Wegwielrennen

Alles over de Olympische droom.
Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wegwielrennen

Bericht door beelzebub » ma aug 08, 2016 12:22 pm

Lijkt me idd wel schrikken als moeder. Eerst dacht ik dat ze bleef liggen omdat ze een 'baalmomentje' had, maar toen dacht ik "nee het is geen voetballer". Daarna dacht ik ook dat ze dood was...
www.ad.nl

Jarige moeder Van Vleuten: Ze lag zo raar, ik dacht dat ze dood was

Ria van Vleuten, moeder van de gisteren tijdens de wegwedstrijd gecrashte Annemiek, vierde haar verjaardag terwijl haar dochter de dramatische olympisch race reed. ,,Iemand zei nog: het zou wel een leuk verjaardagscadeau zijn als Annemiek goud zou winnen", zo vertelt ze aan RTL Nieuws.

De huiskamer zat vol met familie en de televisie stond aan. Voor de race had Annemiek nog even met haar moeder gebeld. Ze voelde zich beresterk. 'Dit zou 'm best wel eens kunnen gaan worden', had Annemiek tegen haar moeder gezegd.

Vol verwachting zat Ria met haar familie en vrienden op de bank. Haar dochter reed goed, heel goed. Ze was op weg naar olympisch goud.

Het verliep zoveel anders. In de slotkilometers van de race ging haar Annemiek in een bocht hard onderuit en bleef roerloos liggen. ,,Ik dacht dat ze dood was. Ze lag er zo raar bij. En we hoorden maar niet hoe het met haar ging'', aldus Ria van Vleuten.

En het duurde en het duurde. Elke minuut leek wel een eeuwigheid voor de familie. Lange tijd werd niets gezegd over de situatie van Annemiek. ,,We hebben hier nog wel geklapt voor Anna. We dachten, het is ieder geval een Nederlander die wint. Maar op dat moment wisten we nog niet hoe het met Annemiek ging en of ze nog wel leefde. Er heerste echt een grafstemming hier", vertelt een geëmotioneerde Ria van Vleuten.

,,Iedereen was doodstil. Pas nadat Anna over de finish was, hoorden we op de televisie de commentator vertellen hoe het met Annemiek was.''

Inmiddels weten we dat de wielrenster een zware hersenschudding en drie fracturen in de wervelkolom heeft opgelopen. ,,Maar nog steeds blijf ik dat beeld van de val voor me zien. Het zal heel lang duren voordat dat weg is'', zegt Annemieks moeder.

Ze heeft inmiddels contact gehad met haar dochter. ,,Vanaf de intensive care belde ze. Dat was heel fijn.''

Het was niet het eerste ongeval van Annemiek van Vleuten. Vorig jaar, ook op de verjaardag van haar moeder, werd ze tijdens een training aangereden door een auto en liep drie gebroken ribben, een gebroken sleutelbeen en een klaplong op. Moeder van Vleuten: ,,Ze heeft al zoveel ellende meegemaakt in haar leven. Ik heb ontzettend veel bewondering voor haar. Ze is zo ontzettend veerkrachtig, ook toen kwam ze weer bovenop. Annemiek heeft een heleboel engeltjes op haar schouder, maar het zegt ook veel over haar karakter.''

Ria van Vleuten is blij met alle steun die haar dochter krijgt. ,,Het doet me goed om te zien hoeveel mensen gereageerd hebben en met haar meeleven.''
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wegwielrennen

Bericht door Duke » ma aug 08, 2016 12:34 pm

Er is ook een filmpje opgedoken van een toeschouwer die bij haar komt als ze net gevallen is. Ze blijft echt roerloos liggen, en best lang ook. En voor er hulp komt.....
https://www.facebook.com/marcelo.dematt ... =3&theater
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wegwielrennen

Bericht door Mano » ma aug 08, 2016 2:24 pm

Heftige beelden hoor.... je weet dat het (redelijk) goed is afgelopen maar die dorpel had behoorlijk fataal kunnen zijn geweest.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Iniesta » ma aug 08, 2016 2:26 pm

Ben enorm fan van wielrennen, heb zelf nog een jaartje geprobeerd maar lijkt me geen leuke sport voor ouders.

Vind in dit geval echt dat er niet naar de organisatie gewezen hoeft te worden. Ze stuurt die bocht gewoon totaal verkeerd in, met zo'n val kun je overal tegen oprijden.
Contador gaat in de tour ook 2 cm over een vluchtheuvel met z'n hoofd , had daar zo z'n nek kunnen breken.
Wielrennen met zo weinig bescherming is gewoon risicovol, zelfs op de gecontroleerde wielerbaan.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wegwielrennen

Bericht door beelzebub » ma aug 08, 2016 2:51 pm

Los van dat die condervatieve wielrenners van alles roepen over vrijheid, warmte etc...

Is er weleens iemand geweest die bijv. met een motorpak 200 km is gaan wielrennen vs een wielrenner in normale kledij? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Marillion » ma aug 08, 2016 3:49 pm

Iniesta schreef:....Vind in dit geval echt dat er niet naar de organisatie gewezen hoeft te worden. Ze stuurt die bocht gewoon totaal verkeerd in, met zo'n val kun je overal tegen oprijden.
....
Dat is ook het probleem als het gaat om het veiliger maken. Wanneer je een stuurfout maakt kan iets dat ogenschijnlijk onschuldig is ineens levensgevaarlijk worden.

Nu was dit natuurlijk wel een stuk van het parcours waar je kunt bedenken dat er iets mis gaat. Het was gewoon een hele lastige afdaling en hij ligt in het parcours op het moment dat de beslissing gaat vallen en renners dus op (of over) de limiet gaan rijden. En dan is een foutje dus snel gemaakt. Ik had het niet gek gevonden om daar preventief wat te doen maar het blijft arbitrair en als renners het niet veilig vinden moeten ze er vóóraf wat aan laten doen.

@Beelzebub: Nee, dat is natuurlijk ook een belangrijke reden dat niemand daar aan wil. Maar ik denk dat er best wel producten te ontwikkelen zijn die zouden kunnen werken. Dan moet er echter markt voor zijn en die is er niet want geen mens gaat daar mee rijden.

Ik sprak een paar jaar terug in de Alpen een Amerikaanse downhiller. Dat is een variant in het mountainbiken waar je, even kort door de bocht, gewoon rechtdoor naar beneden gaat over allerlei obstakels heen. Grote stenen, boomstammen, kuilen etcetera. Daar hebben ze natuurlijk een speciale fiets voor maar die gasten zitten ook helemaal ingepakt. Een integraal helm, nekbescherming, rugbescherming, kniebeschermers en ga zo maar door. Ik zag downhill toen niet zitten (nu wel een beetje spijt van) maar hij ging absoluut niet met ons op een racefiets over het asfalt naar beneden vanwege de in zijn ogen te grote risico's.

Dat soort kleding is echter niet toepasbaar want die downhill gasten gaan met de skilift omhoog en rijden uitsluitend bergaf.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wegwielrennen

Bericht door Sandro » ma aug 08, 2016 4:01 pm

beelzebub schreef:Los van dat die condervatieve wielrenners van alles roepen over vrijheid, warmte etc...

Is er weleens iemand geweest die bijv. met een motorpak 200 km is gaan wielrennen vs een wielrenner in normale kledij? :ajaxsmiley.gif:
Dan is er helemaal geen verschil met motorrijden meer :smallgrin.gif:

Ik kwam dit artikel tegen dat veel punten aanstipt waar wij het in de wielrentopics ook over hebben. Vier jaar oud, maar nog steeds actueel in de conservatieve wielerwereld.
De fiets, de fiets en verder niets...

16 juli 2012

'Op de fiets gaat alles wel langzaam

maar toch nog behoorlijk hard.'1

Hoe waar deze dichtregels van de vorige week overleden Rutger Kopland zijn, zien we nu dagelijks in de Tour de France. Het regent niet alleen zonnestralen maar ook valpartijen. Het halve peloton rijdt in netverband rond. Enkele favorieten hebben al vroeg hun illusies in rook en pijn zien opgaan en voor sommigen eindigden de grootste koers van het jaar in het ziekenhuis. Vooral na de massale valpartij in de zesde touretappe kwamen de renners binnen alsof ze net van het front aan de Somme terugkwamen in plaats van uit een wielerkoers.

Bij de discussies over de gevaren van het wielrennen gaat het vaak om doping. Maar als je ziet aan welke gevaren professionele renners willens en wetens tijdens hun drieweekse helletocht worden blootgesteld, valt het gevaar van schadelijke effecten van doping daarbij grotendeels in het niet.

Te grote pelotons, wegversmallingen, vluchtheuvels, rotondes, onverlichte tunnels, haakse bochten voor de finish, slechte wegdekken, helse beklimmingen, levensgevaarlijke afdalingen, in het oor schreeuwende ploegleiders, opdringende en soms ladderzatte supporters. Het verleidde een ex-wielrenner ooit tot de uitspraak: ‘Het meest gevaarlijke van het met doping rijden van de Tour de France is het rijden van de Tour de France….’.

Professionele wielrenners zijn werknemers

Professionele wielrenners zijn betaalde werknemers. Het fietsen is behalve hun hobby ook hun werk. Als topsport werk wordt, hoort daar dan ook niet een betere bescherming tegen de gevaren van het werk bij zoals het in een ‘normale’ arbeidsomgeving ook geldt? En zo ja, wie is daar dan, naast de renners zelf, voor verantwoordelijk: de ploegleiding, de organisatoren van wielerkoersen, de sponsors, de sportorganisaties als KNWU of UCI? Vallen Nederlandse profwielrenners onder de Arbeidsomstandighedenwet? Is er door hun werkgevers een (verplichte) risico-inventarisatie en -evaluatie opgesteld en wat wordt daarmee gedaan? Hoe zit het met hun arbozorg en wie is hun bedrijfsarts?

Het vak van wielrenner

Mijn (fiets)clubgenoot Johan Middendorp vroeg zich in een ingezonden brief in de NRC van afgelopen zaterdag af of hier de Inspectie SZW (de nieuwe naam van de Arbeidsinspectie) eigenlijk ook niet een taak heeft. Nu kan men daar tegen inbrengen dat dit volstrekt naïef is en dat die dienst (zeker met de huidige onderbezetting) wel wat anders te doen heeft dan zich bezig te houden met de wielerwereld. Iedereen weet natuurlijk van tevoren dat het vak van wielrenner nu eenmaal risico’s voor de veiligheid en gezondheid met zich meebrengt (in zekere zin hoort dit ook tot de heroïek van deze sport) maar interessant is die vraag wel. Waar houden acceptabele risico’s op en waar begint de uitbuiting van de ‘slaven van de weg’ ten bate van commercie en hoge kijkcijfers? Die discussie zal na deze Tour nog wel even doorgaan.

Ploegarts als bedrijfsarts

Een bijzondere en moeilijke positie is daarbij ook weggelegd voor de ploegartsen. Wat kunnen zij doen om de aan hun zorg toevertrouwde renners zo goed mogelijk te beschermen tegen de gevaren van het werk en de onveilige werkomstandigheden? De huidige discussie gaat vaak over hun rol bij dopinggebruik maar hoe zit het met hun rol bij de preventie van die andere, veel grotere, gevaren? Is hun positie op een aantal punten eigenlijk niet vergelijkbaar met die van een bedrijfsarts, zowel dokter als adviseur? Welke keuzes worden daarbij gemaakt en hoe worden deze belangen afgewogen? Zou ook hier niet wat meer innovatie mogelijk zijn? Aan de technische ontwikkeling van de fietsen wordt veel geld besteed maar aan die van bijvoorbeeld de beschermende effecten van wielerkleding (voor zover überhaupt mogelijk) niets of veel minder.

Kleding

Waarom staan motorcoureurs tegenwoordig ongehavend op na met 200 km/u van hun machine te zijn gevallen en vele meters over het asfalt te zijn geschoven, maar zit er geen draad meer aan zijn broek en geen vel meer op zijn bil en rug als Mollema met een veel lagere snelheid (maar nog altijd heel hard) dat ook doet? Wielrenners kunnen en zullen niet in een motorpak rijden maar onderzoek naar de mogelijkheden om wielerkleding iets meer bescherming te laten bieden lijkt me uiterst welkom, kan ik ook uit eigen ervaring melden.

‘De Tour wacht op niemand’ horen we dagelijks bij Mart Smeets. Dat is het leven maar we moeten er wel voor zorgen dat de bekende wieleruitdrukking ‘de dood of de gladiolen’ niet al te letterlijk wordt!

Carel Hulshof
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wegwielrennen

Bericht door Sandro » ma aug 08, 2016 4:58 pm

Van Vleuten net live op radio538 vanuit de intensive care, geinterviewd door Edwin Evers. Ze moet nog een paar dagen blijven en mag dus niet zoals gehoopt vandaag al de intensive care verlaten.

Maar ze klinkt wel goed in de zin dat ze normale, goed geformuleerde antwoorden geeft. Ze is wel een emotioneel wrak, zoals ze zelf zegt en kan zich niks meer herinneren vanaf het moment dat haar achterwiel slipte tot aan het moment dat ze wakker werd in het ziekenhuis. Ik vond het opmerkelijk hoe weinig haar verwondingen haar kunnen schelen (aan de andere kant is het ook niet de eerste keer dat ze flink te val komt natuurlijk) en hoe zeer ze baalt van het mislopen van goud. Maar al bij al is dat eigenlijk een goed teken uiteraard.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Marillion » ma aug 08, 2016 5:59 pm

Die verwondingen genezen wel weer. De kans op olympisch goud krijgt ze niet meer terug.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wegwielrennen

Bericht door Sandro » ma aug 08, 2016 6:20 pm

Marillion schreef:Die verwondingen genezen wel weer. De kans op olympisch goud krijgt ze niet meer terug.
Gelukkig geneest dat weer inderdaad. Vanaf het moment dat er gisteren bij de NOS door Hendriks gezegd werd dat het "OK" was, ging ik genieten van het goud van Vd Breggen. Je weet niet precies wat "OK" betekent, maar je weet wel dat ze in ieder geval niet zal overlijden en uiteindelijk weer zal herstellen.

Die kans op Olympisch goud gaat ze ook niet meer krijgen, daar is ze te oud voor. Triest. Dit is een verhaal dat nog decennia lang verteld gaat worden. En zij zal het ermee moeten doen. Als die estafette zwemster na 16 jaar nog bijna in huilen uitbarst omdat ze haar kop heeft gestoten tegen de rand van het zwembad, wat moet dit dan wel niet voor een effect hebben.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wegwielrennen

Bericht door beelzebub » ma aug 08, 2016 7:16 pm

Nou. We hebben een hele goede reden om de Spelen naar Nederland te halen. Degene die de vlam mag ontsteken is van Vleuten.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door brigade zuid » ma aug 08, 2016 11:58 pm

Ik hoop dat vd Breggen gefocusd is voor de tijdrit en dat ze niet met zn allen blijven hangen in het verdriet van die valpartij. Als ik het goed begrijp is ze op de tijdrit ook een van de favorieten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Marillion » di aug 09, 2016 7:29 pm

Dumoulin gaat woensdag als één na laatste van start:

10.00.00 Dan Craven
10.01.30 Youcef Reguigui
10.03.00 Ahmet Örken
10.04.30 Ghader Mizbani
10.06.00 Mouhssine Lahsaini
10.07.30 Yonathan Monsalve
10.09.00 Pavel Kochetkov
10.10.30 Eduardo Sepúlveda
10.12.00 Christopher Juul Jensen
10.13.30 Georg Preidler
10.15.00 Alexis Vuillermoz
10.16.30 Andriy Grivko
10.18.00 Simon Geschke
10.19.30 Brent Bookwalter
10.21.oo Andrey Zeits
10.22.30 Damiano Caruso
10.24.00 Leopold König
10.25.30 Michał Kwiatkowski
10.27.00 Tim Wellens
11.15.00 Edvald Boasson Hagen
11.16.30 Hugo Houle
11.18.00 Geraint Thomas
11.19.30 Julian Alaphilippe
11.21.00 Primož Roglič
11.22.30 Jonathan Castroviejo
11.24.00 Kanstantin Siutsou
11.25.30 Maciej Bodnar
11.27.00 Jan Bárta
11.28.30 Nelson Oliveira
11.30.00 Rohan Dennis
11.31.30 Ion Izagirre
11.33.00 Taylor Phinney
11.34.30 Fabian Cancellara
11.36.00 Tony Martin
11.37.30 Vasil Kiryienka
11.39.00 Tom Dumoulin
11.40.30 Chris Froome

Let op, dit is plaatselijke tijd. Je moet er 5 uur bij optellen voor de Nederlandse tijd.

Ik ben erg benieuwd. Veel sterke kandidaten maar Dumoulin voor mij ondanks de problemen na zijn val toch wel de favoriet. Roglič een dark horse op basis van zijn geweldige tijdrit prestaties in de Giro en het feit dat hij daarna in de luwte heeft kunnen voorbereiden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wegwielrennen

Bericht door Sandro » di aug 09, 2016 7:32 pm

Van mij mag Cancellara hem winnen, maar zal wel niet gebeuren. Zou een prachtige afsluiter van zijn fantastische carriere en een revanche voor de OS in Londen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Marillion » di aug 09, 2016 7:40 pm

Hij was ook goed tijdens de wegrace dus die gaat zeker in orde zijn. Ik denk dat hij wanneer iedereen in goede doen is niet meer de allerbeste is. Maar is iedereen wel in goede doen? Afgelopen weekend zag je al behoorlijk verschillen. De één goed uit de Tour, de ander helemaal niet.

Ik zou het hem ook zeker gunnen maar heb toch liever Dumoulin. Hij heeft natuurlijk nog een behoorlijk aantal jaren maar je weet nooit hoeveel kansen je krijgt op zo'n titel. Vier jaar is een lange periode.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wegwielrennen

Bericht door Sandro » di aug 09, 2016 8:39 pm

Ik ga ervan uit dat Dumoulin fysiek niet genoeg in orde zal zijn morgen. Anders zou ik ook het meeste op hem hopen. Maar ben een groot fan van hem, dus als hij alsnog wint dan kan hij helemaal niet meer stuk.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Marillion » di aug 09, 2016 8:46 pm

Het is inderdaad erg afwachten hoe het met zijn vormpeil is. Wat is de impact van dat hele traject om hem toch nog klaar te stomen geweest? Onzekerheid kost ook energie. En hij heeft niet zoals gepland kunnen trainen. Aan de andere kant heeft hij fysiek echt wel het nodige kunnen doen. Vooralsnog hoop ik erop dat hij er goed mee om heeft kunnen gaan. Hij heeft eerder laten zien dat hij dat kan al is elke situatie anders.

En we kunnen nog wel een succesje gebruiken op deze Spelen natuurlijk.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wegwielrennen

Bericht door Jinne » wo aug 10, 2016 9:50 am

Vandaag dus de tijdritten. Hebben de vrouwen ook nog een goede kans op een medaille? Geen idee namelijk hoe de verhoudingen daar liggen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Marillion » wo aug 10, 2016 10:06 am

Ja, ik schat zowel Van Dijk als Van der Breggen wel in als kanshebbers op een medaille. De winnaar zit daar normaal gesproken wel bij deze laatste 7 dames:

13.57.00 Ellen van Dijk
13.58.30 Evelyn Stevens
14.00.00 Olga Zabelinskaya
14.01.30 Lisa Brennauer
14.03.00 Anna van der Breggen
14.04.30 Linda Villumsen
14.06.00 Kristin Armstrong

Ik heb niet zo'n zicht op de onderlinge verschillen op dit parcours maar verwacht wel een medaille.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door brigade zuid » wo aug 10, 2016 12:31 pm

Hopelijk zijn de omstandigheden voor iedereen een beetje gelijk met de harde wind van vandaag. En het is nat, dus glad en hopelijk is Dumoulin met zijn blessure niet te bang aangelegd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door brigade zuid » wo aug 10, 2016 12:40 pm

Pfff waarom moeten er nu uitgerekend vandaag van dit soort omstandigheden zijn.. kut Spelen dit hoor.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Marillion » wo aug 10, 2016 12:55 pm

Dumoulin zal hier niet blij mee zijn. Over het algemeen gaat hij wel goed met dit soort omstandigheden om maar dit gaat toch in je hoofd zitten naast de twijfel die er toch al is.

Hopelijk is het straks in ieder geval droog. Het wegdek zal daar wel snel opdrogen als het stopt met regenen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wegwielrennen

Bericht door Sandro » wo aug 10, 2016 1:06 pm

Ja, het kan natuurlijk ook in zijn voordeel werken als de weg pas droog is zo rond 16:30 uur. Alhoewel alle toppers zo'n beetje laat starten. Dat het nu regent, wil in ieder geval niet zeggen dat dat straks ook nog zo is.
Laatst gewijzigd door Sandro op wo aug 10, 2016 1:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Marillion » wo aug 10, 2016 1:08 pm

Ja, klopt. Slechter zal het niet meer worden. Tenminste, daar ga ik voor het gemak maar even vanuit.

Ondertussen voel ik wel wat voor de kansen van Ellen van Dijk. Zij is wat steviger dan de meeste concurrenten en trapt wat meer vermogen. Dat is een voordeel met de wind.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door brigade zuid » wo aug 10, 2016 1:12 pm

Ongelooflijk Van Dijk waar je ben je nou weer mee bezig

Plaats reactie