Argentinië - Nigeria 12-06-2010

Nederland tegen Denemarken, Italië tegen Paraguay, Vuvuzela's tegen iedereen

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Argentinië - Nigeria 12-06-2010

Bericht door Bert » zo jun 13, 2010 9:03 am

Al met al presteerde Messi heel behoorlijk in het nationale elftal. Dat is al winst ten opzichte van zijn voorgangers.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Argentinië - Nigeria 12-06-2010

Bericht door FlaFlu » zo jun 13, 2010 12:59 pm

wimpey schreef:Diego mist echt een middenvelder, Argies geven teveel ruimte in de omschakling weg.
Ik ben nog steeds bang dat m'n voorspelling dat dit team in twee blokken uiteen zou kunnen vallen wel eens uit zou kunnen komen. Wellicht dat Maradona dat probeerde te voorkomen met de inbreng van Jonás in plaats van Otamendi. Anders had hij echt met vier verdedigers gespeeld die gewend zijn om in het centrum te spelen en het liefst achterin blijven. Tel daar Mascherano plus Verón (die vooral door middel van de passing naar voren speelt, maar het allemaal niet meer kan belopen) bij op en je komt tegen een goede tegenstander in de problemen.

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Argentinië - Nigeria 12-06-2010

Bericht door wimpey » zo jun 13, 2010 2:44 pm

Toch heeft ie wel een leuk elftal geformeerd, vind ik. Hij snijdt het op Messi, met achter hem veel fysiek en om Messi heen veel beweging. Het elftal en de trainer zijn, in die paar wedstrijden die ik gezien heb, bij lange na niet zo slecht als de kwalificatie voor het WK zou doen vermoeden.

Maar tegen betere ploegen gaat hij zó spelend voor de bijl. Het houdt het midden tussen 4-2-4 en 4-2-3-1. Waarin die voorste 4 al het defensieve werk aan de 6 achter hen overlaten. Ik zou m.n. het functioneren van Tevez, maar ook dat van di Maria nog eens onder de loep nemen.

Plaats reactie