Mountainbiken

Alles over de Olympische droom.
Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Mountainbiken

Bericht door Cruijff » ma jul 26, 2021 3:21 pm

Giacomo Puccini schreef:
ma jul 26, 2021 3:09 pm

Inderdaad, je zou bijna gaan denken dat VDP in de maling is genomen,
Denk je? :smile-ajax.gif:
In dat geval zou je zeggen topsport is hard, mountainbiken is een individuele sport en ook binnen team NL :smallgrin.gif: gaat men dus over lijken?? Zou het? :confused.gif:


Maar wat Jöhnk zei klopt. Vader en Van der Poel vertellen precies dezelfde versie.
Jöhnk schreef:
ma jul 26, 2021 11:34 am
Het punt is ook dat hij precies dezelfde versie vertelt als Mathieu: bij het testevent lag het plankje er niet.
Vader heeft gezegd "bij het testevenement lag het plankje er niet". Van der Poel zei: "ik heb voor de wedstrijd gehoord dat er bij het testevenement geen plankje lag. Mij is verteld dat bij het testevenement iedereen daar een drop maakte en bij de verkenning zag ik elke mountainbiker dat ook doen, zelf was ik van plan om tijdens de wedstrijd over het plankje te rollen."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Mountainbiken

Bericht door Cruijff » ma jul 26, 2021 3:24 pm

Zeux schreef:
ma jul 26, 2021 11:44 am
Arthur schreef:
ma jul 26, 2021 11:36 am
Even los van wiens fout het is, het is toch wel raar dat zo'n plank er blijkbaar tijdens het verkennen wel ligt? Is het niet de bedoeling dat rijders gewoon het parcours zien zoals ze dat tijdens de wedstrijd moeten rijden?
Blijkbaar is dat gebruikelijk bij mountainbiken en het lijkt mij dat ze dat doen om blessures in de training te voorkomen? Als iedereen dat weet, lijkt mij VdP toch het buitenbeentje.
Zeux schreef:
ma jul 26, 2021 2:27 pm
Marillion schreef: Je kunt twee soorten drops tegenkomen. De ene kun je droppen maar ook rollen. De ander moet je droppen. Dit is het geval als de afstand en de hoek van de landing het onmogelijk maken om je fiets eroverheen te laten rollen omdat dan je crankstel blijft hangen.

Als je dropt dan rij je door tot de afzet, duw je het stuur naar voren en hang je naar achteren. Dat maakt dat je een sprong maakt en grofweg op beide wielen land (afhankelijk van de landingszone).

Mathieu dacht te kunnen rollen. Daarom duwde hij zijn stuur niet naar voren. Het gevolg is dat je voorwiel gewoon direct omlaag gaat en dus vlieg je over je stuur.

De plank hebben ze neergelegd om de landing vergevingsgezind te maken. Je kunt dan gewoon de drop techniek toepassen maar maak je een fout dan zul je alsnog netjes landen. Toen het parcours er net lag waren er veel problemen om deze drop in te schatten en zijn er veel gevallen. Doel zal zijn om rijders het vertrouwen te laten opbouwen.
Soort van trainen aan de rekstok met een kussen er onder?

Zoiets, ja.
De wereldkampioen was een dag eerder tijdens de training op die plek ook heel hard gevallen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door zeux » ma jul 26, 2021 3:27 pm

Marillion schreef:
ma jul 26, 2021 3:00 pm
Lijkt idd een zeer pijnlijk geval van miscommunicatie.
Of een gevalletje 'wel of niet willen luisteren' als je iets verteld wordt (en iedereen iets anders ziet doen dan jij).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door Marillion » ma jul 26, 2021 3:47 pm

Nou ja, hij zal echt niet uit eigenwijsheid iets anders doen. Want de kans op een crash in deze specifieke situatie is gewoon 100%.

Van der Poel is ook altijd eerlijk in zijn antwoorden. Ik denk echt dat ze elkaar verkeerd begrepen hebben. Hoe bizar deze situatie ook is.

Kan het nog steeds haast niet geloven. Deze drop was ook nog eens vooraf het meest besproken onderdeel van het parcours vanwege de bovengemiddelde hoogte.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Mountainbiken

Bericht door Sandro » ma jul 26, 2021 5:01 pm

Zou het kunnen dat Vader zich niet serieus genomen voelde door vdP en dat hij daarom die grijns niet kon onderdrukken? Gissen natuurlijk, maar ik had wel het gevoel dat Vader zich inhield en eigenlijk wilde zeggen dat hij dit oerdom vindt van vdP. En het lijkt mij zelf ook niet makkelijk om in team NL te zitten met iemand als vdP als je zelf ook ambities hebt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door zeux » ma jul 26, 2021 5:08 pm

Sandro schreef:
ma jul 26, 2021 5:01 pm
Zou het kunnen dat Vader zich niet serieus genomen voelde door vdP en dat hij daarom die grijns niet kon onderdrukken? Gissen natuurlijk, maar ik had wel het gevoel dat Vader zich inhield en eigenlijk wilde zeggen dat hij dit oerdom vindt van vdP. En het lijkt mij zelf ook niet makkelijk om in team NL te zitten met iemand als vdP als je zelf ook ambities hebt.
Dat ging ook door mijn hoofd. Ik denk dat de wielergekken wel wisten dat Vader ook meedeed, maar ik als 'algemeen publiek' had geen idee dat hij ook meedeed. Hij 'bestond' niet. Alleen Mathieu bestond. Alles ging over Mathieu. En ik kan mij wel voorstellen dat wanneer je die sport intensief exclusief beoefend en Van der Poel denkt wel 'even' een medaille op te halen - zo tussen Tour, klassiekers en WK door - dat je dan enig 'leedvermaak' niet kunt onderdrukken als iemand dan door zo'n domme fout uitgeschakeld wordt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door 999 » ma jul 26, 2021 5:24 pm

Maar het is toch oerdom, net zoals dat missen van dat er nog iemand vooraan zit ... Professionele topsport onwaardig toch ?.

Plaats reactie