Randzaken Olympische Spelen

Alles over de Olympische droom.
Plaats reactie
Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Randzaken Olympische Spelen

Bericht door Cruijff » wo aug 17, 2016 9:29 am

Voor al uw Twitter grappen, woordspelingen van beelzebub :ajaxsmiley.gif: of andere opmerkelijke dingen. :smile-ajax.gif:
Geslachtsdeel zit hoogspringer dwars

Hoogspringer Hiroki Ogita zal na zijn olympische sessie gemengde gevoelens hebben over zijn flinke geslachtsdeel.

De Japanner was eerder deze week dicht bij een succesvole sprong over 5,30 meter. Dat was voldoende geweest voor een plaats in de finale, maar zijn geslachtsdeel gooide roet in het eten.

Op beelden is duidelijk te zien dat de onfortuinlijke Ogita de hoogte van 5,30 meter lijkt te halen. Hij raakt de lat echter aan met zijn penis, waardoor deze toch naar beneden valt. Het betekende voor de Aziaat uitschakeling op zijn onderdeel in Rio de Janeiro.

Het incident dat de olympische droom van de hoogspringer deed instorten, gaat volgens TheDaily Mirror de wereld over.

Bekijk ook andere bizarre momenten: dieren die wedstrijden verstoren

http://www.msn.com/nl-nl/sport/olympisc ... ailsignout

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Randzaken Olympische Spelen

Bericht door Sandro » wo aug 17, 2016 9:31 am

Dat is wel heel erg onfortuinlijk inderdaad. Zo veel Japanners met een groot geslachtsdeel zijn er immers niet.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Randzaken Olympische Spelen

Bericht door Sandro » vr aug 19, 2016 1:55 pm

Lochte en zijn collega zwemmers hebben het verhaal dat ze zijn overvallen in Rio blijkbaar verzonnen. Dan denk ik maar één ding.....HUH????
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Randzaken Olympische Spelen

Bericht door Marillion » vr aug 19, 2016 2:27 pm

Ik mis inderdaad ook het grotere plan achter dit verhaal.

Gisteren zag ik wat beelden voorbij komen dat ze bij een tankstation rondliepen. Daar hebben ze kennelijk schade gemaakt. Het lijkt me persoonlijk verstandiger om dat gewoon even netjes als een volwassen vent te gaan regelen als je weer nuchter bent (kleine aanname mijnerzijds). Maar als je dat hele verhaal wil wegstoppen is het zoeken van publiciteit met een verzonnen verhaal wel zo ongeveer het laatste dat ik zou doen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Randzaken Olympische Spelen

Bericht door Sandro » vr aug 19, 2016 3:57 pm

Het verhaal gaat dat hij bang was voor de reactie van z'n moeder :smallgrin.gif:

Hij heeft z'n verhaal al een keer veranderd en volgens mij nadien ook nog steeds niet toegegeven dat hij die overval verzonnen heeft. Hoe bedenk je het...het had ook zomaar gekund dat ze een onschuldige Braziliaan hadden opgepakt en veroordeeld voor een verzonnen verhaal. Wat een eikel.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Randzaken Olympische Spelen

Bericht door Marillion » vr aug 19, 2016 4:14 pm

Aha, nu is het duidelijk:
Amerikaanse zwemmer Lochte biedt excuses aan voor wangedrag in Rio

De Amerikaanse zwemmer Ryan Lochte heeft excuses gemaakt voor het vernielen van een tankstation en de valse aangifte bij de Braziliaanse politie. "Ik wil mijn verontschuldigingen aanbieden voor wat er afgelopen weekend is gebeurd", begint Lochte zijn verklaring op Twitter. De 32-jarige Lochte richtte zondag samen met drie andere zwemmers vernielingen aan in een tankstation, waarop er een conflict ontstond met gewapende bewakers. Het Amerikaanse kwartet vertelde daarna aan de politie dat ze in een taxi beroofd waren door mensen die zich voordeden als agenten.

"Ik had voorzichtiger en eerlijker moeten zijn in de manier waarop ik de gebeurtenissen van die vroege morgen en mijn rol daarin beschreef", erkent Lochte. "Ik heb de aandacht weggehaald bij alle atleten die hun droom proberen te verwezenlijken op de Spelen."

Hoewel de twaalfvoudig olympisch medaillewinnaar door het stof gaat, zijn er naar zijn mening wel verzachtende omstandigheden voor zijn onverantwoordelijke gedrag. "Het is traumatisch om samen met vrienden in een vreemd land, waar je de taal niet spreekt, tegenover een vreemde te staan die een pistool op je richt en geld eist om je te laten gaan." Twee andere Amerikaanse zwemmers vlogen donderdag al naar huis

Verantwoordelijkheid
Dat neemt niet weg dat Lochte zich schaamt voor de gang van zaken. "Tegenover mijn teamgenoten, mijn fans, mijn concurrenten, mijn sponsors en de organisatoren van dit geweldige evenement." "Ik ben ontzettend trots dat ik mijn land mag vertegenwoordigen op de Olympische Spelen en deze situatie had voorkomen kúnnen en móéten worden. Ik neem mijn verantwoordelijkheid voor deze gebeurtenis en heb een paar dure lessen geleerd."

Lochte, Jimmy Feigen, Gunnar Bentz en Jack Conger hebben na enig aandringen van de eigenaar van het tankstation de schade vergoed. Om het verlies van het geld te verklaren, verzonnen de Amerikanen de overval. Bentz en Conger vlogen donderdagavond terug naar huis, drie dagen na Lochte. Feigen mag naar verwachting vrijdag Brazilië verlaten. Eerder bood het Amerikaanse olympisch comité (USOC) ook al excuses aan voor de gebeurtenissen in Rio de Janeiro.

Bron: nusport.nl
Die eigenaar van het tankstation kwam z'n schadevergoeding dus halen met een pistool in zijn hand. En daar hebben ze dat verhaal van die overval aan vast geknoopt om te verkopen dat ze dat geld kwijt waren. Beetje naïef om te denken dat er dan geen camerabeelden opduiken als het op zo'n plaats gebeurd.

Ik weet niet wat dat precies moest kosten maar er gaan waarschijnlijk dagen voorbij dat ik met minder cash op zak ga stappen. Het was kennelijk genoeg geld om er zo'n raar verhaal voor op te hangen in plaats van te zeggen dat ze het gewoon met stappen hadden opgemaakt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Randzaken Olympische Spelen

Bericht door WP_Legend » vr aug 19, 2016 5:03 pm

Eerlijk gezegd had dat eerste verhaal erg weinig indruk op me gemaakt, het feit dat hij het hele verhaal verzonnen had des te meer.. wat een pannenkoek!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Randzaken Olympische Spelen

Bericht door Iniesta » vr aug 19, 2016 6:25 pm

Zit nog steeds te lullen hoeveel indruk het heeft gemaakt. Er zijn ook beelden van (opperbeste) terugkomst bij atletendorp

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Randzaken Olympische Spelen

Bericht door Sandro » vr aug 19, 2016 6:54 pm

Doe het dan maar zoals Van Gelder het deed :smile-ajax.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Randzaken Olympische Spelen

Bericht door brigade zuid » zo aug 21, 2016 1:33 pm

Zag zojuist een item op de ARD over dopinggebruik. Kwam er op neer dat de controle op deze OS extreem slecht is, dat een aantal atleten voor de OS zijn betrapt maar daar maar een schorsing van 1 maand voor kregen zodat ze toch mee konden doen aan de OS, sommige landen zoals Brazilie werden voor de OS helemaal niet gecontrolleerd en er zijn een aantal middelen die nog helemaal niet op te sporen zijn.

Ik kan er niks aan doen, maar bij elke prestatie die een beetje uit de band springt heb ik toch twijfels. Zo een Van Niekerk die het wereldrecord op de 400 m verpulvert en daarnaast nog de 100m onder de 10 sec loopt en de 200m onder de 20 sec. Dat belachelijke wereldrecord van die Ethiopische dame op de 10 km. De prestaties van team GB overall. En zo zullen er nog meer voorbeelden zijn.

Als je bij elke goede prestatie je twijfel trekt, is niet leuk kijken natuurlijk maar je kan je kop ook niet in het zand steken.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Randzaken Olympische Spelen

Bericht door Duke » zo aug 21, 2016 1:39 pm

Er was ook een verhaal over een bepaalde stroming in het zwembad, waarbij bepaalde banen voordeel en andere nadeel zou hebben. Zou met name bij de 50 vrij een rol gespeeld hebben.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Randzaken Olympische Spelen

Bericht door Marillion » zo aug 21, 2016 1:41 pm

brigade zuid schreef: Als je bij elke goede prestatie je twijfel trekt, is niet leuk kijken natuurlijk maar je kan je kop ook niet in het zand steken.
Mijn suggestie: kijk gewoon net alsof je dat naar een film doet. Daar hoeft ook niet alles waar te zijn om er toch van te kunnen genieten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Randzaken Olympische Spelen

Bericht door Sandro » ma aug 22, 2016 9:03 pm

De sponsors van Lochte haken massaal af.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie