Hockey

Alles over de Olympische droom.
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hockey

Bericht door 999 » di aug 16, 2016 10:18 pm

Mannen hocky is ook steeds meer een ren je rot sport geworden ...

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Hockey

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 16, 2016 10:19 pm

Nederland speelt echt heel slecht hoor. Die Belgen gaan verdiend winnen.
Ajax!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hockey

Bericht door zeux » di aug 16, 2016 10:24 pm

Zeperd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hockey

Bericht door Cruijff » di aug 16, 2016 10:51 pm

Giacomo Puccini schreef:Nederland speelt echt heel slecht hoor. Die Belgen gaan verdiend winnen.
Zeldzaam ver door de ondergrens gegaan. Slim dat die Belgen daar ook een flink aandeel in hadden.
Jöhnk schreef:Nederland is wereldkampioen strafcorners, maar hockeyen kunnen ze al een jaar of tien niet meer.
Juist tegen Australië maakten ze heerlijke veldgoals en hadden ze veel fraaie aanvallen.
Jacques Brinkman, die wijsneus die op tv de hockeyers flink afbrandt riep vooraf 'we winnen van die Belgen'. In diverse Belgische media werd hij weggezet als een enorm arrogante Hollander. Dat heeft de Belgische ploeg aardig op scherp gezet.

http://www.demorgen.be/opinie/kom-maar- ... -b2565552/

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Hockey

Bericht door Iniesta » di aug 16, 2016 11:52 pm

Vind ik altijd zulke onzin verhaal. Dus die Belgische ploeg heeft Jacques Brinkman nodig om op scherp te komen in een halve finale olympische spelen??

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Hockey

Bericht door beelzebub » di aug 16, 2016 11:56 pm

Die Caldas is geen verkeerde, maar is dit ook niet een beetje de wraak van Marc Lammers? Waarom heeft de bond hem na de succesvolle aanloop en Spelen van 2008 met de dames niet bondscoach van de mannen gemaakt?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hockey

Bericht door Cruijff » wo aug 17, 2016 8:52 am

Iniesta schreef:Dus die Belgische ploeg heeft Jacques Brinkman nodig om op scherp te komen in een halve finale olympische spelen??
Niet nodig, maar ze waren er wel pissig om.
Hollanders werken op Belgen als een rode lap op een stier. Wij vinden zo'n Brinkman op tv al een pedante betweter, hoe kijkt zo'n Belg er dan wel niet tegenaan?

Enige dagen terug hadden we het over het fenomeen 'choken'. Wanneer de Belgen na hun 3-1 voorsprong en de zege in zicht, het nog uit handen hadden gegeven. Dan was dat het ultieme voorbeeld van choken geweest. Nederlanders die in de favorietenrol het niet waarmaken, zou je ook 'choken' kunnen noemen.

Een definitie van deze term... er bestaan meerdere versies. Het is immers een woord dat pas later in het woordenboek terecht is gekomen nadat in de 21e eeuw iemand het ooit als 'scheldwoord' verzon.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hockey

Bericht door Sandro » wo aug 17, 2016 9:06 am

Cruijff schreef:Enige dagen terug hadden we het over het fenomeen 'choken'. Wanneer de Belgen na hun 3-1 voorsprong en de zege in zicht, het nog uit handen hadden gegeven. Dan was dat het ultieme voorbeeld van choken geweest. Nederlanders die in de favorietenrol het niet waarmaken, zou je ook 'choken' kunnen noemen.
Hangt ervan af. Zijn ze op mentaal vlak afgetroefd of was België hockeyend beter? (ik heb de wedstrijd niet gezien).
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hockey

Bericht door Cruijff » wo aug 17, 2016 9:11 am

Sandro_Calaaabro schreef:
Cruijff schreef:Enige dagen terug hadden we het over het fenomeen 'choken'. Wanneer de Belgen na hun 3-1 voorsprong en de zege in zicht, het nog uit handen hadden gegeven. Dan was dat het ultieme voorbeeld van choken geweest. Nederlanders die in de favorietenrol het niet waarmaken, zou je ook 'choken' kunnen noemen.
Hangt ervan af. Zijn ze op mentaal vlak afgetroefd of was België hockeyend beter? (ik heb de wedstrijd niet gezien).
Beiden.
België was gewoonweg beter in een wedstrijd waarin Nederland hockeyend totaal niet thuis gaf. Waar de pot tegen Australië de beste was in jaren tijd, was dit 2 dagen later zwaar onder niveau.

Op mentaal vlak waren de Belgen ook sterk. Slim ook, onnodige strafcorners gaven ze niet weg en lastige situaties verdedigden ze sterk. Laten we het er ook op houden :smallgrin.gif: dat Oranje's tegentreffers op mentaal nare momenten vielen. :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Hockey

Bericht door brigade zuid » wo aug 17, 2016 1:08 pm

De Belgen hebben hier volgens mij ook een heel project van gemaakt met spelers uit de competitie halen en intern gaan enz, wel knap dat het er dan zo uitkomt.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hockey

Bericht door InnerHarbour » wo aug 17, 2016 4:10 pm

Vrouwenhockey vind ik nu de enige balsport waar ik liever de vrouwen zie spelen dan de mannen.
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Hockey

Bericht door brigade zuid » wo aug 17, 2016 4:16 pm

Wat een falers zeg die mannen en de vrouwen.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Hockey

Bericht door Iniesta » wo aug 17, 2016 4:49 pm

De vrouwen zijn net halverwege en staan gelijk?????

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Hockey

Bericht door brigade zuid » wo aug 17, 2016 5:06 pm

Toen ik poste 1-0 achter. :ajaxsmiley.gif:

Maar ff serieus dit moet Nederkand echt winnen hoor, gezien de verhoudingen in het vrouwenhockey. En bij een gelijkspel dan weet je het wel, dan gaan die Duitsers de shoot-outs toch wel winnen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hockey

Bericht door Sandro » wo aug 17, 2016 5:45 pm

Leuk om te zien zo'n shoot out. Heel spannend en je ziet veel meer actie dan bij strafballen. Dacht even dat Duitsland ging winnen, maar toch nog gered. Finale!
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hockey

Bericht door InnerHarbour » wo aug 17, 2016 5:48 pm

Gelukkig heeft BZ meer verstand van verzekeren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hockey

Bericht door Sandro » wo aug 17, 2016 5:56 pm

Ik hoop voor hem dat hij niet vlak voor de shoot outs veel geld op Duitsland heeft gezet :blush.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Hockey

Bericht door columbus » wo aug 17, 2016 5:59 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Leuk om te zien zo'n shoot out. Heel spannend en je ziet veel meer actie dan bij strafballen. Dacht even dat Duitsland ging winnen, maar toch nog gered. Finale!
Absoluut tof om te zien. Zo zie je maar dat goede innovatie kan zorgen voor meer kijkplezier. Daar kan het conservatieve voetbal nog een hoop van leren. Wij mogen tegenwoordig de aftrap anders nemen Afbeelding

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hockey

Bericht door Marillion » wo aug 17, 2016 6:07 pm

Nu de rest van het spelletje nog. Want dat is wat mij betreft het aankijken nauwelijks waard. Tenzij de dames in kwestie zelf de moeite zijn dan.

Bij hockey is de strafcorner véél te belangrijk geworden. Ik kijk zo'n wedstrijd echt niet uit. Als je naar teamsporten op de Spelen kijkt dan zijn zowel handbal als volleybal veel leuker als kijksport.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hockey

Bericht door Sandro » wo aug 17, 2016 6:15 pm

Eens. Veel te veel regeltjes ook. Schiet iemand hem er prachtig in maar telt niet want boven "de plank". Degene die de bal aan gaf moest terug de cirkel uit om van daaruit de bal voor te geven. Anders was het ook een fout (ofzo). Maar dan nog afgekeurd dus. Het zal allemaal wel, mijn spelletje is het niet.

Maar ik begreep wel dat juist dit toernooi weinig uit strafcorners is gescoord (in ieder geval door NL en Duitsland).
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hockey

Bericht door Marillion » wo aug 17, 2016 6:36 pm

Ja, dat afgekeurde doelpunt was ook heel onduidelijk voor een kijker die niet op de hoogte is van dat soort specifieke regels. Leuk hoor al die innovatiedrang. Maar volgens mij slaan ze er links en rechts een beetje mee door.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Hockey

Bericht door 999 » wo aug 17, 2016 6:39 pm

Dat allemaal, maar natuurlijk het belangrijkste is dat veel landen naar elkaar zijn toe gegroeid, is het niet technisch dan wel tactisch ... Dus krijg je dat men het steeds meer op fysiek zijn gaan gooien ...

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Hockey

Bericht door columbus » wo aug 17, 2016 6:47 pm

Marillion schreef:Ja, dat afgekeurde doelpunt was ook heel onduidelijk voor een kijker die niet op de hoogte is van dat soort specifieke regels. Leuk hoor al die innovatiedrang. Maar volgens mij slaan ze er links en rechts een beetje mee door.
O zeker, doorslaan is ook een vak apart Afbeelding

Bij dat doelpunt was het zeker vaag, maar een goede commentator geeft uitleg (moet uitleg geven) over hetgeen wat er op het veld gebeurt. Zeker op evenementen als de OS omdat er toch veel mensen sporten gaan kijken waar ze verre in thuis zijn. Van Zetten doet dat bijvoorbeeld erg goed, ik kijk om de 4 jaar naar turnen en die man maakt het leuk en interessant om naar te kijken.

Ben het met je eens dat handbal en volleybal leuker zijn om naar te kijken, absoluut. Meer met handbal dan volleybal, krijg jeuk van die 87393 high fives... Mijn punt was eigenlijk meer dat verandering in een sport absoluut niet nadelig hoeft te zijn. Daarin kan voetbal veel van leren...

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hockey

Bericht door Sandro » wo aug 17, 2016 6:58 pm

Veel van die regeltjes bij het hockey hebben volgens mij te maken met het waarborgen van de veiligheid, bijvoorbeeld dat je de bal niet zomaar vanuit alle hoeken en standen in de kruising mag rammen. Dan denk ik weer heel simpel: doe dan aan hoofdbescherming; doen ze bij het ijshockey ook.

Videoref is absoluut iets waar je in het voetbal ook iets mee zou moeten doen wat mij betreft. En die shoot outs vind ik wel echt een goed idee, daar kun je misschien in het voetbal ook wat mee. Maar één tegen één is dan een beetje onzinnig denk ik met het grote doel bij het voetbal. Misschien twee spelers vanaf de middellijn tegen een verdediger en een keeper van de tegenpartij, en dan binnen een halve minuut moeten scoren? Totaal kansloos dit idee natuurlijk. De UEFA en FIFA zien me al aankomen :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Hockey

Bericht door Khraa » wo aug 17, 2016 7:22 pm

Er is ooit bij voetbal al eens geopperd (ik dacht door Cruyff, maar kan ook Van Gaal zijn) om na de speeltijd de verlenging zo te spelen dat er elke aantal minuten aan beide kanten een speler uit het veld wordt gehaald. Lijkt me ook interessant, maar heeft het ook niet gehaald.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Plaats reactie