29 juni 20.45 uur Duitsland-Spanje

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort

Wie moet er Europees Kampioen worden volgens AT?

Duitsland
5
19%
Spanje
19
70%
Is mij om het even
3
11%
 
Totaal aantal stemmen: 27

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 29, 2008 9:09 pm

Daar had Silva eraf gemoeten.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jun 29, 2008 9:10 pm

Silva wordt er gelijk uitgehaald na zijn kopstootje.

Die Duitsers zijn nog niet verslagen, al krijgen die Spanjaarden toch weer ruimte zat.

Het is overigens wel triest om te zien hoe Duitsland met de dode spelmomenten omgaat.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jun 29, 2008 9:13 pm

Die Jansen valt overigens erg sterk in. Petje af.

Vrije schop van Frings nu maar eens, want Schweini heeft er genoeg verprutst.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jun 29, 2008 9:24 pm

Die Senna...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jun 29, 2008 9:37 pm

Wat speelde Duitsland een slecht slotoffensief zeg.. alhoewel er was helemaal geen sprake van een slotoffensief.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo jun 29, 2008 9:42 pm

Toreeeeeeeeeeeeees! jawel een goal! En zo winnen die dekselse spanjaarden de beker! Het zwaard aan de tormolinos is geslepen hoor. Goeie genade wat speelden die Spanjaarden een duivelse pot voetbal. De lepe Duitsers kwamen er niet aan te pas, tenminste: de brandweer hoefde niet uit te rukken. Maar ja je weet het niet, met die Duitsers is het nog niet gedaan hoor! Geen kiezelhard schot van Ballack, die heeft een poeier hoor. Dit komt in Berlijn aan als een mokerslag. Het Ernst Happel theater is voor de Rood zwarten spanjaarden. Die combinaties van de spanjaarden, drie tegen drie, vind je niet zo snel op een schaakbord hoor. Tussen Pedro Torres en de bal ontbrak in de tweede helft de liefde. Het gerommel dat u hoort, komt van de trommels van de Spaanse fans. Casillas, die ooit als broekie door Hiddink bij de selectie werd gehaald.. Bij de Koninklijke, Bij Real. Dan kan je wat hoor!
Xavi en Iniesta, die door Van Gaal in het eerste werden gezet. Een mooi duet, een Catalaans duet. Hier in de stad van de duetten.
Bij die Duitsers moet je de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is hoor. Het zal nog lang onrustig blijven in Wenen en in Madrid.
Aldus Evert ten Napel
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo jun 29, 2008 9:53 pm

Die Spanjaarden winnen ook altijd!

Er is weer hoop voor de andere zogenaamde chokers!
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 29, 2008 10:14 pm

brigade zuid schreef:Als je die Duitsers van dichtbij ziet, valt toch wel op dat de meesten heel lelijk zijn.
Ahum, heb je bijvoorbeeld Robben, Van der Sar en De Jong wel eens van dichtbij bekeken? :smallgrin.gif:

Hoe dan ook, Spanje is een prima winnaar. Gefeliciteerd, RGB en RA! :headbang.gif: :biggthumpup.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jun 29, 2008 10:21 pm

RGB en Real Ajax: :alc.gif:!

Spanje natuurlijk de meer dan terechte winnaar. 'Gewoon' alles gewonnen, hoor. :worshippy.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jun 29, 2008 10:23 pm

Ho Ho. 1x gelijkgespeeld. :hypocrite.gif:

Feli RGB en RA. Het komt jullie echt toe!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » zo jun 29, 2008 10:25 pm

EEEEEEEEEEEEEEEESPAAAAAAAAÑÑÑÑAAAAAAA!!!!! :headbang.gif:

zo dat is er uit...nog transfer nieuws van Ajax?
Jöhnk schreef:Daar had Silva eraf gemoeten.
Podolski moet maar eerst eens leren voetballen. Dan mag hij nog een keer proberen een rode kaart uit te lokken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 29, 2008 10:27 pm

Gefeliciteerd, RA. :alc.gif: En RGB natuurlijk ook. :headbang.gif:

Zoals zo vaak heeft de beste ploeg gewonnen. Voetbal is een eerlijk spel.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo jun 29, 2008 10:33 pm

Ik zou juist zeggen....eindelijk heeft het beste team eens gewonnen! Terechte kampioen. Van harte Real Ajax en RGB en een ieder ander die Spanje een warm hart toedraagt.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » zo jun 29, 2008 10:36 pm

Bedankt allemaal. Ik heb me kapot gezweet, ik kan het allemaal nog niet geloven en zo, jaaaaren van afzien eindelijk beloond. Morgen heb ik misschien wat zinnige dingen te zeggen over de wedstrijd maar ik denk in ieder geval dat het voetbal vandaag gewonnen heeft en dat het sowieso een erg mooi toernooi was. :biggrin.gif:

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jun 29, 2008 10:39 pm

Gefeliciteerd!
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 29, 2008 10:47 pm

Jabu schreef:Ik zou juist zeggen....eindelijk heeft het beste team eens gewonnen! Terechte kampioen. Van harte Real Ajax en RGB en een ieder ander die Spanje een warm hart toedraagt.
Ik kan me sinds '98 geen onterechte winnaar van een eindtoernooi voor de geest halen. Jij wel?

Ontzettend stom van Lahm om te proberen met dat kleine lichaam van hem Torres af te houden. Torres liep aan de verkeerde kant en passeerde hem alsnog achterom. Lehman kwam natuurlijk ook veel te laat.

Verder vond ik Podolski bij die situatie met Silva net zo fout. Hij provoceert ontzettend veel en zet eerst z'n hoofd tegen dat van Silva aan.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jun 29, 2008 10:51 pm

Als je lang genoeg je hoofd tegen het hoofd van iemand aanzet maakt die persoon vanzelf wel een beweging. Die scheids had Podolski rood moeten geven. Oppleuren met dat gezeik altijd!

En ik vond Italie 2 jaar geleden niet de beste ploeg.... Griekenland in 2004 ook niet.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 29, 2008 10:53 pm

Wie was er twee jaar geleden dan beter dan Italië? Ik vond ze vrij soeverein en fris spelen hoor. Ja, ze hadden wat opstartproblemen mede dankzij die rode kaart van De Rossi, maar Italianen zijn altijd slow starters.

Griekenland stuurde Tsjechië, Portugal en Frankrijk naar huis en kreeg amper kansen tegen.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jun 29, 2008 10:55 pm

Frankrijk vond ik beter. En Griekenland schakelde inderdaad die landen uit maar qua voetbal was het 10x niks.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 29, 2008 10:57 pm

Jij bent alle wedstrijden van Frankrijk voor de finale vergeten? Was allemaal zwaar klote. Het Duitsland van 2006.

Griekenland speelde niet aanvallend, maar was gewoon goed hoor. Geweldige organisatie. En wat geluk natuurlijk, maar iedere winnaar heeft wat geluk nodig.

Wouter
Berichten: 18779
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo jun 29, 2008 10:58 pm

Verder vond ik Podolski bij die situatie met Silva net zo fout. Hij provoceert ontzettend veel en zet eerst z'n hoofd tegen dat van Silva aan.
Wat Podolski deed was net geen overtreding en wat Silva deed hoort met een rode kaart bestraft te worden.

Niettemin een terechte overwinning van de Spanjaarden natuurlijk.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jun 29, 2008 10:58 pm

Rishi schreef:Frankrijk vond ik beter. En Griekenland schakelde inderdaad die landen uit maar qua voetbal was het 10x niks.
Dan kan je nog wel beter zijn.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jun 30, 2008 12:10 am

Wouter schreef:
Verder vond ik Podolski bij die situatie met Silva net zo fout. Hij provoceert ontzettend veel en zet eerst z'n hoofd tegen dat van Silva aan.
Wat Podolski deed was net geen overtreding en wat Silva deed hoort met een rode kaart bestraft te worden.

Niettemin een terechte overwinning van de Spanjaarden natuurlijk.
Podolski maakte ook een kopstoot beweginig ....

Thibb
Berichten: 427
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 8:09 pm

Bericht door Thibb » ma jun 30, 2008 5:48 am

Verdiende overwinning maar geen hoogstaande wedstrijd, ondanks een aantal mooie Spaanse acties. De Duitsers vielen enorm tegen, maar wat mij het meest irriteerde was het gezanik. Gebuitel om niks (Torres), kneuzige kopstootjes die voor een rel zorgen (Podolski en Silva) en stervende zwanen die onder onbestaande elleboogstoten sneuvelen (Kuranyi?) , etc. Het was nog niet zo erg als 'De Zaak Zidane', maar het stoorde mij toch weer. Anyway, over het hele tornooi gezien een terechte kampioen, denk ik.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma jun 30, 2008 6:35 am

Spanje wint EK
Uitgegeven: 29 juni 2008 22:45
Laatst gewijzigd: 30 juni 2008 02:15

AMSTERDAM - Spanje heeft Duitsland zondagavond met 0-1 verslagen. In Wenen maakte Fernando Torres na 33 minuten het enige doelpunt. Het was een finale op hoog niveau met een verdiende winnaar.

Sergio Ramos leidde onbedoeld het eerste spannende moment van de finale in. De Real Madrid-verdediger wilde terugspelen op Carlos Puyol maar was niet secuur in zijn passing. Miroslav Klose onderschepte maar zag zijn weg naar het duel versperd door Puyol.

Het was de vroege inleiding voor een overtuigende openingsfase van de Duitsers. Vooral over de linkerkant (Lukas Podolski) liet de ploeg van Joachim Löw zien aanvallende intenties te hebben. Van ‘finalespanning’ was bij Die Mannschaft niets te merken.

Iniesta

De eerste kans aan de andere kant toonde aan dat balbezit en veldoverwicht relatieve begrippen zijn in het voetbal. Spanje bouwde aan een aanval, die leek te eindigen met een vastloper van Andrés Iniesta.

Het ongevaarlijke schot van de middenvelder werd echter van richting veranderd door een Duitse verdediger, wat keeper Jens Lehmann noodzaakte de bal met een katachtige beweging uit de doelmond te stompen.

Het zenuwachtig gestarte Spanje gooide daarmee de schroom van zich af en drong Duitsland terug op eigen helft. De paal naast Lehmann stond de openingstreffer in de weg. Fernando Torres torende op een voorzet boven Per Mertesacker uit en kopte op het houtwerk. De rebound ging, gelukkig voor de Duitsers, aan Spaanse benen voorbij.

Torres

Het spel veerde op en neer. Michael Ballack vuurde af op het lichaam van Ramos en Jens Lehmann raakte in paniek door de offensieve bedoelingen van Torres. Zonder kaarten uit de delen moest ook scheidsrechter Roberto Rosetti concluderen dat er af en toe gemeen hard werd gespeeld. De arbiter zag een handbal van Joan Capdevila over het hoofd.

Torres brak de wedstrijd na 33 minuten open. Hij anticipeerde uitstekend op een steekpass en worstelde zich langs Philipp Lahm. De chip over de benen van de doelman was voldoende voor een kostbare treffer. Het hart van trainer Aragones had het zwaar te verduren toen zijn elftal een minuut later verzuimde de 2-0 te maken.

Hoofdwond

Ballack verliet tien minuten voor rust het veld met een hoofdwond, opgelopen na een luchtduel met Marcos Senna. Niet veel later toonde de Italiaan hem ook nog de gele kaart, na een opstootje met Puyol. Ook de Spaanse keeper Iker Casillas kreeg een prent vanwege zijn verbale woede-aanval.

De eerste tien minuten van de tweede helft kenden geen gelukkige momenten voor Miroslav Klose. De Duitser werd eerst hardhandig neergelegd toen hij in buitenspelpositie richting het Spaanse doel snelde. Niet veel later werd hij vol in het kruis geraakt na een Spaans schot op doel.

Hij moest toezien dat Spanje beter begon aan het tweede bedrijf, met drie gevaarlijke momenten. Silva en Torres waren dichtbij om Duitsland verder in ellende te dompelen. De Duitse defensie rammelde op zijn grondvesten.

Janssen

De Duitse invaller Marcel Janssen kende een goede entree. Hij leidde de eerste Duitse kans na rust in, Ballack zag zijn harde schot in het zijnet eindigen. Zijn tegenspeler Cesc Fábregas verliet na ruim een uur spelen gedesillusioneerd het veld.

De tegenvallende nummer 10 werd vervangen door Xabi Alonso. Ploeggenoot Silva kwam vervolgens goed weg toen zijn kopstoot onopgemerkt bleef. Aragones had het wel gezien en wisselde hem direct voor Cazorla.

Aangeslagen

Kansen waren er na de rust voldoende voor Spanje om verder afstand te nemen. Sergio Ramos kopte na een vrije trap op de vuisten van Lehmann en er waren twee gevaarlijke schoten van Andrés Iniesta.

Het met een achterstand kampende Duitsland stelde daar weinig tegenover en leek, met Mario Gomez in de plaats van Klose, te gokken op een wonderlijke slotfase. De oosterburen hadden een aangeslagen Ballack in de gelederen, die nauwelijks diepte en risico in zijn spel wist te leggen.

Niet zelfzuchtig

Spanje wisselde Torres om voor Daniel Güiza, de topscorer van de Primera Division. De aanvaller bleek niet zelfzuchtig en kopte na een vloeiende aanval in kansrijke positie terug op Marcos Senna, die een decimeter te kort kwam om de Duitsers door de knieën te krijgen.

De verwachtte eindsprint van Duitsland kwam nog wel. De ploeg weigerde te capituleren en trok fel van leer. Het leverde ditmaal niet het gedroomde resultaat op, zodat Spanje de eerste Europese titel sinds 1964 voor zich opeiste.


Bron: www.nu.nl

Plaats reactie