Atletiek

Alles over de Olympische droom.
Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Atletiek

Bericht door Khraa » do aug 09, 2012 9:08 pm

Eigenlijk zou er bij atletiek 3 categorieen moeten zijn: Mannen, vrouwen en Bolt. Dat lichaam, die kracht. Het is gewoon niet eerlijk!
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Atletiek

Bericht door Marillion » do aug 09, 2012 9:10 pm

Toen ze de bocht uitkwamen dacht ik aan brons voor Martina maar nu kon hij het uitgerekend in de laatste meters niet meer volhouden.

Bolt is van een andere planeet. Het ziet er zo ontzettend gemakkelijk uit. Prachtig om naar te kijken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Atletiek

Bericht door raymon » do aug 09, 2012 10:51 pm

Ben weer even terug in Nederland, dus kijk ik (helaas dus weer) Nederlandse programma's, RTL4, eerste vraag aan Martina:"En? Deceptie?"

Pppfffff
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek

Bericht door Cruijff » za jul 30, 2016 7:34 pm

Youp van 't Hek vandaag in 't NRC:
Over Brazilië gesproken. Begrijp dat het Olympisch Dorp nog niet helemaal klaar is. Kapot getrokken douchekoppen, van de wand gerukte wasbakken, gebroken spiegels, kapotte ramen. Een van de Nederlandse deelnemers dacht dat in zijn appartement Camiel Eurlings een weekendje met zijn ex had gelogeerd. Hij meldde zich bij een onderknuppel van de organisatie, die onmiddellijk de dienstdoende opzichter erbij haalde. Deze man was kort en duidelijk: De meeste bouwvakkers, die aan het dorp gewerkt hadden, woonden zelf in een van de favela’s zonder elektriciteit, stromend water en/of een toilet. Dus die hadden met de pest in hun lijf aan al deze luxe gewerkt. Zweten voor een zootje sporters, die een paar weken langskwamen om een tiende seconde harder te lopen of twee centimeter hoger of verder te springen dan een andere gedrogeerde idioot. Vandaar dat ze er aan het eind, toen ook hun magere salaris nog eens veel te lang op zich liet wachten, een potje van hebben gemaakt. Ze waren sowieso nogal cynisch. Hadden twee jaar geleden ook voor die verwende voetbalmiljonairs moeten klussen. Het was wel goed zo. In dat debiele Holland Heineken House hebben de onderbetaalde bouwvakkers trouwens ook een paar bouten los gedraaid en hij raadde de Nederlandse sporters aan niet te hard te hossen met die bolle koning.
:smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek

Bericht door Cruijff » za jul 30, 2016 7:34 pm

En Youp gaat verder:
Hoewel hij die Nederlanders nog wel kon pruimen, maar die Russen trok hij echt niet. Staatsdoping! Alleen het woord al. Poetin die de pillen zelf meeneemt in zijn handbagage. Of onze koning daar tijdens de laatste winterspelen in Sotsji geen bier mee had staan hijsen? Wat een vak. Toen verliet de voorman het rommelige IOC-kantoortje. Hij wenste de Nederlandse atleet nog wel succes. Volgens hem was Dafne Schippers trouwens de enige die kans maakt. Kans op wat? Om niet beroofd te worden. Zij loopt echt te hard.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Atletiek

Bericht door Marillion » do aug 11, 2016 9:45 pm

Het atletiek toernooi is nog niet begonnen maar dit is alvast een mooie klassieke truc:
Keniaanse atletiektrainer doet zich voor als atleet bij inleveren urinemonster

De Keniaanse olympische bond heeft donderdag atletiektrainer John Anzrah weggestuurd van de Olympische Spelen. De coach zou zich hebben voorgedaan als een van zijn atleten, terwijl hij een urinemonster inleverde. Dat heeft Kip Keino, chef de misson van de Keniaanse ploeg in Rio, donderdag naar buiten gebracht. Het is nog onduidelijk voor welke atleet de trainer zich heeft voorgedaan. Keniaanse atleten raakten de afgelopen jaren veelvuldig in opspraak wegens doping.

Toch haalde het wereldantidopingbureau WADA het land een dag voor het begin van de spelen van de lijst met landen die niet voldoen aan de antidopingcode. Het Afrikaanse land voerde namelijk een antidopingwetgeving in die in lijn is met de code.

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Atletiek

Bericht door Jinne » vr aug 12, 2016 10:44 am

Typisch dat de atleet zelf er dan wel onderuit komt.

Vandaag gaat atletiek gelukkig beginnen. Onder meer Dafne en de zevenkamp.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Atletiek

Bericht door Marillion » vr aug 12, 2016 11:59 am

Zijn verdediging is dat hij de accreditatie van de atleet heeft gebruikt om het Olympisch dorp in te komen om daar een lunch te halen. Toen bleek dat de atleet in kwestie op de nominatie stond voor een onaangekondigde controle en moest hij dus een plas inleveren. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Atletiek

Bericht door Scherrer » vr aug 12, 2016 5:35 pm

Een Ethiopisch vrouwtje loopt een wereldrecord in de finale van de 10 km. Met maarliefst 14 (!!!) seconden. En ziet er direct na de finish uit alsof ze een rustige wandeling achter de rug heeft. :biggrin.gif:

Haar collega hardloopsters geloven er helemaal niets van en opperen hardop dat ze doping gebruikt.
***

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Atletiek

Bericht door zeux » vr aug 12, 2016 5:36 pm

Vetter en Broersen staan na twee onderdelen 16de en 17de. Dat lijkt me niet te best.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Atletiek

Bericht door brigade zuid » vr aug 12, 2016 6:07 pm

Scherrer schreef:Een Ethiopisch vrouwtje loopt een wereldrecord in de finale van de 10 km. Met maarliefst 14 (!!!) seconden. En ziet er direct na de finish uit alsof ze een rustige wandeling achter de rug heeft. :biggrin.gif:

Haar collega hardloopsters geloven er helemaal niets van en opperen hardop dat ze doping gebruikt.
Waar moet je als Nederlandse loopster nog he motivatie vandaan halen om door te gaan met je sport. Hopelijk hebben de concurrenten van Schippers geen doping gebruikt in aanloop naar de Spelen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Atletiek

Bericht door Marillion » vr aug 12, 2016 6:42 pm

Even volledig los van de dopingdiscussie ga ik je in ieder geval alvast op een briefje geven dat de concurrentie van Schippers gewoon sterk zal zijn. Die wat mindere resultaten zo hier en daar vóór Rio zeggen niet zoveel.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Atletiek

Bericht door Cruijff » vr aug 12, 2016 7:04 pm

Marillion schreef:Even volledig los van de dopingdiscussie ga ik je in ieder geval alvast op een briefje geven dat de concurrentie van Schippers gewoon sterk zal zijn. Die wat mindere resultaten zo hier en daar vóór Rio zeggen niet zoveel.
Met name op de 100 meter zal de concurrentie inderdaad wel heel erg sterk zijn. Het zou werkelijk een huzarenstukje zijn als Schippers daar weet te winnen.

Een medaille van welke kleur dan ook op de 100 plus een Olympische titel op de 200 meter zou in mijn ogen echt een waanzinnige oogst zijn.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Atletiek

Bericht door Scherrer » vr aug 12, 2016 11:19 pm

brigade zuid schreef:
Scherrer schreef:Een Ethiopisch vrouwtje loopt een wereldrecord in de finale van de 10 km. Met maarliefst 14 (!!!) seconden. En ziet er direct na de finish uit alsof ze een rustige wandeling achter de rug heeft. :biggrin.gif:

Haar collega hardloopsters geloven er helemaal niets van en opperen hardop dat ze doping gebruikt.
Waar moet je als Nederlandse loopster nog he motivatie vandaan halen om door te gaan met je sport. Hopelijk hebben de concurrenten van Schippers geen doping gebruikt in aanloop naar de Spelen.
De dame van het wereldrecord verbeterde haar PR overigens met 50 seconden. :biggrin.gif:

Ter verdediging: de eerste 13 lopers van de uitslag verbeterden hun PR. Dat is ook wel bizar. Er gaan nu geruchten dat de baan mogelijk te kort is. Dat zou helemaal geweldig zijn. :smallgrin.gif:
***

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Atletiek

Bericht door brigade zuid » zo aug 14, 2016 1:17 am

Ik weet het niet met Daphne in de finale... heb er na de halve finale geen euforisch gevoel bij.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Atletiek

Bericht door Marillion » zo aug 14, 2016 1:18 am

Op basis van de halve finale blijf ik van mening dat ze op de 100 meter net te kort komt om te kunnen winnen. Haar start is gewoon net niet goed genoeg om dat nog binnen deze afstand te repareren. Brons zou al geweldig knap zijn. Voor een echte kans op goud moeten we op de 200 meter wachten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Atletiek

Bericht door zeux » zo aug 14, 2016 1:25 am

Zo te zien gingen die Jamaicaansen die 10.88 liepen niet helemaal voluit. Daphne en de Amerikanen wel. Die staan allen op 10.90.
Goud en zilver wordt moeilijk lijkt me, brons is een toss up.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Atletiek

Bericht door brigade zuid » zo aug 14, 2016 1:29 am

zeux schreef:Zo te zien gingen die Jamaicaansen die 10.88 liepen niet helemaal voluit.
Ik zal jullie wel weer over me heen krijgen maar ik blijf zeggen dat je van doping niet kan winnen. En ja het is een onderbuikgevoel maar ik denk dat de kans groter is dat ik gelijk heb dan niet. In dat soort landen zijn de controles veel amateuristischer dan hier.

Hier staan ze om zes uur in de ochtend voor je deur en dan kun je je plasje inleveren waar ze bij staan, daarentegen is het in dat soort landen zo dat een stamhoofd naar je toekomt om door te geven dat de volgende dag iemand je plasje komt halen en vraag jij gewoon aan je oom of tante of die ff in een flesje wil plassen.
Laatst gewijzigd door brigade zuid op zo aug 14, 2016 1:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Atletiek

Bericht door zeux » zo aug 14, 2016 1:50 am

brigade zuid schreef:
zeux schreef:Zo te zien gingen die Jamaicaansen die 10.88 liepen niet helemaal voluit.
Ik zal jullie wel weer over me heen krijgen maar ik blijf zeggen dat je van doping niet kan winnen. En ja het is een onderbuikgevoel maar ik denk dat de kans groter is dat ik gelijk heb dan niet. In dat soort landen zijn de controles veel amateuristischer dan hier.
Er zullen er ook zijn die denken dat Daphne gebruikt. Een 'blanke' die in de 100 meter finale staat op de OS, Nederlandse nog wel, dat is best bijzonder.

Aangezien Jamaica al jaren een sterk sprintland is, lijkt mij dat de dopingcontrole daar juist goed geregeld is. Het is geen land in de anonimiteit of zo. Reken maar dat daar een spotlight op staat. Wat niet wil zeggen dat er niets gebeurt, maar zo 'derde wereld' is het niet in de atletiek.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Atletiek

Bericht door brigade zuid » zo aug 14, 2016 2:33 am

Dan plaats je je als derde snelste moet je in baan 9, lachwekkend!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Atletiek

Bericht door zeux » zo aug 14, 2016 2:41 am

Ruim niet. Vanaf de eerste meter kansloos.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Atletiek

Bericht door brigade zuid » zo aug 14, 2016 2:41 am

Toe dan toch... :excited.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Atletiek

Bericht door brigade zuid » zo aug 14, 2016 2:43 am

Fysieke problemen dus ook dahaag 200m.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Atletiek

Bericht door Jinne » zo aug 14, 2016 2:44 am

Tijd was niet goed. Weltrusten.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Atletiek

Bericht door Marillion » zo aug 14, 2016 10:21 am

brigade zuid schreef:Fysieke problemen dus ook dahaag 200m.
Volgens mij komt dat nog wel goed. Ze was kennelijk inmiddels weer pijnvrij. Als dat zo is gebleven na deze wedstrijden heeft ze nog een paar dagen richting de 200 meter. En daar heeft ze natuurlijk 100 meter extra de ruimte om de schade vanuit de start te repareren.

Ik zeg niet dat ze daar wel eventjes die gouden medaille ophaalt. Maar de 200 meter is wel de afstand waarop het moet gebeuren. Daar is ze vooraf voor mij wel de favoriet terwijl dat op de 100 meter niet zo was. Al viel het verschil ten opzichte van de 1e plek me wel een tikje tegen.

Vanavond is het trouwens tijd voor de 100 meter bij de mannen. Ik ben heel benieuwd of Bolt zijn derde op rij kan winnen. Denk dat ik daar wel even de wekker voor zet.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie