Golf

Alles over de Olympische droom.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Golf

Bericht door InnerHarbour » vr aug 05, 2016 6:46 pm

Zou het niet echt iets voor Luiten zijn om te presteren als er geen munten of rankingpunten te verdienden zijn. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Golf

Bericht door Sandro » za aug 06, 2016 9:14 am

Kuchar heeft geen idee van format golf op Olympische Spelen

Wat een standaard persconferentie zou worden voor Matt Kuchar liep uit op een verbazingwekkende constatering: de Amerikaan - die samen met landgenoten Rickie Fowler, Bubba Watson en Patrick Reed in het olympische golftoernooi speelt – had nog geen idee van de opzet en spelvorm in Rio.

Voorafgaand aan de Spelen is er veel kritiek geweest op de opzet en spelvorm in Rio de Janeiro. Dat niet alleen de pers niet begrijpt waarom er is gekozen voor 72 holes individueel strokeplay bleek woensdag in de persconferentie van Matt Kuchar.

Kuchar, die door het afhaken van de Amerikaanse toppers (Jordan Spieth en Dustin Johnson) met Team USA afreist naar Rio, was in de veronderstelling dat golf op de Olympische Spelen in een teamvorm gespeeld zou worden.

De nummer 15 van de wereld zei voorafgaand aan het Travelers Championship: 'Ik ben misschien verkeerd geïnformeerd of ik weet het niet. Je moet me misschien helpen. Is er helemaal geen team format? Er is geen gecombineerde score? Geen team event of zoiets?'

De aanwezige pers maakte het de Amerikaan vervolgens duidelijk dat er om goud gestreden gaat worden in een 72-holes wedstrijd met als spelvorm individueel strokeplay. Journalist Jason Sobel van ESPN tegen Kuchar: ‘Als Bubba (Watson, red.) wint, dan krijg jij geen medaille.’

Kuchar: ‘Ik dacht dat Bubba en Rickie de twee hoogst gerankte Amerikaanse spelers waren en dat hun gecombineerde score voor het teamonderdeel zou zijn. Maar er is geen combinatie, helemaal geen team? Ok.’
Het leeft wel he :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » do aug 11, 2016 4:37 pm

First hole-in-one at the Olympics, door wie, juist Justin Rose. :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » do aug 11, 2016 7:15 pm

Luiten alweer op een kansloze plek voor de medailles of de eerste 30 moeten door een virus getroffen worden.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » zo aug 14, 2016 2:09 pm

Justin Rose, -12
Henrik Stenson, -11
Marcus Fraser, -9

Gaan normaal gesproken het goud, zilver en brons vandaag verdelen, de eerstvolgende ligt nog 3 slagen achter hun.
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Golf

Bericht door Sandro » zo aug 14, 2016 2:28 pm

Nah, dat is te kort door de bocht. De verschillen na 18 holes kunnen een stuk groter zijn dan 3 slagen.

Die Fraser verloor gisteren 7 slagen op Rose en 4 op Stenson. Ik denk niet dat die een medaille gaat halen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour » ma aug 15, 2016 8:31 am

Mijn favoriet Rose heeft het goud gewonnen, eigenlijk niks van meegekregen zoals 99% van de OS, ik kan niks met dat tijdstip waarop het meeste wordt uitgezonden.
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Golf

Bericht door Sandro » ma aug 15, 2016 5:15 pm

Ach ja, toch is het altijd leuk als je favoriet wint dus congratz daarmee.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie