Olympische Winterspelen 2014

Alles over de Olympische droom.
Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Cruijff » zo feb 23, 2014 9:41 pm

Peter schreef:Moet zeggen dat deze Spelen errug goed waren (en dan bedoel ik niet de prestaties van NL).
Errug goed omdat...? om-dat de Russen met hun propaganda de halve wereld ingepalmd hebben en met hun steun burgers in Oekraïne ondertussen door scherpschutters neergeknald kunnen worden...........?

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door columbus » zo feb 23, 2014 11:15 pm

Misschien omdat er 14 dagen topsport is laten zien? Ik heb van de sport genoten! Ook van sporten die ik niet zo 1-2-3 zou kijken. Het werd allemaal ook enorm goed geregistreerd en uitgezonden... Interviews van sporters waren bovendien een verademing vergeleken met media optredens van de heren voetballers.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Cruijff » ma feb 24, 2014 11:58 am

Columbus schreef:Misschien omdat er 14 dagen topsport is laten zien? Ik heb van de sport genoten! Interviews van sporters waren bovendien een verademing vergeleken met media optredens van de heren voetballers.
100% waar, maar ik mag toch hopen dat je niet opeens in 2014 tot de 'grote ontdekking' komt dat de sporters die 4 jaar naar een Olympische Spelen toeleven doorgaans veel betere teksten en ook tien keer meer toewijding hebben dan de doorsnee profvoetballer...? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Sandro » wo nov 01, 2017 8:06 pm

Zo jammer dat zoiets dan altijd weer net voor een nieuwe Winterspelen naar buiten komt. Dat moet toch eerder kunnen dan 4 jaar na dato?

Als je de manier leest waarop er gefraudeerd wordt dan kun je toch bijna niet geloven dat dat nu nog kan (via een gaat in de muur)? Maar dus toch.
Twee Russische langlaufers levenslang geschorst na dopinggebruik in Sochi

De Russische langlaufers Aleksander Legkov en Evgeni Belov mogen van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) nooit meer aan de Olympische Spelen meedoen omdat ze alsnog zijn betrapt op het gebruik van doping bij de Winterspelen van 2014 in Sochi.

Legkov won in Sochi goud bij de cross country en zilver in de landenwedstrijd over vier keer tien kilometer.

Legkov en Belov zijn de eerste Russische olympiërs die bijna vier jaar na de Spelen in de Zuid-Russiche stad worden bestraft.

Het IOC is de dopingmonsters van alle Russische deelnemers opnieuw gaan testen nadat het mondiale antidopingbureau WADA uit eigen onderzoek concludeerde dat er omvangrijke fraude is gepleegd in het dopinglaboratorium dat de controles uitvoerde in Sochi.

Het schandaal in Sochi kwam aan het licht doordat directeur Grigori Rodsjenkov van het lab de fraude erkende en de werkwijze gedetailleerd uit de doeken deed in The New York Times. Hij bekende dat tientallen Russische atleten, onder wie vijftien medaillewinnaars, tijdens de Spelen in 2014 doping kregen.

Cocktail

Rodsjenkov bedacht zelf een cocktail van drie dopingmiddelen, die hij mengde met alcohol en aan de atleten gaf. Agenten van de Russische geheime dienst fungeerden als koerier die de besmette urinestalen via een gat in de muur omwisselden voor stalen met eerder afgenomen schone urine van de sporters.

In Sochi won Rusland het landenklassement met dertien keer goud, elf keer zilver en negen keer brons.

Het IOC zei dat er de komende dagen meer schorsingen naar buiten komen. Het comité neemt begin december een besluit over deelname van Rusland aan de Winterspelen in het Zuid-Koreaans Pyeongchang (9 - 25 februari).

Door: ANP/NU.nl
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Marillion » vr nov 03, 2017 7:02 pm

Ik pleit voor coulance op basis van de mooi klassiek geschoolde manier van het verwisselen van de stalen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie