Olympische Winterspelen 2014

Alles over de Olympische droom.
Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Monkey Tonk » za feb 22, 2014 1:34 am

Flipperkastsporten waar schaatsers and skiers met elkaar ondersteboven de bocht uitvliegen zijn goed voor de kijkcijfers. Die amusementswaarde vertaalt zich naar hogere inkomsten via tv-reclames. That's the way the cookie crumbles. (Niet voor niks dat de X-games uit Amerika komen; of dat de sluis van X-games naar Olympics zo razendsnel openging). Wat mij betreft is het geen echte sport meer als er zoveel geluk bij komt kijken. De sterksten zullen vaker winnen, net als bij poker, maar van dag tot dag kan de sterkste zijn wil niet opleggen.

Jorien zie ik veel liever bij het echte schaatsen. Haar 1500 meter was een zeldzaam 'Olympisch' moment.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Marillion » za feb 22, 2014 11:09 am

Toch is het lang niet altijd geluk denk ik. Rustig blijven, technisch goed je werk doen en simpelweg geen fouten maken als er druk op staat is ook een kwaliteit. Dan lijkt het van buitenaf soms pech maar meestal maak je als je valt denk ik toch zelf een fout. Of iemand moet je echt uit het niets ondersteboven kegelen.

Zo'n sport als shorttrack trekt mij als kijker alleen echt niet. Het is niet te volgen. Heb ik, op een andere manier, ook met ijshockey. Ik ben altijd die puck kwijt. Dan begint er een ploeg te juichen en dan zal het wel een doelpunt zijn. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Thijs » za feb 22, 2014 12:25 pm

Haha, dat heb ik dus ook! Zo'n Grueter: En dan, Johnson naar Svensson, ja schitterende aanval, tegen de paal, OOHHH!

En ik heb dus geen idéé waar ik net naar heb zitten kijken. Ik zie dat ding gewoon niet. Waarom maken ze die niet oranje?

Wat vinden we overigens van het terugtrekken van Bergsma voor de ploegenachtervolging? Hij zal toch vooraf ook wel hebben geweten wat het principe van 'reserve' inhoudt?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Monkey Tonk » za feb 22, 2014 12:34 pm

Bij ijshockey moet je eigenlijk stiekem vooruitkijken naar waar je denkt dat de puck gaat komen. En dan nog mis ik zonder herhaling pakweg de helft van de goals. Het juichende spelers fenomeen, inderdaad. Maakt niet uit. De meeste goals zijn toch niet om aan te zien. De katachtig snelle chaos en eerlijke cultuur maken ijshockey speciaal. Bij de meeste atleten leidt het grote geld tot een gemakzuchtige opvatting. De NHL is een uitzondering. De Vikingen bestaan nog. Godzijdank. Die puck is bijzaak.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Iniesta » za feb 22, 2014 12:35 pm

Vind het echt een enorme naaistreek. Hij heeft van te voren echt wel geweten dat de basisploeg in principe zou gaan rijden. Als je dat niet ziet zitten dan moet je daar van te voren conclusies aan verbinden en niet op de finaledag de focus van het team weg te halen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door brigade zuid » za feb 22, 2014 12:44 pm

Kramer wil gewoon niet dat Bergsma nog een gouden medaille wint, dan staat ie zelf minder in de picture. Zielig mannetje. Hoe is het met zn rug? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Monkey Tonk » za feb 22, 2014 12:50 pm

Typisch Nederlands, natuurlijk. In de meeste andere landen houden ze op zo'n moment hun kop in naam van het teambelang. Maar dat is moeilijk voor het Hollandse ego. Dat moet een daad stellen.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door columbus » za feb 22, 2014 1:09 pm

Vind het lomp van hem. Hij heeft al de uitstraling van een voordeur en deze actie past prima in dat plaatje. Duidelijk geen teamplayer en geen weet wat de rol van reserve in houdt. Natuurlijk had de coach hem tegen Frankrijk kunnen laten spelen maar hij koos voor een ander plan. Als hij zich niet als reserve ziet had hij er vooraf niet aan moeten beginnen...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door zeux » za feb 22, 2014 1:37 pm

Monkey Tonk schreef:Bij ijshockey moet je eigenlijk stiekem vooruitkijken naar waar je denkt dat de puck gaat komen. En dan nog mis ik zonder herhaling pakweg de helft van de goals. Het juichende spelers fenomeen, inderdaad. Maakt niet uit. De meeste goals zijn toch niet om aan te zien. De katachtig snelle chaos en eerlijke cultuur maken ijshockey speciaal. Bij de meeste atleten leidt het grote geld tot een gemakzuchtige opvatting. De NHL is een uitzondering. De Vikingen bestaan nog. Godzijdank. Die puck is bijzaak.
Eén keer een wedstrijd live gezien, in LA. Zat vlak bij de boarding, direct naast zo'n strafhokje. Die bodychecks aan de boarding zijn wel heftig. Spel gaat razendsnel, maar vond het behoorlijk te volgen. Had daar bij AF live meer moeite mee in het begin.
Heerlijk ook hoe die lui op dat strafbankje continu verrot worden gescholden. Je voelt de adrenaline in zo'n hal.

Wat ik curieus vond, is dat in de pauze twee jeugdteams op het ijs kwamen, jaar of 12 of zo, en dat het ook daar al matten was. Werd redelijk normaal gevonden. Je zou denken dat ze er in de jeugd feller bovenop zitten om dat te controleren, maar blijkbaar is het echt een folklore die er vanaf de jeugd ingeramd wordt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door InnerHarbour » za feb 22, 2014 1:45 pm

Ik kan Nederland 1 niet aanzetten of dat klote langlaufen komt voorbij al dan niet met een geweer op hun nek. Hoeveel onderdelen heb je daar niet in? Echt de Olympische winterspelen, more boring wordt het niet.
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Yopi » za feb 22, 2014 2:26 pm

Dat schieten is juist leuk. Vooral met strafrondes. :neutral.gif:

Ik heb met verbazing naar dat curling zitten kijken. Wat dóen die mensen eigenlijk? Is het zwaar? Is het een sport? Wat is het? :confused.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door zeux » za feb 22, 2014 2:28 pm

Yopi schreef:Dat schieten is juist leuk. Vooral met strafrondes. :neutral.gif:

Ik heb met verbazing naar dat curling zitten kijken. Wat dóen die mensen eigenlijk? Is het zwaar? Is het een sport? Wat is het? :confused.gif:
Darten met stenen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door InnerHarbour » za feb 22, 2014 5:06 pm

Mag je daarbij zuipen....... :smallgrin.gif:
YNWA

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Jöhnk » za feb 22, 2014 5:44 pm

Het heeft ook wel iets weg van Petanque.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Ramona » za feb 22, 2014 5:45 pm

Oppermachtig waren de Nederlandse mannen en vrouwen bij de ploegenachtervolging... :cheer.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Yopi » za feb 22, 2014 10:54 pm

Wat een feest. Totaal oninteressante wedstrijden.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door jabu » za feb 22, 2014 11:03 pm

He er is geen bal op de tv
Alleen 'n film met Doris Day
En wat dacht je van net twee
Ein Wiener operette
Nee er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk hem in en ga maar mee de bloemen buiten zetten.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Olympische Winterspelen 2014

Bericht door jabu » za feb 22, 2014 11:04 pm

delete
Laatst gewijzigd door jabu op zo feb 23, 2014 10:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Jinne » zo feb 23, 2014 10:09 am

Logisch dat ze Bergsma ook niet eerder hebben opgesteld, want ze wilden geen risico nemen na de flops van Turijn en Vancouver. Als pure stayer heeft ie toch meer moeite om van die snelle rondjes te draaien in het spoor van de rest.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Jinne » zo feb 23, 2014 10:10 am

Yopi schreef:Wat een feest. Totaal oninteressante wedstrijden.
Je hebt Ajax - Red Bull Salzburg nog maar een keer opgezet? Of was er wellicht nog badminton op Indonesie 1?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Marillion » zo feb 23, 2014 11:05 am

Jinne schreef:Logisch dat ze Bergsma ook niet eerder hebben opgesteld, want ze wilden geen risico nemen na de flops van Turijn en Vancouver. Als pure stayer heeft ie toch meer moeite om van die snelle rondjes te draaien in het spoor van de rest.
In zo'n eerste ronde tegen Frankrijk hadden ze iedere willekeurige Nederlandse schaatser mee kunnen nemen.

Ik weet natuurlijk niet wat er de afgelopen maanden is gecommuniceerd. Maar in deze situatie had ik er denk ik wel voor gekozen om iedereen te laten rijden. Die jongen is ook onderdeel van het team en dan krijgt hij ook z'n medaille. Het is niet dat je een enorm risico neemt door hem op te stellen. Hij zit niet voor niets bij die selectie.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Yopi » zo feb 23, 2014 11:42 am

Jinne schreef:
Yopi schreef:Wat een feest. Totaal oninteressante wedstrijden.
Je hebt Ajax - Red Bull Salzburg nog maar een keer opgezet? Of was er wellicht nog badminton op Indonesie 1?
Nee, de A1 van Ajax. :neutral.gif:

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Iniesta » zo feb 23, 2014 5:56 pm

Marillion schreef:
Jinne schreef:Logisch dat ze Bergsma ook niet eerder hebben opgesteld, want ze wilden geen risico nemen na de flops van Turijn en Vancouver. Als pure stayer heeft ie toch meer moeite om van die snelle rondjes te draaien in het spoor van de rest.
In zo'n eerste ronde tegen Frankrijk hadden ze iedere willekeurige Nederlandse schaatser mee kunnen nemen.

Ik weet natuurlijk niet wat er de afgelopen maanden is gecommuniceerd. Maar in deze situatie had ik er denk ik wel voor gekozen om iedereen te laten rijden. Die jongen is ook onderdeel van het team en dan krijgt hij ook z'n medaille. Het is niet dat je een enorm risico neemt door hem op te stellen. Hij zit niet voor niets bij die selectie.
Wat voor waarde heeft zo'n medaille dan? Had je beter Tuitert laten schaatsen, die heeft er nog geen.
Hoe dan ook, je weet dat dat het risico is van reserve zijn, dan ga je niet op de finaledag onrust stoken door zo'n actie. Alle betrokkenen worden hierdoor afgeleid van de wedstrijd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door brigade zuid » zo feb 23, 2014 7:18 pm

Jammer dat het weer voorbij is. Kan altjjd enorm genieten van grote sportevenementen. Dan zit ik twee weken helemaal in zo'n flow en heb ik weinig interesse in andere dingen. Op naar de WK.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door peter » zo feb 23, 2014 7:53 pm

Heb ik nou ook. Alle vrije tijd gaat eigenlijk op aan OS haha.

Moet zeggen dat deze Spelen errug goed waren (en dan bedoel ik niet de prestaties van NL).

Plaats reactie