Mountainbiken

Alles over de Olympische droom.
Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door Marillion » ma jul 26, 2021 7:53 am

Lijkt me wel nu ja. Flückiger heeft het lastig om het gat te beperken nu. Al is hij wel taai en een foutje is snel gemaakt. Maar Pidcock lijkt wat frisser te zitten. Dit waren met Van der Poel ook wel echt de grote favorieten natuurlijk.

Baal er nog van zeg. Had zo'n zin in een mooi duel. Over een maand is het WK in Val di Sole. Hopelijk maakt Van der Poel daar een nieuw doel van. Hij heeft daar al eens een WB gewonnen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door zeux » ma jul 26, 2021 8:05 am

Hopen dat hij geen last gaat overhouden van die val. Zag er pijnlijk uit toen hij afstapte.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Mountainbiken

Bericht door Ramona » ma jul 26, 2021 8:06 am

Marillion schreef:
ma jul 26, 2021 7:10 am
En klaar....damn. Zware val.
Afgestapt. Heftig! Zag val net pas... :'(

Ik kan daar trouwens niet naar kijken.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 26, 2021 8:08 am

Hoogmoed komt voor de val. Was waanzin natuurlijk om nauwelijks voor te bereiden en dan ook nog eens korter acclimatiseren wegens geen zin... hij heeft het niet serieus genomen. Hij kan beter stoppen met MTB en zich richten op het wielrennen, een sport met veel meer aanzien.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door Marillion » ma jul 26, 2021 8:14 am

Dat is natuurlijk onzin. Hij is hier echt wel heel serieus mee bezig geweest. Maar zo doen we dat graag in Nederland als iets niet lukt. Meteen tot de grond afbranden.

In deze sport is weinig ruimte voor foutjes. Toch komen ze soms voor. Hij had volgens mij vooral een pijnlijke heup. Het is te hopen dat de schade daar meevalt want dan kunnen vervelende blessures zijn. Vraag is of hij daarmee vol op een rots is geland of dat het meer zand was.

Ik ben zelf ook wel eens zo over m'n stuur gevlogen. Dat leverde een aantal gekneusde of gebroken ribben op. Daar heb je een week of 6 plezier bij alles wat je doet maar verder valt dat mee. Een heupblessure zou hem verder van huis brengen. Hoop dat het meevalt en dat hij richting het WK kan voor revanche.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door Marillion » ma jul 26, 2021 8:21 am

Foto van de dag helaas:

Afbeelding
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Mountainbiken

Bericht door Ramona » ma jul 26, 2021 8:22 am

Horror en pijn in mijn buik. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door Marillion » ma jul 26, 2021 8:27 am

Nou, dit was niet fijn. :blush.gif:

Pidcock wel een geweldige kampioen. :biggthumpup.gif:
En Valero Serano is echt een flinke verrassing als nummer drie. Heeft 'ie in een WB nog nooit gedaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Mountainbiken

Bericht door Zuidema » ma jul 26, 2021 8:49 am

Toch knap hoe Mathieu in een split second zijn val opvangt en doorrolt.

Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door Marillion » ma jul 26, 2021 8:53 am

Inderdaad mooi opgevangen. Heup wel vol op de rots dus. Hopelijk niet gebroken.

Hier een mogelijke oorzaak:
Bij de verkenning stond er kennelijk nog een plank zodat 'ie te rollen was. Dat is dan wel heel bijzonder. Eerst maar even zijn eigen verhaal afwachten of hij dat inderdaad niet wist. Hij zat echt in een verkeerde positie dus het zou kunnen. Van der Poel weet echt wel hoe hij een drop moet rijden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door zeux » ma jul 26, 2021 9:08 am

Het zou een duur ‘foutje’ kunnen zijn. Sowieso voor de wedstrijd, maar ook voor zijn heup.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door Marillion » ma jul 26, 2021 9:13 am

Ik denk wel dat dit het is geweest. Nu ik het met deze wetenschap bekijk. Aan zijn hele houding op de fiets is te zien dat hij geen drop denkt te gaan nemen maar dat 'ie gaat rollen. Daarom gaat zijn voorwiel veel te vroeg naar beneden.

Milan Vader zegt net ook dat ze het erover hebben gehad.

Nog even zijn reactie afwachten maar zo je kans verspelen is wel heel erg dom. Gaat lekker met de Nederlandse fietsers. Eerst de miscommunicatie en slechte strategie bij de dames en nu dit. Misschien dat Dumoulin bij de tijdrit zijn aero helm in het hotel kan laten liggen of zo?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door 999 » ma jul 26, 2021 9:27 am

Tis altijd wel iets deze Olympische aflevering met de Nederlanders ... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door 999 » ma jul 26, 2021 9:29 am

Zuidema schreef:
ma jul 26, 2021 8:49 am
Toch knap hoe Mathieu in een split second zijn val opvangt en doorrolt.

Afbeelding


Afbeelding
Dat leerde je vroeger gewoon op school en anders bij Judo .. Valbreken Zuidema .. Zou jij toch moeten weten ouwe ... :smallgrin.gif:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door Frank » ma jul 26, 2021 9:43 am

Inderdaad, valtechniek van judo 45 jaar geleden, zit er bij mij nog steeds in 🙂

Zou echter niet graag de mensen te kost geven die zo'n met de handen recht vooruit proberen op te vangen en dan de polsen breken.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Mountainbiken

Bericht door Zuidema » ma jul 26, 2021 9:46 am

999 schreef:
ma jul 26, 2021 9:29 am

Dat leerde je vroeger gewoon op school en anders bij Judo .. Valbreken Zuidema .. Zou jij toch moeten weten ouwe ... :smallgrin.gif:
:smallgrin.gif:

Te lang geleden. En inmiddels erg stramme spieren en gewrichten hiero. Het zou bij mij nou plat op de bek en veger-en-blik-werk worden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Mountainbiken

Bericht door Jöhnk » ma jul 26, 2021 10:12 am

Iedereen wist dat het plankje er niet meer lag behalve Mathieu? Wat is dit nou weer…

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door zeux » ma jul 26, 2021 10:14 am

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door Marillion » ma jul 26, 2021 10:18 am

Hoe dit nu heeft kunnen gebeuren? :confused.gif:

Zo zonde en zuur. Het had een prachtig duel kunnen worden tussen Pidcock en Van der Poel. Nu rest niets anders dan te hopen dat de schade meevalt en dat hij naar het WK kan. En dat de volgende OS over "slechts" drie jaar is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door zeux » ma jul 26, 2021 10:26 am

Marillion schreef:
ma jul 26, 2021 10:18 am
Hoe dit nu heeft kunnen gebeuren? :confused.gif:

Zo zonde en zuur. Het had een prachtig duel kunnen worden tussen Pidcock en Van der Poel. Nu rest niets anders dan te hopen dat de schade meevalt en dat hij naar het WK kan. En dat de volgende OS over "slechts" drie jaar is.
Hij zal gebrand zijn op revanche.
Dat betekent dat hij de komende drie jaar wel dat dubbele (driedubbele?) programma zal blijven rijden. Ik weet niet of dat gunstig is. Zijn vader had het gisteren over 'groene trui' in Tour. Dat lijkt mij best reëel. Maar je kunt niet met krachten blijven smijten natuurlijk. Daarvoor zal hij dan toch moeten focussen, lijkt mij. Of twee jaar vol voor de weg gaan en dan in het jaar van de OS weer veld in en mountainbike op. Hij zal het niet verleren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 26, 2021 10:26 am

Wat een amateuristische begeleiding heeft deze equipe, eerst al bij de dames op de weg wordt er geblunderd van jewelste en nu het parcours verkeerd voorbereid bij MTB. Hoe is dit mogelijk? Amateurisme, een ander woord heb ik er niet voor.
Ajax!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 26, 2021 10:31 am

Ik ben nog wel benieuwd in hoeverre de jetlag van VDP hier een rol in heeft gespeeld. Vooraf had ik er al een slecht gevoel over, iedereen met een jetlag wordt slordiger dan normaal en dan is een foutje snel gemaakt. Maar dit moet allemaal uit de evaluatie blijken, misschien is het iemand in de begeleiding geweest die heeft zitten slapen. Is de begeleiding ook pas zo laat afgereisd, of waren die er al eerder dan VDP?
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door Marillion » ma jul 26, 2021 10:32 am

Zowel bondscoach De Knegt als Milan Vader zeggen dat ze hierover met elkaar hebben gesproken. En Van der Poel weet van niets (als enige zo lijkt het). Lijkt wel alsof dat gesprek dan gewoon niet is binnengekomen of zo? Echt heel vaag dit.

Hij heeft al voor deze OS aangegeven door te gaan met de combi mtb en wielrennen. Dat kan op zich ook gewoon prima. Je hebt niet ieder jaar zo'n probleem met de OS en de Tour natuurlijk. Dit zal hij blijven doen want hij heeft er plezier in en het werkt. Dat is niet allemaal weg door deze blunder.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Mountainbiken

Bericht door Jöhnk » ma jul 26, 2021 10:44 am

Het verhaal van Van der Poel blijkt te kloppen. Hij verbaasde zich dat iedereen sprong bij de verkenning. De verklaring die hij kreeg van de equipe was dat het plankje er niet lag tijdens het test-event. Van der Poel heeft daar echter niet de conclusie aan verbonden dat dit betekende dat het plankje er ook vandaag niet zou liggen. Maar dat is dus ook niet expliciet zo aan hem verteld. Men dacht kennelijk dat hij dat zelf wel kon verzinnen.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Mountainbiken

Bericht door Frank » ma jul 26, 2021 10:59 am

Zou dit het gevolg kunnen zijn van de eigengereidheid van Van der Poel?

Ik volg het wielrennen nog zo heel erg goed (zeker niet zoals een aantal hier) en het MTB al helemaal niet, maar wat mijn beeld bij vd Poel is, is dat hij meestal zijn eigen plan trekt.

Zou me niets verbazen als daar een deel van het probleem van de miscommunicatie ligt.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Plaats reactie