26 juni 20.45 uur Rusland-Spanje

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do jun 26, 2008 9:58 pm

La Furia Roja!!! :headbang.gif: :headbang.gif: :headbang.gif:

Pheeew wat een opluchting. Spanje begon sterk en toen geloofde ik er meteen in, daarna leek te wedstrijd te kantelen en toen Villa eruit moest werd ik zeer pessimistisch. Maar die wissel pakte wonderbaarlijk goed uit. Tweede helft werd Rusland gewoon zeer mooi opgerold. Iedereen bij Spanje speelde op de top van zijn kunnen, maar wat is die Senna toch groots. Man oh man.

Jammer voor "voetballiefhebber" Check maar de Hiddink hype is ook voorbij. Toch even een lesje gekregen van De Wijsgeer. :worshippy.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do jun 26, 2008 9:59 pm

Jammer voor de wedstrijd dat Rusland een offday had. Constant presteren op een toernooi is niet makkelijk. Spanje is indrukwekkend. Staat verdedigend als een huis.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do jun 26, 2008 10:11 pm

Een offday? Zo goed zijn ze gewoon niet. Kwestie van de juiste mensen geen ruimte geven...

Hebben jullie nou ook niet het gevoel dat er veeeeeeeeel meer inzat voor Nederland?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 26, 2008 10:13 pm

Rishi schreef:Een offday? Zo goed zijn ze gewoon niet. Kwestie van de juiste mensen geen ruimte geven...

Hebben jullie nou ook niet het gevoel dat er veeeeeeeeel meer inzat voor Nederland?
Nee. Want Nederland is ook niet zo goed.

Gefeliciteerd, RGB en RA. Een mooie en geheel verdiende overwinning. Nu de finale nog. :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jun 26, 2008 10:13 pm

Nee.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jun 26, 2008 10:16 pm

Viel wel mee. We hebben nogal andere spelers dan Spanje. Ramos kan naast Zhirkov opvangen bijv. ook in aanvallend opzicht druk op hem zetten. Tegenover Boulahrouz wist Zhirkov precies wat hij kon doen en laten.

Een geweldige controlerende middenvelder als Senna had ook geholpen. Daarnaast haalde Rusland de opbouw van achteruit er goed uit en hadden we met Engelaar en De Jong niet bepaald jongens die makkelijk inzakken en dat over kunnen nemen. Xavi kan dat wel. Goede zet ook trouwens om Iniesta en Silva van flank te wisselen.

En last but not least heeft Spanje met Villa en Torres wel constant dreiging in de diepte.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do jun 26, 2008 10:16 pm

Rusland speelde tegen Nederland gewoon een fantastische wedstrijd. Spanje speelde tegen Rusland weer een fantastische wedstrijd waarbij de Russen niet in hun spel konden komen. Misschien had Nederland weer tegen Spanje een fantastische wedstrijd gespeeld?

Finale trouwens zonder Villa lees ik net. Oude spierblessure speelt op. :blackcat.gif: Dan maar met Cesc. :headbang.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 26, 2008 10:22 pm

Gefeliciteerd!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jun 26, 2008 10:22 pm

Ja, gefeli, heren Spanjaarden! :pepsi.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 26, 2008 10:53 pm

Spanje heeft uitstekende spelers. En deze keer komt het er eens uit. Ik had niet gedacht dat het nog eens zou gebeuren.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do jun 26, 2008 10:59 pm

Thomas schreef:Viel wel mee. We hebben nogal andere spelers dan Spanje. Ramos kan naast Zhirkov opvangen bijv. ook in aanvallend opzicht druk op hem zetten. Tegenover Boulahrouz wist Zhirkov precies wat hij kon doen en laten.

Een geweldige controlerende middenvelder als Senna had ook geholpen. Daarnaast haalde Rusland de opbouw van achteruit er goed uit en hadden we met Engelaar en De Jong niet bepaald jongens die makkelijk inzakken en dat over kunnen nemen. Xavi kan dat wel. Goede zet ook trouwens om Iniesta en Silva van flank te wisselen.

En last but not least heeft Spanje met Villa en Torres wel constant dreiging in de diepte.
Dan was een andere tactiek misschien beter geweest? Melchiot opstellen en niet Boula, Engelaar niet opstellen, Van Persie in de spits erbij en niet bijvoorbeeld VDV?

Aragones heeft wel gekeken naar de Russen, iets wat MVB gewoon heeft nagelaten.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jun 26, 2008 11:06 pm

Engelaar had ik sowieso niet opgesteld, maar blijft staan dat Nederland weinig alternatieven op controlerend gebied heeft. Wat de toegevoegde waarde van Van Persie in plaats van Van der Vaart was geweest ontgaat me even. Melchiot was dramatisch in die ene invalbeurt dat hij speelde. Ik had ook zeker niet op een half fitte Melchiot gegokt.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do jun 26, 2008 11:50 pm

Rishi schreef: Hebben jullie nou ook niet het gevoel dat er veeeeeeeeel meer inzat voor Nederland?

Natuurlijk wel, ik baal echt als een stekker nu. Rusland heeft een leuke ploeg, maar wat werd na afgelopen zaterdag gehyped zeg. Nederland had een slechte dag, en dan bedoel ik de spelers, maar ook de technische staf liet het afweten. Had Van Basten iets beter opgelet, en de opstelling wat meer instellen op de kracht en zwakte van zichzelf en van de tegenstander, hadden we makkelijk van Rusland kunnen winnen, denk ik. Wij hebben in grote lijnen wel beter materiaal dan de Russen, hoor.

Jammer.


Ik ben trouwens wel blij dat Spanje is doorgegaag, hopelijk geven ze die Duitsers lekker klop!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » vr jun 27, 2008 7:16 am

Het team dat de eerste goal maakt in de wedstrijden tussen min of meer gelijkwaardige teams heeft gewoon een ontzettend voordeel. Zeker aan de 'Oranje'-helft van het toernooi (groepen C en D). En dan wordt het winnende team naderhand de hemel in geschreven aan de hand van de eindscore... Zo lust ik er nog wel eentje.

Eens kijken hoeveel teams zelfs maar van een achterstand zijn teruggekomen in groepen C en D:

Roemenie-Frankrijk 0-0
Holland - Italie 3-0
Spanje-Rusland 4-1 (Rusland scoort bij 3-0 achterstand)
Zweden-Griekenland 2-0

Italie-Roemenie 1-1 (!)
Nederland-Frankrijk 4-1 (Frankrijk scoort bij 2-0 achterstand)
Spanje-Zweden 2-1 (Zweden maakt gelijkmaker, maar verliest)
Rusland-Griekenland 1-0

Holland-Roemenie 2-0
Italie-Frankrijk 2-0
Spanje-Griekenland 2-1 (Spanje B buigt achterstand om tegen al uitgeschakeld Griekenland)
Rusland-Zweden 2-0

Rusland-Nederland 3-1 (Nederland maakt gelijkmaker, maar verliest in verlenging)
Spanje-Italie 0-0

Spanje-Rusland 3-0


15 wedstrijden totaal, waaronder 3 gelijke spelen (waarvan twee scoorloos). In de resterende 12 wedstrijden won het team dat eerst scoorde maar liefst 11 keer! Een duidelijke trend. De enige wedstrijd waarin een score werd omgebogen van achterstand naar voorsprong ging om niks.

De eerste goal dicteert het wedstrijdbeeld na die goal. Vanuit dat oogpunt: was Spanje echt zo geweldig gisteravond? Verdedigend ja. Aanvallend? Niet meer dan matig. De openingsgoal was geluk. Een kansloos schot op doel dat precies in de baan van Xavi valt.

De score valt dit toernooi vaak mooi, of geflatteerd, uit voor het team dat eerst scoort. Je zou kunnen zeggen dat het eerste doelpunt belangrijker is dan welk team het beste is.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » vr jun 27, 2008 8:23 am

Is dit je nieuwe theorie Monkey Tonk? :biggrin.gif: Nah, ik zit je maar te pesten. :aai.gif:
De eerste goal dicteert het wedstrijdbeeld na die goal.
is altijd zo. Maar kom maar op met hypotheses. Kunnen speler niet met teleurstellingen omgaan? Zijn er te weinig leiderstypes die een team binnen het veld kunnen sturen?

De kanteling van de wedstrijd zat al voor die 1-0 hoor, dat was de wissel Villa - Fabregas. Na de 1-0 waren de Russen het spoor compleet bijster, toen ze begonnen te schoppen wist ik al dat Spanje niet meer kon verliezen.

Mij valt meer op dat dit toernooi gewoon het team wint dat vanaf het begin laat blijken dat ze de wedstrijd willen winnen.
Laatst gewijzigd door Real Ajax op vr jun 27, 2008 8:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jun 27, 2008 8:33 am

Thomas schreef:Engelaar had ik sowieso niet opgesteld, maar blijft staan dat Nederland weinig alternatieven op controlerend gebied heeft. Wat de toegevoegde waarde van Van Persie in plaats van Van der Vaart was geweest ontgaat me even. Melchiot was dramatisch in die ene invalbeurt dat hij speelde. Ik had ook zeker niet op een half fitte Melchiot gegokt.
Als Melchiot halffit is moest ie hem niet meenemen natuurlijk. En lees maar wat Mr. Ajax onder jouw post zet.

Ben ik het helemaal mee eens.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » vr jun 27, 2008 10:03 am

Real Ajax schreef:Is dit je nieuwe theorie Monkey Tonk? :biggrin.gif: Nah, ik zit je maar te pesten. :aai.gif:
De eerste goal dicteert het wedstrijdbeeld na die goal.
is altijd zo. Maar kom maar op met hypotheses. Kunnen speler niet met teleurstellingen omgaan? Zijn er te weinig leiderstypes die een team binnen het veld kunnen sturen?

De kanteling van de wedstrijd zat al voor die 1-0 hoor, dat was de wissel Villa - Fabregas. Na de 1-0 waren de Russen het spoor compleet bijster, toen ze begonnen te schoppen wist ik al dat Spanje niet meer kon verliezen.

Mij valt meer op dat dit toernooi gewoon het team wint dat vanaf het begin laat blijken dat ze de wedstrijd willen winnen.
Ik dacht dat Rusland wel tevreden was over de eerste helft. Ze speelden geduldig, en ik ging ervan uit dat hun uithoudingsvermogen beter was. Maar ze waren nooit scherp.

Ik ben een beetje verbaasd hoe moeilijk het is voor teams om terug te komen van een achterstand. Dat machteloze, of ze nou aanvallen (Frankrijk tegen Nederland) of gewoon geen antwoord hebben (Rusland tegen Spanje). Het zijn min of meer gelijkwaardige teams, dus je zou denken dat een gelijkmaker niet zo'n probleem hoeft te zijn.

Nederland scoort er 7 tegen de WK finalisten, maar komt achter tegen Rusland en loopt verder achter zichzelf aan. Rusland overspeelt Nederland, maar komt achter tegen Spanje, en heeft geen antwoord. En dat zijn dezelfde teams die de sterren van de hemel spelen als ze voorstaan! Een voorsprong zal altijd het wedstrijdbeeld bepalen, maar ik heb het zelden zo dramatisch gezien als hier.

Weet je nog dat ik zocht naar een goede vertaling van resilience? Ik denk dat 'veerkracht' de lading beter dekt dan 'weerstand'... :) Weinig veerkracht te bekennen in groepen C en D.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jun 27, 2008 11:37 am

Rusland mist de creativiteit om een verdediging kapot te spelen. Ze moeten het van de counter hebben.

Arshavin was gisteren bagger. Eens kijken of half Europa hem nu nog wil hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr jun 27, 2008 11:40 am

Barca in ieder geval wel :icon_biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jun 27, 2008 11:53 am

Gefeliciteerd, RGB en Real Ajax! :alc.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 27, 2008 12:58 pm

Messi is ook oerslecht als je hem 90 minuten achter iemand aan laat lopen. Onbegrijpelijke zet van Hiddink. Stel dan iemand anders op.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jun 27, 2008 1:03 pm

Heel Rusland liep achter de Spanjaarden aan. Het zal niet de bedoeling van Hiddink zijn geweest om Arshavin in een defensieve rol te drukken.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jun 27, 2008 1:04 pm

Het zal niet de bedoeling zijn geweest dat Arshavin achter Xavi moest aanlopen. Spanje hield de ruimtes goed klein, ving Arshavin bij balbezit van Rusland gelijk op waardoor hij nooit in staat was om ruimte voor zichzelf te creeren. Iets wat Nederland dus fout deed.

Dus moest Arshavin ook mee terug verdedigen omdat ze dat 1 op 1 nooit aankunnen...
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 27, 2008 1:06 pm

Laten we het erop houden dat Hiddink inderdaad wel een goede tactiek had bedacht maar dat deze om onverklaarbare redenen niet werkte, waarom greep hij dan niet in en bracht hij niemand in die de rol die Arshavin opgedrongen kreeg wel kon vervullen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jun 27, 2008 1:07 pm

Omdat ze later ook nog eens Fabregas inbrachten voor een spits. Toen had ik helemaal niet meer het gevoel dat die Russen nog iets zouden presteren. Teveel lopende mensen aan de kant van de Spanjaarden.

En aanvallend lopen houden die Russen wel vol, moet je gaan verdedigen wordt het een andere zaak...
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie