Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Alles over de Olympische droom.
Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Sandro » za apr 23, 2016 8:18 pm

Het duurt nog een maand of drie, maar ik kan eigenlijk al niet wachten en ik las net een mooi bericht over de EK titel van Henk Grol.

Schrijf hem maar alvast op als kanshebber. Heeft het op een aantal beslissende momenten in het verleden net niet laten zien, maar goed om te lezen dat hij het nu rustig aan doet richting Rio en daar dus als het goed is helemaal fit aan de start verschijnt (is weleens anders geweest).
Grol denkt dat heel veel mensen hem al hadden afgeschreven

Henk Grol toonde zich zaterdag opgelucht na het veroveren van de titel op de EK judo in het Russische Kazan.

"Ik kampte met veel blessures vorig jaar, dan gaat het geloof toch een beetje weg. Ik had veel stress", meldde de 31-jarige Groninger in gesprek met de NOS na zijn triomf in de finale tegen de Belg Toma Nikiforov.

"Er zat best veel spanning op. Ik had vandaag ook een rotloting. In de tweede ronde kwam ik een levensgevaarlijke gozer tegen. Ik bekeek het potje voor potje."

Met zijn derde eindzege op de EK stelde Grol zich eens te meer kandidaat voor een olympische medaille.

"Heel veel mensen hadden me al afgeschreven, maar ik wist dat ik op elk groot toernooi voor goud kan gaan als ik maar fit ben."

Rust

In de aanloop naar de Spelen in Rio zal de drievoudig Europees kampioen niet meer in actie komen op een toernooi.

"Ik neem eerst een paar weken rust en laat kleine dingen herstellen. Daarna ga ik fris toewerken naar Rio. Met dit toernooi in mijn hoofd zal ik afreizen naar de Spelen."

"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Sandro » za apr 23, 2016 8:28 pm

En de vrouw waar we heel veel van verwachten is ook lekker bezig.
Schippers begint outdoorseizoen met winst op 200 meter

Dafne Schippers is haar outdoorseizoen vrijdag begonnen met winst op de 200 meter bij de Tom Jones Memorial Invitational in Florida.

De Nederlandse wereldkampioene kwam tot een tijd van 22,25 en was daarmee veruit de snelste in Gainesville. Het tevens was haar beste seizoensopening ooit op deze afstand.

De Amerikaanse Quanara Hayes was de enige die ook onder de 23 seconden bleef: 22,89.

Schippers bereidt zich de komende maanden voor op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro en de EK atletiek in Amsterdam in juli. Op 6 mei komt de Utrechtse voor het eerst dit seizoen in actie tijdens een Diamond League-wedstrijd. In Doha neemt ze het op de 100 meter onder meer op tegen Alysson Felix.
[/b]
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Marillion » zo apr 24, 2016 9:54 am

Ik zie bij haar al het hele seizoen verbeteringen voorbij komen. Betere start, snellere tijden op de 60 meter en nu deze weer. Het ziet er voorlopig allemaal erg goed uit wat betreft progressie. Nu hopen dat ze die lijn kan doortrekken tot in Rio.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door brigade zuid » zo apr 24, 2016 11:05 am

Schippers zal nog geblesseerd raken voor Rio en Grol zal wel weer nat gaan op die aloude fouten die die altijd maakt, nl te grote onnodige risico's nemen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Sandro » zo apr 24, 2016 11:14 am

Stel dat Grol goud wint. Dat zou nog eens een mooi verhaal zijn...er zijn weinig topsporters die ik het meer gun. Prachtige sportman die inderdaad niet altijd even slim judoot, maar dat is wel een verademing tussen al die 'laffe' andere judoka's die wachten op een straf ivm passiviteit voor de tegenstander.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Iniesta » zo apr 24, 2016 11:47 am

Z'n hele carriere is een mooie opbouw naar zo'n ultiem hoogtepunt. Waarschijnlijk scheurt ie z'n pezen nog in de halve finale maar weet met een karatekid achtige move het goud toch eindelijk te pakken

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Marillion » zo apr 24, 2016 1:57 pm

brigade zuid schreef:Schippers zal nog geblesseerd raken voor Rio .....
Ik denk dat zij door haar achtergrond in de meerkamp een goede basis heeft. Die sport is wanneer je het actief bedrijft blessuregevoelig door de diversiteit en trainingen die elkaar deels tegenwerken. Nu ze daar mee is gestopt denk ik echter dat die basis er voor zou kunnen zorgen dat ze juist fit blijft.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Khraa » zo apr 24, 2016 2:14 pm

Ik hoop dat niet blijkt dat ze haar grote progressie te danken heeft aan een snoeppot.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Khraa » zo apr 24, 2016 2:14 pm

Ik hoop dat niet blijkt dat ze haar grote progressie te danken heeft aan een snoeppot.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door zeux » zo apr 24, 2016 2:19 pm

Khraa schreef:Ik hoop dat niet blijkt dat ze haar grote progressie te danken heeft aan een snoeppot.
Ze ziet er volstrekt opgepompt uit. Bijna eng.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Sandro » zo apr 24, 2016 2:24 pm

Wat moet het irritant zijn voor jezelf als je bij elke bijzondere sportprestatie meteen aan doping denkt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door zeux » zo apr 24, 2016 3:22 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Wat moet het irritant zijn voor jezelf als je bij elke bijzondere sportprestatie meteen aan doping denkt.

Er zijn maar een paar sporten waarbij die suggestie opdoemt. In de regel hebben die sporten een flinke historie op dit terrein.

Ik zag Daphne net op tv bij Studio Sport. En ik schrok ervan hoe 'opgeblazen' ze er uit zag. Niets meer, niets minder.

Een Nederlandse staat voor mij niet buiten verdenking. Als ik een Russin zo zou zien, zou ik hetzelfde denken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Iniesta » zo apr 24, 2016 6:24 pm

De keuze van Bollitieri s trainingscentrum helpt nu ook niet direct. Agassi Courier Seles, ni niet direct een brandschoon centrum...
Schrok ook wel een beetje van de beelden, mn die nek/schouderspieren. Zal er van genieten zo lang het duurt, zal niet van m'n stoel vallen als er een keer "positief" nieuws komt.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door elliquido » zo apr 24, 2016 8:41 pm

Als een roomblanke Nederlandse al sneller rent dan de jamaicaanse en Amerikaanse snoepers is dat rete verdacht natuurlijk :rules.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Cruijff » zo apr 24, 2016 8:45 pm

De atletiek heeft een allesbehalve schoon verleden. Zelfs bij kolderieke sporten als snelwandelen is er recent nog flink uit de verboden middelen gesnoept, maar ik heb niet het idee dat Schippers haar grote progressie te danken heeft aan inventieve middelen die haar Amerikaanse en Jamaicaanse concurrenten niet zullen gebruiken.

Hoop dat niet alleen zij, maar dat ook die Amerikaansen nu 'schoon' zijn en dat zij de voorsprong in explosiviteit die ze bij de start hebben vooral aan hun aanleg en het verschil in lichaamsbouw te danken hebben.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Sandro » ma apr 25, 2016 10:17 am

Zou Epke nog net op tijd fit en in vorm zijn/raken?
Zonderland en Sanne Wevers boeken zege tijdens testevent

Epke Zonderland en Sanne Wevers hebben een gouden medaille gewonnen bij het zogeheten olympisch testevent in Rio de Janeiro.

Zonderland triomfeerde op rek, Wevers was de sterkste op balk.

"Ik voel me goed" aldus Zonderland, die zich afgelopen weekeinde met het Nederlandse team plaatste voor de landenwedstrijd op de Spelen. "Ik ben eigenlijk ook niet echt moe na de oefening."

De olympisch kampioen liet met een score van 15,733 de Duitser Andreas Bretschneider (15,600) en de Amerikaan John Orozco (15,366) achter zich. Bart Deurloo viel met een score van 15,100 net naast het podium, hij werd vierde.

Zonderland liet een combinatie van twee onderdelen zien, de Kovacs-Kolman. "Eigenlijk wilde ik de Cassina combineren, maar ik kwam hiervoor niet goed uit. Toen heb ik maar een combi gemaakt van de Kovacs met de Kolman."

De afgelopen maanden kende Zonderland veel blessureleed, waarbij hij onder meer kampte met een chronische bijholteontsteking en een hersenschudding.

Wevers

Op balk troefde Wevers met een score van 14,800 de Braziliaanse Flavia Saraiva (14,733) én haar tweelingzus Lieke Wevers (14,366) af.

De tweeling nam deel aan de wedstrijden om alvast ervaring op te doen; de Nederlandse turnsters kwalificeerden zich afgelopen najaar al als team op de WK in Glasgow.

''Dit nemen we mooi mee'', meldde Sanne Wevers met de blik gericht op de Spelen. ''Wat zou het gaaf zijn als we dit straks evenaren.''
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Sandro » za apr 30, 2016 7:44 am

Geen slechte loting voor de handbalsters lijkt het. In ieder geval de nummer 1 en 2 van de wereld ontlopen. En tegen de nummer 3 Frankrijk hebben ze een recente goede ervaring. Tegen Zweden spelen ze ook nog een oefenpotje.
Handbalsters treffen Zweden en Frankrijk in poulefase van Spelen

De Nederlandse handbalsters moeten het in de poulefase op de Olympische Spelen opnemen tegen onder meer Zweden en Frankrijk.

Dat is gebleken bij de loting in Rio de Janeiro. Ook Zuid-Korea, Argentinië en Rusland zitten in de poule van vice-wereldkampioen Nederland.

Oranje kwam Zweden en Frankrijk in december tijdens het WK in Denemarken ook tegen. In de poulefase speelden Nederland en Zweden gelijk. Oranje was in de kwartfinale te sterk voor Frankrijk,

In de andere poule is wereldkampioen Noorwegen de grote naam. Angola, Spanje, Brazilië, Montenegro en Roemenië zijn de tegenstanders voor de Scandinavische vrouwen.

De nummers een tot en met vier van de beide poules in Rio plaatsen zich voor de kruisfinales. De olympische finale wordt op 20 augustus gespeeld.

Nederland oefent in juli in Eindhoven nog tegen Rusland en Zweden. Ook Montenegro komt naar dit vierlandentoernooi.

Door: ANP
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Sandro » do mei 05, 2016 12:56 pm

Badmintonners plaatsen zich voor Spelen in Rio

Badmintonners Jacco Arends, Eefje Muskens en Selena Piek hebben zich geplaatst voor de Olympische Spelen. Dat blijkt uit de donderdag verschenen geschoonde lijst van de internationale badmintonfederatie BWF.

Het vrouwendubbel Muskens en Piek staat na het EK van afgelopen week op de achtste positie. Het gemengde duo Arends en Piek bekleedt de elfde plaats.

Een klassering bij de beste dertien volstaat voor een ticket voor Rio de Janeiro. Sportkoepel NOC*NSF moet de deelname van de badmintonners nog wel bevestigen.

Claus Poulsen, technisch directeur van de Nederlandse badmintonbond, is trots op Arends, Piek en Muskens. "Dit is voor mij een sterk signaal dat we op de juiste weg zijn. Ik wil dan ook mijn dank uitspreken voor het harde werken van alle spelers en de technische staf die dit mogelijk hebben gemaakt."

"Geweldig dit", jubelde Arends. "Een jaar lang reis je de hele wereld over en vecht je elke wedstrijd voor dit moment. Een nu is het eindelijk daar. Nu gaat het pas echt beginnen."

Ook Muskens en Piek kijken uit naar de Spelen. "Dat deze droom uitkomt is heerlijk", stelt Muskens. Ook Piek is blij. "Na acht jaar afwezigheid van Nederlandse deelname in het dubbelspel ben ik meer dan trots op onze dubbele kwalificatie."
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Sandro » za mei 14, 2016 10:54 am

De volleyball vrouwen hebben hun eerste wedstrijd op het OKT gewonnen met 3-1 van Kazachstan. Maar dat had eigenlijk afgetekend met 3-0 gemoeten. Ik vond het er mentaal niet zo sterk uitzien.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Cruijff » za mei 14, 2016 6:40 pm

Sandro_Calaaabro schreef:De volleyball vrouwen hebben hun eerste wedstrijd op het OKT gewonnen met 3-1 van Kazachstan. Maar dat had eigenlijk afgetekend met 3-0 gemoeten. Ik vond het er mentaal niet zo sterk uitzien.
Hoezo mentaal niet zo sterk?
Ze speelden een ontzettend slechte 2e set, die verloren ze dan ook met 25-21. Vervolgens begon het in de 3e set moeizaam, daarna schakelden ze een tandje bij en liepen ze over die Kazachen heen naar 3-1 winst. Dat is mentaal toch juist wel vrij aardig?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Sandro » za mei 14, 2016 7:27 pm

Het krachtsverschil is zo groot. Die tweede set mag je nooit verliezen natuurlijk na zo'n eerste set. Ze kwamen achter in die set en je zag die koppies meteen gespannen staan. Het vertrouwen was kennelijk wel erg broos, althans dat is mijn interpretatie.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Cruijff » za mei 14, 2016 7:46 pm

Het vertrouwen was blijkbaar nog wel groot genoeg om tijdens de wedstrijd de rug nog te rechten.
Maar ben het wel met je eens, een wedstrijd Nederland-Kazachstan zou een walk-over moeten zijn.

Overigens... ik weet niet waar brigade zuid en die anderen uithangen die de Nederlandse dames na finale nederlagen tegen Rusland voor losers uitmaakten. Maar, grote kans dat ook de volleybaldames met medewerking van de Russische regering tjokvol doping zijn gestopt.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Jinne » zo mei 15, 2016 12:02 am

Is Kazachstan bij volleybal een Aziatisch land?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Sandro » zo mei 15, 2016 7:11 am

Ja.

Overigens, omdat het beste Aziatische land (en de beste drie) zich plaatsen, zou je in theorie de (vreemde) situatie kunnen krijgen dat niet de nummer 4 maar de nummer 5 naar de OS mag, namelijk als de vier Aziatische landen op de plekken 5 tm 8 eindigen. In de praktijk zal dat wel niet gebeuren; Japan heeft meteen met 3-0 van Peru gewonnen. En ook Thailand heeft z'n eerste wedstrijd gewonnen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Olympische Zomerspelen 2016 (Rio)

Bericht door Jinne » zo mei 15, 2016 9:58 am

Nu verloren van Zuid Korea en ook nog met 3-0.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie