Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Alles over de Olympische droom.
Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Cruijff » vr jul 22, 2016 11:41 am

zeux schreef:Wat we al wisten is nu ook bevestigd: massaal dopinggebruik Russen in Sotsji

Wat gaan ze hier nu mee doen?

Kans lijkt groot dat Rusland in zijn geheel geweerd gaan worden in Rio, maar gaan ze ook die 33 medailles in Sotsji afpakken?

Bij het schaatsen betekent dit dan dat Margot Boer zilver krijgt op 500m Dames
Nou hee. Als alle 33 medailles die Russen en Russinnen in 2014 worden ingenomen dan levert dat welgeteld 1 keer zilver voor Nederland op?
Jij denkt dat Ireen Wüst, Sven Kramer, Mulder + Mulder, Smeekens, etc etc brandschoon die Russen allemaal verslagen hebben?

De kans bestaat dat ook de Russische waterpolodames niet naar Rio mogen. Dan zijn de Nederlandse dames de eersten die in de wachtkamer zitten om die plek over te nemen, dát zou in mijn ogen wel interessant zijn.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11925
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Sandro » vr jul 22, 2016 12:03 pm

Marillion schreef:Tenslotte, wat boetes betreft. De hoogte van de boete bepaald of mensen er van schrikken. Ik kreeg toevallig recent een boete van 120 euro voor een snelheidsovertreding. Dat heeft eerlijk gezegd geen enkele invloed op mijn gedrag. Maar als ik vooraf weet dat ik voor diezelfde overtreding 120.000 euro moet aftikken kan ik je vertellen dat ik echt geen seconde meer boven de toegestane snelheid zal rijden.
Een weldenkend mens zou ook geen doping gebruiken wetende dat er een risico is op een jarenlange schorsing. Jarenlang niet in wedstrijdverband kunnen doen wat je het liefst doet, is nog veel meer waard dan een giga hoge boete. Toch helpt het in het vooruitzicht stellen van een uitsluiting nog niet eens genoeg....
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Marillion » vr jul 22, 2016 4:59 pm

Het is inderdaad een combinatie van de pakkans en de hoogte van de straf die bepaalt hoever mensen gaan. Dat maakt het gelijk zo'n lastig probleem omdat de pakkans niet hoog genoeg is.

Lage kans om tegen de lamp te lopen zorgt er in de meeste gevallen voor dat mensen durven vals te spelen. Zeker als je er veel mee kunt winnen. Als de mogelijke straf dan ook nog eens relatief laag is dan weet je het wel.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Cruijff » za jul 23, 2016 11:18 am

Marillion schreef:Het is inderdaad een combinatie van de pakkans en de hoogte van de straf die bepaalt hoever mensen gaan. Dat maakt het gelijk zo'n lastig probleem omdat de pakkans niet hoog genoeg is.

Lage kans om tegen de lamp te lopen zorgt er in de meeste gevallen voor dat mensen durven vals te spelen. Zeker als je er veel mee kunt winnen. Als de mogelijke straf dan ook nog eens relatief laag is dan weet je het wel.
Jij betoogt, met an sich wel redelijke argumenten dat (ver) na afloop prijzen ontnemen niet zo'n goede oplossing is.
Maar zou je, wanneer iemand die met vals spel een gouden medaille haalt op het moment dat diegene weet dat die dan nooit meer afgenomen zal kunnen worden het vals spelen niet nóg aantrekkelijker maken?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33906
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Duke » zo jul 24, 2016 11:31 am

'IOC weert alle Russen van Spelen in Rio'

Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) gaat zondag nog in overleg, maar de Daily Mail weet het al zeker. Volgens de Britse krant zal het IOC besluiten om alle Russische sporters te weren van de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Dit zou onder meer betekenen dat de Nederlandse waterpolodames alsnog naar Rio gaan.
Het mondiale antidopingbureau WADA drong maandag aan op een algehele schorsing van Rusland, nadat de Canadese onderzoeker Richard McLaren had geconcludeerd dat in het land jarenlang sprake was van een door de staat aangestuurd dopingsysteem die tal van sporten omvatte. Het IOC belegde een dag later telefonisch spoedberaad, maar durfde toen nog geen beslissing te nemen over een collectieve schorsing.

CAS
Het bestuur wilde eerst de juridische mogelijkheden onderzoeken en ook de uitspraak afwachten van het internationaal sporttribunaal CAS in de beroepszaak die de Russische atleten hadden aangespannen tegen hun schorsing. Het CAS wees het beroep donderdag af, wat betekent dat de atleten uit Rusland definitief niet naar de Spelen mogen. Volgens de Daily Mail gaat het IOC zondag bekendmaken dat de hele Russische ploeg, die uit 387 sporters bestaat, wordt geschorst.De krant schrijft dat mogelijk wel een paar Russische sporters onder neutrale vlag naar Rio mogen, mits ze duidelijk kunnen aantonen niets te maken te hebben met de Russische dopingcultuur. De internationale federaties moeten zich daarover buigen.

Uitzondering
Voor twee atletes, verspringster Darya Klishina en middenafstandsloopster Julia Stepanova, heeft een speciale herzieningscommissie van de internationale atletiekfederatie IAAF al een uitzondering gemaakt. Klisjina traint in Florida en wordt daar ook regelmatig op doping getest, Stepanova onthulde als klokkenluidster het omvangrijke dopingschandaal in haar land.
www.destentor.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door brigade zuid » zo jul 24, 2016 3:07 pm

Ze mogen wel meedoen. :excited.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33592
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door zeux » zo jul 24, 2016 3:14 pm

The International Olympic Committee has decided against a blanket ban for the Russia team at the Games in Rio this summer, despite the doping scandal that has engulfed the nation.

The IOC will leave any decisions to the individual sports federations.

Last Thursday the Court of Arbitration for Sport had upheld the International Association of Athletics Federations’ ban on Russia’s track and field team.

In a statement the IOC said it would not accept any entry of any Russian athlete at Rio 2016 unless such an athlete could meet a number of conditions.
Beslissing komt te liggen bij individuele bonden. Dus er kan nog iets komen de komende dagen.

En er zijn 'voorwaarden'. Benieuwd wat die gaan zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door brigade zuid » zo jul 24, 2016 3:19 pm

Dit betekend het einde van de kansen van onze waterpolodames.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33592
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door zeux » zo jul 24, 2016 3:25 pm

brigade zuid schreef:Dit betekend het einde van de kansen van onze waterpolodames.
Tenzij de FINA besluit Russische zwemmers te weren.

Moeten ze dat wel heul snel gaan doen!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door brigade zuid » zo jul 24, 2016 3:31 pm

Slappe hap om het bij de bonden neer te leggen, durf zelf een beslissing te nemen.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Iniesta » zo jul 24, 2016 4:42 pm

Ik neem aan dat niet in alle sporten een duidelijk rusisch dopingprogramma bestaat.
Zou niet erg fair zijn dat het Russisch handboogtalent uitgesloten wordt vanwege doping in de atletiek.
Ben benieuwd wat we hier zouden vinden als dergelijk massaveroordeling in Ruslanf zelf zou plaatsvinden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Jöhnk » zo jul 24, 2016 4:57 pm

Poetin is erelid van de FINA. Geen grapje.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door brigade zuid » zo jul 24, 2016 5:13 pm

De FINA heeft ook al gezegd liever Rusland dan Nederland te laten meedoen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33906
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Duke » zo jul 24, 2016 6:06 pm

brigade zuid schreef:Dit betekend het einde van de kansen van onze waterpolodames.
Het was natuurlijk handiger geweest als ze zich zelf gekwalificeerd hadden...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB
Berichten: 16872
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door GangstaRiB » ma jul 25, 2016 9:25 am

Iniesta schreef:Ik neem aan dat niet in alle sporten een duidelijk rusisch dopingprogramma bestaat.
Zou niet erg fair zijn dat het Russisch handboogtalent uitgesloten wordt vanwege doping in de atletiek.
Ben benieuwd wat we hier zouden vinden als dergelijk massaveroordeling in Ruslanf zelf zou plaatsvinden.
Ik vind dat in dit geval de goeden onder de kwaden moeten lijden. Als er zo duidelijk gefraudeerd wordt, dan moet je dat keihard straffen. Nu ligt het bij de individuele bonden en die hebben weer een aantal Russen op prominente plaatsen zitten. Rusland doet (weer) een loze belofte om het schoon te krijgen, maar iedereen moet nu weleens beter weten.

Deze beslissing is een farce.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59099
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door 999 » ma jul 25, 2016 10:19 am

Toch gewoon een nep boeltje dat IOC ...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33906
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Duke » ma jul 25, 2016 10:22 am

Tja, machtige vriendjes, en wellicht wat zakelijke banden met Rusland. Dan gooi je het probleem gewoon over de schutting van de bonden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Marillion » ma jul 25, 2016 10:27 am

GangstaRiB schreef:
Iniesta schreef:Ik neem aan dat niet in alle sporten een duidelijk rusisch dopingprogramma bestaat.
Zou niet erg fair zijn dat het Russisch handboogtalent uitgesloten wordt vanwege doping in de atletiek.
Ben benieuwd wat we hier zouden vinden als dergelijk massaveroordeling in Rusland zelf zou plaatsvinden.
Ik vind dat in dit geval de goeden onder de kwaden moeten lijden. Als er zo duidelijk gefraudeerd wordt, dan moet je dat keihard straffen. Nu ligt het bij de individuele bonden en die hebben weer een aantal Russen op prominente plaatsen zitten. Rusland doet (weer) een loze belofte om het schoon te krijgen, maar iedereen moet nu weleens beter weten.

Deze beslissing is een farce.
Maar neem nu dat waterpolo team, of de volleybal dames van Rusland. Als zij volledig los staan van datgene wat is geconstateerd. Op basis waarvan zou je die sporters dan willen straffen?

Als het probleem in de atletiek echt structureel is dan snap ik wel dat je daar misschien een rigoureuze beslissing moet nemen (hoewel ik ook daar liever maatwerk zou zien). Maar als er geen verband met andere sporten is dan zou het echt te ver gaan om sporters op basis van hun nationaliteit uit te sluiten. Als we atleten gaan weren alleen omdat we denken dat ze doping hebben gebruikt kunnen we die hele Olympische Spelen wel opdoeken namelijk.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33592
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door zeux » ma jul 25, 2016 10:47 am

Marillion schreef:
Maar neem nu dat waterpolo team, of de volleybal dames van Rusland. Als zij volledig los staan van datgene wat is geconstateerd. Op basis waarvan zou je die sporters dan willen straffen?

Als het probleem in de atletiek echt structureel is dan snap ik wel dat je daar misschien een rigoureuze beslissing moet nemen (hoewel ik ook daar liever maatwerk zou zien). Maar als er geen verband met andere sporten is dan zou het echt te ver gaan om sporters op basis van hun nationaliteit uit te sluiten. Als we atleten gaan weren alleen omdat we denken dat ze doping hebben gebruikt kunnen we die hele Olympische Spelen wel opdoeken namelijk.
Op zich eens. Alleen was deze fraude zo staats-georganiseerd en zo vanuit alle gremia aangestuurd, tot op het hoogste niveau, dat het ook wel weer logisch is om te denken dat deze georganiseerde fraude niet tot een enkele sport beperkt bleef.

Nu lijkt het mij dat doping bij teamsporten misschien iets minder impact zal hebben dan bij individuele sporters, maar ook zo'n team kun je aan een heel programma leggen. Of de topspelers in het team, waardoor ze extra goed zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door InnerHarbour » ma jul 25, 2016 11:39 am

Zou deze man wel van deze wereld zijn? Er zijn altijd problemen met de huisvesting in een OD en zeker als die gehouden worden in een derdewereldland. Maar de chef de mission is verrast. :smallgrin.gif:
De Nederlandse olympiërs die vandaag zijn aangekomen in Rio de Janeiro ondervinden veel problemen tijdens de huisvesting in het olympisch dorp. Twaalf dagen voor de start van de Olympische Spelen hebben praktisch alle accommodaties te maken met lekkages, kapotte water- en gasleidingen, openliggende elektriciteitskabels en verstopte toiletten.

"We zijn geconfronteerd met gebreken die we op geen enkele manier konden verwachten", liet chef de mission Maurits Hendriks weten in een verklaring. "Ons gebouw was aanvankelijk een van de slechtste. De omvang en frequentie van de problematiek heeft ons verrast."NPO.nl
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33906
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Duke » do jul 28, 2016 3:55 pm

'De vervuiling in Rio is misdadig'

De olympische baai voor zeilers en surfers in Rio is zo smerig als een open riool. Bioloog Mario Moscatelli tracht het tij te keren. Vergeefs, zo lijkt het.

Elke dag overweegt Mario Moscatelli te stoppen met zijn kruistocht. 'Ik probeer nu al 27 jaar het natuurwater van Rio de Janeiro schoon te krijgen', zegt hij. 'En je ziet het, de resultaten zijn minimaal.' De bioloog is moe, gefrustreerd en uitermate pessimistisch over de toekomst. Desondanks houdt hij vol. 'De vervuiling in Rio is misdadig', zegt hij met een zucht. 'Het is mijn burgerplicht daar iets aan te doen.'

Het is een druilerige maandagochtend en we varen in een kleine motorboot over de Jacarepaguá Lagune, in de luxueuze wijk Barra da Tijuca. Aan de oever wordt de laatste hand gelegd aan het olympisch park, even verderop glimmen de gloednieuwe flatgebouwen van het olympisch dorp, eveneens pal aan het water. Dit is het kloppend hart van de Zomerspelen, die op 5 augustus in Rio beginnen.

Moscatelli, 52 jaar, blauwe legerjas, groene camouflagebroek en versleten Crocs, schept met een roeispaan gitzwarte drek van de bodem van de lagune. De toch al penetrante rioollucht wordt verstikkend nu de bioloog het water op de bodem in beweging brengt. 'Het is een mix van stront, afval en modder', zegt hij, terwijl hij de derrie weer van de spaan laat glijden. 'Dit is het parfum van het grootste sportevenement ter wereld. Het olympisch park ligt aan een open riool.'

De Baai van Guanabara, waar de olympische zeil- en surfwedstrijden zullen plaats vinden, is er al net zo erg aan toe. Ook hier stijgt een misselijkmakende geur op uit het vettige bruine water. Atleten wordt geadviseerd hun lichaam na de wedstrijden met alcohol schoon te maken, om zo het infectiegevaar van de bacteriën te verkleinen. 'Ik zou daar voor geen goud gaan surfen', aldus Moscatelli. 'Ik hoop dat de atleten zich inenten tegen hepatitis.'

Honderdduizenden dode vissen
Moscatelli monitort sinds de jaren negentig de vervuiling van Rio's natuurwater. Vanuit een helikopter filmt hij maandelijks hoe grof vuil, huisafval en ontlasting via de rivieren rechtstreeks de zee en lagunes van de tropische kuststad instromen. Soms drijven er honderdduizenden dode vissen in het water. 'Het doet me zo'n pijn dit te zien', zegt hij. 'Ik voel me verbonden met de dieren, met de natuur. Dit is pure mishandeling.'

Moscatelli zag gouverneurs komen en gaan en met hen de mislukte plannen en miljoeneninvesteringen om de waterkwaliteit te verbeteren. Toen Rio de Janeiro in 2009 de Olympische Spelen toegewezen kreeg, ging dat opnieuw gepaard met grote beloften. Het oppervlaktewater van de lagunes en de baai zou worden schoongemaakt en er zou eindelijk een fatsoenlijk zuiveringssysteem komen. 'In 2016 kun je in Rio overal zwemmen', aldus de autoriteiten. Het Internationaal Olympisch Comité geloofde het, zelfs Moscatelli was optimistisch gestemd.

Dankzij het sportevenement begonnen ook internationale media zich te interesseren voor de deplorabele staat van het water in Rio. De schijnbaar onvermoeibare Moscatelli stuurde journalisten aan de lopende band foto's en video's en in open brieven aan de autoriteiten luidde hij keer op keer de noodklok over de vervuiling. Wereldwijd vertelde hij in kranten en op televisie over de 'milieucatastrofe en misdadige autoriteiten' in Rio de Janeiro.

Maar zijn inspanningen bleven zonder het gewenste resultaat. Een in het kader van de Spelen aangekondigde investering van 190 miljoen euro om de Jacarepaguá Lagune schoon te maken strandde, doordat er sprake bleek van fraude bij de aanbesteding. Toen dat eenmaal was rechtgezet zat de deelstaat al zo diep in de financiële problemen dat er geen geld meer was.

Stad als stinkende latrine
Ook de plechtig beloofde schoonmaak van de Guanabara Baai is jammerlijk mislukt. Toegegeven, er drijven geen oude koelkasten en bankstellen meer in het water, en de geïnstalleerde ecobarrières voorkomen dat de atleten om de haverklap plastic zakken aan hun surfplank hebben hangen. Maar nog altijd stroomt iedere seconde 12 duizend liter onbehandeld rioolwater de baai in. 'Hopelijk blijft het droog tijdens de spelen', zegt Moscatelli. 'Bij regen stroomt meer troep de baai in.'

De bioloog is boos op de politici, maar bovenal teleurgesteld in zijn stadsgenoten. 'Als ik een demonstratie organiseer, komt er hooguit veertig man opdagen. Ze noemen me een idioot, zelfs mijn vrouw wil dat ik ermee stop.' Hij staart verbeten voor zich uit. 'Maar wie is hier nou gek? Ik weiger te accepteren dat de stad een stinkende latrine is. Als meer mensen dat zouden doen, zou er misschien iets veranderen.'

Brief aan de paus
Inmiddels slikt Moscatelli tweemaal daags kalmeringsmiddelen. 'Dat heb ik nodig om mijn gedachten te stoppen', legt hij uit. Hij kijkt naar een roze vogel die over de lagune vliegt, haalt zijn schouders op. 'Nu, met de voorbereidingen voor de Olympische Spelen, keek de hele wereld toe. Dit was het moment. Hierna interesseert het niemand nog iets.'

Toch geeft hij nog niet helemaal op. 'Ik heb een brief geschreven aan de paus', zegt hij. 'Die kan de autoriteiten onder druk zetten, ook na de Spelen.' Moscatelli heeft nog geen antwoord gekregen. 'De paus zal het wel druk hebben', verklaart hij. 'Maar hij antwoordt vast nog wel.'

De bioloog, die even daarvoor nog met zijn ziel onder de arm in de boot zat, oogt plots weer vol energie. 'En anders kan ik altijd nog naar de Verenigde Naties stappen', zegt hij monter. 'Die moeten hier toch iets aan kunnen doen?'
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Iniesta » do jul 28, 2016 7:09 pm

InnerHarbour schreef:Zou deze man wel van deze wereld zijn? Er zijn altijd problemen met de huisvesting in een OD en zeker als die gehouden worden in een derdewereldland. Maar de chef de mission is verrast. :smallgrin.gif:
Brazilie een derde wereld land noemen is ook niet helemaal van deze wereld

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door brigade zuid » di aug 02, 2016 3:19 pm

Zo een paar dagen voor de Spelen zou ik vanuit Nederlands oogpunt de volgende gouden medailles het meest naar uitkijken:

- Dumoulin die ondanks zijn blessure toch goud pakt op de tijdrit
- Dafne Schippers op de 100m (200 meter uiteraard meer kans maar 100m blijft het koningsnummer)
- Handbalvrouwen

Dat is mijn top 3.

Ook leuk:
- Yuri van Gelder die na al die jaren eindelijk een keer mee mag doen op de Spelen en goud pakt
- Wout Poels die eindelijk voor eigen kans mag gaan en goud op de wegwedstrijd haalt.
- Nummerdor op zn oude dag goud bij het beachvolleybal.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door beelzebub » di aug 02, 2016 3:26 pm

Iemand zicht al verdiept in de evenementen en de tijdstippen (in onze tijdzone) of een goede site waar het netjes a la een blokkenschema opstaat. Ik wil weten of het nog een beetje te volgen is straks onder werktijd en/of ik meer dan twee schermen nodig heb. Of wordt het nachtwerk?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11925
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Sandro » di aug 02, 2016 3:27 pm

Henk Grol die goud wint staat hoog op mijn lijstje.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie