Slechtste verslaggever van het toernooi...

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jun 27, 2008 9:49 pm

Ik dacht dat 3 Frank Snoeks was??

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr jun 27, 2008 10:07 pm

3 is Theo Reitsma.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr jun 27, 2008 11:09 pm

Ik vind Evert ten Napel echt een koning. Hoe hij met cliché's strooit, echt een genot om naar die man te luisteren. Beetje karikatuur van zichzelf, maargoed. HOHOHOHO, wat een schot! De messen zijn geslepen! Op de deklat! Een tien met een griffel!! Kent u Lucky Luke en de Daltons nog? Dan is Gattuso de kleinste!
Het zal nog lang onrustig blijven hier in....


Soms is 'ie op dreef, dan kraamt hij toch de mooiste dingen uit.
:smallgrin.gif:

Ik mis Leo Driessen overigens in dat rijtje. Of eigenlijk, ik mis 'm helemaal niet.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr jun 27, 2008 11:16 pm

Thijs schreef:Ik vind Evert ten Napel echt een koning. Hoe hij met cliché's strooit, echt een genot om naar die man te luisteren. Beetje karikatuur van zichzelf, maargoed. HOHOHOHO, wat een schot! De messen zijn geslepen! Op de deklat! Een tien met een griffel!! Kent u Lucky Luke en de Daltons nog? Dan is Gattuso de kleinste!
Het zal nog lang onrustig blijven hier in....


Soms is 'ie op dreef, dan kraamt hij toch de mooiste dingen uit.
:smallgrin.gif:

Ik mis Leo Driessen overigens in dat rijtje. Of eigenlijk, ik mis 'm helemaal niet.
Evert over Zidane tijdens het WK 2006: ''Die Zidane, die kan wel ballen hoor! Die zou ik graag eens op mijn verjaardagspartijtje zien!''



Om over alle ''poeiers'' op goal maar te zwijgen. :biggrin.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » vr jun 27, 2008 11:35 pm

Leo Driessen vind ik dramatisch slecht. Zoals alle voetbalcommentatoren van Tele 2.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » za jun 28, 2008 11:40 pm

Jabu schreef:
bryan schreef:BBC is helemaal een drama qua commentators, het zijn echte BBC ambtenaars geworden en ze doen helemaal geen onderzoek meer voor de wedstrijden. Alles verzinnen ter plekke en helemaal fout krijgen ook. Barry Davies was OK, maar die is nu gestopt.
Vind je? Ik kijk wedstrijden eigenlijk regelmatig via de BBC. Al moet ik zeggen dat ik dat voornamelijk vanwege de analysten doe: Gary Lineker, Alan Hansen, Alan Shearer, Ian Wright.
Vooral de analyse van de BBC vind ik ronduit slecht. Ziet er heel mooi uit die studio, maar ze zeggen niks behalve voetbal cliches. Alleen Martin O'Neil wil wel eens wat zeggen.

De Ierse TV heeft leuke analyses. Alle drie 'pundits' hebben vooraf voorspeld dat Rusland zou winnen van Nederland, omdat de voorhoede van Rusland te fit zou zijn voor de Nederlandse verdediging. Dat is zo'n beetje de scherpste analyse vooraf die ik ooit heb gezien.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo jun 29, 2008 10:26 am

Thijs schreef:Ik vind Evert ten Napel echt een koning. Hoe hij met cliché's strooit, echt een genot om naar die man te luisteren. Beetje karikatuur van zichzelf, maargoed. HOHOHOHO, wat een schot! De messen zijn geslepen! Op de deklat! Een tien met een griffel!! Kent u Lucky Luke en de Daltons nog? Dan is Gattuso de kleinste!
Het zal nog lang onrustig blijven hier in....


Soms is 'ie op dreef, dan kraamt hij toch de mooiste dingen uit.
:smallgrin.gif:
BEETJE karikatuur?? Ik zit tijdens een wedstrijd juist niet op cliches te wachten, laat staan van zo'n bejaarde Drenth. Deze clown is de aller aller ergste van het stel, ik kijk nog liever voetbal op de Duitse tv dan dat ik me zit te ergeren aan uitspraken als "die dekselse ...", "wat een klasbak", "... kent zijn pappenheimers", etc.

BBC's John Motson is een held en de analyses in de rust zijn een genot om naar te kijken en luisteren. Op de Belgische tv mag ik ook graag naar het commentaar luisteren. De Nederlandse verslaggevers zijn stuk voor stuk irritante persoonlijkheden zonder verstand van voetbal; alsof ze er op worden uitgezocht. Er komen er ook te veel uit de provincie. Gewoon ABN spreken is toch niet te veel gevraagd? Jeroen Grueter is eigenlijk de enige die ik de laatste jaren progressie heb horen maken.

2 NOS commentatoren tijdens een wedstrijd zou een hele verbetering zijn. Een commentator die in zijn eentje verslag doet denkt te snel dat alles om hem en zijn commentaar draait, dat hij de show moet stelen. Dan heb ik liever twee personen die elkaar in evenwicht houden en elkaar kunnen corrigeren.
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op zo jun 29, 2008 10:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » zo jun 29, 2008 10:28 am

In Engeland, Ierland en de meest andere landen is de tweede commentator altijd een ex-voetballer. Dat vind ik altijd een goede zet.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo jun 29, 2008 10:30 am

waarom jullie werken niet hier met een play-by-play commentator en een 'color commentator' (ik weet niet how jullie dit vertalen)?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo jun 29, 2008 10:32 am

bryan schreef:In Engeland, Ierland en de meest andere landen is de tweede commentator altijd een ex-voetballer. Dat vind ik altijd een goede zet.
Inderdaad, geen idee waarom dit niet kan bij de NOS. Blijkbaar is men bang dat de NOS commentatoren dan (nog meer) door de mand vallen?
Ajax!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jun 29, 2008 12:02 pm

Dan moet het wel iemand met een beetje verstand zijn. Ik zit niet te wachten op Edgar Davids of Winston Bogarde....
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 29, 2008 12:10 pm

Het liefst zou ik helemaal geen commentaar hebben en alleen maar stadiongeluid.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo jun 29, 2008 12:15 pm

Rishi schreef:Dan moet het wel iemand met een beetje verstand zijn. Ik zit niet te wachten op Edgar Davids of Winston Bogarde....
Dat komt inderdaad wel erg in de buurt van Yes-R die bij de Africa Cup op Eurosport een wedstrijd van Marokko van commentaar voorzag. :biggrin.gif:

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jun 29, 2008 12:18 pm

Hahaha inderdaad! Al is hij wel komisch hoor
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 29, 2008 1:02 pm

Jöhnk schreef:Het liefst zou ik helemaal geen commentaar hebben en alleen maar stadiongeluid.
Het zou al heel wat zijn als de commentator af en toe eens zijn bek hield in plaats van flauwekul uit te braken. Ik zit werkelijk niet op de mening van zo iemand te wachten.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo jun 29, 2008 1:22 pm

Inderdaad. Commentatoren voelen veels te vaak de noodzaak om maar aan één stuk door te blijven ouwehoeren. Als je niets te zeggen hebt kun je beter een tijdje je mond houden.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo jun 29, 2008 2:43 pm

inderdaad! Dit geldt overigens niet alleen voor voetbalverslaggevers, maar zou een wijze les moeten zijn voor iedereen :ajaxsmiley.gif:
Ajax!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » zo jun 29, 2008 5:21 pm

joey schreef:Het zou al heel wat zijn als de commentator af en toe eens zijn bek hield in plaats van flauwekul uit te braken.
Deed Theo Reitsma in zijn latere fase wel als de wedstrijd vervelend was, hield hij gewoon minutenlang zijn mond.

Ze hebben trouwens jaaaaren geleden een keer een interland van Oranje uitgezonden met op een geluidskanaal met commentaar en het andere alleen het stadiongeluid. Was wel erg handig.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jun 29, 2008 10:21 pm

Studio Sportzomer is ook erg, hoor. Cheque die geen discutabele beslissingen van de scheidsrechters kan herinneren. Alhoewel, bij Frankrijk-Italië kun je je afvragen of het een overtreding van Abidal was. Got, wat een dom gezwets.

Die lui hebben er echt totaal geen kijk op, hoor. Ze bazelen maar wat.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jun 29, 2008 10:23 pm

Eens, ik vind het ook altijd maar onnozel gelul. Maar wat vinden de mensen hier nou van zo'n Jan van Halst? Ik kan me namelijk meestal wel vinden in zijn analyses, maar ik vraag me op zo'n moment af wat de 'echte' kenners daar nou van vinden.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 29, 2008 10:25 pm

Peter schreef:Studio Sportzomer is ook erg, hoor. Cheque die geen discutabele beslissingen van de scheidsrechters kan herinneren. Alhoewel, bij Frankrijk-Italië kun je je afvragen of het een overtreding van Abidal was. Got, wat een dom gezwets.

Die lui hebben er echt totaal geen kijk op, hoor. Ze bazelen maar wat.
Cheque moet ook gewoon presenteren en verder zijn snavel houden. Daarvoor is ie aangenomen. Niemand die op zijn mening zit te wachten.

En dat gebazel over Van der Sar mag ook wel eens afgelopen zijn. Er zijn betere keepers.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jun 29, 2008 10:26 pm

Hij zet in ieder geval dingen uiteen die ze bij de NOS niet opmerken. Bij de BBC zeggen ze bijvoorbeeld ook vaak rake dingen en maken ze ook gebruik van lijnen en pijlen om de boel te verklaren. Absoluut toegevoegde waarde.

Nee, alles beter dan deze meuk.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jun 29, 2008 10:34 pm

Cheque: Die Senna kennen we helemaal niet zo goed he. Waar heeft 'ie zoal gespeeld.
Borst: Bij Sevilla...en ook nog bij Roma.

Toppertje.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » zo jun 29, 2008 10:38 pm

Niet een verslaggever gelukkig, maar die **** Van der Gijp, wat doet die op televisie? :confused.gif:

Plaats reactie