Nederland-España Finale 11-07-2010

Nederland tegen Denemarken, Italië tegen Paraguay, Vuvuzela's tegen iedereen

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door joey » ma jul 12, 2010 12:16 am

Khraa schreef:De Jong had rood moeten krijgen.... , maar even goed was Webb op de hand van de Spanjaarden. Ze hoefden maar te gaan liggen en kregen een vrije trap. Webb was dramatisch en floot de wedstrijd dood.
Wat moest hij dan doen? Al die overtredingen laten lopen?

Webb gaf De Jong geen rood. Daarmee werd Oranje ernstig bevoordeeld.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Hoeladans » ma jul 12, 2010 12:18 am

Mensen die beweren dat Webb tegen Nederland was... :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:

Kom op zeg, Nederland had voor rust al met 9 man moeten staan.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Khraa » ma jul 12, 2010 12:20 am

Webb gaf De Jong geen rood, daar bevoordeelde hij Oranje een keer. (en dat werkte door in de rest van het spel). Maar afgezien van die fout floot hij in het voordeel van Spanje. Waarom kreeg Iniesta geen rood? Was de overtreding van Heitinga geel? Was de overtreding van Van Bronckhorst geel? Was het geen corner, was het geen buitenspel?

Alle "twijfelgevallen" vielen in het nadeel van Nederland uit. Al had ik mogen kiezen had ik liever rood voor De Jong gehad en de twijfelgevallen voor Nederland.

Al met al kan ik goed leven met het verlies. Ik zou niet willen dat deze selectie en deze trainer als de beste ooit van Nederland zouden worden gezien.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Feest » ma jul 12, 2010 12:28 am

Het leek niet eens op buitenspel.

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Wouter » ma jul 12, 2010 12:32 am

Ik ben voor aanvallend en technisch goed voetbal. Wat dat betreft heeft Oranje me ernstig teleurgesteld. Ik vond het voetbal van Oranje dit hele toernooi al niet veel soeps, maar vanavond was het echt niets en nog keihard ook. Als je niet wilt voetballen, mag je van mij verliezen.
Meen je dat? Nederland heeft er juist eindelijk eens keihard voor geknokt. Helaas kwamen ze tegen Spanje wat tekort, maar ze hebben echt gestreden voor wat ze waard waren. Dat blijkt ook wel, want hier op het forum werd voor het toernooi geschreven dat niet alleen Spanje, maar ook Duitsland, Engeland, Brazilië en Argentinië veel beter zouden zijn. Als je dan toch de finale haalt, en tot de 116e minuut vol in de race bent, heb je karakter als ploeg. En daar kan ik juist enorm van genieten.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Oscarito » ma jul 12, 2010 12:41 am

Scherrer schreef:Sneijder ziet het goed: "Iniesta moest rood hebben voor natrappen, het was een zuivere corner en aan de goal van Spanje ging buitenspel vooraf", legde hij uit. "In één minuut wordt de wedstrijd op die manier beslist."

Maar Webb floot voor Nederland. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
Nee, Sneijder is objectief... andersom hoor je die huilebalk niet.

Lees anders de verslagen van buitenlandse sportbladen/kranten eens. Die geven iets heel anders aan.

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Wouter » ma jul 12, 2010 12:49 am

Spanien nach 1:0 über die Niederlande neuer Weltmeister

Iniesta schießt Spanien auf den Fußball-Thron
Von Jens Mickler

Spanien ist am Ziel aller Fußball-Träume. Nach einem 1:0 (0:0, 0:0)-Erfolg nach Verlängerung gegen die Niederlande holen die Iberer erstmals in der WM-Geschichte den Titel ins Königreich. Das entscheidende Tor gelang Andrés Iniesta in der 116. Minute.


Iniesta jubelt nach seinem Tor

Nach dem Gewinn der Europameisterschaft untermauerten die Spanier mit dem WM-Titel ihre Stellung als beste Mannschaft der Welt. Sie gehen damit als erster europäischer Titelträger außerhalb des Kontinents in die Turniergeschichte ein. Den Niederländern bleibt bei ihrem dritten Finaleinzug nach 1974 und 1978 dagegen wieder nur die Vizemeisterschaft. Das Finale war im ausverkauften Soccer City Stadium von Johannesburg über weite Strecken nicht hochklassig, aber es lebte bis zuletzt von der Spannung. Nachdem beide Seiten etliche Großchancen ausließen, sorgte der gegen Ende des Endspiels überragende Iniesta für die Entscheidung.

Harter Kampf statt spielerische Klasse

Niederlande Spanien Die Anfangsviertelstunde gehörte klar den Spaniern, die mit ihrem variablen Spiel und den schnellen Vorstößen da weitermachten, wo sie gegen Deutschland aufhörten. Die Niederländer änderten ebenfalls nichts an ihrer zurückhaltenden Spielweise aus den vorherigen Partien. Sie waren vor allem darauf bedacht, das eigene Tor abzusichern.

Mit zunehmender Spielzeit wurde die Partie härter und die Torszenen weniger. Das Spiel war geprägt von vielen technischen Fehlern und einer ruppigen Gangart auf beiden Seiten. In den Blickpunkt rückte Schiedsrichter Howard Webb, der in der ersten halben Stunde gleich fünf Gelbe Karten zückte - drei für die Niederländer, zwei für Spanien. Der frühere Hamburger Nigel de Jong konnte in der 28. Minute von Glück reden, dass er überhaupt weitermachen durfte. Sein Tritt in die Brust von Xabi Alonso hätte mit "Rot" geahndet werden müssen. Die vielen Fouls und das harte Einsteigen brachten die Spanier aus dem Rhythmus. So ließ die "Elftal" - anders als im Halbfinale die deutsche Mannschaft - den Europameister nicht ins Spiel kommen, tat dabei allerdings auch selbst wenig für die Offensive. So ging die erste Halbzeit dürftig und ohne Glanzpunkte zu Ende.

Halbzeit der verpassten Chancen
Das änderte sich nach dem Seitenwechsel. So hätte Arjen Robben seine Farben in der 62. Minute in Führung bringen müssen. Nach einem Steilpass aus dem Mittelfeld von Wesley Sneijder und einem Stellungsfehler von Piqué stand Robben alleine vor Iker Casillas, doch der spanische Keeper gewann das Duell eins gegen eins und wehrte mit dem rechten Fuß bravourös ab.

Die Partie gewann nun an Dramatik. Es sollte eine Halbzeit der verpassten Chancen werden. Die nächste große Tormöglichkeit verpasste Spanien. Eine scharfe Hereingabe des eingewechselten Navas, der für den diesmal wirkungslosen Pedro kam, ließ Heitinga zunächst passieren, um dann den Schuss von David Villa in höchster Not zur Ecke zu klären (69.). Wenige Minuten später brachte auch Sergio Ramos den Ball nicht im Tor unter. Nach einer Ecke köpfte der Verteidiger den Ball völlig freistehend über das Tor. Die Niederländer gerieten in der Schlussphase unter Druck, dennoch hätte wieder Robben für die Erlösung sorgen können. Wieder blieb er jedoch im Duell mit Iker Casillas nur zweiter Sieger, der ihm den Ball vom Fuß nahm (84.). Zwei große Möglichkeiten auf beiden Seiten - keine genutzt: So sollte die Verlängerung die Entscheidung bringen.

Die Entscheidung: In der 116. Minute erzielt Iniesta das Tor des Tages gegen die Niederlande
Doch auch da ging es weiter wie zuvor: Der ebenfalls eingewechselte Cesc Fabregas spazierte in der 95. Minute allein auf Maarten Stekelenburg zu, suchte dann den Abschluss anstatt den einschussbereiten David Villa zu bedienen. Der holländische Torwart wehrte ab. Spätestens jetzt war das große spanische Problem wieder offensichtlich: die Torausbeute. Den Spaniern, mit drei 1:0-Siegen ins Finale eingezogen, fehlt die Kaltschnäuzigkeit im Abschluss. Deshalb zog Trainer Vicente del Bosque seinen letzten Trumpf: Fernando Torres, den Siegtorschützen des EM-Finals vor zwei Jahren gegen Deutschland. Er kam in der zweiten Halbzeit der Verlängerung für David Villa. Die Spanier setzten noch einmal alles auf eine Karte, zumal sie die letzten Minuten der "Extra-time" in Überzahl bestritten. Heitinga musste nach Foul an Andrés Iniesta in der 109. Minute mit der gelb-roten Karten vom Feld. Die Überzahl nutzte Iniesta sieben Minuten. Mit einem Schuss ins lange Eck machte sich der Mann vom FC Barcelona für die Spanier unsterblich.
ARD

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Scherrer » ma jul 12, 2010 12:57 am

Servaes schreef:
Scherrer schreef:Sneijder ziet het goed: "Iniesta moest rood hebben voor natrappen, het was een zuivere corner en aan de goal van Spanje ging buitenspel vooraf", legde hij uit. "In één minuut wordt de wedstrijd op die manier beslist."

Maar Webb floot voor Nederland. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
Nee, Sneijder is objectief... andersom hoor je die huilebalk niet.

Lees anders de verslagen van buitenlandse sportbladen/kranten eens. Die geven iets heel anders aan.
Die buitenlandse kranten interesseren me weinig. Ik heb zelf ogen. En ik heb gezien dat Webb de gehele wedstrijd bij élk duel Spanje de vrije trap gaf. Van Bronckhorst kreeg geel om werkelijkwaar níets. Bij dat doelpunt maakte Webb in één minuut tijd 3 cruciale fouten in het voordeel van Spanje. Nederland keeg uberhaupt bijna geen vrije trappen mee. Tot het bizarre aan toe.
***

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Oscarito » ma jul 12, 2010 1:01 am

Zou het niet zo kunnen zijn dat die buitenlandse EN binnenlandse! bladen objectief naar de wedstrijd hebben zitten te kijken en een Nederland zagen dat de weg bij vlagen volledig kwijt was terwijl jij naar Nederland hebt zitten te kijken als pure supporter en daarbij weleens de objectiviteit uit het oog hebt verloren jegens het optreden van de arbiter?

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Scherrer » ma jul 12, 2010 1:07 am

Ik ben objectief zat geweest. Als jij dat niet wilt lezen, houd het natuurlijk op. Daar kan ik niet tegenop.

Maar speciaal voor jou nog één keer: Spanje was beter en heeft verdiend gewonnen, Heitinga kreeg terecht rood en Iniesta speelde waanzinnig goed. Heb je hem? Mooi.

Dat gezegd hebbende mag je best stellen dat Webb dramatisch slecht was. Waarom kreeg Puyol geen rood? Waarom kreeg Iniesta geen rood voor natrappen? Waarom kreeg Van Bronckhorst geel om niets? Waarom kreeg Spanje bij élk lichaamscontact een vrije trap en Nederland bij dezelfde acties nóóit? Vragen waar jij lekker makkelijk aan voorbij gaat.
***

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Oscarito » ma jul 12, 2010 1:19 am

Scherrer schreef:Ik ben objectief zat geweest. Als jij dat niet wilt lezen, houd het natuurlijk op. Daar kan ik niet tegenop.

Maar speciaal voor jou nog één keer: Spanje was beter en heeft verdiend gewonnen, Heitinga kreeg terecht rood en Iniesta speelde waanzinnig goed. Heb je hem? Mooi.

Dat gezegd hebbende mag je best stellen dat Webb dramatisch slecht was. Waarom kreeg Puyol geen rood? Waarom kreeg Iniesta geen rood voor natrappen? Waarom kreeg Van Bronckhorst geel om niets? Waarom kreeg Spanje bij élk lichaamscontact een vrije trap en Nederland bij dezelfde acties nóóit? Vragen waar jij lekker makkelijk aan voorbij gaat.
Misschien omdat de Nederlanders als ware idioten de duels aangingen en de Spanjaarden probeerden te voetballen en lang niet zo agressief de tegenstander neer probeerden te maaien?

Dat jij het anders ziet tja, daar kunnen wij ook niets aan doen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door 999 » ma jul 12, 2010 2:01 am

Ach, van Bommel en de Jong hadden rood kunnen krijgen.Of zelfs wel moeten krijgen.

Maar ik heb de wedstrijd net nog een keertje terug gezien.Snap Scherrer wel.Hoe meer je er op gaat letten hoe meer opvalt dat Spanje wel heel gemakkelijk de vrije trappen krijgt.Misschien dat Web onbewust de keuze maakt om voor de meest voetballende ploeg te kiezen, of omdat er bij Oranje wat spelers rondlopen die hij nog kende van zijn Engeland tijd.Waarom b.v. geeft ie Robben niet met terugwerkende kracht een vrije ttrap bij zijn tweede kans.Het gevoel zegt me dat als het andersom zou zijn geweest hij dat wel zou hebben gedaan.

Dat neemt niet weg dat Spanje in deze wedstrijd de betere ploeg was en mij het tactisch concept ( zoals ik al eerder schreef ) hoe Nederland in balbezit van plan was om dit Spanje te bestrijden ontgaan is, of het moet zijn " we rossen alle ballen blind naar voren ".Naar een spits die nooit een spits is geweest dit toernooi.De weinige keren dat er wel ondersteuning van het middenveld was naar hem toe ging het door het egoisme ook nog eens steeds fout.

Persoonlijk heeft het hele toernooi geen indruk op me gemaakt, maar weinig spelers die boven zichzelf uit stegen.En maar een paar voetballers die hun nivo hebben gehaald.Zelfs bij de Wereldkampioen die ook geen grandioos toernooi speelde ..

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door 666 » ma jul 12, 2010 2:12 am

@ de bondscoach: Zullen we volgende keer weer met een positieve spelopvatting spelen (met die van de spanjaarden bijvoorbeeld) en het duitse voetbal weer aan de duitsers overlaten?

@ RGB en de rest van spanje: gefeliciteerd! Jullie hebben verdiend gewonnen en dat maakt het allemaal nog veel erger.

@ De Moren: Steek de zee maar weer over. Jullie mogen Spanje hebben. Beetje opschieten, want RGB is nu zo dronken als een stier met rioja in z'n aderen dus voorlopig is ie net als al z'n landgenoten niet in staat om het land te verdedigen.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » ma jul 12, 2010 2:35 am

Slechte, rommelige wedstrijd tussen twee gelijkwaardige teams waarin Robben de twee grootste kansen kreeg. Normaal win je dat. Maar ... no luck, no cup.

Scheidsrechter deelde vrolijk in het gepruts.

Thibb
Berichten: 427
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 8:09 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Thibb » ma jul 12, 2010 6:40 am

Ik hou het bij vijf vaststellingen:

1. Wat Robin Van Persie al die wedstrijden in de spits heeft gedaan, is mij nog steeds niet duidelijk geworden.
2. Robben had die eerste doorbraak moeten afmaken: Oranje heeft zich weer tekort gedaan toen het er echt op aankwam.
3. Webb valt weinig te verwijten, behalve dat hij deze wedstrijd stuk heeft gefloten.
4. Spanje was beter. Nauwelijks, maar iets.
5. Als het weer 32 jaar duurt tot een finale, ben ik tegen die tijd oud genoeg om me er niets meer van aan te trekken.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door LucaS » ma jul 12, 2010 7:18 am

Nederland heeft zich gepresenteerd als ordinaire schopploeg. Pijnlijk
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door 666 » ma jul 12, 2010 8:01 am

Niet zo zeuren, Lucas. Voetbal is geen sport voor pussywatjes. Die gaan maar kantklossen ofzo. Je wil toch niet dat de scheidsrechter de wedstrijd doodfluit voor sportieve staaltjes mannelijk voetbal zoals de Jong die liet zien?

Hij probeerde gewoon de bal te spelen. Dat ziet iedereen!

Afbeelding
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » ma jul 12, 2010 8:20 am

Thibb schreef:Ik hou het bij vijf vaststellingen:

1. Wat Robin Van Persie al die wedstrijden in de spits heeft gedaan, is mij nog steeds niet duidelijk geworden.
2. Robben had die eerste doorbraak moeten afmaken: Oranje heeft zich weer tekort gedaan toen het er echt op aankwam.
3. Webb valt weinig te verwijten, behalve dat hij deze wedstrijd stuk heeft gefloten.
4. Spanje was beter. Nauwelijks, maar iets.
5. Als het weer 32 jaar duurt tot een finale, ben ik tegen die tijd oud genoeg om me er niets meer van aan te trekken.
1) Inderdaad een drama.
2) Een niet te missen kans missen in de finale. Het verschil tussen 1 and 2, en veel essentieler dan al het geanalyseer over taktiek en strategie.
3) Webb was wel erg makkelijk met de kaarten voor Nederland. Spanje was net zo aan het hakken, maar kwam er vaker mee weg. De karatetrap van de Jong was natuurlijk een belachelijke actie, maar om daar nou aan op te hangen dat Nederland zo hard speelde, nee. Webb strooide met kaarten op een manier die de wedstrijd verziekte.
4) De eerste 15 minuten was Spanje veel beter. Daarna zijn ze nauwelijks meer in hun spel geweest.
5) Of om de eerste drie finales niet meer te herinneren.

6) Jammer dat die stuiter van Heitinga vanaf eigen helft er niet inging. Dan was ik niet meer bijgekomen.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door mattie » ma jul 12, 2010 8:30 am

Zo gisteren avond lekker pot bier en nog eens bier, kan ik helemaal meegaan bij Scherrer.
Op de terug weg nog lekker een uur stil gestaan op de A12, dankzij Rijkswaterstaat.

De grote boosdoener is de Fifa.. Waarom, Webb had Spanje-Zwitserland onder zich en heeft daarin wat foutjes gemaakt. Het was overduidelijk dat deze Scheids dat niet nog een keer wou laten gebeuren. elke vrije trap was voor de spanjaarden en liet het nooit een wedstrijd worden.

Had Robben moet scoren Ja
Had Robben zich moeten laten vallen Ja... Had ik nog moeten zien dat Puyol eraf had gegaan, maar toch.
Heeft deze kale knikker de wedstrijd benadeeld Ja
Dat een De Jong rood had moeten krijgen daar kon ik me wel in vinden..
Had van Persie eraf gemoeten Ja.

Ben ik teleurgesteld Ja op zeker.

Wat mij ook verbaasd is dat het NL gevoel hier niet echt leeft. jongens je bent en blijft een Nederlander. Maar goed dat is wat ik persoonlijk vind.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Marcel
Berichten: 766
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Belgie

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Marcel » ma jul 12, 2010 8:38 am

Wat een kater zeg.... zo dicht bij en dan gaat het toch fout.
Robben had twee keer de wedstrijd kunnen beslissen... en doet het dan niet. Typisch Nederlands eigenlijk.

Wat een ramp was die scheidsrechter zeg, goed er werd best smerig gespeeld, maar die gast heeft de hele wedstrijd in de eerste minuten de nek al omgedraaid. Compleet kapot gefloten. Iedereen moest direct al heel voorzichtig zijn, puur omdat die vent een gele kaarten fetish heeft.

Nederland heeft het goed gedaan, toch 2e van de wereld, niet slecht. Toch hoop ik dat van Marwijk opstapt en dat we een andere bondscoach krijgen, want deze manier van spelen kan ik niet nog een keer aanzien.
Het was een poging waard, het heeft de finale opgeleverd... maar weer geen kampioen, dus wat hebben we er uiteindelijk aan.
Ik zou graag van Gaal weer bij Oranje zien...

Oh ja, Forlan speler van het WK... terecht. Wat een geweldige speler is dat zeg!!

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Oscarito » ma jul 12, 2010 8:57 am

Denk ik dat na een nachtje slapen de gemoederen wat bedaard zijn maar nee hoor.

Nederland mocht echt wel van geluk spreken dat ze bij de rust nog met 11 man waren.
Ik blijf me elke dag weer verbazen hoe voetbalsupporters in elkaar steken.

De dooddoener je bent een Nederlander en dus moet je altijd voor Nederland supporteren en "met oogkleppen op naar de wedstrijd kijken" vind ik ook zo'n onzin. Alsof mij het kan schelen wat bijvoorbeeld het korfbal en waterpoloteam presteren.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » ma jul 12, 2010 8:59 am

mattie schreef:
Wat mij ook verbaasd is dat het NL gevoel hier niet echt leeft. jongens je bent en blijft een Nederlander. Maar goed dat is wat ik persoonlijk vind.
Geen enkel probleem mee als Oranje mensen niet interesseert.

Alleen jammer dat de mensen die wel een feestje om het WK en Oranje wilden bouwen constant geconfronteerd werden met een zeer klein aantal negatievelingen, die er alleen op uit leken om die sfeer te verpesten (gesterkt door een 'maar dat mag je eigenlijk niet zeggen' mantra). En als je daar dan een keer wat van zegt reageren ze -uiteraard- verongelijkt. lol Aan de positieve kant had je mensen als Steef, die wel constructief over wedstrijden nadachten. Al met al een leuke voetbalmaand. Jammer dat de bekroning uitbleef. Niet de bekende Nederlandse school, maar best een interessante variant.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door GangstaRiB » ma jul 12, 2010 9:01 am

Ik had de nederlaag verwacht, maar doet desondanks niet minder pijn.

Oranje voetbalde weer niet best en dat was gelijk ook de reden van mijn mindere enthousiasme over dit WK. Oranje was aan het anti-voetballen met alleen maar peren naar voren. Jammer.

Ik had vooraf de scheidsrechter niet hoog zitten en dat bleek helaas terecht.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door LucaS » ma jul 12, 2010 9:05 am

Stel je niet aan MT, ik heb alleen gezegd dat ik Ajax belangrijker vind en dat ik me ergerde aan mensen die normaal voetbal haten en nu voorop lopen in de polonaise. En inderdaad, sommigen meenden dat je daarmee landverrader bent en negatieveling. Wat een walgelijke groepshysterie, niet zo raar om daar wat van te zeggen lijkt mij. Neemt niet weg dat ik het voetbal wel leuk vond hoor.
I think I lost my fucking headache

Ajax Rules
Berichten: 31744
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Ajax Rules » ma jul 12, 2010 9:08 am

999 schreef:Maar ik heb de wedstrijd net nog een keertje terug gezien.
Echt waar???? :biggthumpup.gif:
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Plaats reactie