Nederland - Brazilië 02-07-2010

Nederland tegen Denemarken, Italië tegen Paraguay, Vuvuzela's tegen iedereen

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Khraa » di jun 29, 2010 12:13 pm

Kaboem schreef:
Ajax Rules schreef:Kuyt.......................................................Robben
.............................Sneijder

...................VDV.....De Jong....Van Bommel

Braafheid.......Mathijssen.....Heitinga.....Van der Wiel

...........................Stekelenburg

[leekmodus] Ik zou in ieder geval Bommel en de Jong omdraaien[/leekmodus]
Ik zou dan denk ik kiezen voor Affelay of De Zeeuw in plaats van VDV. In ieder geval mensen met wat meer loopvermogen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Hoeladans » di jun 29, 2010 12:19 pm

Scherrer schreef:Mijn god, hoe vaak moet dit nu nog gezegd worden? Die gasten zijn cynisch, maken een grap. Het is ZO overduidelijk, maar joey wíl het niet zien. Sneu. Een ander woord is er niet voor.
Nee, hoor. Vooral Derksen is bloedserieus.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Scherrer » di jun 29, 2010 12:24 pm

Hoeladans schreef:
Scherrer schreef:Mijn god, hoe vaak moet dit nu nog gezegd worden? Die gasten zijn cynisch, maken een grap. Het is ZO overduidelijk, maar joey wíl het niet zien. Sneu. Een ander woord is er niet voor.
Nee, hoor. Vooral Derksen is bloedserieus.
Is gewoon niet waar. Onzin. Lulkoek. Waanzin.

Het is zó overduidelijk, maar als je het echt niet wílt zien, dan zie je het vast niet.
***

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door FlaFlu » di jun 29, 2010 12:26 pm

Scherrer schreef:Mijn god, hoe vaak moet dit nu nog gezegd worden? Die gasten zijn cynisch, maken een grap. Het is ZO overduidelijk, maar joey wíl het niet zien. Sneu. Een ander woord is er niet voor.
Je zit er naast, Scherrer. Ik heb echt vrijwel alle afleveringen gezien en die gasten menen het gewoon. Derksen is sowieso altijd positief over Van Marwijk geweest. En Van der Gijp vindt eigenlijk dat vrijwel geen enkele verdedigend ingestelde speler er iets van kan en dat Nederland voorin het verschil kan maken. Ze chargeren uiteraard, maar vinden echt dat dit de uitgelezen mogelijkheid is voor Nederland om wereldkampioen te worden.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Thijs » di jun 29, 2010 12:26 pm

Ach nee joh, is allemaal een act. Derksen brengt twee bladen per week uit, die heeft er alle belang bij dat 'het volk' massaal gaat geloven in een titel en als uiting van die oranjekoorts massaal de VI gaat kopen. Hij is een spreekbuis, als hij gaat zeggen dat we geen schijn van kans hebben en die Brazilianen ons wel in gaan maken denken er veel mensen 'oh, hmm...laat maar hangen dan'.

En komop, waar hebben we het over? Iedereen heeft een mening, en laten we eerlijk zijn: de één nog dommer dan de ander. Ga eens in een kroeg staan, wat je dan allemaal om je heen hoort. :excited.gif:

Vrijdag de wedstrijd van de eeuw. Let's bring it onnnnnn...
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41018
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Marillion » di jun 29, 2010 12:49 pm

Volgens Gijp zijn het bijna allemaal prutsers. En dat is inderdaad inclusief Brazilië. Met name het verdedigingscentrum en de defensieve middenvelders moesten het behoorlijk ontgelden. Die mannen geven oranje echt een goede kans hoor. Natuurlijk is het allemaal lekker dik aangezet want het is in de eerste plaats entertainment. Als ik in de kroeg over voetbal zit te praten met m'n vrienden gaat het vaak net zo. Niemand kan er wat van.... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Lionel » di jun 29, 2010 2:07 pm

Thijs schreef:Ach nee joh, is allemaal een act. Derksen brengt twee bladen per week uit, die heeft er alle belang bij dat 'het volk' massaal gaat geloven in een titel en als uiting van die oranjekoorts massaal de VI gaat kopen. Hij is een spreekbuis, als hij gaat zeggen dat we geen schijn van kans hebben en die Brazilianen ons wel in gaan maken denken er veel mensen 'oh, hmm...laat maar hangen dan'.

En komop, waar hebben we het over? Iedereen heeft een mening, en laten we eerlijk zijn: de één nog dommer dan de ander. Ga eens in een kroeg staan, wat je dan allemaal om je heen hoort. :excited.gif:

Vrijdag de wedstrijd van de eeuw. Let's bring it onnnnnn...
Precies.

En omdat Derksen vindt dat het prutsers zijn vinden we dat allemaal? Wat een onzin..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Hoeladans » di jun 29, 2010 2:51 pm

Volgens Ronald Waterreus staan we ook al in de finale. Alhoewel dit ook wel weer cynisme zal zijn, volgens scherrer. :smallgrin.gif:

Kijk ik vind het ook lachwekkend hoor, maar er zijn serieus gewoon een heleboel mensen die er echt van overtuigd zijn dat Nederland hier wereldkampioen gaat worden. Bij Derksen is het ook gewoon een gebrek aan kennis. Die vind dat Nedeland hele goede spelers heeft( is natuurlijk ook zo aanvallend gezien) en denkt dat andere landen dat niet hebben. Argentinie is alleen Messi, Brazilie is alleen Luis Fabiano en Kaka etc. etc.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Michael_B » di jun 29, 2010 2:54 pm

Hoeladans schreef:Volgens Ronald Waterreus staan we ook al in de finale. Alhoewel dit ook wel weer cynisme zal zijn, volgens scherrer. :smallgrin.gif:

Kijk ik vind het ook lachwekkend hoor, maar er zijn serieus gewoon een heleboel mensen die er echt van overtuigd zijn dat Nederland hier wereldkampioen gaat worden. Bij Derksen is het ook gewoon een gebrek aan kennis. Die vind dat Nedeland hele goede spelers heeft( is natuurlijk ook zo aanvallend gezien) en denkt dat andere landen dat niet hebben. Argentinie is alleen Messi, Brazilie is alleen Luis Fabiano en Kaka etc. etc.
Er zijn ook een heleboel mensen die er echt van overtuigd zijn dat Nederland hier geen wereldkampioen gaat worden. Nah und? Vooralsnog zitten we bij de laatste 8 dus is het koffiedik kijken. Zo achterlijk is het niet hoor om te zeggen dat Nederland wereldkampioen kan worden of gaat worden. De kans is er in ieder geval en die is reeel.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Michael_B » di jun 29, 2010 2:55 pm

Marillion schreef:Volgens Gijp zijn het bijna allemaal prutsers. En dat is inderdaad inclusief Brazilië. Met name het verdedigingscentrum en de defensieve middenvelders moesten het behoorlijk ontgelden. Die mannen geven oranje echt een goede kans hoor. Natuurlijk is het allemaal lekker dik aangezet want het is in de eerste plaats entertainment. Als ik in de kroeg over voetbal zit te praten met m'n vrienden gaat het vaak net zo. Niemand kan er wat van.... :smallgrin.gif:
Waarom zouden ze Oranje geen goede kans geven? We hebben toch ook gewoon een kans of niet soms? Anders kunnen we net zo goed niet spelen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Scherrer » di jun 29, 2010 2:58 pm

Hoeladans schreef:Volgens Ronald Waterreus staan we ook al in de finale. Alhoewel dit ook wel weer cynisme zal zijn, volgens scherrer. :smallgrin.gif:

Kijk ik vind het ook lachwekkend hoor, maar er zijn serieus gewoon een heleboel mensen die er echt van overtuigd zijn dat Nederland hier wereldkampioen gaat worden. Bij Derksen is het ook gewoon een gebrek aan kennis. Die vind dat Nedeland hele goede spelers heeft( is natuurlijk ook zo aanvallend gezien) en denkt dat andere landen dat niet hebben. Argentinie is alleen Messi, Brazilie is alleen Luis Fabiano en Kaka etc. etc.
Kun je die quote laten zien, dat 'we al in de finale staan'? En nu niet aan komen kakken met een slap aftreksel daarvan waarin Waterreus Nederland wel een kans geeft. Jij beweert dat Waterreus heeft gesteld dat we 100% zeker in de finale staan, dan wil ik graag zien waar hij dat zo stellig heeft beweerd.

Voor de rest kan ik er weinig aan doen dat de humor van Derksen en Van der Gijp hier de meesten boven de pet gaat. Daar kan ik me niet tegen verdedigen, dan houdt het gewoon op.
***

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door joey » di jun 29, 2010 3:09 pm

Nee daar kun je niet aan beginnen. Al die domoren hier ook. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Scherrer » di jun 29, 2010 3:13 pm

joey schreef:Nee daar kun je niet aan beginnen. Al die domoren hier ook. :hypocrite.gif:
Juist, ik heb nog zat andere dingen te doen. :biggthumpup.gif:

Zoals discussies met jou voeren over financiën.... :smallgrin.gif:
***

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41018
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Marillion » di jun 29, 2010 3:19 pm

Ik denk toch dat je de platvloerse kroeghumor van de heren iets te hoog inschat. Maar goed, zoals 'Gijpie' zou zeggen: 'Heerlijk toch? Laat gaan joh....." :smallgrin.gif:

Iets anders. Volgens Van Marwijk is het 'Van Persie incident' afgesloten:

Van Marwijk zet streep onder Van Persie-incident

Robin van Persie en Wesley Sneijder moesten op het matje komen bij Bert van Marwijk. De Oranje-bondscoach drukte het ontluikende relletje direct de kop in. Van Persie zei ogenschijnlijk bij zijn wissel dat niet hij maar Sneijder had moeten worden gewisseld. Van Marwijk was niet op de hoogte van de woorden. 'Ik heb ze in elk geval niet gehoord. Konden jullie elkaar verstaan door die vuvuzela's?', aldus de Oranje-bondscoach.

Maar om een eventuele rel voor te zijn riep hij de twee internationals bij elkaar. 'Ik vind het helemaal niet erg als er iets gebeurt, daar put ik normaal altijd energie uit. Het mag alleen geen negatieve invloeden hebben. Dus: gelijk oplossen en de boel bij elkaar roepen. Nu staat er een dikke streep onder en richten we ons op Brazilië.'

'Ik heb ze in het vliegtuig onafhankelijk van elkaar gesproken en
ze bij terugkomst in het hotel bij elkaar geroepen', vertelde Van Marwijk. 'Wat er is besproken, blijft uiteraard tussen ons drieën. Ik wil dit ook helemaal niet bagatelliseren, maar ik wil wel kwijt dat er wat mij betreft een dikke streep onder staat.' Van Marwijk weigerde inhoudelijk in te gaan op zijn gesprekken met Van Persie en Sneijder. 'Of het corrigerend is geweest? Ja, ook corrigerend en vooral van mijn kant. Ze hebben ook allebei de gelegenheid gehad te reageren, maar dat was niet nodig. Er staat nu een streep onder. Klaar. Ik ga er niets meer over zeggen.'

Bron: vi.nl
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door joey » di jun 29, 2010 3:20 pm

Ja, interessant. :smallgrin.gif:

Misschien kun jij je aanbieden bij Ajax.

En dan weet je ook nog precies wat Derksen en co bedoelen. Volgens mij weten ze dat zelf niet eens.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Lionel » di jun 29, 2010 3:24 pm

Johan Derksen nu op de radio:

We moeten niet arrogant doen maar we kunnen best van Brazilie doen met de jongens die we hebben.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door joey » di jun 29, 2010 3:27 pm

Dat meent hij niet, hoor. :hypocrite.gif: :hypocrite.gif:

Nederlanders zijn vaak zó verwaand als het op voetbal aankomt. Pijnlijk gewoon.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Ramona » di jun 29, 2010 3:45 pm

Net zoiets als wij Ajacieden bedoel je, Joey? :666.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Bert » di jun 29, 2010 3:46 pm

"Kunnen"...
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door brigade zuid » di jun 29, 2010 3:47 pm

Hoeladans schreef: Kijk ik vind het ook lachwekkend hoor, maar er zijn serieus gewoon een heleboel mensen die er echt van overtuigd zijn dat Nederland hier wereldkampioen gaat worden.
Ach er waren ook mensen die dachten dat we er in de 1/8 finale uit zouden vliegen. Ik denk trouwens ook niet dat we wereldkampioen worden hoor, maar we hebben wel gewoon een reeële kans. Tegen Brazilie zul je moeten gaan stunten want het lijkt me duidelijk dat zij de favoriet zijn, maar kansloos ben je niet.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Scherrer » di jun 29, 2010 3:52 pm

joey schreef:Dat meent hij niet, hoor. :hypocrite.gif: :hypocrite.gif:

Nederlanders zijn vaak zó verwaand als het op voetbal aankomt. Pijnlijk gewoon.
Let nou gewoon eens op en doe niet zo ontzettend misplaatst vervelend.

Ik verzet me tegen het beeld dat heel Nederland zeker weet dat we het WK wel even winnen. Ik geloof Derksen niet als hij met een grijns op z'n bek zegt dat het WK slechts een formaliteit is en ze die beker beter meteen naar ons kunnen opsturen.

Dat is wat anders dan zeggen dat we van Brazilië kúnnen winnen. Want dat kan zeker. We zijn de favoriet niet, maar we hebben zeker een kans. Is dat nou écht zo moeilijk te begrijpen, joey?
***

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door joey » di jun 29, 2010 4:21 pm

Ik beweer ook niet dat heel Nederland dat zeker weet, Scherrer. Maar inmiddels hebben de kwaliteiten van de Nederlandse spelers ongelooflijke vormen aangenomen. En alle ploegen hebben zware tekortkomingen behalve Oranje. Dat is tenminste wat ik om me heen hoor.
Ramona schreef:Net zoiets als wij Ajacieden bedoel je, Joey? :666.gif:
Yep. als Ajax iets bijzonders presteert (wat tegenwoordig zelden meer gebeurt) zie je hetzelfde. Who the fuck is Milan, en zo. Dan is het niet voldoende dat we winnen, nee, dan geven de hele wereld voetballes. Heel gênant is dat. Het zullen de frustaties wel zijn.

Het is voer voor psychologen. Nederlanders zijn vaak heel slechte winnaars.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Jöhnk » di jun 29, 2010 4:23 pm

Enganche schreef:
Scherrer schreef:Mijn god, hoe vaak moet dit nu nog gezegd worden? Die gasten zijn cynisch, maken een grap. Het is ZO overduidelijk, maar joey wíl het niet zien. Sneu. Een ander woord is er niet voor.
Je zit er naast, Scherrer. Ik heb echt vrijwel alle afleveringen gezien en die gasten menen het gewoon. Derksen is sowieso altijd positief over Van Marwijk geweest. En Van der Gijp vindt eigenlijk dat vrijwel geen enkele verdedigend ingestelde speler er iets van kan en dat Nederland voorin het verschil kan maken. Ze chargeren uiteraard, maar vinden echt dat dit de uitgelezen mogelijkheid is voor Nederland om wereldkampioen te worden.
Inderdaad.

En laten we wel wezen, mocht Nederland per ongeluk van Brazillie winnen dan denkt heel het land zo.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Scherrer » di jun 29, 2010 4:29 pm

joey schreef:Ik beweer ook niet dat heel Nederland dat zeker weet, Scherrer. Maar inmiddels hebben de kwaliteiten van de Nederlandse spelers ongelooflijke vormen aangenomen. En alle ploegen hebben zware tekortkomingen behalve Oranje. Dat is tenminste wat ik om me heen hoor.
Wat een onzin, dit is gewoon aantoonbaar niet waar. Waarom zeg jij dit echt? Onvoorstelbaar.

Vrijwel íedereen op TV geeft aan dat Nederland slecht voetbalt. Dat is een feit. Feiten gelden ook gewoon voor joeys. Analyst na analyst, commentator na commentator, vrijwel allemaal geven ze aan dat Nederland écht een stuk beter moet spelen om tegen Brazilië een kans te maken.

Er is maar één conclusie mogelijk: jij luistert uiterst selectief om alleen te horen wat jij wilt horen. En dat is dus niet de waarheid. Zó laag bij de grond.
***

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door joey » di jun 29, 2010 4:41 pm

Wat ben je vandaag onbeleefd. Jammer.

Het is een tijdje aan de gang, natuurlijk. Robben heeft zo'n beetje in zijn eentje Bayern kampioen gemaakt en Wesley Sneijder pakte de CL with a little help from his friends. Ik had het erover met buitenlandse vrienden, die bleven maar wijzen op het aandeel van Schweinsteiger en Milito en zo.

Wij hebben, hoor ik steeds, GEWELDIGE aanvallers. Allemaal supertoppers, die jongens. Echt, al die rammelende verdedigingen hebben het nakijken. En dat het veldspel nog niet zo goed is betekent alleen maar dat Oranje nog véél beter kan. Dan zullen we ze eens een poepie laten ruiken!

Ik zeg dus wat ik om me heen hoor. Hoe jij kunt beweren dat ik dit niet om me heen hoor, is me een raadsel. En nogmaals, nu echt voor de laatste keer: ik kijk niet naar die programma's op TV.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie