Zwemmen

Alles over de Olympische droom.
Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Zwemmen

Bericht door Iniesta » ma aug 08, 2016 7:41 am

Een beetje tour de france tov baanwielrennen

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Zwemmen

Bericht door Chris » ma aug 08, 2016 10:53 am

Arthur schreef:Wat houdt die specifieke training in? Weerstand opbouwen voor alle bacteriën die er daar in het buitenwater zitten?
:drecul.gif: Onder andere. Nee, meer op duurvermogen dan op de snelheid, keren e.d.
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Zwemmen

Bericht door Marillion » ma aug 08, 2016 10:56 am

Het is wel te hopen dat ze dan niet weer teveel water binnen krijgt want dan komt ze nooit door de dopingcontrole.

Dat open water zwemmen spreekt me overigens op zich wel aan. Het is wat puurder dan zo'n prachtig bad waar de omstandigheden in principe nauwelijks van invloed zijn op de wedstrijd.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Zwemmen

Bericht door Iniesta » ma aug 08, 2016 6:43 pm

Heemskerk op het nippertje door naar halve finale op haar 200 meter.
Zou het haar wel gunnen als ze eindelijk alle negative gedachten kan stoppen en revanche op haarzelf kan nemen. Lijkt alleen weer niet te gaan lukken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Zwemmen

Bericht door brigade zuid » ma aug 08, 2016 6:56 pm

Is wel duidelijk dat ze weer stemmetjes in haar hoofd heeft.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Zwemmen

Bericht door Sandro » ma aug 08, 2016 7:01 pm

Op de estafettenummers heeft ze in haar carriere flink veel gewonnen, maar in haar eentje is een ander verhaal. Het is geen geheim dat ze slecht met de druk om kan gaan.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Zwemmen

Bericht door Duke » di aug 09, 2016 7:55 am

Intussen is het in het zwembad een gezellige boel.
Het regent dopingbeschuldigingen

In en rond het zwembad regent het naast medailles ook dopingbeschuldigingen. Yulia Efimova haalde een zilveren medaille op de 100 meter schoolslag, en was na afloop in tranen van geluk. Ze mocht eigenlijk niet naar de Spelen vanwege een eerdere schorsing voor dopinggebruik, maar won een beroepszaak en mocht zaterdag, op het laatste moment dus, toch meedoen.

Efimova won haar halve finale en stak haar wijsvinger in de lucht als teken dat ze nummer 1 was. In de finale kwam ze niet verder dan de tweede plek, achter de Amerikaanse Lilly King.

King op haar beurt zei eerder niet gecharmeerd te zijn van het gebaar van Efimova. 'Je steekt je vinger op dat je nummer één bent terwijl je betrapt bent op doping. Ik ben geen fan', zei ze na de halve finale van de Russin.

Na de finale: 'Ik heb laten zien dat je nog steeds zonder doping kunt meedoen en kunt winnen.' Maar zit Justin Gatlin niet ook in Team USA, net als zij? De sprinter werd twee keer geschorst wegens dopinggebruik. 'Vind ik dat iemand die geschorst is vanwege doping lid zou moeten zijn van het team? Nee', zei King.

Zwemgrootheid Michael Phelps, ook een Amerikaan: 'Ik vind het treurig dat mensen die niet één, maar twee keer positief hebben getest nog steeds de mogelijkheid hebben om te zwemmen tijdens deze Spelen', tekende The Guardian op.

Ook is er kritiek op Sun Yang, de Chinese winnaar van de 200 meter vrije slag. Yang zat twee keer een dopingschorsing uit, en werd na zijn winst door de Australische zwemmer Mack Horton een valsspeler genoemd. Tot ongenoegen van de Chinezen.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Zwemmen

Bericht door InnerHarbour » di aug 09, 2016 8:16 am

Ja gezellig daar, vrouwen onderling hè :drecul.gif:

Die Heemskerk kan nu lekker de toerist gaan uithangen, vroeger deed er altijd zo'n 800/1500 meter loopster mee, ik geloof dat ze 3 of 4 OS heeft meegedaan, haalde gemakkelijk de limiet/halve finale en ging vervolgens feesten. :smallgrin.gif: Ben der naam kwijt.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Zwemmen

Bericht door zeux » di aug 09, 2016 8:25 am

Jij denkt dat ze vier jaar intensief trainen om de kans te hebben om te feesten op een OS?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Zwemmen

Bericht door Marillion » di aug 09, 2016 8:51 am

Nou, die derde week is wel een fenomeen hoor. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Zwemmen

Bericht door zeux » di aug 09, 2016 8:54 am

Marillion schreef:Nou, die derde week is wel een fenomeen hoor. :smile-ajax.gif:
Ja, daar wil je bij zijn! Dus mat je jezelf vier jaar af, om je voor die derde week te kunnen plaatsen!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Zwemmen

Bericht door Marillion » di aug 09, 2016 9:06 am

Als je niet fit bent heb je weinig aan die week. :smallgrin.gif:

Maar even serieus. Heemskerk komt volgens mij nog op twee afstanden in actie. Het zal alleen niet meevallen om daar nog wat van te maken als je zo ver van je beste niveau af zit. Het lijkt me ook meer dan een mentaal issue want daar heeft ze altijd last van gehad maar wel beter gezwommen. Het is denk ik eerder zo dat ze compleet verkeerd uitkomt met haar opbouw naar een vormpiek.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Zwemmen

Bericht door beelzebub » di aug 09, 2016 9:46 am

Derde week? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Zwemmen

Bericht door Iniesta » di aug 09, 2016 12:37 pm

Heb ook het idee dar Heemskerk technisch gewoon heel slecht is voor haar doen.
Heeft echt een verkeerde stap gezet, terwijl ze bij Wouda langzaam de goeie kant opging.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Zwemmen

Bericht door beelzebub » di aug 09, 2016 12:46 pm

Wouda is toch bij haar (en andere) zwemmers weggegaan door zich op de openwater zwemmers te richten?

Dat Heemskerk vervolgens gekozen heeft voor een Franse krachtbeul als coach i.p.v. eentje die op techniek werkt is wel haar eigen keuze geweest daarna.

Ik verwacht na de spelen een reorganisatie van het topzwemmen in NL.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Zwemmen

Bericht door Iniesta » di aug 09, 2016 7:27 pm

De mythe Joop Alberda is nu inmiddels ook wel doorgeprikt lijkt me. De enige die hopelijk nog iets gaat presteren heeft haar eigen plan getrokken tegen de wil van Alberda in.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Zwemmen

Bericht door InnerHarbour » wo aug 10, 2016 6:15 am

Iniesta schreef:De mythe Joop Alberda is nu inmiddels ook wel doorgeprikt lijkt me. De enige die hopelijk nog iets gaat presteren heeft haar eigen plan getrokken tegen de wil van Alberda in.
Hebben die lange mannen dat in Atlanta ook niet gedaan? Volgens mij wonnen die goud ondanks i.p.v. dankzij Alberda.
YNWA

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Zwemmen

Bericht door Jinne » wo aug 10, 2016 9:11 am

Succes zwemmen in deze eeuw is toch altijd wel verbonden aan 1 of 2 toppers. Inge, Pieter en Kromo. Veldhuis is volgens mij de enige andere zwemmer / zwemster die op haar eigen houtje een plak heeft gewonnen.

Wil niet zeggen dat de rest het nu goed doet. Op de Olympische spelen verwacht je in ieder geval PR's zodat je weet dat er alles aan gedaan is.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Zwemmen

Bericht door beelzebub » wo aug 10, 2016 9:14 am

Zijn ze dan verkeerd getaped/getapered? Dat is toch de zwemterm voor piekmoment ofzoiets?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Zwemmen

Bericht door Sandro » wo aug 10, 2016 10:05 am

Haha, taperen, mooi woord is dat. Het lijkt me dat ze wel getaperd zijn voor de OS, waar taper je anders voor? :ajaxsmiley.gif: Daarvoor zal het al mis gegaan zijn. Geen idee waar precies, maar het lijkt fundamenteel verkeerd te zitten.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Zwemmen

Bericht door Marillion » wo aug 10, 2016 10:11 am

Ik hoorde op de radio een discussie over de vraag of de zwemmers niet te laat naar Rio zijn gegaan. Als dat zo is zou het in de loop van het toernooi nog moeten verbeteren.

Dat ze niet een hele wagon aan medailles verzamelen snap ik wel. Dat hangt inderdaad vaak af van één of twee toppers. Maar het is niet alleen zo dat ze geen persoonlijke records halen. Ze blijven er zelfs een eind bij vandaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Zwemmen

Bericht door beelzebub » wo aug 10, 2016 10:15 am

Kan toch dat de piek over twee weken komt, of al is geweest? Gebeurt bij wielrennen toch ook weleens dat het piekmoment na een hoogtestage verkeerd uitpakt...

Edit: hier mooi uitgelegd ==> http://www.thijsvanvalkengoed.nl/columns.php?item=8
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Zwemmen

Bericht door Marillion » wo aug 10, 2016 10:20 am

Ja, dat kan zeker. Ik weet alleen niet hoe de voorbereiding bij zwemmers er uit ziet. Doen zij ook een hoogtestage? Werken ze als team of gaat ieder zijn eigen weg? Geen idee.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Zwemmen

Bericht door beelzebub » wo aug 10, 2016 10:26 am

Van de andere kant.. Dat taperen gaat om tienden van seconden. Dan zwem je niet zoals Heemskerk 3 seconden boven je PR op de 200m.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Zwemmen

Bericht door Marillion » wo aug 10, 2016 10:27 am

Klopt, maar een hoogtestage die verkeerd uitpakt kan bijvoorbeeld wel een fors effect hebben. Bij Heemskerk kan het ook nog iets anders zijn. Ik zag dat ze met een nieuwe trainer werkt waar ze heel veel fysieke arbeid moest leveren. Misschien wel overtraind geraakt?
Nil volentibus arduum

Plaats reactie