Wegwielrennen

Alles over de Olympische droom.
Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Wegwielrennen

Bericht door Jinne » za jul 28, 2012 2:50 pm

Gilbert doet wat hij het hele jaar nog niet heeft gedaan: voorop rijden. Ook Gesink doet vooralsnog nog lekker mee, maar ik vrees nog steeds voor een Engelse sprintfeestje op het einde.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wegwielrennen

Bericht door raymon » za jul 28, 2012 2:55 pm

Jinne schreef:Gilbert doet wat hij het hele jaar nog niet heeft gedaan: voorop rijden. Ook Gesink doet vooralsnog nog lekker mee, maar ik vrees nog steeds voor een Engelse sprintfeestje op het einde.
Het zou prutswerk van die Engelsen zijn als ze Cav niet kunnen lanceren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wegwielrennen

Bericht door Jinne » za jul 28, 2012 3:34 pm

Door dat 'prutswerk' wel een mooie koers zo. Cancellara waarschijnlijk out voor de tijdrit na een val vandaag.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Marillion » za jul 28, 2012 3:39 pm

Zonde dat uitgerekend Cancellara daar viel. Toch echt één van de betere stuurmannen.

Maar leuk ritje hoor! Dit moet de kopgroep kunnen houden als ze door blijven rijden. Ik zie wel kansen voor Boom. Kan hard wegrijden maar ook goed aankomen met zo'n groepje.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wegwielrennen

Bericht door Jinne » za jul 28, 2012 3:42 pm

De Engelsen hebben het in ieder geval opgegeven.

Vino en Uran nu vooraan. De rest van de kopgroep erachter.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Marillion » za jul 28, 2012 3:47 pm

Vinokourov!

Geweldig hoor, die oude krijger. Flikt 'ie het toch nog een keertje in wat volgens mij zijn allerlaatste wedstrijd was.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wegwielrennen

Bericht door Jinne » za jul 28, 2012 3:48 pm

Die Uran zit duidelijk niet vaak vooraan. Liet zich wel erg verrassen tijdens die sprint.

Mooi winnaar wel van deze race.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Marillion » za jul 28, 2012 3:53 pm

Prachtige beelden van een emotionele Cancellara na de finish.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Oscarito » za jul 28, 2012 3:57 pm

Wat een prachtige koers! Het robotwielrennen van Groot-Brittanie overwint niet! :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Marillion » za jul 28, 2012 4:00 pm

Overwinning voor het oude wielrennen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Iniesta » za jul 28, 2012 4:05 pm

Gênant te zien hoe de wedstrijd werd verkocht. Een olympische titel verkopen mag met schorsing bestraft worden.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wegwielrennen

Bericht door Scherrer » za jul 28, 2012 4:28 pm

Doodzonde voor deze mooie sport dat zo'n erkende vervuiler heeft gewonnen.
***

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Iniesta » za jul 28, 2012 4:33 pm

De manier waarop past wel in dat beeld. Dat dit gebeurd in de tour kan ik nog wel de charme van inzien, maar hiermee zet je de toekomst van wielrennen op de OS op het spel.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Marillion » za jul 28, 2012 9:07 pm

Vinokourov is voor mij een uitstekende winnaar. Hij heeft een verleden als dopingzondaar maar is daarvoor gestraft en mag weer meedoen. Vanaf dat moment ben je voor mij gewoon weer één van de renners. Daarbij is hij een type renner waarvan er veel meer zouden moeten zijn. Altijd aanvallen en karakter tonen.

Na zijn zware heupblessure toch weer op niveau gekomen omdat hij zo geen afscheid wilde nemen en dan eindigen met een olympische titel. Of Uran nu een nieuwe auto kan kopen of niet. Ik vind het ontzettend knap. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wegwielrennen

Bericht door InnerHarbour » za jul 28, 2012 9:57 pm

Net naar Smeets zitten kijken en die twee hypocriete wielrenners, wat een totaal verkankerde sport is dat. In het wielrennen is zelfs Olympisch goud te koop.
YNWA

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wegwielrennen

Bericht door Scherrer » za jul 28, 2012 10:03 pm

Karakter tonen, my ass. Gewoon wat meer doping dan de rest. Nogal wiedes dat hij dan vaak in de aanval kan gaan tijdens een koers. Zou de rest ook kunnen als ze zich net als hem volledig met chemicaliën hadden laten volspuiten. Voor mij blijft het een vervuiler. Een zwarte dag voor de sport, als een neppert zo'n belangrijke wedstrijd wint.

Wat bij mij ook meespeelt is het hele verhaal rond zijn schorsing in 2007. Meneer roept, nadat hij betrapt is, met krokodillentranen dat hij zijn carriere per direct beeindigt. Omdat hij toch stopt krijgt hij in plaats van 2 jaar slechts een schorsing van 1 jaar, want het is toch allemaal symbolisch: hij is immers geen renner meer. Maar dat was buiten de slinkse Vino gerekend, die doodleuk aankondigt dat hij dan wel weer terug gaat keren, als hij toch maar één jaar niet mag koersen. Bah. Gelukkig is daar een stokje voor gestoken destijds (schorsing werd volledig terecht weer omgezet in 2 jaar).

En vandaag lijkt hij de gouden medaille gewoon te kopen. Wat die Uran daar doet in de sprint is nog nooit vertoond. Stukje adembenemend slecht toneel.

Vino dopage, dopage, dopage!
***

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Marillion » za jul 28, 2012 10:41 pm

Haha, als het zo eenvoudig was. Er is echt wel even iets meer nodig dan de juiste spuit om hard te rijden en zo aanvallend te koersen hoor. Zijn wedstrijdinstelling is gewoon geweldig, altijd al geweest. En Vino heeft straf gehad en mag nu weer meedoen. Dat hij in het verleden positief is geweest klopt. Maar dat zegt niets over wat hij nu presteert.

Die sprint was niet fraai. Maar hij zat in ieder geval in de positie. Overigens, als er inderdaad is betaald heb ik gevoelsmatig meer problemen met Uran die dan een belangrijke overwinning verkoopt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Wegwielrennen

Bericht door Ramona » zo jul 29, 2012 7:54 am

Vos op jacht naar eerste goud voor Nederland


LONDEN - Waar de estafettezwemsters zaterdag niet in slaagden moet zondag door Marianne Vos worden gerealiseerd. De Brabantse renster gaat maar met één doel van start in de olympische wegrace: goud.



Vos wordt in dat streven bijgestaan door Ellen van Dijk, Loes Gunnewijk en outsider Annemiek van Vleuten, haar ploeggenote bij Rabobank. De vrouwen starten om 13.00 uur Nederlandse tijd nabij Buckingham Palace waar ze na 140 kilometer later in de middag terugkeren.

De hockeysters openen hun toernooi zondag tegen België. Robin Haase komt een dag na zijn toernooiwinst in Kitzbühel in actie tegen de Fransman Richard Gasquet in het enkelspel. Met Jean-Julien Rojer maakt hij ook zijn opwachting in het dubbelspel.


Het zwemtoernooi gaat verder met onder anderen Sebastiaan Verschuren in de series van de 200 meter vrij en Sharon van Rouwendaal op de 100 meter rugslag.
Nu.nl

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 29, 2012 8:50 am

Ik hoop dat ze kan winnen. Zal een lastig verhaal worden want Vos zal ook last hebben van het Cavendish syndroom. Iedereen zal naar haar kijken en de strategie afstemmen op het verslaan van Vos. Zou mooi zijn als er een groepje ontstaat waar bijvoorbeeld Annemiek van Vleuten ook bij zit.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Iniesta » zo jul 29, 2012 8:54 am

Marillion schreef:Haha, als het zo eenvoudig was. Er is echt wel even iets meer nodig dan de juiste spuit om hard te rijden en zo aanvallend te koersen hoor. Zijn wedstrijdinstelling is gewoon geweldig, altijd al geweest. En Vino heeft straf gehad en mag nu weer meedoen. Dat hij in het verleden positief is geweest klopt. Maar dat zegt niets over wat hij nu presteert.

Die sprint was niet fraai. Maar hij zat in ieder geval in de positie. Overigens, als er inderdaad is betaald heb ik gevoelsmatig meer problemen met Uran die dan een belangrijke overwinning verkoopt.
die sprint was wat mij betreft meer dan niet fraai. Hij is qua wedstrijdinstelling inderdaad een voorbeeld voor velen, maar met deze actie toon je een volledig disrepect naar de OS.
Sporten als voetbal, tennis en wielrennen zijn al een vreemde eend in de bijt doordat de OS niet het allerhoogste zijn. Gesink vond alles prachtig, maar is nu al met z'n hoofd bij de Vuelta.
Voor andere sporters is er na de OS niets dan een grootte leegte, omdat ze hier letterlijk vier jaar naar toegeleefd hebben.
Binnen dit kader bewees het wielrennen in Beijing dat ze toch een plek verdienen door een fantastische wedstrijd, pure topsport te tonen.
Door nu zo opzichtig goud te kopen, stel je wat mij betreft de plek van mannenwielrennen op de OS weer volledig ter discussie.En daar is Vino toch echt voor verantwoordelijk. De man die met zijn verleden een extra verantwoordelijkheid draagt wat betreft eerlijke sport.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 29, 2012 9:01 am

Maar moeten we dan met z'n allen niet veel meer vallen over het gedrag van Uran? Hij is dan toch degene die besluit om die olympische titel te verkopen en een opzichtig toneelstukje op te voeren? Vinokourov kan bieden wat hij wil. Als zijn tegenstander dat negeert en gewoon vol voor goud gaat zal hij er ook voor moeten sprinten.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Iniesta » zo jul 29, 2012 9:09 am

Ook, maar Vino heeft wat meer te bewijzen wat betreft eerlijk gedrag. Besmette renners verdienen wat mij betreft alle kans, maar ze moeten dan ook laten zien dat ze anders in de sport staan. Vino lijkt dat nog steeds niet te begrijpen. Erg jammer, aangezien hij voor de rest echt een voorbeeld is qua koersgedrag. Ik vond het prachtig dat hij er weer bijzat, daardoor was voor mij de anti-climax juist nog groter.

Iets anders: is er ergens nog een interview getoond met Boom? Snap er niks van dat hij niet eens leek te proberen te sprinten voor de derde plaats.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Oscarito » zo jul 29, 2012 9:53 am

Al die ophef, dit gebeurt om de haverklap en diegenen die het wielrennen op de voet volgen weten dat. Vino is gewoonweg de verdiende winnaar.

En Ajax heeft notabene een trainer die in het verleden betrapt is geweest op doping. Laten we nu maar die hele Ajax kliek opdoeken want bedriegers zijn het! (...)
Marillion schreef:Ik hoop dat ze kan winnen. Zal een lastig verhaal worden want Vos zal ook last hebben van het Cavendish syndroom. Iedereen zal naar haar kijken en de strategie afstemmen op het verslaan van Vos. Zou mooi zijn als er een groepje ontstaat waar bijvoorbeeld Annemiek van Vleuten ook bij zit.
Met het verschil dat Vos een veel completere renster is dan Cavendish en zelf misschien een aanval gaat plaatsen of zich mee laat drijven. Al had ik begrepen dat het parcours bij de vrouwen anders was dan bij de mannen, minder selectief vooral. Gelukkig heeft ze dan ook een van de snelste sprintbenen in huis van het vrouwenpeloton. Ik zie het wel goed komen.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wegwielrennen

Bericht door Iniesta » zo jul 29, 2012 10:06 am

Oscarito schreef:Al die ophef, dit gebeurt om de haverklap en diegenen die het wielrennen op de voet volgen weten dat. Vino is gewoonweg de verdiende winnaar.

En Ajax heeft notabene een trainer die in het verleden betrapt is geweest op doping. Laten we nu maar die hele Ajax kliek opdoeken want bedriegers zijn het! (...)
.
Volgens mij heeft hier niemand Vino iets misgund vanwege zij dopingverleden.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wegwielrennen

Bericht door raymon » zo jul 29, 2012 10:21 am

Hoe zeker is het eigenlijk dat de finale verkocht is? Het zag er dom uit maar het kan dat ie gewoon de verkeerde kant op keek.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie