Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Nederland tegen Denemarken, Italië tegen Paraguay, Vuvuzela's tegen iedereen

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48001
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door peter » zo jun 20, 2010 9:23 pm

Jöhnk schreef:Die Keita loopt toch gewoon tegen hem aan? :confused.gif:
Nee, dit was een elleboogstoot op de slaap van Keita.

Heus waar.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door Frank » zo jun 20, 2010 9:25 pm

Ongelovelijke scheidsrechter.... Die vent hadden ze tijdens de wedstrijd al van het veld moeten halen...

Maar ja, het is een Fransman. Zou me niets verbazen als die toch gewoon meer wedstrijden krijgt.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door Scherrer » zo jun 20, 2010 9:30 pm

LucaS schreef:Wat een kutverslaggever. Probeer je voorkeur een beetje voor je houden
Dit is overigens exact dezelfde l*l die Barcelona-Inter deed in de CL en toen de hele wedstrijd belachelijk pro-Barca was. Hij kan zijn emoties gewoon niet inhouden.
***

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48001
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door peter » zo jun 20, 2010 9:42 pm

Scherrer schreef:
LucaS schreef:Wat een kutverslaggever. Probeer je voorkeur een beetje voor je houden
Dit is overigens exact dezelfde l*l die Barcelona-Inter deed in de CL en toen de hele wedstrijd belachelijk pro-Barca was. Hij kan zijn emoties gewoon niet inhouden.
Hopeloos inderdaad. In de verste verte geen objectieve verslaggever. Vooral bij die goal van Fabiano was het heel erg. Het eerste wat hij zegt bij die overduidelijke handsbal is 'handig gedaan' .

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door Hoeladans » zo jun 20, 2010 9:56 pm

Poeh, wat verbaas ik me soms over de reacties hier. De wedstrijd die Lucas heeft gezien is gewoon echt het tegenovergestelde van de wedstrijd die ik gezien heb.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door LucaS » zo jun 20, 2010 10:23 pm

Peter schreef:
Jöhnk schreef:Die Keita loopt toch gewoon tegen hem aan? :confused.gif:
Nee, dit was een elleboogstoot op de slaap van Keita.

Heus waar.
Niet op de slaap, maar hij vangt hem inderdaad met zijn elleboog op. Niet hard en Keita stelt zich aan, maar het is gewoon een overtreding en een kaart
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door Beloki » zo jun 20, 2010 10:30 pm

Hoeladans schreef:Poeh, wat verbaas ik me soms over de reacties hier. De wedstrijd die Lucas heeft gezien is gewoon echt het tegenovergestelde van de wedstrijd die ik gezien heb.
Inderdaad, zeg.

Hoe kan je in hemelsnaam rood geven? Keita loopt tegen Kaka aan (nadat hij eerder in de wedstrijd het been van Bastos gruwelijk in tweeen wilde breken) en valt op de grond.

Gore ploeg, dat Ivoorkust. Brazilie was oppermachtig.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door FlaFlu » zo jun 20, 2010 11:10 pm

Wat de Braziliaanse media er van vindt zal me een worst wezen, ik durf dit best jogo bonito te noemen. Hopelijk ziet Van Marwijk ook in dat de best voetballende ploegen op dit WK (Argentinië, Brazilië, Chili, Duitsland, Mexico en Spanje wanneer ze straks met Torres-Villa spelen) met veel beweging en/of diepte voorin spelen.

Verder opmerkelijk dat naarmate de wedstrijden leuker en/of beter worden, de scheidsrechters steeds meer fouten gaan maken. Ik mag tenminste hopen dat de heer Lannoy gedurende dit WKnog maar weinig wedstrijden mag fluiten. Eerst met z'n assistent twee handsballen over het hoofd zien en vervolgens die vieze Afrikaanse schoppers op het veld laten staan terwijl hij Kaká eraf stuurt. Wat zal ik blij zijn wanneer al die Afrikaanse ploegen (vooruit, Ivoorkust kan beter dan dit) straks naar huis zijn zeg. Zet dat eens af tegen de Latijns-Amerikaanse ploegen (Honduras daargelaten, dat gaat natuurlijk nergens over)...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48001
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door peter » ma jun 21, 2010 8:47 am

Elano komt er van af met kneuzing na schop Tiote

Elano werd na de schop van Tiote met een draagberrie van het veld gebracht.
De enkelblessure die de Braziliaan Elano gisteravond opliep tegen Ivoorkust (3-1), is veel minder erg dan gevreesd. De 29-jarige middenvelder heeft slechts een lichte kneuzing opgelopen en kan mogelijk vrijdag al meespelen in het laatste groepsduel tegen Portugal. Elano scoorde tegen Ivoorkust de 3-0, maar moest vier minuten later met de draagberrie van het veld worden gebracht nadat Ismael Tiote hem vol op het been raakte. Aanvankelijk vreesde de medische staf voor een breuk, maar de schade blijkt na onderzoek dus goed mee te vallen. (dpa/lpb)

hln.be
Gelukkig maar.

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door Lionel » ma jun 21, 2010 10:06 am

Ik vond het ook geen rode kaart (of een gele kaart in dit geval) maar het is natuurlijk wel dom van Kaka om je arm zo te bewegen en daarna ook nog weg te lopen. Dan heb je wel de schijn tegen. Dat hij rood krijgt vind ik eigenlijk wel grappig. Koekje van eigen deeg zullen we maar zeggen.

Wat het spel van Brazilie betreft... het is gewoon een vieze counterploeg. En daarmee behalen ze wel resultaat. Knap maar mijn spel is het niet. Ze hebben namelijk ook niet de intentie om het spel te maken.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door Lionel » ma jun 21, 2010 10:07 am

Scherrer schreef:
LucaS schreef:Wat een kutverslaggever. Probeer je voorkeur een beetje voor je houden
Dit is overigens exact dezelfde l*l die Barcelona-Inter deed in de CL en toen de hele wedstrijd belachelijk pro-Barca was. Hij kan zijn emoties gewoon niet inhouden.
Ja en aangezien Kaka voor Real Madrid speelt krijgt hij natuurlijk rood :excited.gif: :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door Lionel » ma jun 21, 2010 10:08 am

Bertje schreef:Overigens mooi hoe Brazilië laat zien hoe je een wedstrijd controleert door het speelveld GROOT te maken. Dit in plaats van die honderdduizend angsthazen op dit WK die constant het veld zo klein mogelijk houden, omdat ze bang zijn in de omschakeling verrast te worden. Brazilië durft te vertrouwen op het eigen technische overwicht en verdedigt door de bal in bezit te houden.

Lucas mag mij ook vertellen wie men constant achterin houdt. Bastos speelt als linksbuiten, Maicon trekt ook constant vooruit en zelfs Melo en Gilberto trekken naar voren als het kan.
Groot? Dat mag je me dan toch echt uitleggen als je wilt. Want ik zag een Brazilie dat speelde op de counter. Na de 2-0 boeit het allemaal niet meer. Dan hebben ze de techniek en de kwaliteiten om het uit te spelen.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door LucaS » ma jun 21, 2010 10:10 am

Wat heeft de verslaggever te maken met het al dan niet geven van een rode kaart?
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door Lionel » ma jun 21, 2010 10:13 am

Enganche schreef:Wat de Braziliaanse media er van vindt zal me een worst wezen, ik durf dit best jogo bonito te noemen. Hopelijk ziet Van Marwijk ook in dat de best voetballende ploegen op dit WK (Argentinië, Brazilië, Chili, Duitsland, Mexico en Spanje wanneer ze straks met Torres-Villa spelen) met veel beweging en/of diepte voorin spelen.

Verder opmerkelijk dat naarmate de wedstrijden leuker en/of beter worden, de scheidsrechters steeds meer fouten gaan maken. Ik mag tenminste hopen dat de heer Lannoy gedurende dit WKnog maar weinig wedstrijden mag fluiten. Eerst met z'n assistent twee handsballen over het hoofd zien en vervolgens die vieze Afrikaanse schoppers op het veld laten staan terwijl hij Kaká eraf stuurt. Wat zal ik blij zijn wanneer al die Afrikaanse ploegen (vooruit, Ivoorkust kan beter dan dit) straks naar huis zijn zeg. Zet dat eens af tegen de Latijns-Amerikaanse ploegen (Honduras daargelaten, dat gaat natuurlijk nergens over)...
En al die landen die jij noemt Thomas bakten er ook weinig van tegen een land dat zich verdedigend opstelde.

Brazilie tegen Korea gezien?
Spanje verloor van Zwitserland..
Mexico-Frankrijk was leuk maar iedereen wint van Frankrijk.. Die stellen geen ruk voor.
Chili heeft tot nu toe gespeeld tegen Honduras... leuk om daarmee je gelijk te halen :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door FlaFlu » ma jun 21, 2010 11:45 am

Ik probeer m'n gelijk niet te halen met één wedstrijd, Rishi. De tendens is wat mij betreft duidelijk. Nederland is dankzij twee freakgoals op voorsprong gekomen, maar jij gelooft toch ook niet dat dit zeven wedstrijden lang goed kan gaan? Vanuit de controle spelen is prima, maar je moet wel kansen kunnen creëren.

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door Lionel » ma jun 21, 2010 11:53 am

Je noemt Chili anders wel. No offence hoor maar dat sloeg natuurlijk nergens op. Nederland heeft inderdaad het nodige geluk gehad. Met dat geldt natuurlijk ook voor Brazilie. En dat vond jij geweldig.

Natuurlijk speelt Nederland nog niet goed. Maar 1 speler kan het verschil betekenen waardoor andere spelers ook beter gaan functioneren. En die speler heet Arjen Robben. Nederland heeft ook voldoende mogelijkheden om een wedstrijd open te breken. En ze kwamen steeds snel op voorsprong na de rust. Daarna hoefde het niet.

Zelfs toen gingen Japan en Denemarken niet vol op de aanval, dit i.t.t. Ivoorkust. Daardoor kon Brazilie leuk tikken... geweldig hoor maar dat is toch totaal niet boeiend meer?

Bij 0-0 stond Brazilie op de eigen helft te wachten op de counter. Dat ze dat goed doen is een ander verhaal.

Duitsland speelde tegen Australie, een Australie dat er niks van bakte. Spanje heeft verloren en met een beetje pech liggen die er straks gewoon uit hoor!

Het enige land dat goed speelt is Argentinie...
IK GELOOF!!!!!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door Scherrer » ma jun 21, 2010 11:57 am

Ik vond Brazilië gisteren beangstigend sterk hoor, Rishi. Als ze elke wedstrijd op het WK zo spelen worden ze gewoon met gemak wereldkampioen. Gelukkig zullen ze ook mindere wedstrijden spelen en weet je niet hoe ze zich houden tegen een tegenstander met meer tactisch vernuft dan Noord Korea en Ivoorkust.

Maargoed, het moet echt heel raar lopen wil Nederland de halve finale halen. Eerst Italië en dan Brazilië of Spanje. :excited.gif:
***

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door FlaFlu » ma jun 21, 2010 11:58 am

Rishi schreef:Je noemt Chili anders wel. No offence hoor maar dat sloeg natuurlijk nergens op. Nederland heeft inderdaad het nodige geluk gehad. Met dat geldt natuurlijk ook voor Brazilie. En dat vond jij geweldig.

Natuurlijk speelt Nederland nog niet goed. Maar 1 speler kan het verschil betekenen waardoor andere spelers ook beter gaan functioneren. En die speler heet Arjen Robben. Nederland heeft ook voldoende mogelijkheden om een wedstrijd open te breken. En ze kwamen steeds snel op voorsprong na de rust. Daarna hoefde het niet.

Zelfs toen gingen Japan en Denemarken niet vol op de aanval, dit i.t.t. Ivoorkust. Daardoor kon Brazilie leuk tikken... geweldig hoor maar dat is toch totaal niet boeiend meer?

Bij 0-0 stond Brazilie op de eigen helft te wachten op de counter. Dat ze dat goed doen is een ander verhaal.

Duitsland speelde tegen Australie, een Australie dat er niks van bakte. Spanje heeft verloren en met een beetje pech liggen die er straks gewoon uit hoor!

Het enige land dat goed speelt is Argentinie...

Ik voer de wedstrijden van al die ploegen aan als bewijs, dus niet alleen Chili-Honduras. Maar goed, we zullen zien hoe Chili straks voetbalt tegen Zwitserland.

Het gaat me er niet om dat er constant aanvallend initiatief wordt getoond. Het gaat me er om dat wanneer er aangevallen wordt, dat ook daadwerkelijk ergens toe leidt. Dat was bij Brazilië het geval. Bij Nederland niet.

Nederland kreeg na de 1-0 overigens ook meer ruimte. Zie de twee kansen van Afellay. Of de counter waarbij Sneijder aangespeeld werd op links, maar vier van z'n medespelers op 25-30 meter van de eigen goal op één lijn bleven wachten, in plaats van aanvallend mee om te schakelen.

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door Lionel » ma jun 21, 2010 1:30 pm

Scherrer schreef:Ik vond Brazilië gisteren beangstigend sterk hoor, Rishi. Als ze elke wedstrijd op het WK zo spelen worden ze gewoon met gemak wereldkampioen. Gelukkig zullen ze ook mindere wedstrijden spelen en weet je niet hoe ze zich houden tegen een tegenstander met meer tactisch vernuft dan Noord Korea en Ivoorkust.

Maargoed, het moet echt heel raar lopen wil Nederland de halve finale halen. Eerst Italië en dan Brazilië of Spanje. :excited.gif:
Ik zeg toch ook dat Brazilie sterk was..
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door wimpey » ma jun 21, 2010 4:00 pm

Peter schreef:Brazilië imponeert in deze wedstrijd. Beste wedstrijd tot nu toe.
Vond ik ook. Mooie tempoversnellingen.

Die zullen verdomd moeilijk te verslaan zijn, fysiek zijn ze superieur aan welk elftal dan ook. Komt nog bij dat ze ook wel een beetje kunnen ballen. Aan hun linkerkant (Bastos, Melo, Robinho) is wel wat te halen trouwens...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48001
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door peter » ma jun 21, 2010 4:04 pm

Melo speelde erg goed overigens. Zo zien ze hem bij Juventus nooit spelen. :smallgrin.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door FlaFlu » ma jun 21, 2010 5:22 pm

wimpey schreef:
Peter schreef:Brazilië imponeert in deze wedstrijd. Beste wedstrijd tot nu toe.
Vond ik ook. Mooie tempoversnellingen.

Die zullen verdomd moeilijk te verslaan zijn, fysiek zijn ze superieur aan welk elftal dan ook. Komt nog bij dat ze ook wel een beetje kunnen ballen. Aan hun linkerkant (Bastos, Melo, Robinho) is wel wat te halen trouwens...
Je bent al snel om, Wimpey. :biggthumpup.gif:

Je hebt overigens volledig gelijk over hun linkerkant. Maicon is een geweldenaar (één van de beste rechtsbacks ooit, in mijn ogen) en wordt ook nog eens beter beschermd dan Bastos.

Peter schreef:Melo speelde erg goed overigens. Zo zien ze hem bij Juventus nooit spelen. :smallgrin.gif:
Ik zie Juve te weinig spelen, maar ik snap niet dat die jongen het daar zo belabberd doet.

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door Rachid » ma jun 21, 2010 5:35 pm

Vond Brazilië aardig spelen. Indrukwekkend, geweldig, fantastisch? Dat soort kwalificaties, nee helemaal niet.

Wat vooral opviel is hoe slecht Ivoorkust stond te verdedigen bij die goals.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door brigade zuid » ma jun 21, 2010 7:32 pm

Enganche schreef:Ik probeer m'n gelijk niet te halen met één wedstrijd, Rishi. De tendens is wat mij betreft duidelijk. Nederland is dankzij twee freakgoals op voorsprong gekomen, maar jij gelooft toch ook niet dat dit zeven wedstrijden lang goed kan gaan? Vanuit de controle spelen is prima, maar je moet wel kansen kunnen creëren.
Je weet dat Robben en Elia geblesseerd zijn he?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Brazilië - Ivoorkust 20-06-2010

Bericht door Jesse » ma jun 21, 2010 7:52 pm

Is Elia geblesseerd? Hij speelde toch gewoon tegen Japan?

En zijn we dan zo ongelooflijk afhankelijk van Robben? Zonder hem kunnen we geen kansen creëren? Robben is natuurlijk een topspeler, maar ook erg blessuregevoelig en niet de enige buitenspeler die we hebben. Als we dus blijkbaar zo'n type nodig hebben, waarom wordt die dan nu niet ook opgesteld (Elia of voor mijn part Babel)?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie