Beste trainer van het toernooi

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jun 22, 2008 11:16 pm

mij wel. Kopenwat je wilt!
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 22, 2008 11:17 pm

Het is niet leuk meer. Abramovitsj eist niets minder dan de CL-winst. En dan al die ego's in de selectie...nee, lijkt me niet prettig werken.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 22, 2008 11:24 pm

Rishi schreef:mij wel. Kopenwat je wilt!
En wie kopen ze? Anelka. :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » ma jun 23, 2008 8:47 am

joey schreef:Misschien lag dat wel aan Valencia.
Kan natuurlijk, maar dat soort feitjes worden toch wel verzwegen in het Hiddink Halleluja verhaal. Is alles wat ik zeg.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 8:54 am

Dat is inmiddels heel lang geleden. Hiddink heeft ook bijgeleerd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » ma jun 23, 2008 9:08 am

joey schreef:Dat is inmiddels heel lang geleden. Hiddink heeft ook bijgeleerd.
Precies, hij kiest zijn projecten wat slimmer. :smartass.gif:

Doet verder niks af aan zaterdag, wat een fraai staaltje hoge school tactiek was.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 9:26 am

Nou, ik had niet verwacht dat hij het met Australië ook goed zou doen. Australië is een voetballand van niets; er is amper talent.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 23, 2008 9:38 am

Valt ook wel reuze mee. Als er geen talent is win je daar geen wedstrijden mee Joey...
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 9:39 am

Mwah, Hiddink moest het doen met beperkte spelers in vergelijking met wat andere teams konden opstellen. Zijn team was vooral fit en enthousiast.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma jun 23, 2008 9:43 am

Op een toernooi kan je daar al redelijk ver mee komen. Bovendien valt het dubbeltje wel vaak aan zijn kant, al heeft hij de factor geluk nu nog niet aan hoeven te spreken.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » ma jun 23, 2008 9:55 am

joey schreef:Mwah, Hiddink moest het doen met beperkte spelers in vergelijking met wat andere teams konden opstellen. Zijn team was vooral fit en enthousiast.
Mwah, Tim Cahill, Mark Viduka, Brett Emerton, Mark Bresciano. Zó slecht was dat team ook weer niet. Ik vond trouwens dat hij met Australie niet eens zo'n geweldige prestatie neer zette. Met Rusland op dit moment wel: de gevestigde orde durft hij opzij te zetten (Izmailov, Kerzhakov) en te vervangen voor gretige spelers uit alleen maar Rusland. Daar doe ik mijn petje voor af.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 23, 2008 9:59 am

Precies. Dit is een goede prestatie. Met Australie moest hij alleen winnen van de nummer 5 van Zuid-Amerika. Dat is ook geen onmogelijke opgave. En op zo een WK heb je zeker in de groep wel kansen....
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 10:02 am

Rishi schreef:Met Australie moest hij alleen winnen van de nummer 5 van Zuid-Amerika. Dat is ook geen onmogelijke opgave.
Dat was Australië dus in geen twintig jaar gelukt.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma jun 23, 2008 10:02 am

Justin schreef:
joey schreef:Mwah, Hiddink moest het doen met beperkte spelers in vergelijking met wat andere teams konden opstellen. Zijn team was vooral fit en enthousiast.
Mwah, Tim Cahill, Mark Viduka, Brett Emerton, Mark Bresciano. Zó slecht was dat team ook weer niet. Ik vond trouwens dat hij met Australie niet eens zo'n geweldige prestatie neer zette. Met Rusland op dit moment wel: de gevestigde orde durft hij opzij te zetten (Izmailov, Kerzhakov) en te vervangen voor gretige spelers uit alleen maar Rusland. Daar doe ik mijn petje voor af.
Dat doet hij goed inderdaad.

Maar het terugkerende patroon dat je terug ziet bij Hiddink is: land waar niemand iets van verwacht, hiddink is vooral mentaal en fysiek bezig en wanneer het betreffende land boven zichzelf uitstijgt is Hiddink het grote brein. En als het boven verwachting is gegaan is Hiddink slim genoeg om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Want dezelfde prestatie herhalen met een Zuid-Korea bijvoorbeeld, is niet te doen.

Zoals hierboven wordt gezegd: met Australie heeft hij het niet heel goed gedaan. Er wordt zo weinig van het betreffende land verwacht dat Hiddink vaak na één overwinning al als een tsaar/koning/keizer/dictator wordt gezien. En in die flow is het makkelijk werken.
En met Zuid-Korea had hij een aantal scheidsrechterlijke dwalingen aan zijn zijde hangen.
Laatst gewijzigd door GangstaRiB op ma jun 23, 2008 10:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jun 23, 2008 10:02 am

Justin schreef:Ik vond trouwens dat hij met Australie niet eens zo'n geweldige prestatie neer zette.
Mwah, Australië was de gelijke van Italië in de achtste finale. Door een dubieuze scheidsrechterlijke beslissing ging Italie door.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 23, 2008 10:04 am

joey schreef:
Rishi schreef:Met Australie moest hij alleen winnen van de nummer 5 van Zuid-Amerika. Dat is ook geen onmogelijke opgave.
Dat was Australië dus in geen twintig jaar gelukt.
Hiddink kan ook wel iets hoor. Zeg niet dat hij niks kan.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 10:07 am

Ik zie het net omgekeerd. Met Australië heeft hij een wereldprestatie geleverd. Australië bakte er al tientallen jaren niets van. Hiddink komt en rara, opeens haalt Australië de kwartfinale van het WK. Australië is geen voetballand en zal dat nooit worden. Hiddink moest zich behelpen met redelijke spelers.
Rusland daarentegen is een sleeping giant. Rusland heeft, dat blijkt nu wel, 'gewoon' uitstekende spelers. Rusland heeft altijd al goede spelers gehad. De verdienste van Hiddink is, dat hij de Russsen fit en gemotiveerd op het veld heeft gebracht. Maar gezien het aanwezige talent is deze prestatie minder knap dan die met Australië.
Het stinkt aan alle kanten!

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » ma jun 23, 2008 10:07 am

Jöhnk schreef:
Justin schreef:Ik vond trouwens dat hij met Australie niet eens zo'n geweldige prestatie neer zette.
Mwah, Australië was de gelijke van Italië in de achtste finale. Door een dubieuze scheidsrechterlijke beslissing ging Italie door.
Australie speelde op dat moment met 11 tegen 10. Dat moet ook niet vergeten worden. Tuurlijk, het dubbeltje viel voor Italie de goede kant op, maar al kijk je naar de resultaten, is het met Australie niet zo verschrikkelijk verbluffend. 3-1 tegen Japan; verlies met 2-0 tegen Brazilie en dan 2-2 tegen Kroatie.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 23, 2008 10:09 am

joey schreef:Ik zie het net omgekeerd. Met Australië heeft hij een wereldprestatie geleverd. Australië bakte er al tientallen jaren niets van. Hiddink komt en rara, opeens haalt Australië de kwartfinale van het WK. Australië is geen voetballand en zal dat nooit worden. Hiddink moest zich behelpen met redelijke spelers.
Rusland daarentegen is een sleeping giant. Rusland heeft, dat blijkt nu wel, 'gewoon' uitstekende spelers. Rusland heeft altijd al goede spelers gehad. De verdienste van Hiddink is, dat hij de Russsen fit en gemotiveerd op het veld heeft gebracht. Maar gezien het aanwezige talent is deze prestatie minder knap dan die met Australië.
Winnen van de favoriet. En bij Rusland heeft hij een hele revolutie ingezet Joey. De vedetten heeft hij aan de kant gezet.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 10:11 am

Ach, favoriet... We moeten niet overdrijven.

Natuurlijk, en dat is allemaal heel mooi. Maar zo'n revolutie is ook mogelijk als je zulke goede jonge spelers hebt.
Bij Australië had hij iedereen nodig. Hij had geen Arshavin of Pavljoetjsenko. Hij moest het doen met Eddie Thomson van Adelaide United.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jun 23, 2008 10:14 am

Justin schreef:Australie speelde op dat moment met 11 tegen 10. Dat moet ook niet vergeten worden. Tuurlijk, het dubbeltje viel voor Italie de goede kant op, maar al kijk je naar de resultaten, is het met Australie niet zo verschrikkelijk verbluffend. 3-1 tegen Japan; verlies met 2-0 tegen Brazilie en dan 2-2 tegen Kroatie.
Het was niet opzienbarend, maar dat hoeft ook niet. In de poule draait het om kwalificatie.

Hiddinks ploegen groeien doorgaans in het toernooi. Ik had het nog moeten zien als Australie Italie aan de kant had geschoven.

En zoals joey zegt, Australie is een voetballand van niets. Dit in tegenstelling tot Rusland dat een rijke historie heeft.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jun 23, 2008 10:37 am

Jinne schreef:Op een toernooi kan je daar al redelijk ver mee komen. Bovendien valt het dubbeltje wel vaak aan zijn kant, al heeft hij de factor geluk nu nog niet aan hoeven te spreken.
Die heeft hij al bij de kwalificatie (dankzij een overwinning van Kroatië op de Engelsen op Wimbley en zelf ternauwernood winnen met 1-0 van Albanië) en de loting (Spanje, Griekenland en Zweden) aan moeten spreken.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma jun 23, 2008 10:41 am

Andorra, niet Albanie. Die zaten bij ons in de groep.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jun 23, 2008 10:44 am

Inderdaad. Nog meer postbodes.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 4:24 pm

Over Guus Hiddink. De beste trainer van dit toernooi dus.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie