Olympische Winterspelen 2014

Alles over de Olympische droom.
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Thijs » do aug 08, 2013 9:59 am

Interessante brief van Stephen Fry, te lezen in de Volkskrant. Mee eens of niet?
Stephen Fry: 'Poetin doet met de homo's wat Hitler met de Joden deed'
OPINIE - Stephen Fry − 07/08/13, 19:46

© epa. Stephen Fry.
opinie In een open brief roept de Britse acteur en schrijver Stephen Fry premier David Cameron en het Internationaal Olympisch Comité (IOC) op de Olympische Winterspelen van 2014 in Rusland te boycotten. 'Ik vraag u met klem weerstand te bieden aan de druk van pragmatisme, geld en van de glibberige lafheid van diplomaten, en vastberaden en trots op te komen voor de hele mensheid.' .

Sport bestaat niet onder een glazen koepel, geïsoleerd van samenleving en politiek. Het idee dat sport en politiek los van elkaar staan, is erger dan dom, het is kwaadaardig en moedwillig fout.

© afp.
Een totale boycot van de Russische Winterspelen van 2014 in Sochi is van het allergrootste belang. Hou ze maar ergens anders, in Utah, in Lillehammer, waar dan ookGeachte minister-president, geachte leden van het IOC,

Ik schrijf u in de oprechte hoop dat allen die de sport en de olympische gedachte een warm hart toedragen, willen nadenken over de smet die op de Vijf Ringen werd geworpen toen in 1936 de Olympische Spelen in Berlijn werden gehouden, met als beschermheer een jubelende tiran die twee jaar daarvoor een wet had ingevoerd waardoor een minderheid, wier enige misdaad het feit van haar geboorte was, het slachtoffer werd van bijzondere vervolging. Hitler weerde de Joden uit de academische wereld en uit openbare functies, liet de politie de andere kant opkijken als Joden mishandeld, bestolen of vernederd werden en hij verbande en verbrandde alle door Joden geschreven boeken. Hij beweerde dat zij de puurheid en traditie van alles wat Duits was 'vervuilden', dat ze een gevaar vormden voor de staat, voor de kinderen en voor de toekomst van het Rijk.

Tegelijk gaf hij hun, hoe tegenstrijdig ook, de schuld van de misdaden van het communisme en van het in handen hebben van het internationale kapitaal en de banken. Hij beschuldigde hen van het verwoesten van de cultuur, met hun liberalisme en anders-zijn.

Destijds schonk de olympische beweging totaal geen aandacht aan dit kwaad en ging de beruchte Berlijnse olympiade gewoon door. Die bood een opgewekte Führer een podium waardoor hij zijn status zowel in eigen land als in het buitenland kon verhogen. Het gaf hem zelfvertrouwen, daarover zijn alle historici het eens. En wat hij daarmee deed, weten we allemaal.

Poetin is deze krankzinnige misdaad op griezelige wijze aan het herhalen, dit keer tegen Russen die lesbisch, homo- of biseksueel of transgender zijn. De politie negeert dat ze mishandeld, vermoord en vernederd worden. Iedere verdediging van of zinnige discussie over homoseksualiteit is bij wet verboden. Iedere uitspraak, bijvoorbeeld dat Tsjaikovski homo was en dat dat in zijn kunst en leven tot uitdrukking kwam en andere homoseksuele kunstenaars inspireerde, kan iemand op gevangenisstraf komen te staan.

Het volstaat niet om te zeggen dat homoseksuele olympiërs al dan niet veilig zijn in het Olympisch Dorp. Het IOC moet absoluut namens de menselijkheid die zij verondersteld wordt te vertegenwoordigen een ferm standpunt innemen tegen de barbaarse, fascistische wet die Poetin er bij de Doema heeft doorgedrukt. Laten we niet vergeten dat de olympische nummers ooit niet alleen atletiek betroffen, maar dat het ook ging om culturele ontmoetingen. We moeten ons ervan bewust zijn dat sport in feite cultuur is. Sport bestaat niet onder een glazen koepel, geïsoleerd van samenleving en politiek. Het idee dat sport en politiek los van elkaar staan, is erger dan dom, het is kwaadaardig en moedwillig fout. Iedereen weet dat politiek met alles verbonden is, want het is afgeleid van het Griekse begrip 'met de mensen te maken hebbend'.

Een totale boycot van de Russische Winterspelen van 2014 in Sochi is van het allergrootste belang. Hou ze maar ergens anders, in Utah, in Lillehammer, waar dan ook. Ten koste van alles moet de indruk worden vermeden dat Poetin de goedkeuring van de beschaafde wereld kan wegdragen.

Hij maakt homoseksuelen tot zondebok, net zoals Hitler met de Joden heeft gedaan. Daar mag hij niet mee wegkomen. Ik weet waarover ik het heb. Ik ben in Rusland geweest en ben de confrontatie aangegaan met de politicus die in Sint Petersburg de eerste van dergelijke wetten heeft ingevoerd. Ik heb de man recht aangekeken en voor het oog van de camera geprobeerd een redelijk gesprek met hem te voeren, hem weerwoord te geven en hem te doen inzien waar hij mee bezig was.

Het enige wat ik van hem terugkreeg, was wat Hannah Arendt zo treffend 'de banaliteit van het kwaad' heeft genoemd. Ik stond tegenover een domme man, maar wel een man die, als zoveel tirannen, een feilloos instinct heeft voor het manipuleren van verbitterde mensen door zondebokken aan te wijzen.

Poetin kan dan wel beweren dat de Rusische 'waarden' niet die van het Westen zijn, maar dat is wel in lijnrechte tegenspraak met het gedachtegoed van tsaar Peter de Grote en met datgene waarop miljoenen Russen hopen. Russen die niet in de greep zijn van dat giftige mengsel van skinheadgeweld en intolerante religie. Russen die gebukt gaan onder het terugschroeven van de democratie en de opkomst van een nieuwe autocratie in hun moederland, dat al zoveel geleden heeft (en waarvan ik de muziek, de literatuur en het toneel zo hartstochtelijk liefheb).

Ik ben homoseksueel. Ik ben een Jood. Mijn moeder heeft meer dan tien familieleden verloren door Hitlers antisemitisme. Iedere keer dat er in Rusland een homoseksuele tiener tot zelfmoord wordt gedreven, een lesbische vrouw 'corrigerend' wordt verkracht, homo's worden doodgeslagen door neonazituig, terwijl de Russische politie erbij staat en niets doet, wordt de wereld een stukje slechter en ik ben een van die mensen die weer moeten wenen als ze zien hoe de geschiedenis zich herhaalt. 'Het enige wat nodig is om het kwaad te laten zegevieren is dat goede mensen niets doen', schreef Edmund Burke. Worden jullie, mannen en vrouwen van het IOC, die 'goede mensen' die het kwaad laten zegevieren?

De Olympische Zomerspelen van 2012 waren voor mij en voor mijn land absoluut een glorieus moment. Als er echter Russische Winterspelen komen, is de beweging voor altijd bezoedeld en zou veel van die glorie teniet worden gedaan. Dan zouden de Vijf Ringen voor altijd besmeurd en beklad zijn, en voor het oog van de beschaafde wereld in duigen liggen.

Ik vraag u met klem weerstand te bieden aan de druk van pragmatisme, geld en van de glibberige lafheid van diplomaten, en vastberaden en trots op te komen voor de hele mensheid, iets wat uw beweging gezworen heeft te doen. Zwaai met trots met uw olympische vlag, zoals wij homoseksuele mannen en vrouwen met trots met onze regenboogvlag zwaaien.

Wees zo dapper om u te houden aan de geloften en protocollen van uw beweging, waaraan ik u hieronder letterlijk herinner.

Artikel 4 - Werk samen met competente publieke of private organisaties en overheden bij het streven om de sport in dienst te stellen van de mensheid en zo de vrede te bevorderen.

Artikel 6 - Treed op tegen iedere vorm van discriminatie die de Olympische Beweging schade berokkent.

Artikel 15 - Moedig initiatieven die sport vermengen met cultuur en onderwijs aan en ondersteun deze.

Ik doe met name een beroep op u, de premier, voor wie ik het grootst mogelijke respect heb. Als leider van een partij waartegen ik mij zowat mijn hele leven heb verzet en waaraan ik intuïtief een hekel heb, hebt u een vastberaden, hartstochtelijke en duidelijk eerlijke betrokkenheid getoond door op te komen voor de rechten van lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders. U hebt u ingezet om het homohuwelijk door zowel het Lagerhuis als het Hogerhuis geaccepteerd te krijgen, terwijl zovelen in uw eigen kamp zich daar fel tegen hebben verzet. Daarvoor zal ik u altijd bewonderen, ook al zijn we het over zoveel andere dingen niet eens. Maar ik denk dat u, als puntje bij paaltje komt, heel goed weet wat goed is en wat slecht. Vertrouw nu alstublieft op uw gevoel.

Hoogachtend, wanhopig hopend voor de mensheid,

Stephen Fry.
Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens. NOC*NSF zou hier ook gewoon stelling tegen moeten nemen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Khraa » do aug 08, 2013 10:13 am

Ik vind de vergelijking met de Joden overtrokken, maar verder ben ik het er wel mee eens.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Thijs » do aug 08, 2013 10:15 am

Ja, dat is 'ie ook absoluut. Maargoed, hij wil het punt natuurlijk zwaar aanzetten, lijkt me.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Marillion » do aug 08, 2013 11:39 am

De vraag zou wat mij betreft ook wat breder en algemener mogen zijn. Moet je een land of stad als organisator willen hebben waar van alles mis is als het gaat om iets belangrijks als mensenrechten. De voorstanders roepen altijd dat er juist dan veel meer aandacht is voor de problemen. De tegenstanders vinden op hun beurt dat je geen beloning moet uitdelen in de vorm van de organisatie van zo'n toernooi aan een land dat zijn zaakjes niet op orde heeft. Het vervelende is dat voor beide uitgangspunten wel iets te zeggen is.

In ieder geval is het in dit specifieke geval zo dat de druk niet richting de sporters gaat. Daar kan ik altijd wat slecht tegen. Allerlei bobo's en bestuurders maken een keuze en vervolgens gaan we dan aan sporters, die jaren van hun leven in de voorbereiding hebben gestoken, vragen om het evenement te boycotten. Zo werkt het wat mij betreft niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Khraa » do aug 08, 2013 12:31 pm

Derk Sauer, mediatycoon en woonachtig in Rusland:
'Ik ben tegen een boycot, maar ik ben wel heel erg voor een gayparade op de dag van de opening van de Spelen. Daar moeten wat mij betreft zowel atleten, officials uit het comité en al die andere hotemetoten die daar rondlopen aan meedoen. Door zo'n parade geef je een duidelijk signaal af, en dat is veel interessanter en effectiever dan een boycot.
vk.nl

dit zou ik wel een mooie stunt vinden. Alleen heb je dan de kans dat je met veel blessures aan de spelen begint.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Marillion » do aug 08, 2013 1:19 pm

Misschien kunnen we daarbij dan al die BN'ers inzetten die afgelopen week hun verontwaardiging hebben uitgesproken over Rene van der Gijp. De zaak gaat ze kennelijk aan het hart.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Kowalczyk » do jan 16, 2014 9:27 am

Donderdag, nieuwe Balgevoel-column op NUsport. Over Sotsji, Qatar en Nederlandse last-minute principes. En dus NIET over Clarence Seedorf...

HIER LEZEN!

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Jinne » ma feb 03, 2014 12:46 pm

Het begint van het weekend al. Qua tijden is het eigenlijk niet echt voordelig dat het in Rusland gehouden wordt want het schaatsen is bijvoorbeeld steeds overdag. Daardoor wordt het doordeweeks dus streams kijken op werk om het te volgen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door beelzebub » ma feb 03, 2014 1:20 pm

Deze spelen worden de duurste ooit. Volgens mij moest bijna alles aangelegd worden. Ze kosten meer dan alle voorgaande Winterspelen bij elkaar.

Afbeelding

Ik ben ook benieuwd wat de tweemansbob van Jamaica gaat doen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Lionel » ma feb 03, 2014 2:31 pm

Cool Runnings! Sanka, are you dead? :ajaxsmiley.gif:
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door LucaS » ma feb 03, 2014 2:45 pm

Fry heeft absoluut gelijk. Bizarre ontmoetingen in bijgaande documentaire. Nog te zien tot morgennacht.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1393636
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door wimpey » do feb 06, 2014 9:14 am

LucaS schreef:Fry heeft absoluut gelijk.
Absoluut. Ik vind de vergelijking met Joden ook niet vergezocht. Het gaat om stigmatiseren en vogelvrij verklaren.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door LucaS » do feb 06, 2014 9:19 am

Afbeelding

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... mo-tieners

Dit kan dus gewoon in Rusland, de politie doet helemaal niets tegen dit soort praktijken. Kijk eens goed naar die foto en laat het eens echt tot je doordringen.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door wimpey » do feb 06, 2014 9:57 am

LucaS schreef: Dit kan dus gewoon in Rusland, de politie doet helemaal niets tegen dit soort praktijken. Kijk eens goed naar die foto en laat het eens echt tot je doordringen.
Mobbing. Actief ondersteund / aangemoedigd door dictator Poetin. Kraait geen haan naar. We gaan in dat land gewoon 'lekker' spelletjes in de sneeuw doen en over een aantal jaren achter een bal aan rennen. Zum kotzen.

Jammer dat NL zo'n laffe regering heeft. Een ooit moedig en liberaal land had een geweldig statement kunnen maken. Njet moeten zeggen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Arthur » do feb 06, 2014 10:06 am

Wanneer waren we wel zo moedig dan? In '78 gingen we ook al gewoon naar Argentinië.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door LucaS » do feb 06, 2014 10:07 am

Het is zo'n zware delegatie dat ik wel geloof in de theorie dat dit is afgesproken in ruil voor vrijlating van de greenpeace bemanning.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door raymon » do feb 06, 2014 10:12 am

Dus ik neem aan dat jullie dus ook niets gaan kijken van de Olympische Spelen?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door LucaS » do feb 06, 2014 10:27 am

Dat neem je fout aan. Lijkt me ook een iets ander niveau dan de koning en premier al-dan-niet sturen.

Omdat ik vleeseter ben, mag ik niets zeggen over plofkippen?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door Marillion » do feb 06, 2014 10:31 am

Ik denk eerlijk gezegd dat het geen enkele indruk zou maken wanneer de Nederlandse regering niet zou gaan. Daar zijn we veel te klein voor. Dat is alleen hier nieuws.

De protesten komen wat mij betreft in ieder geval allemaal rijkelijk laat. Als je denkt dat de olympische spelen daar niet thuis horen is het volgens mij slimmer om drukte te maken op het moment dat de toewijzing speelt. Het gaat met al die grote toernooien op dezelfde manier. Al dan niet gesteund door de nodige steekpenningen gaat de organisatie naar een in meer of mindere mate dubieus land. Op dat moment blijft het relatief stil. En wanneer het evenement dan dichterbij komt worden er hier en daar wat mensen wakker. Dan moeten we geen officiële delegatie sturen of we proberen de verantwoordelijkheid neer te leggen bij een paar sporters. Die moeten dan maar een statement maken of zelfs opgeven waar ze jaren naar toe hebben geleefd.

Wat betreft het bezoek van de Nederlandse regering. Je zou ook kunnen stellen dat je door wel te gaan in de gelegenheid bent om zaken bespreekbaar te maken. Ik heb niet de illusie dat Putin dan ineens zijn beleid zal omgooien. Maar is dat nu zoveel slechter dan thuis blijven? Ik denk dat het onder de streep niet zoveel uitmaakt. We zijn nu eenmaal geen wereldmacht.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door wimpey » do feb 06, 2014 10:50 am

Raymon schreef:Dus ik neem aan dat jullie dus ook niets gaan kijken van de Olympische Spelen?
Klopt. De reden is trouwens totale desinteresse. :smallgrin.gif: Het WK 2018 in Rusland kijk ik wel. :hypocrite.gif:

Het is bij mij meer verbazing... Leden IOC en FIFA hebben er geen moeite mee om hun zakken te vullen en landen als Qatar en Rusland hun evenementen te laten doen. Soit. Had niet anders verwacht.

Dat 99% van de sporters sec geconcentreerd is op hun sport: begrijp ik volledig. Dat regeringen van democratische landen doen alsof hun neus bloedt... :kots: Er is geen 'uproar'. Die spelen lijken belangrijker te zijn dan de omgeving waarin en de omstandigheden waaronder die spelen plaatsvinden. Eigenlijk zou de wereld anno 2014 zo ver moeten zijn dat een land dat mensen onderdrukt niet in staat zou mogen zijn om middels een globaal evenement aan window dressing te kunnen doen...

Ik kan me goed vinden in hetgeen Stephen Fry zegt v.w.b. Berlijn 1936. Het gaf die dictator destijds vertrouwen. Zoals Sotchi nu al een morele overwinning is voor Poetin en zijn lynch mobs. Er zal een intact en vrolijk Rusland geportretteerd worden.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door raymon » do feb 06, 2014 1:29 pm

LucaS schreef:Dat neem je fout aan. Lijkt me ook een iets ander niveau dan de koning en premier al-dan-niet sturen.

Omdat ik vleeseter ben, mag ik niets zeggen over plofkippen?
Als je een vleeseter bent die zich uitermate verzet tegen de bio-industrie en vindt dat er maatregelen tegen moet worden genomen dan ja, dan ben je hypocriet als je zelf ook plofkippen eet.

Het success van de OS hangt niet af van welke regeringsleiders er zijn, maar hoeveel geld er door sponsors in wordt gestoken. Dit is direct afhankelijk van de hoeveelheid mensen die er kijken, dus als iedereen die zich betrokken voelt bij de homo beweging en vindt dat er aktie moet worden ondernomen niet gaat kijken, dan heeft dat veel meer invloed dan wanneer WFA er een handje gaat schudden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door raymon » do feb 06, 2014 1:36 pm

wimpey schreef:
Raymon schreef:Dus ik neem aan dat jullie dus ook niets gaan kijken van de Olympische Spelen?
Klopt. De reden is trouwens totale desinteresse. :smallgrin.gif: Het WK 2018 in Rusland kijk ik wel. :hypocrite.gif:

Het is bij mij meer verbazing... Leden IOC en FIFA hebben er geen moeite mee om hun zakken te vullen en landen als Qatar en Rusland hun evenementen te laten doen. Soit. Had niet anders verwacht.

Dat 99% van de sporters sec geconcentreerd is op hun sport: begrijp ik volledig. Dat regeringen van democratische landen doen alsof hun neus bloedt... :kots: Er is geen 'uproar'. Die spelen lijken belangrijker te zijn dan de omgeving waarin en de omstandigheden waaronder die spelen plaatsvinden. Eigenlijk zou de wereld anno 2014 zo ver moeten zijn dat een land dat mensen onderdrukt niet in staat zou mogen zijn om middels een globaal evenement aan window dressing te kunnen doen...

Ik kan me goed vinden in hetgeen Stephen Fry zegt v.w.b. Berlijn 1936. Het gaf die dictator destijds vertrouwen. Zoals Sotchi nu al een morele overwinning is voor Poetin en zijn lynch mobs. Er zal een intact en vrolijk Rusland geportretteerd worden.
Over 1936 gesproken, de meeste mensen herinneren zich vooral Jessie Owens, niet dat het de spelen van Hitler waren.

Ik vind niet dat de OS of ieder ander sport evenement te sterk afhankelijk moet zijn van de politieke situatie in een land (er zijn wat uitzonderingen) anders blijf je bezig. Problemen met mensenrechten kun je juist verbeteren door dialoog, niet je hoofd in het zand te steken. Moeten we Amerika ook uitsluiten omdat ze onder de Mississippi een hekel hebben aan alles wat niet streng gelovig, blank en heteroseksueel is?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door wimpey » do feb 06, 2014 2:02 pm

Raymon schreef: Moeten we Amerika ook uitsluiten omdat ze onder de Mississippi een hekel hebben aan alles wat niet streng gelovig, blank en heteroseksueel is?
Een hekel is wel effe wat anders dan willekeurige wetgeving, Ray...

Maar ik geef je gelijk: the corporate world heeft niets tegen globale evenementen in het land van dictator Poetin. En dat gegeven is idd helaas leading...

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door raymon » do feb 06, 2014 2:10 pm

wimpey schreef:
Raymon schreef: Moeten we Amerika ook uitsluiten omdat ze onder de Mississippi een hekel hebben aan alles wat niet streng gelovig, blank en heteroseksueel is?
Een hekel is wel effe wat anders dan willekeurige wetgeving, Ray...

Maar ik geef je gelijk: the corporate world heeft niets tegen globale evenementen in het land van dictator Poetin. En dat gegeven is idd helaas leading...
De wetgeving omtrent homosexuelen in Rusland geeft in principe groeperingen geen vrijbrief om dan maar homosexuelen in elkaar te slaan. Dat ze er vervolgens weinig aan doen is een ander verhaal. Maar het in elkaar slaan van homosexuelen of het niet gelijk behandelen van deze groep danwel vrouwen in het algemeen is natuurlijk niet voorbehouden aan alleen Rusland.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Olympische Winterspelen 2014

Bericht door beelzebub » do feb 06, 2014 3:26 pm

Laten we stoppen met te wijzen wat er allemaal niet goed gaat met homo's in Rusland. Ik hoor niemand over de zwarten die wekelijks worden aangevallen in bijvoorbeeld Moskou.

En zo goed zijn we echt niet meer voor onze 'eigen homo's' hier in Nederland. Hand-in-hand lopen in Amsterdam als homo is een uitnodiging om inmekaar gemept te worden tegenwoordig.




En die journalisten die lopen te klagen over hotels daar... Pfff. Geef mij die accreditatie, doe ik wel twee weken verslag.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie