21 Juni 20.45 uur Nederland-Rusland

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59025
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jun 22, 2008 7:13 pm

Jöhnk schreef:Het woord ervaren wordt tegenwoordig verward met oud. Daardoor is het idd. een vies woord geworden.
Nou, de ouwe van der Sar was de enige die 140% goed was ...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » zo jun 22, 2008 7:14 pm

De psychologische tik zat in de 3-0 en 4-1 tegen Italie en Frankrijk. Ik had gehoopt dat de euforie ver van de selectie was gebleven. Zoals eerder gezegd, het kampioensingredient is resilience; het overkomen van tegenslag, een achterstand ombuigen of sterk terugkomen na verlies. Dat smelt een team tot een commando-eenheid. Drie van de vier teams die in de halve finale staan scoorden hoger op de resilience-meter. (Ik denk niet dat Italie daar vandaag vier van maakt, maar je weet nooit.) En wat had Oranje bij het instappen van de knockout ronde in de knapzak? Klaterende overwinningen op de wereldkampioen en vice-wereldkampioen... Die helemaal niets meer betekenden. Maar waren de spelers daarvan doordrongen?

"Het is verschrikkelijk dat je een fantastisch toernooi speelt en er dan uiteindelijk zo uit ligt. " zei van der Vaart.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo jun 22, 2008 7:17 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 22, 2008 7:16 pm

Voetske schreef:
Jöhnk schreef:Het woord ervaren wordt tegenwoordig verward met oud. Daardoor is het idd. een vies woord geworden.
Nou, de ouwe van der Sar was de enige die 140% goed was ...
Klopt hoor. Maar destijds bij Ajax was hij ook al super. Dus het is geen kwestie van ervaring maar een kwestie van kwaliteit.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59025
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jun 22, 2008 7:18 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:
Jöhnk schreef:Het woord ervaren wordt tegenwoordig verward met oud. Daardoor is het idd. een vies woord geworden.
Nou, de ouwe van der Sar was de enige die 140% goed was ...
Klopt hoor. Maar destijds bij Ajax was hij ook al super. Dus het is geen kwestie van ervaring maar een kwestie van kwaliteit.
.. van der Sar is met de jaren 4 keer beter geworden.Puur door zijn ervaringen ....
Laatst gewijzigd door 999 op zo jun 22, 2008 7:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » zo jun 22, 2008 7:19 pm

quote ipv edit
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo jun 22, 2008 7:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 22, 2008 7:19 pm

Voetske schreef:.. van der Sar is met de jaren 4 keer beter geworden.
Wat een onzin. VDS heeft ons destijds door de CL-finale heen gesleept.

LucaS
Berichten: 53586
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jun 22, 2008 7:21 pm

Jöhnk schreef:Het woord ervaren wordt tegenwoordig verward met oud. Daardoor is het idd. een vies woord geworden.
Nou doe je ervaring natuurlijk ook op door dingen vaak te doen, het is dus logisch dat er een verband bestaat tussen ervaren en oud
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59025
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jun 22, 2008 7:21 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:.. van der Sar is met de jaren 4 keer beter geworden.Puur door zijn ervaringen ....
Wat een onzin. VDS heeft ons destijds door de CL-finale heen gesleept.
Jij bent zelf onzin :aai.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 22, 2008 7:31 pm

Ja, laten we het daar maar op houden.

Het gaat er nog altijd om hoe goed een speler is. Als 'ervaring' een speler kan helpen om een hoog niveau te halen dan is dat prima. Je moet alleen oppassen dat je niet puur op ervaring gaat selecteren ('we halen Urzaiz want hij is zo ervaren'). Kwaliteit moet het uitgangspunt blijven ('we halen Stam want hij is een topverdediger').


Rusland heeft trouwens de jongste ploeg van het toernooi.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op zo jun 22, 2008 7:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59025
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jun 22, 2008 7:40 pm

Ach, hier hebben we het toch al dertig duizend keer over gehad.Van Basten miste de ervaring om de wedstrijd/spelers a] vanaf minuut 1 zo neer te zetten dat de russen een antwoord op Nederland zouden moeten bedenken en niet dus zoals nu andersom .. b] om in te grijpen.

Ervaring .. en zelfs spelers met minder kwaliteiten kunnen na jaren ervaring toch een flinke stap vooruit maken.Je moet het allemaal een keer gehad hebben, je moet het allemaal een keer ondervonden hebben .. dat je bepaalde dingen anders had moeten doen .. of zoals men zegt : Die fout maakt ie de volgende keer niet meer ..

En niemand onkent dat er ook kwaliteiten moeten zijn ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 22, 2008 7:54 pm

Voetske schreef:Ach, hier hebben we het toch al dertig duizend keer over gehad.Van Basten miste de ervaring om de wedstrijd/spelers a] vanaf minuut 1 zo neer te zetten dat de russen een antwoord op Nederland zouden moeten bedenken en niet dus zoals nu andersom .. b] om in te grijpen.
Of hij mist de kwaliteit. Dat weten we nog niet.

Maar laten we hopen dat hij de ervaring miste en dat hij er iets van geleerd heeft.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 22, 2008 7:55 pm

Kwaliteit miste hij sowieso. In de vorm van spelers.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47393
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jun 22, 2008 7:56 pm

Hiddink beschikte ook niet over wereldkwaliteit. Van Basten had individueel betere spelers...
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53586
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jun 22, 2008 8:07 pm

Nederland miste de over-mijn-lijk mentaliteit die de eerste wedstrijd(en) wel aanwezig was. Is dat de coach aan te rekenen? Misschien wel, een coach heeft als een van de belangrijkste taken om zijn ploeg scherp te krijgen. Te veel Nederlanders dachten gisteren al dat die finale al zo goed als binnen was.

Natuurlijk moet je altijd op kwaliteit selecteren, Johnk, maar ervaring is wel een grote plus. En ervaring vind je over het algemeen niet bij mensen die net begonnen zijn.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47393
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jun 22, 2008 8:09 pm

LucaS schreef:Nederland miste de over-mijn-lijk mentaliteit die de eerste wedstrijd(en) wel aanwezig was. Is dat de coach aan te rekenen? Misschien wel, een coach heeft als een van de belangrijkste taken om zijn ploeg scherp te krijgen. Te veel Nederlanders dachten gisteren al dat die finale al zo goed als binnen was.

Natuurlijk moet je altijd op kwaliteit selecteren, Johnk, maar ervaring is wel een grote plus. En ervaring vind je over het algemeen niet bij mensen die net begonnen zijn.
Ik vind dat deels waar. De spelers moeten gewoon zo een mentaliteit zelf kweken.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15190
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Mano » ma jun 23, 2008 8:18 am

je kan wel naar van Basten wijzen maar spelers hebben ook opdrachten uit te voeren.

Elke keer als v Nistelrooij de bal vasthield voorin, kwam er niemand over hem heen. Ze waren bang om aan te sluiten om vervolgens de counter om de oren te krijgen.
bepaalde momenten stond echt iedereen stil (en toch er doorheen zitten in de 80ste minuut)
pure angst in de benen, dat vreet meer energie dan meters rennen!
niemand durfde diep te gaan en zijn positie te verlaten, er was dus 0,0 verrassing (wat in de eerste 2 wedstrijden wel gebeurde)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jun 23, 2008 8:21 am

Van Persie en Afellay hadden beiden de opdracht gekregen om het veld breed te houden. Het enige dat zij deden was naar het centrum trekken en zorgen voor nog meer trechtervoetbal.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33866
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jun 23, 2008 8:33 am

KNVB: Overspelen geen optie

BAZEL - De KNVB heeft besloten niet in beroep te gaan tegen de beslissing van scheidsrechter Lubos Michel om zijn rode kaart voor Kolodin in te trekken. De Rus kreeg zaterdag zijn tweede gele kaart na een overtreding op Sneijder in de ste minuut.

,,We vinden het niet sportief om deze zaak aan te vechten,’’ aldus directeur betaald voetbal Henk Kesler gisteravond. ,,Oranje heeft, helaas, terecht verloren, dan ga je niet op basis van een arbitrale fout proberen de zaak terug te draaien.´´

Binnen het organisatiecomité van Euro 2008 is men blij met de beslissing van de Nederlanders. Een toegewezen appèl tegen het besluit van Michel, het ten onrechte intrekken van een rode kaart, had het schema van het EK in de war kunnen sturen. Een goed ingevoerde bron bij de UEFA bevestigde, dat als de KNVB protest had aangetekend, de kans op het overspelen van het duel reëel was geweest.

In de loop van zondag is er binnen de UEFA koortsachtig overleg gepleegd over de handelingen van Michel. Uiteindelijk kwam via Duitse media een UEFA-reactie naar buiten, waarin melding werd gemaakt van de visie van de grensrechter. Die zou, stelt de UEFA, hebben gezegd dat de tackle op Sneijder geen overtreding was. Los van het feit dat de man helemaal aan de overkant van het veld stond, kwam zijn lezing meteen al merkwaardig over. Nadat Michel de grensrechter had geconsulteerd, kende hij een doeltrap toe. Had de grensrechter gezegd dat er van een overtreding geen sprake was, dan had Michel een scheidsrechtersbal moeten geven.
www.sportwereld.nl

Bij de KNVB hebben ze in ieder geval geen over-mijn-lijk mentaliteit.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » ma jun 23, 2008 8:53 am

Duke schreef:
KNVB: Overspelen geen optie

BAZEL - Een goed ingevoerde bron bij de UEFA bevestigde, dat als de KNVB protest had aangetekend, de kans op het overspelen van het duel reëel was geweest.
www.sportwereld.nl

Bij de KNVB hebben ze in ieder geval geen over-mijn-lijk mentaliteit.

Dus eigenlijk:
UEFA: kans overspelen reëel
KNVB: laat maar zitten.

Ik snap dit niet zo. De beslissing is niet aan de KNVB, maar het indienen van een protest vinden ze niet feestelijk genoeg? Dien gewoon een protest in. Dat dwingt je niet tot overspelen.

De redenatie van Kessler dat er terecht verloren is snijdt geen hout. Het stond op dat moment 1-1. Speel dan alleen 30 minuten verlenging, als het schema anders in de war loopt.

Ik wil helemaal geen pleidooi maken dat het zo moet gaan, maar laat de beslissing aan de UEFA over. Die zijn verantwoordelijk voor de scheidsrechter.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma jun 23, 2008 9:47 am

Same here MT. Beetje jammer dit.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59025
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jun 23, 2008 9:52 am

Arbiter Bossen: „Michel zat fout”

BASEL, maandag

„Michel zat volgens het boekje fout”, zegt de Nederlandse eredivisiescheidsrechter Ruud Bossen. De Slowaakse arbiter gaf de Rus Denis Kolodin vlak na de 1-1 zijn tweede gele – en dus rode – kaart na een overtreding op Wesley Sneijder. De kaart werd echter ingetrokken, omdat de assistent-scheidsrechter leek aan te geven, dat de bal in de situatie daarvoor de achterlijn was gepasseerd.

„Formeel mag dat niet”, aldus Bossen.

„Als je rood hebt getoond, kun je niet terug. Het zou anders zijn geweest als de assistent eerder had gewaarschuwd. Dan had hij zelfs geen geel mógen geven. Als de bal achter is en daarna volgt een overtreding, kun je alleen direct rood geven.”

De Europese voetbalbond kwam met een opmerkelijke verklaring. „Lubos Michel draaide zijn beslissing terug omdat hij na overleg met zijn grensrechter concludeerde dat de overtreding van Kolodin op Sneijder geen gele kaart waardig was.” Waarom Michel de wedstrijd hervatte met een achterbal en niet met een vrije trap, wordt niet vermeld. Bovendien stond de grensrechter vijftig meter van de situatie, Michel op nog geen vijf.

De KNVB liet bij monde van bondscoach Marco van Basten weten dat het de zaak niet aanhangig zal maken bij de UEFA. Er volgt geen protest. „Het is gebeurd, er valt nu niets meer aan te doen. Het duel is gespeeld en we gaan naar huis.”
De T.

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma jun 23, 2008 9:57 am

Tja... hoe onterecht het ook zou zijn, ik heb nog nooit gezien dat een scheidsrechter een rode kaart terug trok. En dat op advies van de grensrechter die op 50 meter staat te kijken. Hij geeft een achterbal, dus je moet haast denken dat die grensrechter had kunnen zien dat de bal over de achterlijn gegaan was. En dat zou weer raar zijn omdat zo'n grensrecht dat never nooit kan zien, omdat er nog een compleet doel tussen hem en de bal staat.

Heel erg vreemd.

[conspiracy]
Iemand op AN zei dat Hiddink gelijk op de 4de official aan het inpraten was nadat Michel de tweede gele kaart had gegeven.
[/conspiracy]

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 9:58 am

Scherrer schreef:De grote vraag is natuurljk hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat de Russen stukken fitter en gemotiveerder waren dan de Nederlanders. Met name dat eerste zou, gezien de week rust van deze ploeg, niet mogelijk moeten zijn.
Een verklaring:


‘Wij waren moe, maar toch fitter’

Basel - De inspanningsfysioloog die Hiddink in Korea al assisteerde, verrichtte opnieuw wonderen.

Waar tegenstanders omvallen, blijven ploegen van Guus Hiddink altijd lopen. De glorie van Hiddink en zijn Russen straalde af op inspanningsfysioloog Raymond Verheijen, die in februari een telefoontje kreeg uit Moskou.

‘Dat jij mij belt, is een geschenk uit de hemel’, zei Verheijen toen tegen Hiddink. ‘Ik liep meteen weer vol met energie, omdat ik wist wat er ging gebeuren. Ik houd van een inspirerende omgeving.’

Een vorig gesprek met Verheijen vond zes jaar geleden plaats, op de dag van de achtste finale van het WK tussen Zuid-Korea, waarvan Hiddink toen bondscoach was, en Italië. Hij zei toen: ‘Als je ergens de progressie merkt, is dat in het laatste deel van de wedstrijd. Voorheen was Korea ook een soort wervelwind, maar na een minuut of zeventig werd het minder. Daarop hebben we ons gericht.’

Later op de dag boog Zuid-Korea een achterstand om in een overwinning, met doelpunten in de 89ste en 117de minuut.

Zaterdag overrompelden de Russen het Nederlands elftal, dat in de groepsduels nog pochte met de afgelegde kilometers van Van der Vaart en co. Nu was Van der Vaart, en analist Cruijff voorspelde het al, ‘helemaal op’, om de woorden van Van Basten te citeren.

Verheijen, zaterdag: ‘Door de jaren heen heb ik een manier van opbouw ontwikkeld die ik bij elk team toepas. Het is een visie op conditietraining, vanuit het voetballen.

‘Mensen noemen mij altijd looptrainer of conditietrainer. Maar dat ben ik dus niet. Ik doe voetbaltraining. Alleen: voetbaltraining bouwen we zo op dat spelers steeds fitter geraken en niet geblesseerd. Deze jongens hebben alleen gevoetbald in de voorbereiding. Alleen partijtjes, vier tegen vier, zeven tegen zeven, elf tegen elf. En dan heb ik het geluk dat ik met een van de beste coaches ter wereld samenwerk.’

Verheijen wil erop wijzen dat de belangrijkste reden waarom Nederland is verslagen, tactisch van aard is.

‘Onze organisatie was perfect. Zoals Hiddink tijdens de rust zei: briljant. En als je tactisch goed werk levert, hoef je minder te lopen.

‘Maar na 90 minuten wordt fitheid een belangrijk element. En ik was erg verbaasd over het enorme verschil in fitheid tussen de ploegen. Van één kant was dat te verwachten, want we hebben zeer grote vorderingen gemaakt. Ik had alleen niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.

‘Met Zuid-Korea hadden we bijna tien weken de tijd ons voor te bereiden, nu maar drie. Daarom is dit zelfs een grotere prestatie.’

Destijds, in Korea, zei Verheijen: ‘We doen alleen voetbalvormen. Grote partijen, kleine partijen. Steeds minder rust in partijvormen, zodat je sneller leert herstellen. De clou zit ’m in: wat doe je wanneer. Het is allemaal spelen met de arbeid-rustverhouding.

‘Wij speelden woensdag, de A-ploeg van Nederland een week geleden. Wij waren moe, zij hadden een week rust. En toch waren wij veel fitter. Ik denk dat Nederland zich vragen moet stellen.’

De Russische spelers waren te zwaar toen Verheijen kwam, en de intensiteit van de wedstrijden in de Russische competitie is lager dan elders. Hij testte in maart en in mei: ‘Iedereen zegt: die Russen zijn in het voordeel, want hun competitie is net begonnen. Maar tijdens de test op 19 mei waren ze slechter dan in maart. Omdat zij een lange voorbereiding op de competitie hebben, wordt er in januari en februari heel hard getraind. Vervolgens denken ze traditioneel: de contitionale basis is gelegd, voor de rest kunnen we het rustig aan doen.’

Maar Hiddink kreeg zijn mannen op tijd weer fit, en Verheijen is dankbaar dat hij daaraan het zijne heeft kunnen bijdragen.
Volkskrant

Over die rode kaart: we kunnen die wedstrijd moeilijk overspelen, zeg. Kom op!
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jun 23, 2008 10:00 am

De enige verklaring die ik heb is dat Michel direct spijt had van die gele kaart en dat hij de grensrechter gebruikte als alibi om de kaart in te trekken.

Zo niet, dat stinkt dit zaakje verschrikkelijk.

Wat niet wegneemt dat Nederland dik verdiend verloren heeft. Overspelen is voor losers.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 10:07 am

Jöhnk schreef:Wat niet wegneemt dat Nederland dik verdiend verloren heeft. Overspelen is voor losers.
Yep. Stel je voor dat je dan het EK wint. Dan zal niemand die winst ooit serieus nemen.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie