Turnen

Alles over de Olympische droom.
Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Turnen

Bericht door Cruijff » ma aug 15, 2016 8:45 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Ik denk, om heel eerlijk te zijn, omdat ik geen kampioen in haar zie. En dan vind ik het zo mooi als blijkt dat ze dat toch is, en wat voor één! Die Biles waar ze van wint is ook zo'n ontzettend kanon. Die wint werkelijk alles wat los en vast zit. Aan het einde van de carriere van Biles zal waarschijnlijk blijken dat ze maar een paar steekjes heeft laten vallen in haar hele carriere. Dit is er eentje van en Wevers grijpt de kans met beide handen beet.
Klopt Simone Biles zal het niet bepaald gewend zijn om op weliswaar op het podium te staan, maar niet op het hoogste treetje. Toch liet ze net bij het in ontvangst nemen van die medaille wel een lach zien.

Niet net zo'n extreem brede lach als Sanne Wevers uiteraard. :smile-ajax.gif:

Toch zijn er wel vaker totaal onverwachte medaillewinnaars en zelfs ook een paar (Olympische) kampioenen wiens naam het grote publiek na een X aantal jaar alweer vergeten is.
Stel nu dat Elis Ligtlee ook de sprint wint. Dan is ze in principe net zo'n Koningin als Ranomi vier jaar terug. Toch vind ik het gevoelsmatig (nu nog) moeilijk voor te stellen dat we haar in hetzelfde rijtje zetten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Turnen

Bericht door Marillion » ma aug 15, 2016 8:48 pm

Geweldig zeg. Ik had wel op een medaille gerekend omdat ze volgens mij wel bij de betere turnsters op dit specifieke onderdeel hoort. Maar dit is ongekend. Prachtige oefening, één en al sierlijkheid en lichaamscontrole. En dat een veelwinnaar als die Amerikaanse ook op het podium staat geeft het geheel nog wat extra glans.

Is het overigens onderhand ook niet tijd om Hans van Zetten een medaille te geven voor zijn commentaar? In vergelijking met zijn prestatie vier jaar geleden vond ik de amplitude iets minder maar hij weet dit toch weer op een geweldige manier te begeleiden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Turnen

Bericht door Sandro » ma aug 15, 2016 8:53 pm

Is het overigens onderhand ook niet tijd om Hans van Zetten een medaille te geven voor zijn commentaar? In vergelijking met zijn prestatie vier jaar geleden vond ik de amplitude iets minder maar hij weet dit toch weer op een geweldige manier te begeleiden.
:biggrin.gif: De interne amplitude?

Ik vind hem leuk enthousiast, maar als je hem vaker hoort dan begint hij op sommige momenten te irriteren. Mij in ieder geval. Overall wel een prima commentator natuurlijk, maar een medaille hoeft voor mij niet hoor :smile-ajax.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33276
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Turnen

Bericht door zeux » ma aug 15, 2016 8:55 pm

Ik zag het niet live, maar de herhaling. Het shot dat ze een radslag (of zoiets) maakt en dat haar hoofd dan perfect stil blijft. Alsof het in een virtuele bankschroef zit. Wat een lichaamsbeheersing.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Turnen

Bericht door Marillion » ma aug 15, 2016 9:02 pm

Morgen is Epke Zonderland denk ik aan de beurt? Dat zou normaal gesproken toch ook wel een medaille op moeten leveren. Hij ging met de derde score naar de finale en we zijn een behoorlijk aantal dagen verder ten opzichte van de kwalificatie dus fysiek gaat het wellicht ook weer beter.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Turnen

Bericht door Iniesta » ma aug 15, 2016 9:10 pm

Hij heeft al het hele jaar fysieke tegenslag gehad,dus z'n basis is flinterdun. Maar blijft kanshebber.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Turnen

Bericht door Marillion » ma aug 15, 2016 9:13 pm

Ik heb geen idee wat de tegenstanders nog achter de hand hebben. Kwa momentum lijkt het niet zijn jaar. Maar hij kan denk ik wel relatief ontspannen de finale in. Als ik me niet vergis waren de verschillen in scores bij de kwalificatie niet zo groot dus er kan van alles gebeuren. Zonderland heeft in ieder geval al meerdere keren laten zien dat hij kan omgaan met druk. Zowel op de Spelen als het WK.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Turnen

Bericht door Iniesta » ma aug 15, 2016 9:14 pm

Hij geeft in elk geval zo commentaar dat het over 20 jaar weer kippenvel is om het terug te kijken/luisteren.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Turnen

Bericht door Cruijff » ma aug 15, 2016 9:20 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
Is het overigens onderhand ook niet tijd om Hans van Zetten een medaille te geven voor zijn commentaar? In vergelijking met zijn prestatie vier jaar geleden vond ik de amplitude iets minder maar hij weet dit toch weer op een geweldige manier te begeleiden.
:biggrin.gif: De interne amplitude?

Ik vind hem leuk enthousiast, maar als je hem vaker hoort dan begint hij op sommige momenten te irriteren. Mij in ieder geval. Overall wel een prima commentator natuurlijk, maar een medaille hoeft voor mij niet hoor :smile-ajax.gif:
Vreemd. :confused.gif: De schuine moppen van een roze konijn kun je moeiteloos 3 uur achtereen beluisteren en een sport commentator met nagenoeg dezelfde stem roept na een paar keer al irritaties op.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Turnen

Bericht door Marillion » ma aug 15, 2016 9:30 pm

Zijn commentaar spreekt mij erg aan omdat hij enthousiast is en ondertussen toch op beschaafde wijze spreekt. Bovendien heb ik de indruk dat hij mij als leek kan uitleggen wat er ongeveer gebeurd. Het kan natuurlijk zijn dat er niets klopt van wat hij zegt maar dat heb ik dan niet in de gaten. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Turnen

Bericht door Cruijff » ma aug 15, 2016 10:46 pm

Marillion schreef:Zijn commentaar spreekt mij erg aan omdat hij enthousiast is en ondertussen toch op beschaafde wijze spreekt.
Op beschaafde wijze? :smile-ajax.gif: Jij verwacht dat commentatoren die enthousiast worden allerlei smerige taal gaan uitslaan ofzo? :smile-ajax.gif:

De presentatie is bij deze sport toch ook erg belangrijk. Werkelijk een schitterend pakje had die Sanne Wevers aan. :biggthumpup.gif: Verder heb ik het niet zo op die platte turnwijven met hun vormloze konten ( aldus iemand die nog een tijd lang een relatie met een oud turnster heeft gehad :smallgrin.gif: )

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Turnen

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 15, 2016 11:14 pm

Verona?
Ajax!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Turnen

Bericht door brigade zuid » ma aug 15, 2016 11:35 pm

Marillion schreef:Ik heb geen idee wat de tegenstanders nog achter de hand hebben. Kwa momentum lijkt het niet zijn jaar. Maar hij kan denk ik wel relatief ontspannen de finale in. Als ik me niet vergis waren de verschillen in scores bij de kwalificatie niet zo groot dus er kan van alles gebeuren.
Epke gaat morgen een moeilijkere oefening doen dan in de kwalificatie, als dat goed gaat heb je altijd een medaille.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Turnen

Bericht door Sandro » di aug 16, 2016 6:11 am

Cruijff schreef:
Marillion schreef:Zijn commentaar spreekt mij erg aan omdat hij enthousiast is en ondertussen toch op beschaafde wijze spreekt.
Op beschaafde wijze? :smile-ajax.gif: Jij verwacht dat commentatoren die enthousiast worden allerlei smerige taal gaan uitslaan ofzo? :smile-ajax.gif:
:biggrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Turnen

Bericht door InnerHarbour » di aug 16, 2016 6:37 am

Even de herhaling zitten kijken bij de NOS, dat je al gewoon over zo'n balkje kan lopen vind ik af knap :smallgrin.gif: laat staan wat dat meisje allemaal doet. Chapeau!
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Turnen

Bericht door GangstaRiB » di aug 16, 2016 3:40 pm

Marillion schreef:Zijn commentaar spreekt mij erg aan omdat hij enthousiast is en ondertussen toch op beschaafde wijze spreekt. Bovendien heb ik de indruk dat hij mij als leek kan uitleggen wat er ongeveer gebeurd. Het kan natuurlijk zijn dat er niets klopt van wat hij zegt maar dat heb ik dan niet in de gaten. :smallgrin.gif:
Een man met kennis en passie. Dat zouden ze een keer bij het voetbal moeten proberen... daar heb je commentatoren die al decennia commentaar geven en nog steeds geen 4-4-2 van 4-3-3 van elkaar kunnen onderscheiden.
Die Van Zetten ziet alles. Stijlfoutje, nahupje... er is zelfs een bingo-kaart van z'n uitspraken. :smallgrin.gif:
Dat is echt een waarde toevoeging.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Turnen

Bericht door Marillion » di aug 16, 2016 3:49 pm

Zo uit m'n hoofd: Gymnastische sprong, amplitude, dit is ongekend, vluchtfase, kleine balansverstoring.

Vanavond mag hij weer tijdens de oefening van Epke. Misschien live uitzenden op het scorebord in de Arena? :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33276
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Turnen

Bericht door zeux » di aug 16, 2016 3:51 pm

Die synthese van ballet en acrobatiek vond ik weergaloos. :smile-ajax.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Turnen

Bericht door Marillion » di aug 16, 2016 3:51 pm

Oh ja, die is prachtig inderdaad!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Turnen

Bericht door Sandro » di aug 16, 2016 3:54 pm

Nu moeten jullie echt ophouden met het ophemelen van Van Zetten hoor! :luukie:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Turnen

Bericht door GangstaRiB » di aug 16, 2016 4:11 pm

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Turnen

Bericht door Sandro » di aug 16, 2016 5:08 pm

Afzet-, rotatie- en landingsfase, voorwaartse rotatie...D score, E score. Heeft iemand zich hier weleens afgevraagd wat er met de A, B en C score gebeurd is? :ajaxsmiley.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Turnen

Bericht door Sandro » di aug 16, 2016 7:49 pm

Jammer Zonderland, maar het zat eraan te komen. Ook al gevallen tijdens de training.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Turnen

Bericht door brigade zuid » di aug 16, 2016 7:49 pm

Kut, einde oefening.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Turnen

Bericht door columbus » di aug 16, 2016 7:59 pm

Wat zonde zeg!

Plaats reactie