Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Alles over de Olympische droom.
Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Cruijff » ma aug 15, 2016 11:54 pm

Giacomo Puccini schreef: Nederland doet het boven verwachting goed wat de medailles betreft. Laten we wel wezen, de waarde van een zilveren of bronzen medaille valt in het niet bij een gouden medaille. We staan nu al op 6, dat was de eindscore in 2012, in 2008 hadden we er aan het einde 7. Ik zie Nederland deze spelen nog wel op 10 keer goud uitkomen, daarmee kom je in de top 10 van sportlanden in de wereld terecht, wat sinds de tweede wereldoorlog alleen in Sydney is gelukt
Is goed mogelijk ja.
Als het een beetje meezit met bij hockey zowel de heren als dames, wanneer Marit Bouwmeester haar leidende positie verzilvert en wanneer Elis Ligtlee en Dafne Schippers nog een keer oogsten zit je al rap op 10 gouden plakken of zelfs nog daar boven.

How about Sharon van Rouwendaal? Komt ze ook nog op een andere afstand uit?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Cruijff » ma aug 15, 2016 11:57 pm

Iniesta schreef:Een sterke chef de mission werkt op de achtergrond, en zorgt ervoor dat de diverse sporters en begeleiding zich puur op de sport kunnen richten.
Hendriks heeft er een handje van om te doen alsof hij persoonlijk de medailles binnenhaalt.
Jep dat is iets waar de kriebels wel echt van op je rug komen te staan.

Even nog wat randzaken jongens :smile-ajax.gif: het is geen geintje :smallgrin.gif: maar een serieuze advertentie :biggrin.gif: de eerste schnabbel die Yuri van Gelder na dit debacle in zijn agenda heeft mogen noteren is een 'optreden' op Lowlands. :biggrin.gif:

Afbeelding

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Cruijff » di aug 16, 2016 1:01 am

Duke schreef:Choken heeft ook te maken met het grijpen van kansen. Daar hoef je wat mij betreft niet favoriet voor te zijn. Juist de outsider, die voor het eerst iets groots kan winnen, zie je vaak choken op het moment dat het er echt om gaat.
Sandro_Calaaabro schreef:Nope, de betekenis van choken is toch echt falen wanneer je de favoriet bent.

Beiden grotendeels waar.

Het fenomeen 'een choker zijn' werd lange tijd vooral vaak van stal gehaald in het tennis. Wanneer iemand een grote overwinning leek te behalen en bij een voorsprong de zege echt al rook dan verkrampten ze vaak. Bij het tennis was 'choken' op een gegeven moment zo'n vaak benoemd fenomeen dat er daardoor vaker chokers tevoorschijn kwamen. Iemand die in het zicht van een grootse overwinning kwam ging opeens denken 'ik ga nu toch niet zelf ook lopen choken?' :smallgrin.gif:

Bij het tennis was in veel gevallen de choker iemand die een favoriet zwaar stond in te maken maar dan knikkende knietjes kreeg wanneer de servicebeurt voor de wedstrijd of de matchpoints in de buurt kwamen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Cruijff » di aug 16, 2016 3:24 am

brigade zuid schreef:
Iniesta schreef:Kunnen die voetbalsamenvattingen tijdens de OS niet in 10 minuten afgedaan worden?
Lijkt me wel de taak van eeb publieke zender om prioriteiten te stellen op basis van sportief belang.
Klopt. Ik kijk ze geen eens, schakel in die tijd over op de Belg of de Duitser omdat ik in het Olympische gevoel wil blijven. Na twee weken kijk ik wel wat er in de rest van de wereld gebeurd is.
Dat het jullie 7 dagen op rij (14 dagen op rij, 16 dagen op rij!) zo simpel lukt om achter elkaar wakker te blijven en alles te kijken. Tussendoor nooit aan het knikkebollen?

En brigade zuid, maak je het nou nog wat extra interessant met peperdure weddenschappen of houd je je een beetje in?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Sandro » di aug 16, 2016 7:26 am

Cruijff schreef:
Duke schreef:Choken heeft ook te maken met het grijpen van kansen. Daar hoef je wat mij betreft niet favoriet voor te zijn. Juist de outsider, die voor het eerst iets groots kan winnen, zie je vaak choken op het moment dat het er echt om gaat.
Sandro_Calaaabro schreef:Nope, de betekenis van choken is toch echt falen wanneer je de favoriet bent.

Beiden grotendeels waar.

Het fenomeen 'een choker zijn' werd lange tijd vooral vaak van stal gehaald in het tennis. Wanneer iemand een grote overwinning leek te behalen en bij een voorsprong de zege echt al rook dan verkrampten ze vaak. Bij het tennis was 'choken' op een gegeven moment zo'n vaak benoemd fenomeen dat er daardoor vaker chokers tevoorschijn kwamen. Iemand die in het zicht van een grootse overwinning kwam ging opeens denken 'ik ga nu toch niet zelf ook lopen choken?' :smallgrin.gif:

Bij het tennis was in veel gevallen de choker iemand die een favoriet zwaar stond in te maken maar dan knikkende knietjes kreeg wanneer de servicebeurt voor de wedstrijd of de matchpoints in de buurt kwamen.
Ok, ik ging wat te kort door de bocht. Je kunt als outsider ook gedurende een wedstrijd de druk voelen van het goud te kunnen winnen, omdat de favoriet faalt, en dan choken.

Het ging over Wevers. Ze had natuurlijk gezien dat Biles een grote fout maakte, maar dan nog was ze geen favoriet om te winnen. Ze zal wel gedacht hebben dat ze een medaille kon winnen. Sowieso was er weinig tijd om daarover na te denken. Echt een geweldige prestatie, hij staat hoog op m'n lijstje. Maar dit was niet perse een mentale overwinning vind ik.

Choken is op de ene sport meer van toepassing dan op de andere vind ik. Tennis is inderdaad een prima voorbeeld. Daarbij heb je zoveel tijd om na te denken tussen de punten door dat choken veel meer kans heeft om op te treden. Bij sommige andere sporten (neem bijvoorbeeld een 100 of 200 meter hardlopen), waar nauwelijks tijd is om na te denken tijdens de wedstrijd, kan choken alleen plaats vinden nog voordat de wedstrijd begonnen is. En dat zal dan normaal gesproken slechts bij een favoriet gebeuren, omdat die vooraf de meeste druk ervaart.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door brigade zuid » di aug 16, 2016 1:22 pm

Cruijff schreef:
brigade zuid schreef:
Iniesta schreef:Kunnen die voetbalsamenvattingen tijdens de OS niet in 10 minuten afgedaan worden?
Lijkt me wel de taak van eeb publieke zender om prioriteiten te stellen op basis van sportief belang.
Klopt. Ik kijk ze geen eens, schakel in die tijd over op de Belg of de Duitser omdat ik in het Olympische gevoel wil blijven. Na twee weken kijk ik wel wat er in de rest van de wereld gebeurd is.
Dat het jullie 7 dagen op rij (14 dagen op rij, 16 dagen op rij!) zo simpel lukt om achter elkaar wakker te blijven en alles te kijken. Tussendoor nooit aan het knikkebollen?

En brigade zuid, maak je het nou nog wat extra interessant met peperdure weddenschappen of houd je je een beetje in?
Je wil niet half weten wat er weer doorheen gejaagd is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door brigade zuid » di aug 16, 2016 1:28 pm

Ik kom schermen tekort om 1500 uur. Je hebt dames volleybal, handbal, Ligtlee en open water.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Cruijff » di aug 16, 2016 2:11 pm

brigade zuid schreef:Ik kom schermen tekort om 1500 uur. Je hebt dames volleybal, handbal, Ligtlee en open water.
Heb je geen Ziggo interactieve tv?

De handbal dames beginnen ijzersterk aan de wedstrijd. Ik zou als ik jou was één van de teamsporten kijken. Je social media behoefte even op nul zetten en dan later zonder voorkennis die andere top prestaties terug zien. :biggthumpup.gif: :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door beelzebub » di aug 16, 2016 2:12 pm

Jeetje, inderdaad sport overload nu qua Nederlanders in actie. Op de tv nu maar handbal en volleybal op de laptop zonder commentaar.

Edit: en nu nu Ligtlee op tv. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Jinne » di aug 16, 2016 2:14 pm

Bizar druk nu inderdaad. Eerst maar Ligtlee.

Ze heeft de eerste heat te pakken!
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Cruijff » di aug 16, 2016 2:20 pm

beelzebub schreef:Jeetje, inderdaad sport overload nu qua Nederlanders in actie. Op de tv nu maar handbal en volleybal op de laptop zonder commentaar.
Waarom zou je het op die manier doen? :confused.gif: Dan mis je juist alle mooie punten plus Tess Wester die weer helemaal door het dak gaat bij elke save of elk teamdoelpunt.

Ik heb gewoon geen flauw idee wat er bij het volleybal aan het gebeuren is en geniet nu van de handbaldames. Je kunt inderdaad wel zien dat ze vrijwel allemaal in sterke competities spelen, ook fysiek staan ze hun vrouwtje.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door beelzebub » di aug 16, 2016 2:25 pm

Van wat ik deze OS heb gezien lijken de Nederlandse handbaldames op het Ajax van vorig jaar. Moeite met gebrei en tegenstanders die goed gegroepeerd zijn. Maar wel snel in de tegenaanval. Een vies counterploegje dus. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door beelzebub » di aug 16, 2016 2:26 pm

Cruijff schreef:
beelzebub schreef:Jeetje, inderdaad sport overload nu qua Nederlanders in actie. Op de tv nu maar handbal en volleybal op de laptop zonder commentaar.
Waarom zou je het op die manier doen? :confused.gif: Dan mis je juist alle mooie punten plus Tess Wester die weer helemaal door het dak gaat bij elke save of elk teamdoelpunt.

Ik heb gewoon geen flauw idee wat er bij het volleybal aan het gebeuren is en geniet nu van de handbaldames. Je kunt inderdaad wel zien dat ze vrijwel allemaal in sterke competities spelen, ook fysiek staan ze hun vrouwtje.
Ik kijk toch ook handbal.... Dus we maken je niet blij met de volleybaltussenstand hier? :ajaxsmiley.gif:

Edit: jezus.. wie is die pot in de studio?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Cruijff » di aug 16, 2016 2:30 pm

beelzebub schreef: Ik kijk toch ook handbal.... Dus we maken je niet blij met de volleybaltussenstand hier? :ajaxsmiley.gif:
Sjoerd van Ramshorst, teringlul. :1evil.gif: :666.gif: :smallgrin.gif:

Verklapt op Nederland 2 dat de volleybaldames met 25-18 de eerste set hebben gewonnen. :smallgrin.gif: Het is dat ik nu ff wat van het open water zwemmen wil meepakken, maar straks kijk ik alleen op het thema kanaal verder naar handbal. Extreem mooi potje! :biggthumpup.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Cruijff » di aug 16, 2016 2:35 pm

Pffff 2 rare beslissingen in het voordeel van de scheids hoor in de laatste minuut 1e helft bij het handbal. Vooral die zeven meter in de slot seconde...... :blush.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Jinne » di aug 16, 2016 2:36 pm

Leek fixed. Ipv 3 punten verschil nog maar 1.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door brigade zuid » di aug 16, 2016 2:36 pm

Bij het handbal hebben we de scheidsrechter WEER eens tegen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Cruijff » di aug 16, 2016 2:44 pm

brigade zuid schreef:Bij het handbal hebben we de scheidsrechter WEER eens tegen.
Ook dat soort zaken kun je overwinnen. Het Gouden Ajax met Vasovic, Neeskens, Cruijff en Keizer is zo vaak geïntimeerd en gewoonweg genaaid op de Balkan en ook tegen Benfica en tegen Italianen en overwon ook dat.

Maar dit was wel heel erg zonde van de marge.
Jinne schreef:Leek fixed. Ipv 3 punten verschil nog maar 1.
100% fixen is onmogelijk bij een zo snel spelletje als dit. Maar die aanvallende fout waardoor je ipv je 4e punt voorsprong schieten een marge van 2 had en daarna die zeven meter bal leken beiden 'een bewussie van de arbitrage'.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door brigade zuid » di aug 16, 2016 3:13 pm

Oh god stonden 6 punten voor... maar nu niet meer.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door brigade zuid » di aug 16, 2016 3:17 pm

Nu wel weer.. :ajaxsmiley.gif:

Mijn NOS app doet het gvd niet... :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Jinne » di aug 16, 2016 3:25 pm

Moet nu wel binnen zijn met nog 2 minuten te gaan.

Haha, Wester met een goaltje.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door 999 » di aug 16, 2016 3:27 pm

32 - 23 eindstand ..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door zeux » di aug 16, 2016 3:48 pm

Dat die Ajax-voetballerts geïnspireerd moge raken van dit tot nu toe verdienstelijke OS-dagje :ajaxsmiley.gif: (en hopen dat die lange meiden de Koreanen ook nog aan het spit weten te rijgen). Epke vanavond. Ligtlee nog een keer. Huppakee!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Sandro » di aug 16, 2016 3:51 pm

Zo, er is een hoop gebeurd, lees ik alweer. En ik heb er niks van kunnen zien. Balen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door brigade zuid » di aug 16, 2016 4:10 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Zo, er is een hoop gebeurd, lees ik alweer. En ik heb er niks van kunnen zien. Balen.
Om 18.00 uur Studio Rio kijken. :biggthumpup.gif:

Plaats reactie