van het toernooi en ik zie zijn tijd bij Ajax positief tegemoet.
Hij komt zo veel anders over, veel meer belevenis, veel meer mens....
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » ma jun 16, 2008 11:43 am

Het beste wat Nederland kon overkomen was gewoon snel op 1-0 komen, daar houden die Fransen niet van. Die 1-0 was verder geen geluk, want gewoon een heel strak genomen corner.

Maar wat een geheugen hebben jullie jongens. :biggrin.gif: Ik heb die tijd bewust meegemaakt van Ajax, maar of Koeman daar en Schip hier speelde kan ik me echt niet meer herinneren.

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma jun 16, 2008 11:46 am

Real Ajax schreef: Maar wat een geheugen hebben jullie jongens. :biggrin.gif: Ik heb die tijd bewust meegemaakt van Ajax, maar of Koeman daar en Schip hier speelde kan ik me echt niet meer herinneren.
Wat helemaal vreemd is, is dat Bert (die toen nog niet eens het levenslicht had gezien) een ouwe rot als joey effe oplepelt wie hoe en waar speelde. :drecul.gif:

Schip als rechtshalf, Vaantje als rechtsbuiten. Volgens mij was het andersom. Koeman als rechtshalf kan ik me nog wel herinneren.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma jun 16, 2008 11:48 am

joey schreef:Een counter is ook een aanval.
Scherp. Vind jij het een counter als de tegenstander met het hele team op eigen helft staat? Als iemand vanaf de aftrap scoort (1e minuut) is het dan ook een counter?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 16, 2008 11:50 am

joey schreef:Het lijkt wel of jij erbij geweest bent.
Lekker nietszeggende opmerking weer.
Ik ben er niet van overtuigd dat dit het verschil heeft gemaakt. Nederland besliste de wedstrijd door counters. Dat lukte in de eerste wedstrijd met die andere variant ook. En zo goed kwam Nederland aanvankelijk niet onder de druk uit, dat gebeurde pas na de 2-0. Toen kreeg Frankrijk logischerwijs een dreun. Zelfde toen het (opnieuw door een counter) 3-1 werd kort na de 2-1. Niet de wissels van MVB nekten Frankrijk, maar het scoreverloop.
Zou het misschien kunnen dat Van der Vaart zorgde dat de bal bij de aanval kwam, waardoor de aanval de 2-0 kon scoren? En zou het dan misschien kunnen dat de wissels van Van Basten iets met het scoreverloop te maken hadden? Pfff.
wimpey schreef:Wat helemaal vreemd is, is dat Bert (die toen nog niet eens het levenslicht had gezien) een ouwe rot als joey effe oplepelt wie hoe en waar speelde. :drecul.gif:

Schip als rechtshalf, Vaantje als rechtsbuiten. Volgens mij was het andersom. Koeman als rechtshalf kan ik me nog wel herinneren.
Wimpey doet ook even gezellig mee. Zou het misschien kunnen dat ik iets van die wedstrijden gezien heb? Sterker nog: wellicht iets recenter dan de laatste keer dat jullie erbij waren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 16, 2008 1:09 pm

Dat zou kunnen en het geheugen kan je voor de gek houden. Maar ik vergeet echt niet de optredens van R. Koeman in de verdediging van Ajax. Die liep lekker te zwemmen. Cruijff ook trouwens, die zocht naar de ideale opstelling die hij pas het jaar daarop zou vinden.

Maar goed, het gaat mij er niet om wie precies op welke plek stond. Mij gaat het erom dat je soms met minder aanvallende spelers aanvallender kunt spelen. Het hangt van de intentie af. Wissel je om met de kont in de zestien te gaan hangen of wil je door die wissel de controle terugkrijgen? Cruijff zou niet snel een verdedigende wissel toepassen, zo zit hij niet in elkaar. Maar hij wisselde op het middenveld wel een aanvallende speler voor een controlerende speler.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » ma jun 16, 2008 1:11 pm

Het is te vroeg om te zeggen of Marco van Basten de beste trainer is.

We zullen zien wat er gebeurt als Nederland achter staat bij rust. Dan pas weet je wat voor trainer je hebt.

Misschien gaat dat niet gebeuren, dan maken we dat bij Ajax wel mee.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 16, 2008 2:28 pm

Dus als Van Basten Europees Kampioen wordt maar tijdens het toernooi niet op achterstand is gekomen dan kunnen we niet zeggen dat hij de beste trainer van het EK was? :wink.gif:

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma jun 16, 2008 2:32 pm

Thomas schreef:Dus als Van Basten Europees Kampioen wordt maar tijdens het toernooi niet op achterstand is gekomen dan kunnen we niet zeggen dat hij de beste trainer van het EK was? :wink.gif:
Je haalt me de woorden uit het keyboard.

Oranje beukt binnen 4 dagen de wereldkampioen en de vice-wereldkampioen weg. Tegen Frankrijk wisselt MVB briljant. Nee, laten we vooral nog wat slagen om de arm houden v.w.b. de beste trainer van het toernooi tot dusver. :excited.gif:

Bilic is mijn nummer 2. Perfecte taktiek waar de Duitsers totaal geen antwoord op hadden. Low antwoordde met Odonkor voor Jansen. Daarom is ie voor mij tot dusver de op 2 na slechtste coach van dit toernooi.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jun 16, 2008 2:35 pm

Goede coaches: Van Basten, Bilic, Scolari, Piturca.

Slechte coaches: Rehhagel, Donadoni, Terim, Bruckner, Domenech, Lagerback, Low.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jun 16, 2008 2:48 pm

Als Van Basten echt zo'n goede coach is dan heeft hij gezien dat er nog wat aan de opstelling gesleuteld moet worden. Ben benieuwd.

Lionel
Berichten: 47319
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 16, 2008 2:57 pm

Thomas schreef:Dus als Van Basten Europees Kampioen wordt maar tijdens het toernooi niet op achterstand is gekomen dan kunnen we niet zeggen dat hij de beste trainer van het EK was? :wink.gif:
Dat zegt hij toch niet? Het is nu alleen makkelijk om te zeggen dat hij de beste coach is.

Maar als hij het EK wint is hij gewoon de beste coach. Simpel zat.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47926
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jun 16, 2008 2:59 pm

Ligt eraan wie ze treffen in de finale natuurlijk.

LucaS
Berichten: 53575
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jun 16, 2008 2:59 pm

Waarom geldt dat voor van Basten wel (afwachten tot het hele tournooi gespeeld is) en voor alle andere genomineerden in de catagorie beste/slechtste blijkbaar niet?
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47319
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 16, 2008 3:02 pm

Met alles kan je het toch pas achteraf zeggen? Alleen op dit moment is Cech de onbetwiste nummer 1.

Wat Van Basten betreft: Hij doet het goed, zijn wissels pakken goed uit. Ik ben alleen benieuwd hoe hij wisselt als het even tegen zit. En niet om hem dan te kunnen afzeiken, dat heb ik al genoeg gedaan :hypocrite.gif: , maar ik ben gewoon benieuwd.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13361
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma jun 16, 2008 3:21 pm

Niet om het een of ander, hoor, maar het zat tegen Frankrijk voor een groot gedeelte gewoon tegen. Frankrijk had kunnen scoren en Nederland bezweek bijna onder de druk. Toen wisselde van Basten en die wissels kantelde de wedstrijd.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 16, 2008 3:28 pm

wimpey schreef:Oranje beukt binnen 4 dagen de wereldkampioen en de vice-wereldkampioen weg. Tegen Frankrijk wisselt MVB briljant. Nee, laten we vooral nog wat slagen om de arm houden v.w.b. de beste trainer van het toernooi tot dusver. :excited.gif:
Tot dusver, maar wie weet maakt hij in de volgende wedstrijd een kapitale fout. Het kan ook zo omdraaien.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53575
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jun 16, 2008 3:34 pm

Dus op basis van een halve wedstrijd kan jij wel roepen dat Rosenberg genomineerd moet worden voor titel slechtste speler van het tournooi, maar voor van Basten moeten we de twee wedstrijden tot nu nog maar even in de ijskast zetten en ons oordeel opschorten. Ruikt naar vooringenomenheid
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13361
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma jun 16, 2008 3:35 pm

joey schreef:
wimpey schreef:Oranje beukt binnen 4 dagen de wereldkampioen en de vice-wereldkampioen weg. Tegen Frankrijk wisselt MVB briljant. Nee, laten we vooral nog wat slagen om de arm houden v.w.b. de beste trainer van het toernooi tot dusver. :excited.gif:
Tot dusver, maar wie weet maakt hij in de volgende wedstrijd een kapitale fout. Het kan ook zo omdraaien.
Volgens mij hoop je het. :1evil.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel
Berichten: 47319
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 16, 2008 3:40 pm

Nihad schreef:Niet om het een of ander, hoor, maar het zat tegen Frankrijk voor een groot gedeelte gewoon tegen. Frankrijk had kunnen scoren en Nederland bezweek bijna onder de druk. Toen wisselde van Basten en die wissels kantelde de wedstrijd.
Dan kan je ook zeggen dat hij zijn eigen fout herstelt.

Als Marco straks iets doms doet is hij ook de lul hoor. Het is gewoon even afwachten.

En Joey hoopt niet dat hij iets fout doet, hij is gewoon reeel. Bruckner kan er ook niks aan doen dat Cech die bal niet vastpakt.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma jun 16, 2008 3:46 pm

Jabu schreef:Goede coaches: Van Basten, Bilic, Scolari, Piturca.

Slechte coaches: Rehhagel, Donadoni, Terim, Bruckner, Domenech, Lagerback, Low.
Waarom Terim? Ik vind het toch wel netjes dat Turkije de kwartfinale heeft gehaald en dat emotionele gedrag van hem langs de kant vind ik wel geinig.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47926
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jun 16, 2008 3:48 pm

Kerel zet continu de verkeerde basiself erin. Door het wisselbeleid weet hij er nog wat van te maken, maar goed.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 16, 2008 3:54 pm

Nihad schreef:
joey schreef:
wimpey schreef:Oranje beukt binnen 4 dagen de wereldkampioen en de vice-wereldkampioen weg. Tegen Frankrijk wisselt MVB briljant. Nee, laten we vooral nog wat slagen om de arm houden v.w.b. de beste trainer van het toernooi tot dusver. :excited.gif:
Tot dusver, maar wie weet maakt hij in de volgende wedstrijd een kapitale fout. Het kan ook zo omdraaien.
Volgens mij hoop je het. :1evil.gif:
Nee, ik hoop dat Van Basten Oranje Europees kampioen maakt en dat de spelers hem daar zo dankbaar voor zijn, dat ze allemaal bij Ajax willen komen spelen. :icon_razz.gif:

De afrekening komt aan het einde van het toernooi. Een trainer kan beroerd beginnen en aan het einde van het toernooi desondanks op de schouders de arena verlaten. Denk maar aan Michels in 1988. Die begon met een enorme blunder.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jun 16, 2008 4:07 pm

brigade zuid schreef:
Jabu schreef:Goede coaches: Van Basten, Bilic, Scolari, Piturca.

Slechte coaches: Rehhagel, Donadoni, Terim, Bruckner, Domenech, Lagerback, Low.
Waarom Terim? Ik vind het toch wel netjes dat Turkije de kwartfinale heeft gehaald en dat emotionele gedrag van hem langs de kant vind ik wel geinig.
Allereerst door Halil Altintop thuis te laten en met Nihat als diepste spits te spelen. Al die Turken zijn kleine mannetjes en dan laten je een iets fysiekere speler als Halil Altintop thuis. Nihat komt het beste tot zijn recht als hij om een diepe spits heen kan zwerven en niet als hij zelf als diepste spits met zijn rug naar de goal toe speelt. Zoals met Kovacevic bij Real Sociedad. Je moet een team om je beste spelers heenbouwen.
Hetzelfde geldt voor Hamit Altintop. Dat is één van de weinige creatieve spelers bij Turkije. Die moet je dan niet wegzeten op rechtsback, maar meer centraal-rechts op het middenveld aan het spel laten deelnemen. Gelukkig heeft hij Arda (die overigens niet zoals Verbeek stelde een 'rap mannetje' is, maar juist retetraag. Hij kan alleen ook erg goed voetballen) nu wel in de basis gezet. Bij afwezigheid van Emre moest er gewoon wat creativiteit in het elftal komen. Wat dat betref ben ik het ook niet met hem eens dat hij Basturk heeft thuisgelaten.
Daarnaast vind ik hem een angsthaas en houdt hij veel te veel vast aan Tuncay. Het is goed om een hardwerkende speler erbij te hebben, maar als hij faalt wissel hem dan ajb wel.
Laatst gewijzigd door jabu op ma jun 16, 2008 4:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jun 16, 2008 4:11 pm

brigade zuid schreef:
Jabu schreef:Goede coaches: Van Basten, Bilic, Scolari, Piturca.

Slechte coaches: Rehhagel, Donadoni, Terim, Bruckner, Domenech, Lagerback, Low.
Waarom Terim? Ik vind het toch wel netjes dat Turkije de kwartfinale heeft gehaald en dat emotionele gedrag van hem langs de kant vind ik wel geinig.
Vind ik ook wel netjes ja. De Turken hebben niet overdreven veel kwaliteit in huis.

Alleen die Tuncay moet ie er echt uithalen hoor.

Plaats reactie