Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Alles over de Olympische droom.
Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door Jinne » za feb 17, 2018 7:20 am

Snowboardster wint super G op de ski's. Dat is nou jammer dat het al in onze nacht was. Mooie surprise.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door Sandro » za feb 17, 2018 7:42 am

Monkey Tonk schreef:Sneeuw en bergen zijn een obstakel
Hoezo? Dan leggen we toch gewoon een kunstmatige berg aan? :smile-ajax.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door Sandro » za feb 17, 2018 7:54 am

Jinne schreef:Snowboardster wint super G op de ski's. Dat is nou jammer dat het al in onze nacht was. Mooie surprise.
Ik lees het. De skister die op dat moment bovenaan stond werd al uitgebreid gefeliciteerd met goud, waarna die snowboardster net 0,01 seconde sneller was.

Sowieso veel verrassingen gisteren. Torenhoog favoriet bij het kunstschaatsen en bij het slalom skiën faalden. Sven is niet alleen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door Sandro » za feb 17, 2018 8:09 am

Marillion schreef:Nou, ik ben wel fan van Skeleton hoor. Dat moet echt een geweldige kick geven om te doen.

Vanmiddag zag ik ook nog een stukje voorbij komen van wat volgens mij snowboard cross country heet of zo. Dat is ook een leuke kijksport. :biggthumpup.gif:
Ja, veel van die sporten zijn leuk om naar te kijken. Vaak ook behoorlijk onvoorspelbaar, met valpartijen e.d.

Maar zijn het mondiale (wat dat dan ook precies inhoudt) sporten? Dan is schaatsen toch mondialer lijkt me. Niet dat ik het idee heb dat die discussie jou veel interesseert. Gewoon lekker kijken :biggthumpup.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door InnerHarbour » za feb 17, 2018 9:22 am

Sandro schreef:
Jinne schreef:Sowieso veel verrassingen gisteren. Torenhoog favoriet bij het kunstschaatsen en bij het slalom skiën faalden. Sven is niet alleen.
Ho, ho, het is niet toegestaan om te zeggen dat Kramer gefaald heeft. :hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op za feb 17, 2018 12:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door Sandro » za feb 17, 2018 12:00 pm

Knegt gediskwalificeerd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door brigade zuid » za feb 17, 2018 12:01 pm

Man, man Knecht wat loop je toch weer te kloten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door 999 » za feb 17, 2018 12:04 pm

Dit is toch het mooie, verwachtingen, teleurstellingen , onverwachte winnaars, verwachtte winnaars ..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door brigade zuid » za feb 17, 2018 12:05 pm

Slechte verliezer die Knecht. Hij is de man in deze sport maar hij maakt het niet waar.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door 999 » za feb 17, 2018 12:06 pm

Tja, hij is niet de enige ,

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door Sandro » za feb 17, 2018 3:03 pm

Mislukt persmoment met Nederlandse achtervolgingsploeg leidt tot ruzie 

Het aangekondigde persmoment met de leden van de Nederlandse achtervolgingsploeg heeft zaterdag tot ruzie geleid. De schaatsers wisten niets van het persmoment en namen de benen, waarna technisch directeur Arie Koops van de KNSB de gebeten hond was. Die was daar niet van gediend en reageerde boos, om even later zijn excuses te maken.

De bedoeling was dat Sven Kramer, Koen Verweij, Jan Blokhuijsen en Patrick Roest de pers te woord zouden staan, maar de eerste drie knepen er tussenuit zonder een journalist te woord te staan. Alleen Roest, reserve van de achtervolgingsploeg, liet zich zien.

Dat leidde tot boze vragen aan het adres van Koops, die vanwege de ziekte van Geert Kuiper tijdelijk de leiding heeft over de achtervolgingsploeg. De technisch directeur liet zich vervolgens volledig gaan tegenover de pers.

"Wacht even. Ga je nu tegen mij zo tekeer? Want dan loop ik ook gewoon door hoor", zei de zichtbaar boze Koops. "Doe even normaal. Volgens mij is hier iemand verantwoordelijk voor. Dat is iemand die de perszaken regelt. Daar moet je zijn. Je kunt over mij bagger uitstorten, maar daar heb ik geen zin in. Ik laat me niet afblaffen door jou, gek. Dit kan toch niet? Je kan toch wel je emoties een beetje onder controle houden."

 Schaatsers ploegachtervolging lopen door bij persmoment

Afspraak

Daarna haalde de boze Koops de persvertegenwoordiger van NOC*NSF erbij. "Dit was afgesproken met de jongens, dit was een officieel persmoment. Ik weet niet beter dan dat de mannen in kwestie daar dan van op de hoogte zijn", zei de functionaris van de sportkoepel.

Koops ging kort daarna door het stof. "Er is blijkbaar een misverstand. Mijn oprechte excuus. Als er een officieel moment is, dan hadden ze hier moeten zijn. Blijkbaar waren ze daarvan niet goed op de hoogte. Ik wist het eerlijk gezegd ook niet."

Een uurtje na de verbale confrontatie kwam de uitleg van een andere persvertegenwoordiger van NOC*NSF. Daarin werden excuses aangeboden voor de "misser". Er was iets "mis" gegaan in de afstemming met Koops. "Schaatsers en coach treffen geen blaam."

De eerste ronde van de ploegachtervolging staat voor zondag op het programma.

Door: ANP/NU.nl
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door 999 » za feb 17, 2018 3:07 pm

Ojee kommer en kwel, hel en verdoemenis ...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door Marillion » za feb 17, 2018 3:17 pm

Sandro schreef:
Marillion schreef:Nou, ik ben wel fan van Skeleton hoor. Dat moet echt een geweldige kick geven om te doen.

Vanmiddag zag ik ook nog een stukje voorbij komen van wat volgens mij snowboard cross country heet of zo. Dat is ook een leuke kijksport. :biggthumpup.gif:
Ja, veel van die sporten zijn leuk om naar te kijken. Vaak ook behoorlijk onvoorspelbaar, met valpartijen e.d.

Maar zijn het mondiale (wat dat dan ook precies inhoudt) sporten? Dan is schaatsen toch mondialer lijkt me. Niet dat ik het idee heb dat die discussie jou veel interesseert. Gewoon lekker kijken :biggthumpup.gif:
Precies, wat zal het mij interesseren of er veel mensen aan een specifieke sport doen of niet. Als het leuk is om te zien dan kijk ik er naar en anders niet. Er is in zoveel sporten sprake van dominantie door een paar landen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door 999 » za feb 17, 2018 3:45 pm

Marillion schreef:
Precies, wat zal het mij interesseren of er veel mensen aan een specifieke sport doen of niet. Als het leuk is om te zien dan kijk ik er naar en anders niet. Er is in zoveel sporten sprake van dominantie door een paar landen.
:biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door Marillion » zo feb 18, 2018 12:23 pm

Ik zie de ploegenachtervolging voorbij komen. Kramer gaat weer als de brandweer. Kan toch haast niet anders dan dat op de 10km het in ieder geval deels een mentaal issue is dan?

En hij moest Verweij zelfs duwen. Lijkt me dat ze daar Roest naar voren moeten schuiven want die is gewoon een klasse beter dan Verweij op het moment.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door brigade zuid » zo feb 18, 2018 12:30 pm

Sven kan opeens weer hard schaatsen.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door Iniesta » zo feb 18, 2018 12:33 pm

Sven kon al hard schaatsen, wint niet voor niets goud op de 5km, is gewoon verreweg de beste op dit soort werk.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door Marillion » zo feb 18, 2018 12:58 pm

Het is natuurlijk een andere afstand maar dit zag er echt wel weer heel goed uit bij hem. En, misschien wel belangrijker, hij had zijn bravoure ook weer terug.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door zeux » zo feb 18, 2018 1:05 pm

Marillion schreef:Het is natuurlijk een andere afstand maar dit zag er echt wel weer heel goed uit bij hem. En, misschien wel belangrijker, hij had zijn bravoure ook weer terug.
Tot 5200 meter ging het op de 10 ook goed. Had echt het gevoel dat hij vanaf daar zou gaan doorknallen, maar in plaats daarvan stortte hij in. Voer voor bespiegelingen (en misschien psychologen :-) ).

Volgens mij verwerkte hij tijdens die 10 al de teleurstelling dat het niet ging lukken. Zijn commentaar erna was helder en nuchter. Klaarblijkelijk kwam het voor hem zelf niet onverwachts. Het lijkt er op dat het 'trauma' voor de kijkers groter was, omdat het zo uit de hemel kwam vallen, waardoor het als schok kwam, terwijl Kramer het klaarblijkelijk al aan zag komen en daarmee voorbereid was. Natuurlijk is het 'trauma' voor hem het grootst, maar hij lijkt er beter mee te kunnen dealen dan een deel van de kijkers.

Ook vandaag trouwens erg scherp en 'in control' in het interview na afloop. Bert Maaldrink die wat foutjes maakt en Sven er meteen overheen: 'wisselen Bert?'
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door zeux » zo feb 18, 2018 1:08 pm

Knappe rit Ter Mors. Kijken wat het waard is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door zeux » zo feb 18, 2018 1:21 pm

9 duizendste. Oeps.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door Jinne » zo feb 18, 2018 6:00 pm

Russisch dopinggeval. Bij curling? :confused.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door Sandro » zo feb 18, 2018 8:27 pm

Klasse dan Sven gewoon weer in de uitzending zit :biggthumpup.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

columbus
Berichten: 5463
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door columbus » zo feb 18, 2018 8:43 pm

Sandro schreef:Klasse dan Sven gewoon weer in de uitzending zit :biggthumpup.gif:
En er zit ook echt iemand, een groot sportmens. Welbespraakt, scherp.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Winterspelen 2018 Pyeongchang

Bericht door Sandro » zo feb 18, 2018 8:50 pm

Ja, dat is hij altijd wel.

Hij geeft nu ook wel toe dat het allemaal een beetje tussen de oren zat op de 10, althans dat is wat ik hoorde.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie