Voorbereiding WK 2010

Waarom wij winnen en zij niet

Moderator: mods

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door generaal » wo mei 26, 2010 8:54 pm

D_skilled schreef:
generaal schreef:
D_skilled schreef:Lijkt me duidelijk wie er moeten afvallen. Ooijer, Engelaar, Anita en....
Anita maakte een klein foutje. Braafheid is nog slechter.
Maar het maakt toch op de een of ander manier minder indruk op de tegenstander dan bij Braafheid. Ik zie liever een linkspoot, niet steeds dat indraaien.

Net de statistieken. Van de twintig passes gaf Braafheid er zestien goed. Anita van de 12 maar zes. Anita lijkt dus optisch beter.
Verdedigend is Braafheid een grap.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door D_skilled » wo mei 26, 2010 8:54 pm

Wat verwacht je anders met al die wisselingen. Eerste helft was acceptabel en controleer je de wedstrijd, tweede helft slaat het 180 graden om.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door D_skilled » wo mei 26, 2010 8:56 pm

generaal schreef: Verdedigend is Braafheid een grap.
Afijn, het is beiden niet Oranje-waardig. Het is hopen dat Patrick van Aanholt snel aan spelen toe gaat komen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door Jöhnk » wo mei 26, 2010 8:58 pm

Engelaar zal wel thuisblijven. Het duel Anita-Braafheid is geeindigd in 0-0. Verder zal Lens afvallen, want die heeft geen minuut gespeeld.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door Jinne » wo mei 26, 2010 9:00 pm

En wie wordt dan afvaller 4?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door Jöhnk » wo mei 26, 2010 9:00 pm

Ron V.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door D_skilled » wo mei 26, 2010 9:02 pm

Babel.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door Rooie » wo mei 26, 2010 9:05 pm

Engelaar nog een keer. Wat was 'ie slecht.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door Jinne » wo mei 26, 2010 9:10 pm

D_skilled schreef:Babel.
Twee aanvallers weg? Zou ik niet doen. Al ben ik geen grote fan van Babel, maar hij of Lens kunnen toch weer net wat extra's brengen. Bovendien is onze aanval het meest blessuregevoelig.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door Jöhnk » wo mei 26, 2010 9:14 pm

Er valt maar één aanvaller af. Dat heeft Bertje nog gezegd.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door D_skilled » wo mei 26, 2010 9:14 pm

Jinne schreef:
D_skilled schreef:Babel.
Twee aanvallers weg? Zou ik niet doen. Al ben ik geen grote fan van Babel, maar hij of Lens kunnen toch weer net wat extra's brengen. Bovendien is onze aanval het meest blessuregevoelig.
Twee? Nee toch, Babel of Lens. Een daarvan. Rest van de aanvallers blijft. Babel heeft dit seizoen hoegenaamd niks laten zien. Lens echter ook niet veel, pas de laatste maanden, maar die is wat veelzijdiger en minder voorspelbaar dan Babel.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door wimpey » wo mei 26, 2010 9:19 pm

D_skilled schreef:Engelaar komt handen en voeten te kort. Wat een gedrocht.
Laat Baseman en de 'geweldige hoofdtrainer' dit niet horen! :smallgrin.gif:

Belachelijk dat die slome soepkip op kosten van de KNVB een paar weken lang z'n onvermogen mocht demonstreren.

Lens, Braafheid en Vlaar zullen ook wel afvallen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door brigade zuid » wo mei 26, 2010 9:42 pm

Ik heb weer genoten van de fantastische afstandschoten van De Zeeuw. :excited.gif:

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door D_skilled » wo mei 26, 2010 10:21 pm

Afellay speelde een goede eerste helft. Deze positie lijkt me toch meer voor hem geknipt dan als controlerende middenvelder. Stof om over na te denken voor Rutten. Hij heeft eerder al bewezen er goed uit de voeten te kunnen, Fiorentina uit in de CL.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door Kilroy » wo mei 26, 2010 10:32 pm

Engelaar en Braafheid onherroepelijk naar huis. Ik begrijp helemaal niet waaron die ueberhaupt ooit opgeroepen zijn. Anita kwam niet goed door deze test. Alleen laten blijven als je plaatsen over hebt.
Boularouz laten blijven maar uitsluitend voor het midden, niet als rechtsback. Rechts kan Heitinga eventueel ook spelen, hoewel niet graag. Schaars vind ik een middelmatig spelertje. Hoeft van mij niet.
V.w.b. of Babel of Lenz, de laatste ken ik niet genoeg. Ik ben helemaal niet gecharmeerd van Babel, die ik een opportunistisch rennertje vind met grote behoefte aan meer intelligentie.
Zoek het maar uit.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door Monkey Tonk » do mei 27, 2010 12:15 am

Van Persie is in bloedvorm.

Vooral de tweede goal was erg fraai (en zeer moeilijk).

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door Baseman » do mei 27, 2010 7:10 am

Leuke 1e helft, slechte 2e helft.
Engelaar, Anita en Boulah waren de slechtste spelers van Oranje, met kort daarachter Braafheid en Schaars.

Vlaar zal afvallen, Engelaar en Anita maken een goede kans om met hem mee naar huis te mogen gaan.

PS: Gezien het spel van Engelaar en Schaars moeten we maar hopen dat Van Bommel en De Jong niet geblesseerd of geschorst raken tijdens het WK...
wimpey schreef:Laat Baseman en de 'geweldige hoofdtrainer' dit niet horen!
Bij mijn weten heb ik niet gezegd dat Engelaar Oranjewaardig is.
Hij is een goede speler voor de Eredivisie, maar in de CL en in Oranje komt hij tekort (met name als hij onder druk gezet wordt). Prima wat mij betreft.
D_skilled schreef:Afellay speelde een goede eerste helft. Deze positie lijkt me toch meer voor hem geknipt dan als controlerende middenvelder. Stof om over na te denken voor Rutten. Hij heeft eerder al bewezen er goed uit de voeten te kunnen, Fiorentina uit in de CL.
Klopt, Afellay kan erg goed uit de voeten als hangende buitenspeler. Al kan hij ook erg goed uit de voeten als verdedigende en aanvallende middenvelder. Maar gezien zijn neiging tot dribbelen, lijkt het mij niet onverstandig om hem op de flank te laten spelen (vooral op een hoger niveau). Zoals Nasri bij Arsenal.
Laatst gewijzigd door Baseman op do mei 27, 2010 12:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door beelzebub » do mei 27, 2010 8:01 am

Ik hoor niemand over Elia. Die loopt al maanden te kloten met z'n enkel en iedereen ziet 'm als zekerheidje? Of heb ik gemist dat hij de laatste weken van de Bundesliga weer heeft gespeeld? Zou de keuze in de aanval niet Elia of Lens kunnen zijn?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door Lionel » do mei 27, 2010 8:21 am

Afellay op het WK in een controlerende rol? Liever niet!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door Duke » do mei 27, 2010 8:25 am

Gezien de manier van spelen van De Jong en Van Bommel moet je er zeker rekening mee houden dat er één of twee vervangers meemoeten. De Zeeuw en Schaars?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door Duke » do mei 27, 2010 10:07 am

Oranje klopt Mexico in wedstrijd van connecties
Van onze verslaggever Willem Vissers op 26 mei '10, 22:22, bijgewerkt 27 mei '10, 09:06

FREIBURG - In de stromende regen van Freiburg glorieerden met name de straatvoetballers van Oranje. Met Van Persie, Van der Vaart en Afellay als voortrekkers verspreidde het Nederlands elftal een helft lang zonnestraaltjes van hoop op een fijn WK in Johannesburg en omstreken.

Op een behoorlijke eerste helft, met soms ragfijn, snel combinatiespel en tal van kansen voor Nederland, volgde een slordig, slecht deel van 45 minuten, waarin de vermoeid ogende ploeg van Van Marwijk de voorsprong van 2-0 bijna verspeelde. Het bleef 2-1.

Het duel met de Mexicanen in het bijna volle, gezellige Badenova-stadion in Zuid-Duitsland, pakweg halverwege het trainingskamp in Seefeld, bood de twijfelgevallen in de selectie de laatste kans zich te profileren, want donderdag is de dag des oordeels waarop Van Marwijk de groep van 27 terugbrengt tot WK-omvang van 23.

Het was, in aanvallend opzicht, ook de wedstrijd van de connecties, zoals tweevoudig schutter Van Persie dat noemt. Voetballers met een rijk verleden op straat, technisch meer dan gemiddeld begaafd, die elkaar altijd weer vinden, ook als de ruimte klein is en de omstandigheden moeilijk, door stortbuien in dit geval.

Hoogtepunt
Het onbetwiste hoogtepunt van de avond was de 2-0. Afellay neemt de bal, na een slim passje van Kuijt, mee naar rechts. In de slagregen kijkt hij even naar de wijdsheid van de open linkerflank, waar Van Persie helemaal achterin vraagt om de bal. Afellay weet wat hij moet doen. Hij zwiept de bal in een keer over twee verdedigers heen. Van Persie neemt de bal op de linkerwreef. Schitterend doelpunt.

‘Ibi en ik hebben een connectie’, zei Van Persie deze week. Eigenlijk is het jammer dat Afellay doorgaans weinig speeltijd krijgt, omdat hij optornt tegen de concurrentie van bijvoorbeeld Van der Vaart en Sneijder. Maar dat Afellay, aanvallend vanaf links, en Van Persie elkaar aanvoelen was al opgevallen tijdens de trainingen, toen de PSV’er twee keer scoorde na een bijna blind gegeven pass van de aanvaller van Arsenal.

Ook Van der Vaart, aanvoerder in zijn 76ste interland, omdat Van Bronckhorst bankzitter was, voetbalt graag met Van Persie. Zo ontstond ook de openingstreffer, na 17 minuten. Met een meesterlijke pass trok Van der Vaart de Mexicaanse defensie uit elkaar, waarna Van Persie de bal na de stuit met rechts inschoot.

De wedstrijd was natuurlijk niet meer dan een oefenpartij, hoewel soms pittig aangezet. De Mexicanen speelden afgelopen zondag nog tegen Engeland en bondscoach Aguirre had zijn opstelling door elkaar gehusseld.

Diepe spits
Het Nederlands elftal van woensdag is nog niet het Oranje van het WK. Van Bommel, Robben en Sneijder, de finalisten van de Champions League, trainen vandaag voor het eerst mee, als het elftal voor opnieuw vijf dagen neerstrijkt in Seefeld. Van Marwijk prees Van Persie, die diepe spits wil zijn, om zijn ‘moeilijke’ doelpunten. ‘Iedereen ziet dat hij spits kan zijn.’

De Jong, normaliter gekoppeld aan Van Bommel, bleef aan de kant met een lichte blessure in de knieholte, waardoor het controlerende deel van het middenveld bestond uit De Zeeuw en Schaars. Met name De Zeeuw onderscheidde zich, omdat hij flair heeft en durft te voetballen. Achterin was vooral het optreden van de vleugelverdedigers die zich in de gevarenzone bevinden interessant: Boulahrouz en Braafheid hebben dit seizoen weinig speelminuten gemaakt en missen duidelijk ritme.

Nederland, met na rust de wisselvallige Anita als debutant op linksachter, had in de tweede helft moeite om het aandringende, fanatieke Mexico van zich af te houden. De schade bleef beperkt tot een doelpunt van Hernandez, die vrij kon inkoppen na een voorzet van Vela.

Het grote wisselen was toen allang begonnen: Engelaar voor Schaars, Anita dus voor Braafheid, Huntelaar voor Van Persie, Elia voor Van der Vaart. Het spel werd er bepaald niet beter op. Babel sluit vandaag weer aan tijdens de training, omdat zijn blessure is hersteld. Zijn WK-plaats lijkt zeker. Vlaar, Engelaar, Braafheid (of Anita) en Lens moeten vrezen dat het WK in Zuid-Afrika een illusie is.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door mattie » do mei 27, 2010 10:40 am

Vlaar -ooijer-Engelaar- Lens( mijn eigen persoonlijke mening)

Echter ik vermoed dat het wel iets anders zal worden... Ooijer zal waarschijnlijk wel blijven :00001595.gif: :tranen.gif: en dat Braafheid/Anita zal worden.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door Jöhnk » do mei 27, 2010 11:41 am

Mijn mening: Elia, Ooijers, Braafheid, Engelaar. Verwachting: Vlaar, Engelaar, Anita, Lens.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door 999 » do mei 27, 2010 11:55 am

Jöhnk schreef:Mijn mening: Elia, Ooijers, Braafheid, Engelaar. Verwachting: Vlaar, Engelaar, Anita, Lens.
Telegraaf lezer .. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Voorbereiding WK 2010

Bericht door mattie » do mei 27, 2010 11:56 am

Jöhnk schreef:Mijn mening: Elia, Ooijers, Braafheid, Engelaar. Verwachting: Vlaar, Engelaar, Anita, Lens.
Laatste is helemaal uitgekomen volgens de Telegraaf... Hoe in godsnaam is dat mogelijk? Braafheid heeft meer de tribune en de bank warm gehouden.
Ooijer daar heb ik het maar niet over. Als ik daar aan moet denken, merk ik dat mijn bloed sneller gaat stromen..
Babel, zelfde verhaal als Braafheid. Met dit verschil dat hij met enige regelmaat mocht invallen. Ben nog steeds blij dat hij niet meer in het rood/wit van Ajax voetbalt.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Plaats reactie