Olympische Winterspelen 2014

Alles over de Olympische droom.
Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Baseman » di feb 11, 2014 3:19 pm

GangstaRiB schreef:Ik vind het alleen frappant dat Nederland zoveel overmacht heeft, dat is niet goed voor de sport.
NL heeft voor de 1e keer in de geschiedenis een volledig Oranje podium behaald bij zowel de 5 km als de 500 meter, waarbij het goud op de 500 meter ook een unieke gebeurtenis is.
Zelfs voor schaatsland NL zijn de huidige prestaties extreem. Heel apart dat sommigen daarna ineens denken dat het de normaalste zaak in de wereld is...

GangstaRiB
Berichten: 16880
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door GangstaRiB » di feb 11, 2014 3:56 pm

Nee dat zeg ik toch niet? Tijdens EK's, WK's en weet ik veel wat, wint altijd een Nederlander en nu op de OS dus ook. Ligt het aan de kwaliteit van de Nederlanders of bestaat de concurrentie gewoon niet?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Jöhnk » di feb 11, 2014 4:09 pm

Kunnen ze die Rintje Ritsma niet ASAP van de buis halen? En dan graag Ria Visser terug.

Wat een vervelende, nare, ongeïnteresseerde indruk maakt die vent.

Alexander
Berichten: 8577
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Alexander » di feb 11, 2014 4:44 pm

En brons voor Margot de Boer. Fantastisch voor dat meisje, hele jaar niet beter dan vierde.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34433
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Ramona » di feb 11, 2014 4:49 pm

Wennemars is ook een wereld van verschil...

Heel netjes, Margot! :worshippy.gif:
Laatst gewijzigd door Ramona op di feb 11, 2014 4:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door InnerHarbour » di feb 11, 2014 4:49 pm

De mutsen blijven flink achter bij de mannen. :hypocrite.gif:
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Yopi » di feb 11, 2014 4:52 pm

GangstaRiB schreef:Nee dat zeg ik toch niet? Tijdens EK's, WK's en weet ik veel wat, wint altijd een Nederlander en nu op de OS dus ook. Ligt het aan de kwaliteit van de Nederlanders of bestaat de concurrentie gewoon niet?
Dopingprogramma is hier beter. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33943
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Duke » di feb 11, 2014 4:55 pm

Yopi schreef:
GangstaRiB schreef:Nee dat zeg ik toch niet? Tijdens EK's, WK's en weet ik veel wat, wint altijd een Nederlander en nu op de OS dus ook. Ligt het aan de kwaliteit van de Nederlanders of bestaat de concurrentie gewoon niet?
Dopingprogramma is hier beter. :hypocrite.gif:
Haha. Al denk ik dat je het ook nog kunt menen. :aai.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13823
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Jinne » di feb 11, 2014 4:55 pm

Eens in de 4 jaar is men weer expert van sporten die men anders nooit kijkt...

500M was bijvoorbeeld tot gister nog nooit gewonnen door een Nederlander op een WK of OS.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41082
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Marillion » di feb 11, 2014 4:57 pm

Des te opvallender is het dat er ineens drie op het podium staan. Daar zit een luchtje aan. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Daily Blind » di feb 11, 2014 5:05 pm

Baseman schreef:
GangstaRiB schreef:Ik vind het alleen frappant dat Nederland zoveel overmacht heeft, dat is niet goed voor de sport.
NL heeft voor de 1e keer in de geschiedenis een volledig Oranje podium behaald bij zowel de 5 km als de 500 meter, waarbij het goud op de 500 meter ook een unieke gebeurtenis is.
Zelfs voor schaatsland NL zijn de huidige prestaties extreem. Heel apart dat sommigen daarna ineens denken dat het de normaalste zaak in de wereld is...
De schaatssport is in Nederland gewoon veel beter georganiseerd dan in de andere landen. Tsja dan is de kans eens aanwezig dat je een volledig podium hebt. Gebeurt ook bij andere sporten hoor, tafeltennis, badminton, turnen, ijsdansen etc.. maar dan hoor je er niemand over. De Nederlander moet namelijk altijd wat te zeiken hebben over behaalde prestaties door hun landgenoten.

De 5000m en vooral de 500m zijn gewoon uitstekende resultaten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Jöhnk » di feb 11, 2014 5:08 pm

Yopi schreef:
GangstaRiB schreef:Nee dat zeg ik toch niet? Tijdens EK's, WK's en weet ik veel wat, wint altijd een Nederlander en nu op de OS dus ook. Ligt het aan de kwaliteit van de Nederlanders of bestaat de concurrentie gewoon niet?
Dopingprogramma is hier beter. :hypocrite.gif:
Dat moeten we zeker niet uitsluiten. Doping kost tenslotte geld, en in het Nederlandse schaatsen gaat aardig wat geld om. De buitenlandse schaatsers daarentegen moeten de eindjes aan elkaar knopen.

Maar wat ZsoG zegt klopt natuurlijk ook. Nederland domineert het schaatsen, maar zo domineert Noorwegen (een land met 5 miljoen inwoners?) weer het langlaufen.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door beelzebub » di feb 11, 2014 5:10 pm

Dopingprogramma van de Nederlanders zou ik wel knap vinden met zoveel verschillende teams (Corendon, beslist.nl, Liga en TVM) op het podium en zowel de korte als lange afstanden. Dan heb je duur en uithoudingsspul nodig en explosief spul.. Volgens mij gingen de geruchten in 1998 al over Romme, die zou uit de epopot gegraaid hebben.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Daily Blind » di feb 11, 2014 5:16 pm

Jinne schreef:Eens in de 4 jaar is men weer expert van sporten die men anders nooit kijkt...

500M was bijvoorbeeld tot gister nog nooit gewonnen door een Nederlander op een WK of OS.
Vorige maand bijvoorbeeld nog door Mulder. Jan Bos in 98.. En nog veel verder terug ook nog gewoon winnaars op de 500m

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Daily Blind » di feb 11, 2014 5:19 pm

Jöhnk schreef:
Yopi schreef:
GangstaRiB schreef:Nee dat zeg ik toch niet? Tijdens EK's, WK's en weet ik veel wat, wint altijd een Nederlander en nu op de OS dus ook. Ligt het aan de kwaliteit van de Nederlanders of bestaat de concurrentie gewoon niet?
Dopingprogramma is hier beter. :hypocrite.gif:
Dat moeten we zeker niet uitsluiten. Doping kost tenslotte geld, en in het Nederlandse schaatsen gaat aardig wat geld om. De buitenlandse schaatsers daarentegen moeten de eindjes aan elkaar knopen.

Maar wat ZsoG zegt klopt natuurlijk ook. Nederland domineert het schaatsen, maar zo domineert Noorwegen (een land met 5 miljoen inwoners?) weer het langlaufen.
Praten over doping maakt het hier alleen nog maar zieliger. Deze gasten trainen elke dag keihard en staan bijna elke dag onder controle van diverse dopingcontroleurs. Wees gewoon eens trots dat we nu eindelijk weer eens een handje vol goede sprinters hebben.. Maar voor de azijnzeikers onder jullie.. ik kan je vertellen dat er hierna een midnere lichting aan komt dus dan is het weer over met de dominantie.. Kunnen jullie weer gaan zeiken over het magere prestatie niveau van de komende generaties!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Yopi » di feb 11, 2014 5:30 pm

Lance Armstrong trainde ook keihard. En werd ook voortdurend gecontroleerd. Dopingjagers lopen achter de feiten aan.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door LucaS » di feb 11, 2014 5:32 pm

Nederlanders doen zoiets natuurlijk niet! Des te knapper deze overheersing!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41082
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Marillion » di feb 11, 2014 5:42 pm

Zlatan Son of God schreef: Praten over doping maakt het hier alleen nog maar zieliger. Deze gasten trainen elke dag keihard en staan bijna elke dag onder controle van diverse dopingcontroleurs. Wees gewoon eens trots dat we nu eindelijk weer eens een handje vol goede sprinters hebben.. Maar voor de azijnzeikers onder jullie.. ik kan je vertellen dat er hierna een midnere lichting aan komt dus dan is het weer over met de dominantie.. Kunnen jullie weer gaan zeiken over het magere prestatie niveau van de komende generaties!
Het is zeker niet mijn bedoeling om de prestatie van die gasten onderuit te halen zonder ook maar enige vorm van bewijs. Natuurlijk trainen ze keihard. Maar ze staan echt niet bijna dagelijks onder controle. Dat is namelijk niet te betalen. Het uitvoeren van een dopingtest is een vrij kostbare aangelegenheid.

Dat Nederland het in het schaatsen goed doet is voor een belangrijk deel logisch. Er zijn diverse ploegen waar een fors budget beschikbaar is. Zeker in vergelijking met concurrenten. Als je veel betere mogelijkheden hebt om te trainen en er is veel concurrentie dan gaat het niveau omhoog. Dat is zo logisch als wat. Zoals andere landen datzelfde voordeel weer in andere relatief kleine sporten hebben.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door LucaS » di feb 11, 2014 6:18 pm

Nou is Koss natuurlijk wel een s aan de grens betrapt op kilo's pillen. Hij was weliswaar arts, maar dit feit geeft toch wel enige grond aan het vermoeden dat schaatsen niet altijd helemaal schoon is of is geweest.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Yopi » di feb 11, 2014 6:41 pm

Ik weiger te geloven dat wielrenners of gewichtheffers anders in elkaar zitten dan andere sporters. In elke tak van sport lopen lieden rond die ten koste van alles willen winnen en daarvoor desnoods naar de pillenpot grijpen. En dan moet de rest mee.

Er spelen zoveel belangen mee. Sponsorbelangen bijvoorbeeld.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door LucaS » di feb 11, 2014 6:55 pm

Maar goed, ik geloof niet dat in Nederland doping wordt gebruikt en in andere landen niet. De overheersing komt voort uit het feit dat schaatsen alleen in Nederland dé wintersport is. En de overheersing bij sprinten is er eigenlijk nooit geweest en kan dus ook gewoon toeval zijn. Wellicht is er over 4 jaar geen Nederlander op de sprint in de buurt van het podium te bekennen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor het vrouwenschaatsen, ook daar is Nederlandse overheersing lang niet zo duidelijk als bij de mannen. Zouden de Nederlandse vrouwen geen doping krijgen van dezelfde ploegen waar de mannen dat wel krijgen?
I think I lost my fucking headache

columbus
Berichten: 5418
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door columbus » di feb 11, 2014 7:10 pm

Sorry... Maar ik vind het gewoon fantastisch om te zien wat de Nederlanders tot nu toe laten zien. Kramer is op en top topsporter, heeft een grote mond en maakt het gewoon waar. De andere 2 zijn ook gewoon heel erg goed. De sprinters is ook gewoon een enorme prestatie. 3 medailles op een afstand met 10 kanshebbers en een verschil in tijd dat groter zal zijn dan een seconde.

De dominantie bij de vrouwen is veel minder groot dan bij de heren. Wüst steekt er met kop en schouders boven uit en vandaag brons voor Boer is een hele prestatie.

Vind het gewoon mooi dat al die arbeid, al die trainingen die de jongens en meiden er in hebben gestoken nu uitbetaald wordt.

Dat de tv uitpakt bij het schaatsen lijkt me ook logisch. Daar liggen de meeste kansen op medailles. Tja, de analyses mogen misschien iets minder. Aan de andere zit ik ieder Wk ook naar het geneuzel van Gullit, de Boer of wie dan ook te luisteren. Daar is het gekwek ook altijd hetzelfde.

Kortom, kijk met veel plezier naar topsport van de Nederlanders.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door brigade zuid » di feb 11, 2014 8:27 pm

Die X game achtige sporten zijn toch wel erg gaaf om te zien. Net ook weer genoten van de snowboarders op halfpipe. Je moet er alleen geen Nederlanders aan mee laten doen want die falen allemaal. Vier jaar geleden had je ook zo'n spectaculair onderdeel dat ze met een aantal snowboarders of skieers tegelijk een parkoers moesten afleggen met spectaculaire sprongen en dito valpartijen. Is dat dit jaar ook weer?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33648
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door zeux » di feb 11, 2014 8:36 pm

Jinne schreef:
500M was bijvoorbeeld tot gister nog nooit gewonnen door een Nederlander op een WK of OS.
Als er dan een compleet Nederlands podium staat, geeft dat te denken. Of de Mulders en Smeekes zijn echt erg goed, of landen haken gewoon af in het langebaanschaatsen. en dat laatste is geen goede ontwikkeling.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door LucaS » di feb 11, 2014 8:47 pm

Mwa, sprinten is altijd wereldwijd een volwassen sport geweest. Het lijkt me overdreven om nu Nederland er voor het eerst uitstekend in presteert, gelijk het einde van de sport internationaal te verkondigen.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie