Wegwielrennen

Alles over de Olympische droom.
Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wegwielrennen

Bericht door beelzebub » di jul 31, 2012 3:19 pm

Benieuwd naar de tijdrit bij de mannen. Gaat Wiggo het waarmaken en nog groter worden in Groot-Britannie dan hij al is? Hij kan Steven Redgrave in elk geval voorbij qua absolute aantal medailles (Redgrave 6 (5 goud, 1 brons), Wiggins 6 (4 goud, 1 zilver, 1 brons)).
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Marillion » di jul 31, 2012 4:16 pm

Wiggins is voor mij wel de grote favoriet. Tony Martin al het hele jaar niet echt in goede doen en van Cancellara weet ik niet hoe hij de val heeft verwerkt maar voorlopig moest hij tijdens in Frankrijk nog behoorlijk tijd prijsgeven.

Het schijnt overigens een snel parcours te zijn. Weinig bochten en veel stukken waar je een hoog tempo kunt ontwikkelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wegwielrennen

Bericht door beelzebub » di jul 31, 2012 4:23 pm

Deze hoort eigenlijklijk in het baantopic: De regels verbieden het trouwens niet om 'm nog in te zetten bij de ploegen achtervolging baan om z'n titel te verdedigen, ook al is hij daar niet apart voor ingeschreven. Zie het niet snel gebeuren, die andere 4 trainen er het hele jaar voor en hij is weinig op de baan geweest recent.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Iniesta » di jul 31, 2012 7:08 pm

Ik denk dat het nivo bij de mannen te hoog is om die switch zomaar weer even te maken.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13753
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wegwielrennen

Bericht door Jinne » wo aug 01, 2012 1:03 pm

Vos begonnen met de tijdrit. Weet niet echt wat te verwachten. Is niet haar specialiteit.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door brigade zuid » wo aug 01, 2012 1:23 pm

och och och wat een arremoe van de hollanders.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wegwielrennen

Bericht door beelzebub » wo aug 01, 2012 1:29 pm

Haha die drie stoelen, geweldig.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wegwielrennen

Bericht door InnerHarbour » wo aug 01, 2012 1:58 pm

LIVE: Vos tweemaal voorbijgereden in tijdrit
Laten we zeggen dat tijdrijden niet Vos haar ding is. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33812
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wegwielrennen

Bericht door Duke » di jul 26, 2016 11:57 am

Tom Dumoulin fietst weer

Vijf dagen na zijn val in de Tour de Frans, waarbij de kanshebber op olympisch goud een spaakbeen brak, zit Tom Dumoulin weer op de fiets. Zonder brace stapte hij dinsdagochtend op de fiets en liet hij vrolijk weten dat hij op de weg terug is. 'Het voelt nog wat stijfjes, maar ik kan in ieder geval fietsen', zegt Dumoulin op Twitter.

De 25-jarige tijdrijder wil de komende dagen zijn pols testen bij de criteriums van Chaam en Wateringen. Zo hoopt hij toch nog op tijd fit te zijn voor de olympische tijdrit.
www.volkskrant.nl

:biggthumpup.gif:

Overigens betwijfel ik of hij echt de favoriet is, redelijke kans op een medaille lijkt me reëler.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wegwielrennen

Bericht door beelzebub » di jul 26, 2016 12:44 pm

Dumafkees. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wegwielrennen

Bericht door InnerHarbour » di jul 26, 2016 1:56 pm

Volgens mij is winnen cool en doet deze jongen dat weleens?
YNWA

DelToro
Berichten: 1258
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door DelToro » di jul 26, 2016 2:10 pm

Alleen al in 2015 en 2016:
2x stage Tour de France ('16)
2x stage Vuelta a Espana ('15)
2x stage Tour de Suisse ('15)
1x stage Giro d'Italia ('16)
1x stage Vuelta Ciclista al Pais Vasco ('15)

Meeste hiervan zijn tijdritten, maar hij heeft zowel in de Vuelta van vorig jaar en de Tour van dit jaar een schitterende etappe gewonnen. In de Tour de koninginnenrit, in de Vuelta de eerste bergetappe waar hij Froome op nog geen 50 meter voor de finish inhaalt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wegwielrennen

Bericht door Cruijff » di jul 26, 2016 2:20 pm

InnerHarbour schreef:Volgens mij is winnen cool en doet deze jongen dat weleens?
Geen echte Nederlander, dus? :hypocrite.gif:
Misschien moeten we Limburg maar afstoten, de Belgen kunnen nog wel een succesvolle wielrenner gebruiken. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wegwielrennen

Bericht door InnerHarbour » di jul 26, 2016 3:37 pm

DelToro schreef:Alleen al in 2015 en 2016:
2x stage Tour de France ('16)
2x stage Vuelta a Espana ('15)
2x stage Tour de Suisse ('15)
1x stage Giro d'Italia ('16)
1x stage Vuelta Ciclista al Pais Vasco ('15)

Meeste hiervan zijn tijdritten, maar hij heeft zowel in de Vuelta van vorig jaar en de Tour van dit jaar een schitterende etappe gewonnen. In de Tour de koninginnenrit, in de Vuelta de eerste bergetappe waar hij Froome op nog geen 50 meter voor de finish inhaalt.
:biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wegwielrennen

Bericht door Sandro » vr aug 05, 2016 6:17 am

Gelukkig zitten er nog drie hele dagen tussen de wegwedstrijd en de tijdrit :hypocrite.gif:
Dumoulin nog in onzekerheid over pols in aanloop naar wegwedstrijd

Tom Dumoulin is vlak voor de start van de Olympische Spelen nog in onzekerheid over zijn gebroken pols, die hij twee weken geleden opliep in de Tour de France.

Dumoulin liet deze week twee trainingsritten over het olympische parcours schieten, omdat de pols nog steeds voor problemen zorgt.

''Niet dat het echt niet ging, maar voor de zekerheid. Om die pols rust te geven'', zei Dumoulin donderdag, twee dagen voor de wegwedstrijd van 240 kilometer.

''Het is elke dag kijken wat ik wel en niet kan. Dat geeft veel onzekerheid, ik begin ook te twijfelen. Het zijn geen leuke weken zo", aldus Dumoulin.

De tweevoudig etappewinnaar van de laatste Tour de France wil zaterdag wel gewoon opstappen, ondanks dat zijn focus eigenlijk op de tijdrit van woensdag ligt. ''Ik ga geen risico nemen. Als ik te veel pijn heb, stap ik af."

Twijfel

Kort na zijn val in de Tour klonk Dumoulin nog hoopvol, omdat hij een 'nette' breuk bleek te hebben en Rio haalbaar was. Vlak voor de Spelen heeft die hoop echter plaatsgemaakt voor twijfel.

''Eerst had ik al vrij snel het idee dat het wel goed ging komen. Maar als ik weer een slechte dag heb en die pols weer pijn doet, ga ik automatisch twijfelen. Dat is niet fijn. Het heeft het er allemaal niet makkelijker op gemaakt."

"Het is vervelend dat ik twijfel of ik nog wel zo hard kan fietsen, of die pols me niet in de weg zit. Daardoor is mijn focus nu al meer op de tijdrit komen te liggen dan op de tijdrit én de wegwedstrijd", aldus Dumoulin.

Medaille

Voor zijn val had Dumoulin ook ambities voor de wegrace, nu ziet hij voor zichzelf hooguit een dienende rol voor Bauke Mollema, Wout Poels en Steven Kruijswijk.

''We kunnen met deze ploeg echt meedoen om de medailles", denkt Dumoulin. "We zitten allemaal dicht bij elkaar, het niveau ligt heel hoog. Ik denk dan ook niet dat we met één speerpunt gaan rijden waar we alle ballen op gooien, al moeten we het daar nog over hebben. Dat is ook afhankelijk van hoe het met mij gaat.''
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door brigade zuid » vr aug 05, 2016 11:24 am

Ik wordt zo langzamerhand wel een beetje moe van dat gepiep van hem elke dag, het is een en al somberheid. Die wegwedstrijd moet hij gewoon vrij snel afstappen en daarna volledig focussen op die tijdrit en als hij somber blijft kan ie maar beter zich afmelden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Marillion » vr aug 05, 2016 11:47 am

Dat is gewoon onzekerheid en spanning. Hoeft niet persé negatief te zijn. En het is natuurlijk niet zo dat hij iedere dag journalisten opzoekt om zijn verhaal te doen. We vragen er met z’n allen continu naar en hij geeft eerlijk antwoord.

Hij zal zeker geen risico nemen in de wegwedstrijd maar oorspronkelijk was het zijn doel om ook daar goed te zijn en voor zijn kans te gaan. Ik denk dat hij daar inmiddels wel afstand van heeft genomen. Maar een flink aantal kilometers op wedstrijdniveau zullen onderdeel van zijn plan richting de tijdrit zijn. Als dat lekker gaat dan start je ook met een beter gevoel aan de tijdrit.

Ik heb er nog steeds wel vertrouwen in dat hij daar goed gaat zijn. Het zal pijn doen maar daar moet je dan doorheen bijten. Hopelijk kost dat straks niet teveel energie en kan hij zich focussen op zijn prestatie. Een tijdrijder is doorgaans wel gewend om door pijn heen te rijden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wegwielrennen

Bericht door Sandro » vr aug 05, 2016 8:01 pm

Ik vond hem veel te optimistisch vlak na zijn val. Nu lees ik teksten waaruit blijkt dat hij realistischer is geworden, maar het dringt wel langzaam tot hem door. Ben bang dat er een dramaatje op komst is.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13753
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wegwielrennen

Bericht door Jinne » za aug 06, 2016 6:19 am

Hoe laat kunnen we de finish ongeveer verwachten?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wegwielrennen

Bericht door Sandro » za aug 06, 2016 7:11 am

Naar schatting 21:00 uur.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13753
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wegwielrennen

Bericht door Jinne » za aug 06, 2016 7:54 am

Mooie tijd.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door brigade zuid » za aug 06, 2016 5:31 pm

Poels er al af... niet te geloven.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Marillion » za aug 06, 2016 5:38 pm

Ja, dat is wel heel vroeg. Het is niet echt de dag van de Nederlandse sporters geloof ik. Hopelijk zijn Mollema en Kruijswijk beter op de afspraak.

Het is wel een slijtage slag op dit parcours. Zeker in combinatie met de temperatuur. Hier gaat sowieso een grote renner winnen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wegwielrennen

Bericht door Sandro » za aug 06, 2016 6:41 pm

Kruijswijk er ook af met nog 40 km te gaan. Mollema dan?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Iniesta » za aug 06, 2016 6:48 pm

Mollema ziet er niet al te sterk meer uit, lijkt me geen medaille in deze race.
Vind de bondscoach trouwens werkelijk niks uitstralen. Nu is de invloed wellicht wat beperkt met zo'n klein team, maar ik geloof wel dat je voor een bepaalde focus moet zorgen (al ver voor de OS).
Ze komen hier allemaal met de hoop dat hun goede vorm doorgezet kan worden. Alleen dumoulin heeft een echte focus richting tijdrit.

Plaats reactie